Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 8 mei 2013, 02:27   #31
Hakuna
HaarWeb lid
 
Hakuna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 oktober 2010
Berichten: 839
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nord Bekijk bericht
Is dit ook onder de douche included? of buiten het douchen? Dus douchen + je dagelijkse bezigheid = 20 tot 25 haren verlies?
Zoveel verlies ik onder de douche eigenlijk. 30-35. buiten het douchen misschien 10 max? dat wat ik toevallig zie dan.

Ook met douchen verlies ik nauwelijks meer haar dan gewoonlijk, wel behandel ik mijn haar na het douchen en haarwassen extra voorzichtig en kam en borstel ik het pas de dag erop voorzichtig uit.
Na het douchen wikkel ik mijn haar in een grote handoek (ivm de lengte) en doe ik ze als ze zo goed al opgedroogd zijn met een satijnen strik in een staart voordat ik ga slapen.

Je moet gewoon lief zijn voor je haartjes, krijg je ook liefde terug.
__________________
Regime:

Begonnen 20-10-2010

Regime gewijzigd ivm transgender traject.

2 keer per week System 100 oestrogeen hormoonpleister

januari 2021 orchidectomy ondergaan.

.
Bij consult haarkliniek op 27-7-2011 Hairscience Maastricht inhammen NW1,5 vastgesteld, verder alles prima, veel haar en meer dan voldoende donorgebied voor kleine HT.
Op 22-4-2021 kleine HT gehad inhammen in kliniek Deborah Smaal in Bunde, naar tevredenheid gedaan.


In the past:

Sinds Juli 2011 Priorin afgebouwd
Sinds 27-7-2011 test werking Minoxidil 2% afgesloten
Sinds februari 2021 androcur afgesloten.
Hakuna is offline   Met citaat reageren
Oud 8 mei 2013, 16:08   #32
Nord
HaarWeb lid
 
Nord's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 november 2012
Berichten: 242
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hakuna Bekijk bericht
Ook met douchen verlies ik nauwelijks meer haar dan gewoonlijk, wel behandel ik mijn haar na het douchen en haarwassen extra voorzichtig en kam en borstel ik het pas de dag erop voorzichtig uit.
Na het douchen wikkel ik mijn haar in een grote handoek (ivm de lengte) en doe ik ze als ze zo goed al opgedroogd zijn met een satijnen strik in een staart voordat ik ga slapen.

Je moet gewoon lief zijn voor je haartjes, krijg je ook liefde terug.
Krijg je door het gebruik van MSM en Biotine niet last van (dikkere) beharing op de rest van je lichaam? op ongebruikelijke plaatsen? rug, schouders, armen, borst/buik?
__________________
Regime:
- 09-11-2012 0,15 mg dutasteride (gestopt)
- 01-01-2013 2x per week nizoral (gestopt op 2-4-2013)
- 12-01-2013 1x per dag saw palmetto 490 mg (gestopt)
- 21-01-2013 handjevol pompoenpitten elke week (Al een lange tijd mee gestopt)
- 01-03-2013 0,125 mg dutasteride ipv 0,15 mg (Al sinds eind juli mee gestopt))
- 04-04-2013 3 a 4 x per week regenepure shampoo
- 24-04-2013 3 a 4 x per week alpecin dubbel-effect shampoo (gestopt)
- 02-05-2013 2 x per dag capillogain. 'S morgens & 'S avonds 1 mL. (Rond Maart mee gestopt))
- 02-05-2013 1x per dag MSM 5000 mg
- 13-05-2013 1 x per dag Triple Omega 3-6-9 1200 mg (Gebruik ik nauwelijks meer)
- 13-05-2013 1 x per dag Biotine 5000 mg
- 25-07-2013 0,167 mg dutasteride ipv 0,125 mg (Overgegaan op 0,25 mg)
- 23-09-2013 0,5 mm Dermaroller 2x per week (gestopt)
- 01-10-2013 0,25 mg dutasteride (gestopt sinds 2 jaar ongv.)
- 01-10-2013 0,167 mg dutasteride
- 15-7-2020 Vega Omega 3 olie
- 1-1-2020 Revita Shampoo
Nord is offline   Met citaat reageren
Oud 8 mei 2013, 18:34   #33
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Je moet ook lief zijn voor je lichaam. Dan krijg je een gezond lichaam terug. Ik zit nog steeds met het onvruchtbaarheidsvraagstuk.....
themen is offline   Met citaat reageren
Oud 8 mei 2013, 19:38   #34
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door themen Bekijk bericht
Je moet ook lief zijn voor je lichaam. Dan krijg je een gezond lichaam terug. Ik zit nog steeds met het onvruchtbaarheidsvraagstuk.....
Met de onvruchtbaarheidsvrees, bedoel je. Onvruchtbaarheid is een van de tientallen genoemde zeldzame bijwerkingen waarvan niemand kan bewijzen dat ze echt bijwerkingen zijn, maar waarvan ook niemand kan bewijzen dat ze dat absoluut niet zijn.

Wat dat betreft zijn er 4 toekomstmogelijkheden.

1. je slikt geen finasteride en blijft vruchtbaar
2. je slikt finasteride en je blijft vruchtbaar
3. je slikt finasteride en wordt onvruchtbaar
4. je slikt geen finasteride en wordt onvruchtbaar.

De kans op 1 is het grootst, de kans op 4 het kleinst. Maar zelfs de kans op 4 is vast nog vele malen groter dan het verschil tussen de kans op 3 en de kans op 4 ....

Zoiets als 90%, 89,99%, 10,01% en 10% ....
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 8 mei 2013, 23:33   #35
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Dat klopt wat je zegt. Nooit bewezen..... Daarom de vraagtekens....misschien schatten we het verkeerd in...
themen is offline   Met citaat reageren
Oud 9 mei 2013, 10:47   #36
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Ik benader zaken van nature nogal nuchter. We worden geboren en we gaan uiteindelijk dood. En daartussenin maken we heel veel keuzes. Bij iedere keuze nemen we risico's. We proberen met onze keuzes het leven beter te maken, maar soms pakt het verkeerd uit. Dat laatste hopen we zoveel mogelijk te beperken.

Daarom vind ik het belangrijk om risico's te kennen, zodat ik vooraf kan afwegen of ik zo'n risico aanvaardbaar vind. Daarna neem ik een keus en leef ik verder. Van alle risico's vermijden wordt je ook niet gelukkiger en van altijd maar in angst leven voor een mogelijk noodlot dat je kan treffen ook niet.

Misschien ook dat ik daarom soms wat kriegel reageer als er alweer een mogelijke bijwerking naar voren wordt geschoven van finasteride. Ik heb namelijk de keus al gemaakt en van terugkijken krijg ik alleen een zere nek

Wat dat betreft ben ik ook maar een mens en heb ik wel enig inzicht in mijn eigen psychologie.

Maar goed, voor sommige mensen lijkt alles wat in het leven na het beginnen met finasteride gebeurt wel één grote bijwerking van finasteride. Alle ellende in het leven wordt geweten aan finasteride. Van droge ogen tot waterig sperma, van sombere buien tot jeukende testes ... alles wat andere mannen ook ervaren.

Voor mij is in deze de risico-afweging overigens niet zo moeilijk. Ik heb geen kinderwens. Bovendien zat ik in mijn jeugd liefst met mijn kont op de warme kachel en draag ik tegenwoordig liefst strakke slips. Ik vermoed dat dat mijn vruchtbaarheid niet ten goede is gekomen. Maar goed, ik rook en ik drink niet, dus dat is weer positief. Maar ik fiets wel veel, wat ook risico's oplevert voor de vruchtbaarheid. Ik ben al eens hard in aanraking gekomen met de stang. Toch blijf ik fietsen, want zitten in de auto is ook niet bevorderlijk voor de bewegelijkheid van spermatozoïden ....

Je zult moeten afwegen of het onbewezen risico op mogelijke verminderde vruchtbaarheid opweegt tegen het kaler worden. Als de gedachte dat je je haren opoffert voor een grotere kans op nageslacht je gelukkig maakt, dan moet je je vooral daar op richten.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 9 mei 2013, 23:38   #37
Strider
HaarWeb lid
 
Strider's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2006
Berichten: 1.773
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Ik benader zaken van nature nogal nuchter. We worden geboren en we gaan uiteindelijk dood. En daartussenin maken we heel veel keuzes. Bij iedere keuze nemen we risico's. We proberen met onze keuzes het leven beter te maken, maar soms pakt het verkeerd uit. Dat laatste hopen we zoveel mogelijk te beperken.

Daarom vind ik het belangrijk om risico's te kennen, zodat ik vooraf kan afwegen of ik zo'n risico aanvaardbaar vind. Daarna neem ik een keus en leef ik verder. Van alle risico's vermijden wordt je ook niet gelukkiger en van altijd maar in angst leven voor een mogelijk noodlot dat je kan treffen ook niet.

Misschien ook dat ik daarom soms wat kriegel reageer als er alweer een mogelijke bijwerking naar voren wordt geschoven van finasteride. Ik heb namelijk de keus al gemaakt en van terugkijken krijg ik alleen een zere nek

Wat dat betreft ben ik ook maar een mens en heb ik wel enig inzicht in mijn eigen psychologie.

Maar goed, voor sommige mensen lijkt alles wat in het leven na het beginnen met finasteride gebeurt wel één grote bijwerking van finasteride. Alle ellende in het leven wordt geweten aan finasteride. Van droge ogen tot waterig sperma, van sombere buien tot jeukende testes ... alles wat andere mannen ook ervaren.

Voor mij is in deze de risico-afweging overigens niet zo moeilijk. Ik heb geen kinderwens. Bovendien zat ik in mijn jeugd liefst met mijn kont op de warme kachel en draag ik tegenwoordig liefst strakke slips. Ik vermoed dat dat mijn vruchtbaarheid niet ten goede is gekomen. Maar goed, ik rook en ik drink niet, dus dat is weer positief. Maar ik fiets wel veel, wat ook risico's oplevert voor de vruchtbaarheid. Ik ben al eens hard in aanraking gekomen met de stang. Toch blijf ik fietsen, want zitten in de auto is ook niet bevorderlijk voor de bewegelijkheid van spermatozoïden ....

Je zult moeten afwegen of het onbewezen risico op mogelijke verminderde vruchtbaarheid opweegt tegen het kaler worden. Als de gedachte dat je je haren opoffert voor een grotere kans op nageslacht je gelukkig maakt, dan moet je je vooral daar op richten.
Je bent altijd zo kritisch, maar als het om bijwerkingen van Finasteride verdwijnt ineens je kritische blik. Maar aan de andere kant geef je regelmatig aan dat Finasteride geen snoepje is, en je er serieus over na moet denken voordat je er aan begint.
Ik blijf dat opmerkelijk vinden, je hebt ook de studies gezien die ik hier gepost heb, welke erop wijzen dat Finasteride wel degelijk serieuze bijwerkingen kan geven. Het is nog niet op grote schaal bewezen, maar de aanleiding om hier onderzoek naar te plegen is er wel.

En die je droge ogen voorbeeld vind ik.....
__________________
Regimen
-0.6mg finasteride (12-2006)
-HW-topicals (04-2007) 2x per dag
Strider is offline   Met citaat reageren
Oud 10 mei 2013, 01:48   #38
FerdiV
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 april 2012
Berichten: 22
Tja het is bij mij zo raar dat ik 2/3 weken 0.5 heb gebruikt, toen opnieuw haaruitval, dus terug naar 1mg. Maar nu 2/3 maanden later erge haaruitval. Moet ik opnieuw wennen aan 1mg?

Ik snap niet of ik nu moet wachten of dat de 1 mg gewoon niet meer werkt.
FerdiV is offline   Met citaat reageren
Oud 10 mei 2013, 09:39   #39
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strider Bekijk bericht
Je bent altijd zo kritisch, maar als het om bijwerkingen van Finasteride verdwijnt ineens je kritische blik. Maar aan de andere kant geef je regelmatig aan dat Finasteride geen snoepje is, en je er serieus over na moet denken voordat je er aan begint.
Ik blijf dat opmerkelijk vinden, je hebt ook de studies gezien die ik hier gepost heb, welke erop wijzen dat Finasteride wel degelijk serieuze bijwerkingen kan geven. Het is nog niet op grote schaal bewezen, maar de aanleiding om hier onderzoek naar te plegen is er wel.

En die je droge ogen voorbeeld vind ik.....
Ik ben me er duidelijk van bewust dat finasteride serieuze bijwerkingen kan geven. En zodra je voor jezelf overtuigd bent dat iets een serieuze bijwerking is of kan zijn, dan vind ik dat je moet stoppen.

Maar als je het hele leven als bijwerking van finasteride wilt zien, begin er dan gewoon niet aan en accepteer dat je kaler wordt.

Die studies heb ik gelezen en als je goed leest dan zeggen ze niks. De studies die jij interessant vindt, vind ik een symptoom van het denken van de westerse mens. We willen alle ellende uitsluiten en er een etiketje op kunnen plakken. Ieder ongeluk moet een schuldige hebben, iedere ramp een dader en ieder gebrekje een naam. Zodra er onderzoek naar iets gedaan wordt is het goed, dan klopt het, dan was er tenminste aanleiding om er onderzoek naar te plegen en dan zal het wel .... en als het onderzoek statistisch niks uitwijst, dan start iemand wel een tweede onderzoek, want als iets statistisch niks uitwijst, dan kon het statistisch ook niks uitsluiten ...

Waar ik iebel van wordt is het continue gespeculeer vooraf over alle mogelijke bijwerkingen die ooit iemand ergens geopperd heeft, waarbij dan ook nog de indruk ontstaat dat mogelijke bijwerkingen eigenlijk bijna een zekerheid zijn. De discussies krijgen soms bijna iets religieus, het draait om geloof en er worden hel en verdoemenis beloofd.

Benader het dan ook als een religie. Als je echt overtuigd bent van je geloof, handel daar dan naar. En als je vervolgens de zendeling wil uithangen om anderen te redden van de hel, reken dan op weerstand van mensen die een ander geloof aanhangen.

Ik zelf ben van 'geloof' een rationalist. Bij mij gaat het om kansen op geluk en risico's op ongeluk. Bij finasteride schatte ik voor mij persoonlijk de kans op geluk groot in en het risico op ongeluk klein. En 10 jaar later voel ik me nog steeds gesterkt in mijn persoonlijke geloof
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 10 mei 2013, 10:00   #40
Strider
HaarWeb lid
 
Strider's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2006
Berichten: 1.773
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Ik ben me er duidelijk van bewust dat finasteride serieuze bijwerkingen kan geven. En zodra je voor jezelf overtuigd bent dat iets een serieuze bijwerking is of kan zijn, dan vind ik dat je moet stoppen.

Maar als je het hele leven als bijwerking van finasteride wilt zien, begin er dan gewoon niet aan en accepteer dat je kaler wordt.

Hoe weet je nu van te voren of je wel of geen bijwerkingen gaat krijgen?

Die studies heb ik gelezen en als je goed leest dan zeggen ze niks. De studies die jij interessant vindt, vind ik een symptoom van het denken van de westerse mens. We willen alle ellende uitsluiten en er een etiketje op kunnen plakken. Ieder ongeluk moet een schuldige hebben, iedere ramp een dader en ieder gebrekje een naam. Zodra er onderzoek naar iets gedaan wordt is het goed, dan klopt het, dan was er tenminste aanleiding om er onderzoek naar te plegen en dan zal het wel .... en als het onderzoek statistisch niks uitwijst, dan start iemand wel een tweede onderzoek, want als iets statistisch niks uitwijst, dan kon het statistisch ook niks uitsluiten ...

Onderzoek betekent juist iets in een hokje plaatsen en labellen. Dat is helemaal geen symptoom. De meeste onderzoekers zijn ook geen Einsteins, ze moeten artikelen publiceren om hun titel te behouden, maar iedere keer met een compleet nieuwe theorie komen kunnen ze niet. Dus pakken ze onderzoek A, en veranderen wat elementen aan dat onderzoek zodat het A+ wordt. Dat is de hoofdreden waarom je zoveel herhalingsonderzoeken ziet. En dat is maar goed ook, want er zijn ontzettend veel factoren die invloed kunnen hebben op het resultaat van een onderzoek. Anders krijg je alleen maar van die Stapel resultaten.... Oja, hij heeft het bewezen, dan zal het ook wel zo zijn.

Als de zaadkwaliteit bij muizen vermindert na het gebruik van Finasteride, en verbetert als ze er mee stoppen. Dan vind ik dat een prima aanleiding om daar meer onderzoek naar te plegen.



Waar ik iebel van wordt is het continue gespeculeer vooraf over alle mogelijke bijwerkingen die ooit iemand ergens geopperd heeft, waarbij dan ook nog de indruk ontstaat dat mogelijke bijwerkingen eigenlijk bijna een zekerheid zijn. De discussies krijgen soms bijna iets religieus, het draait om geloof en er worden hel en verdoemenis beloofd.

Benader het dan ook als een religie. Als je echt overtuigd bent van je geloof, handel daar dan naar. En als je vervolgens de zendeling wil uithangen om anderen te redden van de hel, reken dan op weerstand van mensen die een ander geloof aanhangen.

Ik zelf ben van 'geloof' een rationalist. Bij mij gaat het om kansen op geluk en risico's op ongeluk. Bij finasteride schatte ik voor mij persoonlijk de kans op geluk groot in en het risico op ongeluk klein. En 10 jaar later voel ik me nog steeds gesterkt in mijn persoonlijke geloof

Je bent toch geen gebedsgenezer he
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door themen Bekijk bericht
Dat klopt wat je zegt. Nooit bewezen..... Daarom de vraagtekens....misschien schatten we het verkeerd in...
http://www.sciencedirect.com/science...22534705682705

Wie weet is het allemaal zo erg nog niet..
__________________
Regimen
-0.6mg finasteride (12-2006)
-HW-topicals (04-2007) 2x per dag

Laatst gewijzigd door Strider; 10 mei 2013 om 10:03
Strider is offline   Met citaat reageren
Oud 10 mei 2013, 11:03   #41
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strider Bekijk bericht
Hoe weet je nu van te voren of je wel of geen bijwerkingen gaat krijgen?
Precies, dat weet je niet. Je kunt alleen vantevoren afwegen of het risico op ellende opweegt tegen de kans op meer geluk. En -dit is mijn persoonlijke mening- wanneer je vantevoren al helemaal gefocust bent op ellende, dan krijg je dat waarschijnlijk ook. Het SFP-mechanisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strider Bekijk bericht
Onderzoek betekent juist iets in een hokje plaatsen en labellen. Dat is helemaal geen symptoom. De meeste onderzoekers zijn ook geen Einsteins, ze moeten artikelen publiceren om hun titel te behouden, maar iedere keer met een compleet nieuwe theorie komen kunnen ze niet. Dus pakken ze onderzoek A, en veranderen wat elementen aan dat onderzoek zodat het A+ wordt. Dat is de hoofdreden waarom je zoveel herhalingsonderzoeken ziet. En dat is maar goed ook, want er zijn ontzettend veel factoren die invloed kunnen hebben op het resultaat van een onderzoek. Anders krijg je alleen maar van die Stapel resultaten.... Oja, hij heeft het bewezen, dan zal het ook wel zo zijn.
Uit je eerdere opmerking maakte ik op dat alleen al het feit dat iemand bereid is om iets te onderzoeken er voor jou op leek te duiden dat er dan wel iets aan de hand zal zijn. De verdachte is schuldig omdat ie in het verdachtenbankje zit ... Vandaar dus mijn reactie. En ik plaatste het als symptoom van ons Westerse denken omdat er tegenwoordig niets meer kan gebeuren zonder onderzoek naar 'schuld'. Als er geen schuldige aanwijsbaar is, dan is degene die de schuldvraag onderzoekt schuldig aan het niet vinden van een schuldige. Zolang we maar ergens naar kunnen wijzen

Bij medische onderzoeken zijn er inderdaad heel veel factoren die invloed kunnen hebben en de allerbelangrijkste (de factor psychologie / beleving) is meteen ook het lastigst om te onderzoeken.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strider Bekijk bericht
Als de zaadkwaliteit bij muizen vermindert na het gebruik van Finasteride, en verbetert als ze er mee stoppen. Dan vind ik dat een prima aanleiding om daar meer onderzoek naar te plegen.
Zeer zeker! Maar het is wel handig om er dan ook in die termen over te spreken. Als je de discussie terugleest, dan gaat het over onvruchtbaarheid en de angst voor permanente onvruchtbaarheid. Maar alles wat zo'n onderzoek laat zien is een tijdelijk verminderde vruchtbaarheid. Bij muizen. En zoals ik eerder probeerde aan te geven spelen daarbij bij mensen heel veel factoren. Van dieet tot strakke onderbroeken, van reisgedrag tot leefgewoonten.

Als je een heel sterke kinderwens hebt en het lukt niet en je blijft finasteride slikken, dan vind ik op basis van zo'n onderzoek met muizen dat je ronduit onverstandig bezig bent. Maar ik zie er geen aanleiding in om voor een mogelijke kinderwens over 10 jaar nu al te gaan zitten stressen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strider Bekijk bericht
Je bent toch geen gebedsgenezer he
Zeer zeker niet, ik heb gewoon een ongelofelijk sterke aversie tegen missionarissen. En er lopen er hier best veel rond die anderen willen behoeden voor het kwade
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 10 mei 2013, 11:26   #42
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strider Bekijk bericht
http://www.sciencedirect.com/science...22534705682705

Wie weet is het allemaal zo erg nog niet..
Ik wil ook wel advocaat van de duivel spelen. Dit is een erg oud onderzoek uit de begindagen van finasteride (1999) betaald door Merck ....
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 10 mei 2013, 12:46   #43
21reinier
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 augustus 2010
Berichten: 59
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Ik wil ook wel advocaat van de duivel spelen. Dit is een erg oud onderzoek uit de begindagen van finasteride (1999) betaald door Merck ....
Ik vind dit wel een mooie nieuwe rol voor je!

Zelf weet ik niet echt meer wat ik moet denken over finasteride en de mogelijke bijwerkingen. Ik heb me zelf altijd aan de veilige kant gehouden door er niet aan te beginnen, maar mentaal eist dit natuurlijk wel z'n tol nu mijn haar steeds dunner wordt. De laatste tijd heb ik dan ook steeds sterker de neiging om naar finasteride te grijpen om in ieder geval te zien wat het voor me doet. Ik heb echter door de horror stories op het internet nog niet de moed kunnen verzamelen om dat ook daadwerkelijk te doen.

Wel valt het me op dat het aantal gebruikers van Propeciahelp (2700), die zich niet eens allemaal geregistreerd hebben omdat ze permanente bijwerkingen ervaren, heel erg klein is vergeleken met het geschatte aantal actieve gebruikers van finasteride. Ik had namelijk vernomen dat dat aantal rond de 6 miljoen ligt, wat dus minder dan 0,05% van de gebruikers zou zijn. Verder zoek ik af en toe in tijden van wanhoop wel eens op google nieuws naar finasteride. Het overgrote deel van artikelen dat ik dan vind is afkomstig van partijen die betrokken zijn bij rechtszaken over finasteride. Verder heb ik ook met mijn huisarts en met mijn dermatoloog de bijwerkingen van finasteride besproken. Beiden zeiden dat ze zelf weinig bijwerkingen van finasteride bij hun patiënten hebben gezien en dat bijwerkingen bij hun patiënten altijd verdwenen na stoppen. Ook hadden ze beiden geen gevallen van permanente bijwerkingen vernomen van hun collega-artsen.

Alhoewel er natuurlijk nog het nodige onbekend is over de werking en effecten op lange termijn van finasteride, krijg ik door bovenstaande observaties ook het gevoel dat het risico van finasteride op bijwerkingen sterk uit zijn is verband gerukt.

Laatst gewijzigd door 21reinier; 10 mei 2013 om 13:19
21reinier is offline   Met citaat reageren
Oud 10 mei 2013, 13:12   #44
Strider
HaarWeb lid
 
Strider's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2006
Berichten: 1.773
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Ik wil ook wel advocaat van de duivel spelen. Dit is een erg oud onderzoek uit de begindagen van finasteride (1999) betaald door Merck ....
Kwam het toevallig tegen, vandaar
__________________
Regimen
-0.6mg finasteride (12-2006)
-HW-topicals (04-2007) 2x per dag
Strider is offline   Met citaat reageren
Oud 10 mei 2013, 14:46   #45
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
interessante discussie.

In elke boodschap zit een kern van waarheid. Ik deel met antonieH dat het inderdaad een geloof wordt. Heel veel dingen worden besproken en zo uit zijn verband gerukt dat het waar is.

Ikzelf merk van de genoemde bijwerkingen over heel het forum nog niets. En zolang ik niets merk. ga ik door.
themen is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:26.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.