Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 27 februari 2013, 00:33   #1
hisdudeness
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 november 2012
Berichten: 60
andere kijk op de oorzaak van haaruitval

ik was gisteren op internet aan het zoeken en kwam dit blog tegen.
http://www.dannyroddy.com/start/
deze gast zegt dat je door middel van voeding je haarverlies kan stoppen. hij heeft er een boek over geschreven
http://www.youtube.com/watch?v=lB7cQRDhqTg

in het kort komt het hier op neer, hij zegt dat niet alleen dht verantwoordelijk is voor haarverlies maar dat er een groep hormonen is die goed is voor het haar en een groep hormonen die slecht is voor het haar. wanneer deze hormonen in een slecht balans zijn krijg je haar verlies.
door middel van je dieet kun je die hormoon balans weer herstellen.
daarnaast speelt stress ook een belangrijke rol

de aanbeveling die hij maakt staan veelal haaks op wat je in eerste instantie zou denken.
bijvoorbeeld:

goede voeding:
- melk
- suiker
- zout
- dierlijke vetten (vlees ,melk etc)
- koffie

slechte voeding:

-granen
-noten
-soy
-bonen
-onverzadigde vetten (olijfoli etc..)

lijst is niet compleet trouwens.
deze voedingsmiddelen hebben een goed of slechte invloed op je schildklier, welke weer belangrijk is voor je hormonen.

wat denken jullie? ik vind het een interessant perspectief.
hisdudeness is offline   Met citaat reageren
Oud 27 februari 2013, 03:46   #2
Jhan-air
HaarWeb lid
 
Jhan-air's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 februari 2012
Berichten: 157
Geslacht:
Ik begrijp niet hoe voeding je haaruitval kan stoppen als het genetisch is...
Jhan-air is offline   Met citaat reageren
Oud 27 februari 2013, 13:26   #3
hisdudeness
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 november 2012
Berichten: 60
bij aga zijn de haren gevoelig voor DHT.
hij beweert dat er meerdere hormonen zijn die een goede of slechte invloed op je haar hebben en op elkaar. als je met een dieet die hormoon balans kan veranderen dan kun je op die manier het proces vertragen of stoppen.
hisdudeness is offline   Met citaat reageren
Oud 27 februari 2013, 13:49   #4
Kniekous
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2006
Berichten: 935
Wat een mongool. Schildklier is heel anders qua haaruitval dan AGA. Zulke pseudowetenschappers moeten ze meteen ene kogel door hun kop knallen en hun lijk tentoonstellen in het museum voor mongoloïde oplichters (net als rawfood mensen).

Als het om AGA gaat zijn juist Soja en plantensterolen (plantaardige vetten) wetenschappelijk (check pubmed) aangetoond als goede voeding. Dikke onzin dus!

Laatst gewijzigd door Kniekous; 27 februari 2013 om 13:51
Kniekous is offline   Met citaat reageren
Oud 2 maart 2013, 22:14   #5
Noob
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 mei 2009
Berichten: 598
nou nou kniekous, kan wel wat minder? Dit staat niet in verband met Aga nee, maar bij sommige is de schildklier wel de veroorzaker van haaruitval. Daarnaast kan je met dit voedingspatroon inflammation (roos, schilverring, jeuk) verminderen.
Als je hier last van hebt kan je er baat bij hebben.

quote
"de aanbeveling die hij maakt staan veelal haaks op wat je in eerste instantie zou denken.
bijvoorbeeld:

goede voeding:
-
koolhydraten (High Carbonate / pasta's rijst)
- Fruit (fructose) (peer appel banaan druiven)
- melk (karne / yoghurt)
- suiker (liefst uit natuurlijke bronnen als fruit/fructose)
- zout
- dierlijke vetten (vlees ,melk etc)
- koffie
- magnesium / vitamine C (reduceert stress)
(consumeer makkelijk verteerbare maaltijden)

slechte voeding:
-granen
-noten
-soy
-bonen
-onverzadigde vetten (olijfoli etc..)

lijst is niet compleet trouwens.
deze voedingsmiddelen hebben een goed of slechte invloed op je schildklier, welke weer belangrijk is voor je hormonen.

wat denken jullie? ik vind het een interessant perspectief.
"


Zoals ik hierboven schreef kan je er zeker baat bij hebben als je last hebt van inflammation/jeuk/stress. De pure Aga veroorzaakt door DHT zal het niet wegnemen maar zou het kunnen vertragen als je last hebt van inflammation/jeuk/stress.

Dat het haaks staat op wat eerder beweerd werd is niet juist. Als je meer leest op dit forum zie je raakvlakken. Lees maar eens over onverzadigde vetten die je hoofdhuid irriteren (rans worden) en over palmolie (tocoSorb) etc.

Hij raad bijvoorbeeld ook aan veel caroteen en palmolie te gebruiken ipv onverzadigde vetten. Daarnaast Cortisol (stresshormoon) te verminderen, maar je energie/verbranding op peil te houden (veel koolhydraten, licht verteerbare maaltijden en suikers).

Naast deze voedingstips kan je stress/inflammation in je lichaam voorkomen door minder alcohol/roken en regelmatig bewegen (vetten verbranden - bloedsomloop bevorderen).

Reken maar dat dit enige verbetering brengt.

Laatst gewijzigd door Noob; 3 maart 2013 om 12:45
Noob is offline   Met citaat reageren
Oud 2 april 2013, 18:52   #6
hisdudeness
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 november 2012
Berichten: 60
ik heb besloten het hair like a fox dieet te gaan volgen.
met mijn huidige regime gaat mijn haar status helaas nog steeds achteruit en ik heb geen zin om mijn regime verder uit te breiden.
over een paar maanden zal ik mijn bevindingen hier delen.
hisdudeness is offline   Met citaat reageren
Oud 4 mei 2013, 23:30   #7
alexanderv
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 augustus 2012
Berichten: 15
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hisdudeness Bekijk bericht
ik heb besloten het hair like a fox dieet te gaan volgen.
met mijn huidige regime gaat mijn haar status helaas nog steeds achteruit en ik heb geen zin om mijn regime verder uit te breiden.
over een paar maanden zal ik mijn bevindingen hier delen.
Hoe gaat het tot nu toe met het hair like a fox dieet?
alexanderv is offline   Met citaat reageren
Oud 8 mei 2013, 09:59   #8
gwennie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 september 2009
Berichten: 82
lijkt me nogal bs allemaal

noten slecht voor je ? Denk dat een groot gedeelte van onze voorouders
noten at,zal me niet verbazen als apen ook noten eten en dat ons lichaam
op dat soort dingen gebouwd is op een basis die al miljoenen jaar oud is.

koffie suiker en zout goed... yea right.. ik denk dat als je dat in grote mate gaat lopen eten dat je misschien wel ergere problemen kan krijgen dan kaalheid .

dit is gewoon weer zoveelste iemand die geld probeert te verdienen over de rug van iemand anders zijn zwakheden. denk dat de mensen met schildklier in combinatie met haarproblemen een hele grote vaste minderheid uitmaakt van de mensen die kalend worden normaal gesproken is het gewoon een dht en genetische kwestie.

lol heb gekeken $47 dollar voor zijn boek hair like a fox.. Die uitdrukking kan ik niet ik ken wel de uitdrukken slim als een vos en dat gaat hier wel een beetje op die man word gewoon slapend rijk zo.

Laatst gewijzigd door gwennie; 8 mei 2013 om 10:02
gwennie is offline   Met citaat reageren
Oud 8 mei 2013, 12:31   #9
Egbert
HaarWeb lid
 
Egbert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 mei 2013
Berichten: 10
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gwennie Bekijk bericht
....koffie suiker en zout goed... yea right.. ik denk dat als je dat in grote mate gaat lopen eten dat je misschien wel ergere problemen kan krijgen dan kaalheid ...

Er wordt natuurlijk niet bedoelt dat je nu ineens tig bakken koffie, een zak zout en een pak suiker naar binnen moet lepelen.. Het gaat er om dat deze producten, genomen met mate, niet vermeden hoeven te worden. Maar dat bv noten, waar veel vetten in zitten, liever wel vermeden moeten worden omdat dit een net wat slechtere invloed heeft. En lees ook dat er staat 'suikers (het liefst uit fruit)', dus ja, die zijn inderdaad gezond..
__________________
't Gras is altijd groener aan de overkant..
Egbert is offline   Met citaat reageren
Oud 8 mei 2013, 18:56   #10
21reinier
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 augustus 2010
Berichten: 59
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egbert Bekijk bericht
Er wordt natuurlijk niet bedoelt dat je nu ineens tig bakken koffie, een zak zout en een pak suiker naar binnen moet lepelen.. Het gaat er om dat deze producten, genomen met mate, niet vermeden hoeven te worden. Maar dat bv noten, waar veel vetten in zitten, liever wel vermeden moeten worden omdat dit een net wat slechtere invloed heeft. En lees ook dat er staat 'suikers (het liefst uit fruit)', dus ja, die zijn inderdaad gezond..
Het is allang bekend dat vetten een essentiële rol in ons lichaam spelen en lang niet allemaal alleen maar negatieve effecten hebben. Ook in de genoemde bron wordt dat erkend, echter wordt daar aangeraden om de verhouding van verzadigd vet tegenover onverzadigd vet in je dagelijkse voeding te verhogen.

Veel van de opvattingen gaan tegen de huidige wetenschap in wat betreft algemene gezondheid, en op het gebied van mannelijke kaalheid is qua voeding al helemaal weinig bewezen met betrekking tot voeding. Ik mis dan ook de wetenschappelijke bouwstenen van het in de bron voorgestelde dieet. Ik zou er dus heel erg mee oppassen.

Veel mensen proberen hun slaatje te slaan uit de wanhoop die er bestaat onder mensen die lijden aan AGA of haaruitval hebben in het algemeen en de "bedenker" (het grootste deel van zijn ideeën zijn letterlijk overgenomen) van dit dieet lijkt me daar zeker geen uitzondering op.
21reinier is offline   Met citaat reageren
Oud 10 mei 2013, 00:08   #11
hisdudeness
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 november 2012
Berichten: 60
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alexanderv Bekijk bericht
Hoe gaat het tot nu toe met het hair like a fox dieet?
moeilijk te zeggen. ik verlies op het moment in ieder geval vrij weinig haren. of dit aanhoud weet ik niet.

de meesten hier zullen me wel een dwaas vinden maar dat neem ik dan maar voor lief.
ik heb van alles geprobeerd en niets helpt dus de keus was simpel. of opgeven, of iets anders proberen. het kan best zijn dat het niet werkt, dat risico neem ik.
Ik heb in ieder geval nog geen bevredigend antwoord kunnen vinden op de oorzaak en oplossing voor AGA. ik heb het idee dat de medische wereld vrijwel niks weet over dit probleem. er zijn natuurlijk wel de half bakken medicijnen ,maar die werken niet of nauwelijks. en het DHT verhaal is natuurlijk wel lekker simpel. het komt door de gevoeligheid van de haarzakjes door DHT, en laat er nou net toevallig een pilletje voor beschikbaar is om de DHT te reduceren. $$$
dat andere oorzaken ook invloed hebben is in andere onderzoeken al aangetoond. bijvoorbeeld het onderzoek waarin er werd geconstateerd dat kaalheid onder japanse mannen behoorlijk is toegenomen in de afgelopen decenia, dit werd gelinkd aan een verwesterd dieet. daarnaast schiet me nog een ander recent onderzoek te binnen waarin werd verondersteld dat kale mannen een grotere kans op hartfalen hebben omdat ze een slechtere doorbloeding hebben. echt fatsoenlijk onderzoek naar de oorzaken zal wel niet gedaan worden, ze hebben immers al een peper duur pilletje. en als het niet op te lossen is met een pilletje maar met bijvoorbeeld een dieet is het niet interessant om te onderzoeken.
het hair like a fox verhaal is wat mij betreft net zo betrouwbaar als het DHT verhaal.
hisdudeness is offline   Met citaat reageren
Oud 10 mei 2013, 11:59   #12
Egbert
HaarWeb lid
 
Egbert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 mei 2013
Berichten: 10
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hisdudeness Bekijk bericht
... de meesten hier zullen me wel een dwaas vinden maar dat neem ik dan maar voor lief.
ik heb van alles geprobeerd en niets helpt dus de keus was simpel. of opgeven, of iets anders proberen. het kan best zijn dat het niet werkt, dat risico neem ik.
Nee hoor, knap juist dat je door blijft zetten. Snap het helemaal. Als allerlei andere dingen nog niet geholpen hebben, kan je beter weer wat nieuws uitproberen. Het blijft toch vaak: 'niet geschoten is altijd mis'.

Succes ermee!
__________________
't Gras is altijd groener aan de overkant..
Egbert is offline   Met citaat reageren
Oud 10 mei 2013, 18:02   #13
21reinier
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 augustus 2010
Berichten: 59
Ik ben het met Egbert eens. Alhoewel het duidelijk is dat DHT een rol speelt in AGA ben ik van mening dat er nog heel veel andere variabelen in het spel zijn.

Ik vind het zelf lastig om een bepaald dieet te volgen, want ik eet graag op gevoel. Mag ik je vragen hoe je gemiddelde dagelijkse voeding er nu uitziet?
21reinier is offline   Met citaat reageren
Oud 15 mei 2013, 21:54   #14
Noob
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 mei 2009
Berichten: 598
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hisdudeness Bekijk bericht
moeilijk te zeggen. ik verlies op het moment in ieder geval vrij weinig haren. of dit aanhoud weet ik niet.
heb je dat document gekocht?
Noob is offline   Met citaat reageren
Oud 17 mei 2013, 13:35   #15
hisdudeness
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 november 2012
Berichten: 60
ja.
je kunt ook gratis een starters versie downloaden, volgens mij staat daar alles in wat je nodig hebt.
over 2 tot 3 maanden kan ik zeggen of het werkt of niet
hisdudeness is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:45.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.