Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 24 januari 2022, 20:41   #1
FVDS
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 februari 2021
Berichten: 396
Geslacht:
Gevolgen tijdelijk stoppen met Essengen 6 i.v.m. haartransplantatie

Hallo allemaal,

Ik ben heel benieuwd wat de gevolgen zijn van het tijdelijk stoppen met Essengen-6 wanneer je een haartransplantatie gaat doen. Ik weet dat je een aantal weken voor en na een haartransplantatie geen Essengen-6 mag gebruiken maar krijg je in die periode dan geen enorme haaruitval? Hoe zou je dit kunnen tegenaan? Finasteride kun je ook tijdelijk slikken in de pilvorm maar ondervang je minoxidil gebruik? Ik ben erg benieuwd... Wie kan mij een antwoord hier op geven?
FVDS is offline   Met citaat reageren
Oud 24 januari 2022, 22:33   #2
kalen=balen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 december 2011
Berichten: 215
Orale minoxidil is de oplossing. Oraal geeft sowieso ook betere resultaten dan topisch. Loniten is de officiële merknaam van deze pilvorm (wel lastig om zonder recept te bemachtigen).

Velen mixen het ook zelf mbv de topische variant. Zie de welbekende buitenlandse fora voor meer info
kalen=balen is offline   Met citaat reageren
Oud 25 januari 2022, 20:39   #3
FVDS
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 februari 2021
Berichten: 396
Geslacht:
Bedankt voor je reactie. Ik ben namelijk best bang om maar gewoon wekenlang te stoppen bij een toekomstige haartransplantatie. Dit is dan wellicht de beste oplossing.
FVDS is offline   Met citaat reageren
Oud 3 maart 2022, 02:23   #4
FVDS
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 februari 2021
Berichten: 396
Geslacht:
En wat betreft finasteride? Heeft het zin om voor een aantal weken oraal te gaan nemen? Ik kan ook gewoon topisch blijven gebruiken maar dan niet op het gedeelte waar ik word behandeld?
FVDS is offline   Met citaat reageren
Oud 3 maart 2022, 10:15   #5
aloy94
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 juni 2020
Berichten: 24
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kalen=balen Bekijk bericht
Orale minoxidil is de oplossing. Oraal geeft sowieso ook betere resultaten dan topisch. Loniten is de officiële merknaam van deze pilvorm (wel lastig om zonder recept te bemachtigen).

Velen mixen het ook zelf mbv de topische variant. Zie de welbekende buitenlandse fora voor meer info

Ik zie de laatste tijd zelfs steeds meer mensen die topische minox "drinken" (een paar druppels in een beetje water en dan opdrinken) of sublinguaal toedienen (druppels onder de tong en daar één tot een aantal minuten laten zitten en dan uitspugen/doorslikken).

Idee erachter zou zijn dat het veilig is gelet op de ingrediënten die normaliter in topische minox zitten (gezuiverd water, propyleenglycol (wordt ook gebruikt als conserveermiddel) en alcohol), over-the-counter-verkrijgbaar i.t.t. Loniten, en spotgoedkoop is. 1ml topische min is 50mg, je hebt maar 1-5mg nodig, dus letterlijk 1 tot 4 druppels, waardoor je uit 1 flesje van 60ml meer dan 500 doseringen zou kunnen halen. Overigens heeft er volgens mij nog nooit wetenschappelijk onderzoek plaatsgevonden naar de effectiviteit/veiligheid van deze manier van toedienen, dit is puur experimenteel door deze gebruikers

Mensen schijnen daar echt krankzinnige haargroei (over hun hele lichaam overigens) mee te krijgen. Zie o.a. deze dude die op deze manier binnen 2 maanden heel z'n voorhoofd vol had staan met haar (en ook boven op z'n hoofd en slapen): https://www.reddit.com/r/tressless/c...forehead_soon/ en https://www.reddit.com/r/HairlossRes...s_by_drinking/

Iemand hier ervaring mee?
aloy94 is offline   Met citaat reageren
Oud 3 maart 2022, 16:24   #6
Lowlandlion
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 februari 2021
Berichten: 70
Geslacht:
Finasteride blijft zeker 30 dagen in de huid zitten, dus een maand zonder kan prima.

Zie: https://youtu.be/htBPxLOC47I
Lowlandlion is offline   Met citaat reageren
Oud 3 maart 2022, 23:13   #7
FVDS
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 februari 2021
Berichten: 396
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lowlandlion Bekijk bericht
Finasteride blijft zeker 30 dagen in de huid zitten, dus een maand zonder kan prima.

Zie: https://youtu.be/htBPxLOC47I
Thanks man, goed om te vernemen. Dus wellicht alleen de Minoxidil oraal toepassen voor een maandje?
FVDS is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:44.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.