Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Overige (haar)discussies > Overige (haar)discussies - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 26 augustus 2010, 21:07   #1
poezeltje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 augustus 2010
Berichten: 3
Haar kleurt rossig!

Ships.
Ik heb van mezelf lang haar in kleurhoogte 7 en heb meerdere keren highlights gehad. Omdat ik niet keer op keer highlights wilde waarbij mijn punten steeds lichter zouden worden, besloot ik dat ik mijn haar helemaal wilde verven. En wel in een kleur die tussen mijn blonde haar (highlights) en eigen haarkleur in zou zitten om de overgang te verbloemen.

Ik ben dus naar een kapperswinkel gegaan voor advies en kleurstaaltjes bekeken. We kwamen uit op haartint 9.5 van Igora (goudblond).
Aanzet ingezet met 9% en de punten met 6%. Na het uitspoelen waren de punten mooi geworden maar mijn aanzet was oranje!! Heb een dag voor schut gelopen en wilde koste wat het kost m'n haar overdoen. Terug gegaan naar de kapperswinkel om het haar 1 tint donkerder te verven en van die oranje gloed af te komen. We kwamen uit op Goldwell 8N GB (lichtblond, reflecterend brons), ingezet met 3% om het haar niet teveel te belasten.

Na het uitspoelen hadden de punten wederom goed gepakt maar het rossige blijft er doorheen komen. Ik heb het nu op advies van een aantal mensen gewassen met head&shoulders maar de verf vervaagt nu al en het rossige begint juist weer duidelijker te worden. Baal hier enorm van!

Weet niet zo goed wat ik moet doen. Toch maar even aankijken is het beste voor de kwaliteit van m'n haar, want het voelt nu echt erg droog aan (zelfs na een haarmasker van 15 minuten). Maar ben toch geneigd om bij de kapper binnen te wandelen. Ik loop niet meer voor lul als de eerste dag, maar ik voel me sinds vandaag toch niet happy omdat herstelpoging zo snel vervaagt..


Iemand een gouden tip??
poezeltje is offline   Met citaat reageren
Oud 27 augustus 2010, 10:01   #2
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Dat is lastig. Roodpigmenten blijven op poreus haar altijd heel goed 'hangen'. Ik denk dat je haar toch wel beschadigd is.
Door het wassen met Head & Shoulders heb je je 'herstelkleur' er snel uitgehaald, maar het rossige zit daaronder.
Het enige zou zijn het oververven met een 'koele' kleur, zonder roodpigmenten, maar dat zou ik gezien de toestand van je haar niet te snel doen.

Kun je er geen tijdelijke kleuring (echt zonder roodtint) in doen?

Ik sprak laatst een kapster, die mij vertelde dat er altijd zoveel (oudere) vrouwen met knalrood, kort haar lopen, omdat rood de enige kleur is, die eigenlijk perfect pakt op elke haarkleur, dus ook poreus (grijs) haar.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 27 augustus 2010, 17:44   #3
poezeltje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 augustus 2010
Berichten: 3
Thanks!
Maar is dat niet vreemd? Mijn uitgroei is namelijk het gezondste deel van mijn haar en dat is de enige plek waar het rossig uit. Op de rest van m'n haar is het verre van rossig
poezeltje is offline   Met citaat reageren
Oud 28 augustus 2010, 09:51   #4
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Ik heb het ook eens gehad. Op de punten van mijn haar pakte het toen ook niet, die waren toen zeer beschadigd. Het blijft dan gewoon niet zitten. Tijdje met twee kleuren haar rondgelopen: bruinrood bovenin, met blonde punten.
Rood pakt altijd goed, op elk haartype.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 28 augustus 2010, 10:34   #5
poezeltje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 augustus 2010
Berichten: 3
Haha, da's ook niks
Blijf het nog steeds raar vinden. Heb bewust verf gepakt waarvan we overtuigd waren dat er géén roodtinten in zaten (dus geen blondering, echt verf), dan nog valt het rossig uit.. Grrr
poezeltje is offline   Met citaat reageren
Oud 24 september 2010, 12:35   #6
ikbena
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 september 2010
Berichten: 10
Ik kleur mijn haar altijd bruin (met kleurspoeling die 24 wassingen blijft, eigenlijk is het gewoon blijvend want mijn haar wordt niet meer mijn eigen kleur). Ik wil geen rode gloed, maar het dat vaak wel. En ik vergeet soms welke kleur dit wel heeft en niet. Of komt dit gewoon doordat mijn haar poreus is? Ik denk er over om mijn haar nu donkerblond te laten verven door de kapper. Is de kans groot dat ik dan hetzelfde krijg? Of niet?
ikbena is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hoe krijg ik mijn haar weer schoon? Golioth Overige (haar)discussies - Algemeen 10 9 mei 2012 17:25
Haarwerken Stappenplan Webmaster Haarwerken 0 11 oktober 2009 15:41
Synthetisch, of echt haar, of een combinatie? Chris Haarwerken 11 5 juni 2006 18:50
Je haar is ook niet alles! swickie TTM - Algemeen 2 14 mei 2005 14:00


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:39.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.