Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 39 stemmen, 4,85 gemiddeld. Weergave
Oud 20 oktober 2012, 17:40   #1381
Noob
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 mei 2009
Berichten: 598
Na een paar keer acupunctuur is het helemaal weg? en komt ook niet af en toe opzetten?
Noob is offline   Met citaat reageren
Oud 20 oktober 2012, 17:47   #1382
koekenbakker
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2008
Berichten: 379
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Noob Bekijk bericht
Na een paar keer acupunctuur is het helemaal weg? en komt ook niet af en toe opzetten?
Ja, gebruik ook nivea dagcreme dat is ook heel goed als je last hebt van in je gezicht.

Maar ik heb echt nergens last meer van, mijn hele hoofdhuid is ook normaal.
koekenbakker is offline   Met citaat reageren
Oud 21 oktober 2012, 11:14   #1383
Noob
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 mei 2009
Berichten: 598
Waar had je last van bij je hoofdhuid dan?
Noob is offline   Met citaat reageren
Oud 21 oktober 2012, 19:02   #1384
koekenbakker
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2008
Berichten: 379
Misschien waar dit topic over gaat?
koekenbakker is offline   Met citaat reageren
Oud 21 oktober 2012, 21:46   #1385
maikee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 oktober 2012
Berichten: 1
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koekenbakker Bekijk bericht
Misschien waar dit topic over gaat?
@koekenbakker bij welke acupuncturist ben u geweest (in welke stad)? Het Chinese Idee in Amsterdam beschrijft wel SE en hen oplossing d'r voor: http://www.hetchineseidee.nl/acupunc...rhoisch-eczeem
Mss iemand ervaring er mee..
En had u ook Seborrisch eczeem gepaard met haaruitval?

Bij voorbaat dank.

Laatst gewijzigd door maikee; 21 oktober 2012 om 22:09
maikee is offline   Met citaat reageren
Oud 21 oktober 2012, 23:13   #1386
Noob
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 mei 2009
Berichten: 598
Koekenbakker ik vraag het omdat ik denk dat jij wellicht geen echte SE had. Dit is een chronische aandoening waarbij jij de eerste bent bij wie het is genezen na enkel een paar behandelingen.
Noob is offline   Met citaat reageren
Oud 22 oktober 2012, 02:43   #1387
koekenbakker
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2008
Berichten: 379
De dermatoloog zei toch echt dat ik se had op mijn haarhuid en de t zone. Maarre sinds ik bij die chinees geweest ben voor elek accupunc en hij mijn lactose allergie heeft verminderd heb ik nergens meer last van. Kan zelfs prima lactose met mate innemen. Hoofdhuid is kerngezond alsmede mijn t zone. Geloof het of niet, maar het heeft mij geholpen. Ook moet je je rust vinden dat helpt ook, probeer maar eens een paar keer per dag met gesloten ogen je voor 10 of meer minuten te concentreren op een geluid.
koekenbakker is offline   Met citaat reageren
Oud 22 oktober 2012, 02:46   #1388
koekenbakker
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2008
Berichten: 379
Naam van die chinees schiet mij niet zo 123 te binnen. Hij was ook werkzaam als anestesist in een ziekenhuis en had heel veel studies gedaan, dus zeker geen kwakzalver.
koekenbakker is offline   Met citaat reageren
Oud 11 december 2012, 18:57   #1389
deborahdc
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 december 2012
Berichten: 1
mijn verhaal

Ik ben een vrouw van 26 jaar. Ik heb heel lang enkele huidproblemen waaronder dan seborroisch eczeem. Dit werd paar jaar ook vastgesteld door dermatoloog. De vele zalfjes en lotions mee gekregen maar niets hielp. Af en toe was het wel beetje minder maar ik bleef dikke korsten hebben op hoofdhuid en aangezicht. Vooral dan voorhoofd en wenkbrauwen.

Een tijdje geleden was het me nu echt beu en ben ik zelf beginnen googlen. Ik weet niet meer precies waar ik het gelezen heb maar ik dacht zelf dat het op dit forum was. Er raadde iemand shampoo van guhl aan. Ik gebruikte dit merk shampoo al omdat ik op ander forum had gelezen dat dit goede shampoo was voor droog en breekbaar haar. Je hebt verschillende soorten van deze shampoo. Je kan hier gerust eens over opzoeken. De shampoo die echter werd aangeraden was Guhl anti-roos voor alle huidtypen met rozemarijn. Ik koop deze in het kruidvat, essenza,.. voor +-7 euro. Het lijkt een klein flesje maar je moet heel weinig gebruiken want het schuimt goed. Na enkele weken kon ik toch echt wel verschil merken. Mijn man moest regelmatig mijn hoofdhuid behandelen met locoid crelo lotion maar de plekken op mijn hoofd werden minder en minder.

Wat doe ik nu voor mijn aangezicht??
Ik scrub eerst mijn probleemplaatsen met vrij ruwe scrub . Ik heb ook nog couperose op mijn wangen (rode, brandende wangen). Hier mag ik dus niet te veel scrubben aangezien de huid hier heel dun en fragiel is. Na het scrubben spoel ik alles goed af. Dan was ik mijn haar met de guhl shampoo en terwijl was ik mijn gezicht ook met de shampoo. Ik merk dat mijn gezicht heel zacht is en voorlopig heb ik geen vlekjes of korstjes. Ik moet het wel onderhouden want als ik een week niet gescrubd heb dan voel ik terug schubberig en heb ik terug schilfers. Na het wassen wrijf ik gezicht in met la roche-posay toleriane ultra. Ik koop deze bij apotheker of newpharma. Dit is de enige creme die ik kan gebruiken want alle andere die ik tot nu toe geprobeerd heb brandt echt. Na het inwrijven heb ik echt glad velletje.

Even herhalen:
kruidvat scrubcrème abrikozen
guhl anti-roos met rozemarijn
la roche-posay toleriane ultra

Ik ben wel benieuwd of anderen hier ook mee geholpen zijn...

groetjes
deborahdc is offline   Met citaat reageren
Oud 12 december 2012, 14:55   #1390
Lime
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 december 2012
Berichten: 2
Hallo allemaal, deze website vond ik erg verhelderend: http://www.huidinfo.nl/tinea%20amiantacea.html
Schalp noemen ze dus die dikke schilfers waar ik helemaal gek van wordt!

Sinds een week was ik m'n haar twee keer per week met Selsun en smeer ik elke avond Topicorte (voor cutaan gebruik) op m'n hoofdhuid. Dat is een combinatie die bij mij kennelijk goed werkt want de schilfers zijn nu weg en ik heb geen noemenswaardige haaruitval meer! Hoera!
Heb nu nog wel een droge hoofdhuid en lichte jeuk en de plekjes waar de schilfers zaten voelen nog ruw/kwetsbaar.

Herkent iemand deze fase?
Hoe nu verder? Heeft iemand al een oplossing voor het bestrijden van de droge, jeukerige hoofdhuid? Vroeger had ik gewoon eczeem en hielp zwemmen in de zee en (kunstmatige) zon maar in dit geval helpt het niet.
Ik dacht aan een olie maar wil de hoofdhuid niet dichtsmeren...
En dan wil ik een gistdodende shampoo gaan gebruiken om de eczeem te gaan bestrijden..ik pluis dit forum al uit maar alle concrete tips zijn welkom.
Lime is offline   Met citaat reageren
Oud 13 december 2012, 20:10   #1391
iann
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 39
Beste mensen,

Ik heb ongeveer 2 maanden last van jeuk bij mijn haarlijn. Dat kwam door het gebruiken van wax, ik plakte mijn haren op mijn huid m.b.v. Wax. En daardoor voelde ik het erg branden, en erg jeuken. Ik heb er nu nog af en toe last van. Hoe kan ik dit het beste behandelen. Die plekken zijn wat lichter van kleur, en een beetje rood. Als ik er op druk, of knijp. Dan word het wat minder.

De ingriedenten van het product die ik gebruik: Aqua, CETERATH, GLYCERIN, PEG-40, HYGROGENATED, CASTOR OIL, CLAY, PANTHENOL, METHYLISOTHIAZOLINONE, IODOPROPYNYL, BUTYLCARBAMATE, PERFUME.

Wat kan ik het beste doen mensen?

Laatst gewijzigd door iann; 13 december 2012 om 20:12
iann is offline   Met citaat reageren
Oud 16 december 2012, 23:49   #1392
yillie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 december 2012
Berichten: 2
ik heb meer dan 11 jaar Sebo. het is een nare chronische aandoening. als je mij je email mailt, dan mail ik je de info wat kan helpen
yillie is offline   Met citaat reageren
Oud 23 december 2012, 17:29   #1393
Noob
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 mei 2009
Berichten: 598
Lime dit is de info over SE:
http://www.huidinfo.nl/seborecz.html


"opvlamming van het eczeem bij geestelijke stress, ziekte en wisseling van de seizoenen."
Noob is offline   Met citaat reageren
Oud 23 december 2012, 19:36   #1394
21reinier
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 augustus 2010
Berichten: 59
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door yillie Bekijk bericht
ik heb meer dan 11 jaar Sebo. het is een nare chronische aandoening. als je mij je email mailt, dan mail ik je de info wat kan helpen
Waarom plaats je de info niet gewoon hier in deze discussie? Een groot gedeelte van de bezoekers die in deze discussie terechtkomen heeft namelijk last van seborroïsch eczeem en zou baat hebben bij informatie over ervaringen en oplossingen van andere gebruikers. Daar is deze website dan ook voor bedoeld.
21reinier is offline   Met citaat reageren
Oud 11 januari 2013, 13:25   #1395
Jan90
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 oktober 2012
Berichten: 15
Het is bij mij sinds deze ook vastgesteld. Eigenlijk een beetje raar, want ik ga naar de dokter vanwege mijn oneven inhammen (links vrijwel niks, rechts behoorlijk). Hij keek even en stelde meteen vast dat ik SE had. Nu heb ik af en toe wel eens last van jeuk en schilfertjes, maar ik kan nu niet zeggen dat ik een enorm rode hoofdhuid heb of wat dan ook.

Ik heb dus ook ketoconazol shampoo meegekregen, 2 x per week gebruiken. Nu staat er in de bijsluiter dat je behalve die 2 x wassen met ketoconazol, je niet tussentijds nog moet wassen, anders moet je het proces herhalen. Persoonlijk vind ik het wel altijd lekker om mijn haren uit te spoelen tijdens het douchen (ivm gel enzo), ik neem aan dat alleen met water afspoelen dan ook niet mag? Verder wou ik weten of iemand ook vervelende ervaringen heeft met ketoconazol?

Bedankt!
Jan90 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
seborroisch eczeem


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
haaruitval door seborroisch eczeem sigur AGA - Algemeen 90 19 april 2022 19:21
[dutasteride] Algemeen Rob Medicijnen/haargroeimiddelen 1316 9 december 2020 17:37
Astma, Eczeem of nog wat anders? Lies86 AA - Algemeen 18 7 november 2006 09:59
Seborroïsch eczeem en haaruitval kortkoppie Haarproblemen bij vrouwen 4 1 oktober 2005 00:20
Haaruitval door eczeem? brandon AGA - Algemeen 1 11 april 2004 21:45


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:21.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.