Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 5 april 2013, 18:54   #1
Elvis21
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 februari 2012
Berichten: 13
Finasteride/Proscar bestellen doktoronline.com

Ik wil na lang wikken en wegen toch een tijdje finasteride proberen , nou wil ik dit gewoon op een nederlandse site bestellen en niet afhankelijk zijn van mede haarwebbers of buitenlandse site's. Ik heb op doktoronline.com proscar gevonden . 28 tabletten van 5 mg voor 80 euro . dit is als je het omrekent flink goedkoper als de tabletten propecia 28 tabletten 1 mg 88 euro. Nou is mijn vraag is het een verstandige keus om de proscar te bestellen i.p.v de finasteride en dan de tabletten in 5en te delen?
Is doktoronline.com een betrouwbare site? en kan ik dit zo op internet bestellen of moet ik evengoed een doktersrecept hebben?

Alvast bedankt!
Elvis21 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 april 2013, 19:32   #2
21reinier
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 augustus 2010
Berichten: 59
Het is duidelijk dat Proscar goedkoper is, maar dan moet je ze wel in vieren delen en heb je dus 1.25 mg per keer terwijl je ook niet de garantie hebt dat de werkzame stof Finasteride evenredig is verdeeld over de pil (tenzij je ze gaat oplossen natuurlijk en van die oplossing telkens het juiste deel inneemt).

Ik zou zelf liever geen medicijnen van internet bestellen, want uiteindelijk weet je nooit zeker waar het vandaan komt en wat ermee gedaan is.
21reinier is offline   Met citaat reageren
Oud 6 april 2013, 00:04   #3
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 21reinier Bekijk bericht
Het is duidelijk dat Proscar goedkoper is, maar dan moet je ze wel in vieren delen en heb je dus 1.25 mg per keer terwijl je ook niet de garantie hebt dat de werkzame stof Finasteride evenredig is verdeeld over de pil (tenzij je ze gaat oplossen natuurlijk en van die oplossing telkens het juiste deel inneemt).
Als je goed nadenkt dan zul je beseffen dat het juist ongelofelijk lastig is om finasteride onevenredig over 10.000.000 pillen te verdelen en toch voor iedere pil 5 mg te kunnen garanderen ....

Om een heleboel pillen te kunnen maken met een nauwkeurige dosering moet je beschikken over een heel homogene mix van werkend middel en toeslagmateriaal. Doe je dat niet, dan eindig je met een mix van pillen met 0 mg, 1 mg, 5 mg, 25 mg, etc ....

Het gaat hooguit verkeerd met de dosering als je de pil niet mooi in 4 gelijke delen snijdt. Maar ja, dan eindig je met 1 brok van 0,8 mg, 1 van 1,2 mg, 1 van 1,7 mg en eentje van 1,3 mg .... zelfs al heeft de grootste de dubbele dosis van de kleinste, de werking ontloopt elkaar amper. Je moet wel heel knullig snijden wil je nog grotere afwijkingen krijgen
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 11 april 2013, 10:44   #4
Elvis21
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 februari 2012
Berichten: 13
Maar is doktoronline.com een betrouwbare website? en is het te bestellen zonder doktersrecept? Aangezien ik al een keer langs de doktor ben geweest met mijn kaalheid en die zegt dat er niks aan te doen is en dat finasteride mij niet zal helpen.....
Elvis21 is offline   Met citaat reageren
Oud 11 april 2013, 15:49   #5
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elvis21 Bekijk bericht
Maar is doktoronline.com een betrouwbare website? en is het te bestellen zonder doktersrecept? Aangezien ik al een keer langs de doktor ben geweest met mijn kaalheid en die zegt dat er niks aan te doen is en dat finasteride mij niet zal helpen.....
Volgens mij kun je bij dokteronline een recept krijgen door een soort online consult (vragenlijst). Je betaalt er wel voor.

Waarom zei je dokter dat finasteride jou niet zal helpen? Heeft ie wel een soort diagnose gesteld? Sommige doktoren zien finasteride gewoon uit principe niet zitten. Het voorschrijven van serieuze medicatie voor een cosmetisch probleem zien ze als strijdig met hun professionaliteit.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 18 april 2013, 11:47   #6
21reinier
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 augustus 2010
Berichten: 59
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Als je goed nadenkt dan zul je beseffen dat het juist ongelofelijk lastig is om finasteride onevenredig over 10.000.000 pillen te verdelen en toch voor iedere pil 5 mg te kunnen garanderen ....
Het is inderdaad wel aannemelijk dat de finasteride evenredig over de pil verdeeld is. Ook het verschil in dosering ten opzichte van Propecia (1 mg) zou gezien de bekende grafieken over de verlaging in DHT niet zo veel verschil moeten maken (ervan uitgaande dat de bijwerkingen gerelateerd zijn aan de DHT-niveaus).

Toch blijft mijn bezwaar tegen online medicijnen bestellen staan.
21reinier is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:21.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.