Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 2 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 15 december 2005, 01:56   #61
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tellmemore
Opzich lijkt het mij wel een interessant toevoeging aan mijn regime. Najah iets wat het proberen waard is denk ik. Maar om nou wat veredelde appelsap a $47 per maand te gaan kopen!
Nee, ik heb ook geen zin om iedere maand 47 euro daaraan uit te geven. Maar in hoeverre kan deze toppical verschillen met appels eten of appelsap of appelazijn drinken of op je kop smeren? Ik eet vrij veel (granny smith) appels en drink iedere dag een klein beetje appelazijn omdat op een quasi natuur website stond dat iedere dag een beetje appelazijn drinken haaruitval zou tegen gaan. In hoeverre denken jullie dat deze topical enorm veel zal opleveren of kan ik netzogoed doorgaan met appels eten en appelazijn door m'n glaasje drinken doen wat ik daarna snel ad! De appelazijn kost me namelijk ongeveer 25 cent per maand met dagelijks gebruik!!
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08
Guoy is offline   Met citaat reageren
Oud 15 december 2005, 10:43   #62
tellmemore
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 436
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guoy
Nee, ik heb ook geen zin om iedere maand 47 euro daaraan uit te geven. Maar in hoeverre kan deze toppical verschillen met appels eten of appelsap of appelazijn drinken of op je kop smeren? Ik eet vrij veel (granny smith) appels en drink iedere dag een klein beetje appelazijn omdat op een quasi natuur website stond dat iedere dag een beetje appelazijn drinken haaruitval zou tegen gaan. In hoeverre denken jullie dat deze topical enorm veel zal opleveren of kan ik netzogoed doorgaan met appels eten en appelazijn door m'n glaasje drinken doen wat ik daarna snel ad! De appelazijn kost me namelijk ongeveer 25 cent per maand met dagelijks gebruik!!
Het zijn dollars he maar met verzendkosten kom je wel aan de 47 euro's.

Ut gaat mij erom dat die werkzame stof erin zit (Procyanidin B-2 & family). En dat weetje dus niet bij een flesje appelazijn! Ander zou ik dat ook wel gaan lopen slikken/smeren!
__________________
Intern
(07.2005 - 4.2011 1/4 Proscar (1.25 mg finasteride) per dag)

Extern
07.2010 Spectral DNC-L
07.2010 Revita Shampoo

Status
NW2: situatie lijkt stabiel tot 2015


tellmemore is offline   Met citaat reageren
Oud 15 december 2005, 21:46   #63
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tellmemore
Het zijn dollars he maar met verzendkosten kom je wel aan de 47 euro's.

Ut gaat mij erom dat die werkzame stof erin zit (Procyanidin B-2 & family). En dat weetje dus niet bij een flesje appelazijn! Ander zou ik dat ook wel gaan lopen slikken/smeren!
Nee, dat klopt, maar als die stof in appels zit, dan zit die toch ook in appelazijn? Als ik er van mag uitgaan dat het ook daadwerkelijk appelazijn is!
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08
Guoy is offline   Met citaat reageren
Oud 17 mei 2006, 22:47   #64
mhaar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 mei 2006
Berichten: 3
Ik ben helemaal nieuw hier. Maar begin met dezelfde problemen te kampen als iedereen hier Ook een beetje oud topic maar toch beter laat dan nooit!

Nu las ik op PubMed (site waar diverse medische en niet medische trails worden gepubliceerd het volgende over een bepaalde stof (Procyanidin B-2) o.a. in Appels. Er is een trail geweest met positief resultaat. Dit is dus geen onzin wat dit is een officiele omgeving getest!!

Hier de link:
mhaar is offline   Met citaat reageren
Oud 17 mei 2006, 23:58   #65
kurt
HaarWeb lid
 
kurt's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 september 2005
Locatie: belgie
Berichten: 732
dokter vogel zegt in zijn boek dat je met een halve ui de hoofdhuid moet inwrijven het zou helpen tegen haaruitval
__________________
regime

groene thee maar dat drink ik al jaren, en meer om de algemene gezondheid

fina 1 mg vanaf dec 2004 (gestopt maart 2006)terug gestart op 22 maart 2008

duta 0,5mg om de dag (vanaf 11dec 2006)( gestopt begin juli 2007)

adam (now) green tea (now)

omega 3 (now) silymarin (now)
kurt is offline   Met citaat reageren
Oud 18 mei 2006, 00:53   #66
flappie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 mei 2005
Berichten: 494
Ruikt ook lekker fris
__________________
Regime
0,5 mg Dutasteride caps | sinds 16 mei 2006

Status
Rechterinham inmiddels ook al aangetast. Linkerinham al aardig richting NW2. Vooral diffuus haaruitval bij beide inhammen.
Begonnen aan duta omdat fina geen/weinig effect had.
flappie is offline   Met citaat reageren
Oud 18 mei 2006, 11:18   #67
mhaar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 mei 2006
Berichten: 3
Ach ui, appel... allemaal één pot nat! Maar heeft iemand hier als een appel door z'n haar gehaald en zo ja werkte dat ook?
mhaar is offline   Met citaat reageren
Oud 25 mei 2006, 16:28   #68
tellmemore
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 436
In vivo antioxidant activity of procyanidin-rich extracts from grape seed and pine (Pinus maritima) bark in rats.
Citaat:
In vivo antioxidant activity of procyanidin-rich extracts from grape seed and pine (Pinus maritima) bark in rats.

Busserolles J, Gueux E, Balasinska B, Piriou Y, Rock E, Rayssiguier Y, Mazur A.

Centre de Recherche en Nutrition Humaine d'Auvergne, Unite des Maladies Metaboliques et Micronutriments, INRA, Theix, Saint-Genes-Champanelle, France.

BACKGROUND: In vitro evidence exists for the potential antioxidant benefits of procyanidin-rich extracts, but in vivo studies are scarce. We have evaluated the effects of selected procyanidin-rich extracts on oxidative stress in rats in condition of prolonged consumption of these compounds and also after single administration i.e. in postprandial conditions. METHODS: Rats were fed for 8 weeks with diets supplemented with either a grape seed extract (GE), a pine bark extract (PE), or a high-degree polymerized pine bark extract (HPE). An additional study was performed in order to assess the postprandial effect of these extracts on plasma antioxidant capacity. The ferric-reducing antioxidant power (FRAP) and thiobarbituric acid-reactive substances (TBARS) were determined in plasma. For lipid peroxidation study of heart tissue, homogenates were prepared and TBARS were measured after lipid peroxidation induced by FeSO4-ascorbate. RESULTS: After 8 weeks of dietary treatment, total antioxidant capacity in plasma was significantly higher in the GE and PE groups as compared with the other two groups. Plasma TBARS concentrations and heart susceptibility to peroxidation were not significantly different between the groups. In the postprandial state, by comparing plasma antioxidant capacity 2 hours after ingestion of the different procyanidin-rich extracts (500 mg/kg body weight), we observed that FRAP values were higher in the procyanidin-rich extracts groups as compared with the control group. Moreover, plasma FRAP concentration was significantly higher in the GE group as compared with the other groups. CONCLUSION: The results of the present experiment constitute positive evidence for an in vivo antioxidant effect at the plasma level of procyanidin-containing plant extracts.
__________________
Intern
(07.2005 - 4.2011 1/4 Proscar (1.25 mg finasteride) per dag)

Extern
07.2010 Spectral DNC-L
07.2010 Revita Shampoo

Status
NW2: situatie lijkt stabiel tot 2015


tellmemore is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juni 2006, 19:41   #69
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Beste Haarwebbers,

Ik heb me een beetje verdiept in procyanidin B-2 de laatste tijd. Dit is een stofje dat o.a. in appel en druivenpitten zit. Het is hier al een paar keer aan de orde geweest en ik heb de threads die daarover gaan even samengevoegd tot deze thread.

Als ik het goed begrepen heb is procyanidin B-2 een bepaald type proanthocyanidin. Proanthocyanidinen vallen weer onder de familie der flavonoïden. Flavonoïden zijn antioxidanten. Vaak wordt er over oligomere proanthocyanidinen gesproken (afkorting OPC's), hiermee wordt bedoeld dat het stofje weinig chemische bindingen heeft. Als er veel bindingen zijn worden ze polymere proanthocyanidinen genoemd. Zie hier voor meer info over de verschillen tussen de proanthocyanidinen. Procyanidin B-2 heeft twee bindingen en is dus een OPC.

De reden dat procyanidin B-2 interessant is voor ons haarverliezers is dat het in ontzettend veel studies is onderzocht. Ik heb een overzichtje gemaakt van alle onderzoeken die ernaar gedaan zijn (met ook links naar de full-text voor zover beschikbaar, wederom met dank aan tellmemore). De onderzoeken zijn gesorteerd op datum.


De onderzoeken die ik heb bekeken zien er goed en professioneel uit. Dat is allemaal best bijzonder want er zijn niet veel middelen tegen haaruitval zo goed bestudeerd. Ik durf zelfs te zeggen dat er beter onderzoek is gedaan naar deze OPC's dan naar de meeste andere middelen, op finasteride, minoxidil en dutasteride na dan. Bijzonder is ook dat OPC's een paar keer uitgebreid getest zijn bij mensen. Ze hebben daarvoor een zwaar geconcentreerd extract gemaakt van procyanidin B-2 uit appels en dat als topical toegediend op de proefpersonen. Dus niet alleen vage muisstudies dit keer.

Nadeel is alleen wel dat al deze onderzoeken zijn uitgevoerd door ene T. Takahashi (en elke keer andere collega's). Dat is opzich jammer omdat ik geen idee heb wie deze Takahashi is en wat zijn bedoelingen zijn. Wie weet is het wel een verschrikkelijke man die geen goede onderzoeker is en die betrokken is bij een bedrijf dat handelt in dit stofje. Een zo'n bedrijfje is bijvoorbeeld http://www.applepoly.com/ die op een scam-achtige manier handelt in OPC's. Het was daarom beter geweest als er veel verschillende onderzoekers tot dezelfde resultaten waren gekomen. Maar misschien is het ook wel een heel betrouwbaar persoon. Geen idee. Wat wel duidelijk is is dat hij zich de afgelopen 10 jaar hier intensief mee bezig heeft gehouden.

Volgens een van zijn onderzoeken is procyanidin B-2 (ik zal het afkorten tot OPCB2) effectiever in het stimuleren van de haargroei dan de andere procyanidinen die hij onderzocht heeft (Takahashi et al, 1999a). Op applepoly.com wordt zelfs beweerd dat OPCB2 twee keer zo effectief is als minoxidil:



Als je het onderzoek goed leest waar dit grafiekje op gebaseerd is zie je echer dat dit niet helemaal klopt (Takahashi et al, 1999a: p. 312-313). De getallen kloppen wel, maar de titel van de grafiek niet. Wat daar wordt gemeten is niet de hergroei, maar de mate waarin de "epitheliale cellen" worden gestimuleerd. Maar je hebt in de haarzakjes ook een ander soort cellen, de dermal papilla cellen, en deze worden door OPCB2 juist niet gestimuleerd (zie figuur 6 in de full-text van 1999a), en door minoxidil wel [bron]. De dermal papilla cellen zijn volgens mij het belangrijkst voor het produceren van haar. Het onderzoek laat dan ook zien dat 1% minoxidil net iets effectiever is in het hergroeien van haar bij muisjes dan 1% OPCB2 (minox: 80% hergroei, OPCB2: 70% hergroei). Zie figuur 9 in die full-text van 1999a voor foto's van de muizen. Met andere woorden is de grafiek een goed voorbeeld van hoe Applepoly de boel bedriegt, of in ieder geval de waarheid in zijn voordeel verdraait.

Wat betreft de studies bij mensen: er zijn er intussen drie geweest met 1% topische OCPB2.
- De eerste (zie Takahashi et al, 2000b en 2001c) duurde 4 maanden met placebo, goede resultaten.
- De tweede (zie Takahashi et al, 2001a) duurde 12 maanden zonder controlegroep, goede resultaten maar dus niet zo veelzeggend.
- De derde (zie Takahashi et al, 2005) duurde 12 maanden met controlegroep, goede resultaten.

Helaas is het bij mensen niet vergeleken met andere middelen zoals bijv. minoxidil zodat we niet weten of het beter of minder goed werkt dan minox. Volgens applepoly is dit een foto van een van de proefpersonen die in een studie stond (Takahashi et al, 2005), helaas kan ik die full-text zelf niet te pakken krijgen om het te controleren en om te kijken of er nog meer foto's in staan:



De onderzoeken van Takahashi (2002b, 2006) wijzen uit dat OPC's werken doordat ze het stofje TGF-beta (transforming growth factor-beta) remmen. TGF-beta heeft een negatieve werking op de haargroei: het bevordert de catagene fase. Het afremmen van TGF-beta is voor mensen met AGA dus wenselijk.

Opzich kan dit dus wel interessant zijn om eens te gaan gebruiken denk ik. Nu vertik ik het wel om het bij die oplichters van applepoly te kopen die veel te duur zijn, maar misschien zijn OPC's ook wel gewoon bij de natuurwinkel te koop in pilvorm. En dan gaat het vooral om procyanidin B2, B3 en C1 waarvan in de onderzoeken aangetoond is dat ze goed zijn voor de haren. Omdat het een beetje moeilijk is om hier zelf een topical van te maken en omdat pillen handiger zijn is het een idee om het gewoon te gaan slikken. Er zijn onderzoeken die laten zien dat het ook oraal goed wordt opgenomen, zie bijv. deze, deze en deze. In de onderzoeken bij topical OPC's kregen ze 16mg (Takahashi et al, 2001c: p. 332) tot 30mg (Takahashi et al, 2001a) per dag op hun kop, waarschijnlijk heb je bij orale toepassing wel wat meer nodig dus.

Mijn vraag is eigenlijk of iemand anders hier over heeft gelezen (bijv. op buitenlandse fora) of dat iemand het al geprobeerd heeft, topisch of oraal.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback


Laatst gewijzigd door Tiuri; 8 februari 2007 om 02:07
Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juni 2006, 20:23   #70
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Pomegranate werkt ook op zo'n zelfde manier. In Pomegranate zit "Ellagic acid" en die remt TGF-b1.
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juni 2006, 21:39   #71
tellmemore
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 436
Hey Tiuri,

Nice om te zien dat je weer een prachtig stukje tekst heb gemaakt! Vat alles mooi samen. Wordt niet in een van die onderzoek van dhr. Takahashi verteld hoe de substantie is samengesteld?!? Ik meen dat gelezen te hebben. Als ik even meer tijd heb zal ik het nog eens terug proberen te lezen!

Verder is http://www.applepoly.com/ nog scammiger geworden als het eerst uit zag en staat ernog meer gelul op! Met gelul bedoel ik zaakjes als:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door scam@applepoly.com
Because the solution that produced outstanding hair growth in the double-blind clinical trial may have been the wrong formula.
Of course, it grew hair in test subjects... impressively. But it wasn't nearly as powerful as it could be- according to the researchers' own notes.
__________________
Intern
(07.2005 - 4.2011 1/4 Proscar (1.25 mg finasteride) per dag)

Extern
07.2010 Spectral DNC-L
07.2010 Revita Shampoo

Status
NW2: situatie lijkt stabiel tot 2015


tellmemore is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juni 2006, 22:08   #72
Vince001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2004
Locatie: Ned
Berichten: 941
Ik sluit mij direct bij Tellmemore aan: wat een prettig stukje tekst heb je hier het web weer opgeslingerd, Tiuri.

En, geloof het of niet, ik was juist van plan om eens te gaan kijken naar wat ik op Haarweb kon vinden over procyanidin B-2 toen ik je post zag...

Op Hairlosshelp zit een member, Zardoz, die het gebruikt en op Hairsite en Regrowth.com post een member Jacob genaamd, die zn goedje bij Applepoly.com haalt. Deze laatste heb ik al eens om een ander onderwerp benaderd en het is een aardige gast die behoorlijk verstand van zaken heeft. Bovendien gebruikt hij het extract al een aardig tijdje. Je zou hem eens kunnen benaderen.

Zelf heb ik wel oren naar dit goedje. De prijs is alleen echt belachelijk bij Applepoly. Toch denk ik dat je toch meer aan een topical hebt dan aan pillen. En zo'n topical moet toch op de een of andere manier goedkoper te krijgen zijn...?

Misschien via Waseda.
Vince001 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juni 2006, 22:58   #73
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Bedankt voor de reacties guys! ik denk ook wel dat die OPC's de moeite waard zijn!

Heb een google search gedaan en stuitte op dit:
http://www.sell.com/222J8W

Beetje vaag, volgens mij is het een advertentie op een soort ebay maar misschien toch wel interessant. Het is in ieder geval een soort spray. Isotonix OPC-3, elders vast ook wel goedkoper te krijgen.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback


Laatst gewijzigd door Tiuri; 27 juni 2006 om 23:01
Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juni 2006, 23:48   #74
tellmemore
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 436
http://www.isotonix-opc3.com/
http://products.ivillage.com/search_...erid=19162199&
__________________
Intern
(07.2005 - 4.2011 1/4 Proscar (1.25 mg finasteride) per dag)

Extern
07.2010 Spectral DNC-L
07.2010 Revita Shampoo

Status
NW2: situatie lijkt stabiel tot 2015


tellmemore is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juni 2006, 01:02   #75
vrosjnivosj
HaarWeb lid
 
vrosjnivosj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2005
Berichten: 1.502
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiuri
Beste Haarwebbers,

Ik heb me een beetje verdiept in procyanidin B-2 de laatste tijd. Dit is een stofje dat o.a. in appel en druivenpitten zit. Er zitten ook OPC's verwerkt in fluridil. Het is hier al een paar keer aan de orde geweest en ik heb de threads die daarover gaan even samengevoegd tot deze thread.
Mooi stukje tekst, moet ik me wat meer in verdiepen.
Maar natuurlijk alles wat natuurlijk is tegen mannelijke kaalheid bekijk ik extra sceptisch.
Tiuri in het haarwoordenboekje heb je geschreven dat er geen opc's in fluridil zitten?
groet
__________________

vrosjnivosj is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
A human placental extract: in vivo and in vitro assessments of its melanocyte growth pindakaas Medicijnen/haargroeimiddelen 0 28 mei 2004 16:58


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:39.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.