Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Haarwerken/camouflage > Haarwerken

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 6 september 2002, 20:19   #31
Chris
HaarWeb lid
 
Chris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2001
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 291
Lightbulb Re: Vergoedingen

Citaat:
Originally posted by Do

Bij de CZ werd mij verteld dat ik alleen het eerste jaar 2 haarwerken vergoed kon krijgen daarna 1 per jaar. De vergoeding was €260 uit de basisverzekering en als je een extra (plus) verzekering afsluit krijg je nog eens €69 extra vergoed. Dus het eerste jaar krijg je 2x260 en 2x69 euro en de jaren daarna 1x260 en 1x69 vergoed.

Nu las ik hier op het haarweb dat mensen ieder jaar toch 2 haarwerken kunnen declareren, dat scheelt me nogal? Ik heb dit ook aangegeven bij de consulent van CZ en die zei dat dit echt niet mogelijk is.

Wie heeft er ervaringen met CZ die ieder jaar 2 haarwerken vergoed krijgt, want dit is vreemd de ene wel de ander niet. Misschien weet iemand hoe dit zit.

Groetjes Do.
Hoe de verwarring nu is ontstaan is niet geheel duidelijk en wellicht ook niet meer interessant. Wat wèl interessant is, is dat de bovenstaande info dus gewoon NIET klopt, zoals ik al meerdere malen aangaf.

Do heeft contact opgenomen met CZ en heeft de volgende verklaring zwart op wit in een brief thuis ontvangen:

Uitleg CZ Zorgverzekeraar
-----------------------------------------------------
De regeling van de pruik is als volgt: Onze verzekerden hebben recht op 2 adequate pruiken. Alleen wanneer 1 pruik niet meer voldoet mag er een andere pruik aangevraagd worden. Is dit na 12 maanden van de vorige goedkeuring dan kan de nota ingezonden worden. Is dit binnen 12 maanden van de vorige goedkeuring dan moet de arts hiervoor een medische verklaring inzenden.

Behandeld door : Groep Hulpmiddelen

Afdeling: Machtigingen

tel: 013-5949328
-----------------------------------------------------

Kortom: dit bevestigd mijn eigen ervaring bij CZ, zoals ik hierboven al had uiteengezet. Je hebt dus recht op 2 haarwerken per jaar, mits die 2e aan vervanging toe is en je hiervoor een medische verklaring hebt.

Deze regeling geldt dus NIET alleen voor je eerste jaar van lidmaatschap: maar voor je gehele verdere lidmaatschap bij CZ.

2 per jaar dus, volgens deze richtlijnen: volgens mij is CZ (www.cz.nl) hierin uniek. Ik ken geen enkele zorgverzekeraar die dergelijke -voor lotgenoten- gunstige tarieven hanteert.

Chris.
Chris is offline   Met citaat reageren
Oud 20 september 2002, 11:08   #32
Chris
HaarWeb lid
 
Chris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2001
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 291
Question Aan Kris: Hoe zit het in België?

Waar ik ookwel benieuwd naar was (een kennis van me wil verhuizen naar Belgie) hoe dit zit in België?

Zijn daar de vergoedingen te vergelijken met die in Nederland? Kris, weet jij daar wellicht meer vanaf?

Thanx,
Chris.
Chris is offline   Met citaat reageren
Oud 23 oktober 2002, 13:48   #33
Comestor
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 9
ANOVA verlangt een rapport van een psychiater waarin geadviseerd wordt om haarwerk te nemen in verband met psychische problemen wegens kaalheid,
Wie heeft hier ook ervaring mee bij ander e zorgverzekeraars?
Comestor is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:59.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.