Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 3 december 2010, 00:20   #61
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door norwood2 Bekijk bericht
Ja krabben moet je eigenlijk niet doen. Je moet eigenlijk gewoon met je vingertoppen draaiende bewegingen maken. Wat los komt, komt los en wat vast zit, zou ik nog ff laten zitten. Ik denk echt wel dat je wel iets aan korst bent kwijtgeraakt.

Persoonlijk heb ik het idee dat ik de 1e keer te lang heb gewacht met het verwijderen van die dingen, tot aan de 15e dag. Als ik toen niks had gedaan dan zou het er de 30e dag nog hebben gezeten denk ik. Misschien dat daardoor niet alle haren zijn opgekomen, toen. De 2e keer ging ik de 5e dag al aan de slag. Die transplantaten zijn gewoon verankerd, maar krabben deed ik toch zeker niet.

Ik heb wel eens voorbeeld gelezen dat je het misschien moet vergelijken met een baksteen die te lang op dezelfde plek op een grasveldje ligt en dat daaronder dan nooit meer vers gras zal groeien (zuurstof tekort), tenzij je die baksteen eerder verwijdert. Vond ik wel een mooi voorbeeld eigenlijk.
Cellen in de haarwortel krijgen hun voeding en zuurstof uit het bloed, niet uit de lucht. Dus dat korstje gaat de haarwortel vast niet beschadigen. Volgens mij is het verwijderen meer een hygienekwestie. Er kan van alles gaan leven in die oude korstjes.

Het valt me wel op hoe sterk het kan verschillen met die korstjes. Ik was de eerste behandeling na 6 dagen en de tweede keer na 4 dagen al volledig korstjesvrij.

Krabben lijkt me ook niet handig. De transplantaten krab je er vast niet meer uit, maar je beschadigt je huid wel weer onnodig en dat kan nooit positief zijn.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 3 december 2010, 00:51   #62
norwood2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2008
Berichten: 2.074
Dat de bloedtoevoer via de bloedbaan komt, weet deze handige Japie ook wel. Het broodje aap van kaalheid door te lang een pet te dragen is hier al een voorbeeld van.

Misschien zou die toevoer dus niet tot een goede ontwikkeling komen als een afgestoten haar half en half nog in die wortel zit, terwijl die zich misschien al aan het ontwikkelen is na 10 dagen en dat ding er nog inzit.

Zoals er ook geen gras meer groeit als een baksteen te lang op 1 plek ligt terwijl er nieuw gras wilt groeien, maar die baksteen en het oude gras dat tegenhouden. Maar van gras heb ik geen verstand, dus misschien loopt dat voorbeeld mank. Het zou me teleurstellen als het enkel een hygienische kwestie zou zijn, maar zou op zich ook kunnen.
norwood2 is offline   Met citaat reageren
Oud 3 december 2010, 08:30   #63
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door norwood2 Bekijk bericht
Dat de bloedtoevoer via de bloedbaan komt, weet deze handige Japie ook wel. Het broodje aap van kaalheid door te lang een pet te dragen is hier al een voorbeeld van.

Misschien zou die toevoer dus niet tot een goede ontwikkeling komen als een afgestoten haar half en half nog in die wortel zit, terwijl die zich misschien al aan het ontwikkelen is na 10 dagen en dat ding er nog inzit.

Zoals er ook geen gras meer groeit als een baksteen te lang op 1 plek ligt terwijl er nieuw gras wilt groeien, maar die baksteen en het oude gras dat tegenhouden. Maar van gras heb ik geen verstand, dus misschien loopt dat voorbeeld mank. Het zou me teleurstellen als het enkel een hygienische kwestie zou zijn, maar zou op zich ook kunnen.
Ik weet het allemaal ook niet zeker hoor. Maar 'enkel een kwestie van hygiëne', dat is wel een onderschatting van het belang van goede hygiëne. Er zouden schimmeltjes en bacteriën in het korstje kunnen gaan leven die ook best negatief kunnen zijn voor de haarwortel. Kijk maar naar wat seborroisch eczeem kan aanrichten.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 3 december 2010, 10:13   #64
norwood2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2008
Berichten: 2.074
Ik weet niet op wat voor stoel jij de laatste dagen bent gaan zitten Anthonius maar je bent weer ouderwets miereneukerig bezig.

Ik wil hygiene op geen enkele manier onderschatten, gaat me er meer om dat ik er iets spectaculairders (is dit nederlands ?) achter gezocht zou hebben. Met hygiene hebben we al zoveel mee van doen.
norwood2 is offline   Met citaat reageren
Oud 15 december 2010, 22:52   #65
Narcis
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 mei 2009
Berichten: 250
Dag allen,

Hierbij even een update. Inmiddels bijna 3weken geleden dat ik een fue onderging voor mijn haarlijn. Heb ongeveer anderhalve week last gehad van behoorlijke zwellingen. Vanaf de 6e dag ben ik heel voorzichtig begonnen met het wegwrijven van de korstjes onder de douche. De korstjes zijn nog niet helemaal verdwenen en merk dat de haartjes nu eruit vallen zodra ik aan de korstjes kom. De die geplaatst zijn waren duidelijk zichtbaar, als het resultaat zo wordt dan ben ik erg blij!

Nu is de fase aangebroken dat ik de haartjes ga verliezen. Is het zo dat je alles verliest of is dat niet in alle gevallen zo? Ben namelijk heel voorzichtig. Nu net nadat ik weer onder de douche heb lopen wrijven om de laatste korstjes weg te krijgen is te zien dat mijn huid een beetje rood is, verder zie je daar helemaal niets van gelukkig.

Nou even 2 close ups van hoe het er nu uit ziet.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg DSC01542.jpg‎ (49,7 KB, 410x gelezen)
Bestandstype: jpg DSC01544.jpg‎ (155,5 KB, 488x gelezen)
Narcis is offline   Met citaat reageren
Oud 15 december 2010, 23:29   #66
norwood2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2008
Berichten: 2.074
Die korstjes die er nu nog zitten zien er niet koosjer uit narcis, die moeten naar mijn mening weg, na 2 weken moet alles wel weg zijn. Ik snap dat je voorzichtig bent, maar tis nu eenmaal zo dat de haren meekomen met het verwijderen hier van. Later komen ze terug. Verschilt per persoon, hoeveel er blijft zitten.
norwood2 is offline   Met citaat reageren
Oud 15 december 2010, 23:35   #67
mario
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 maart 2005
Berichten: 261
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door norwood2 Bekijk bericht
Die korstjes die er nu nog zitten zien er niet koosjer uit narcis, die moeten naar mijn mening weg, na 2 weken moet alles wel weg zijn. Ik snap dat je voorzichtig bent, maar tis nu eenmaal zo dat de haren meekomen met het verwijderen hier van. Later komen ze terug. Verschilt per persoon, hoeveel er blijft zitten.
heb ik ook niet gehad, na 2 weken was alles al weg gebruik je wel alovera 3 keer per dag zeer belangrijk gr mario
mario is offline   Met citaat reageren
Oud 17 december 2010, 20:12   #68
Narcis
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 mei 2009
Berichten: 250
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mario Bekijk bericht
heb ik ook niet gehad, na 2 weken was alles al weg gebruik je wel alovera 3 keer per dag zeer belangrijk gr mario
Ja die gebruik ik zeker!

Hmm niet zo goed dus...hoe krijg ik vredesnaam die korstjes weg
Narcis is offline   Met citaat reageren
Oud 31 december 2010, 15:11   #69
Narcis
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 mei 2009
Berichten: 250
Dag allen,

Intussen ruim een maand na mijn fue behandeling. De meeste nieuwe haren staan er nog..er is wel wat uitgevallen en een aantal haren ogen ook los te zitten. Dus ik kijk het even aan.. en hoop dat het nu allemaal een beetje gaat groeien ...!
Narcis is offline   Met citaat reageren
Oud 31 december 2010, 18:15   #70
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Narcis Bekijk bericht
Dag allen,

Intussen ruim een maand na mijn fue behandeling. De meeste nieuwe haren staan er nog..er is wel wat uitgevallen en een aantal haren ogen ook los te zitten. Dus ik kijk het even aan.. en hoop dat het nu allemaal een beetje gaat groeien ...!
Als de haartjes die er nog staan niks langer worden, dan zijn ze gewoon vastgegroeid in de huid. Dode haren dus. Het duurt dan nog een poos voor ze uit zichzelf los komen. Zelf heb ik ze maar met een pincet uitgeplukt, met het idee dat ze waarschijnlijk het herstel van de huid eerder belemmerden dan goed deden ....
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 20 januari 2011, 21:03   #71
Narcis
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 mei 2009
Berichten: 250
Dag allemaal,

Hierbij weer een update van mijn situatie ongeveer 2 maanden na de behandeling.

Doordat korste wat midden op mijn hoofd zat later pas los is gekomen heb ik hierdoor een kale plek gekregen ...dat kun je ook zien op de foto. Verder groeit he niet echt en dit baat mij zorgen..de haren liggen er maar wat bij naar mijn gevoel..vooral voorin is het best leeg geworden..ik hoop dat de haren goed doorkomen ondanks dat er dode haren bij zitten zoals Antonieh net al aangaf...

Antonieh zijn je haren wel teruggegroeid nadat je ze handmatig eruit heb getrokken?
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg DSC02864.jpg‎ (150,6 KB, 395x gelezen)
Narcis is offline   Met citaat reageren
Oud 20 januari 2011, 21:38   #72
norwood2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2008
Berichten: 2.074
Ja er is een beetje een onevenredige groei. Ik schreef al eerder, dat ik liever 1500 grafts had gezien (niet 1000) en dat die korsten niet te lang moesten blijven zitten.

Ik herken heel veel in je foto's.

Toch ben je natuurlijk nog maar nauwelijks 2 maanden ver. Het kan maar zo als kool gaan groeien. Als de groei echt achter blijft na 5/6 mnd, dan pas zou ik me zorgen gaan maken. Nu is het afwachten, ben benieuwd.
norwood2 is offline   Met citaat reageren
Oud 20 januari 2011, 22:17   #73
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Narcis Bekijk bericht
Antonieh zijn je haren wel teruggegroeid nadat je ze handmatig eruit heb getrokken?
Natuurlijk, het waren dode haren die alleen niet vanzelf uitvielen omdat ze vastgegroeid zaten in de herstellende huid.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 28 januari 2011, 19:59   #74
Narcis
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 mei 2009
Berichten: 250
Er vallen nog best veel haren uit.... nu maar hopen dat ze terug gaan groeien
Narcis is offline   Met citaat reageren
Oud 10 februari 2011, 22:15   #75
Narcis
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 mei 2009
Berichten: 250
Dag allen, hierbij weer een update ..het staat er eigenlijk niet zo goed voor..veel haren zijn uitgevallen of zitten nog in de huid vast ..er groeit verder geen haar en heb aan een kant een kleine inham. Ik baal hier erg van maar heb er zeker wel geduld voor alleen ik ben bijna 3 maanden verder en er is nog geen teken van enige haargroei....
Narcis is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
haartransplantatie, vrouwen

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[kliniek] Coen Gho's Hair Science Institute in Amsterdam Alessandro Chirurgische behandelingen 1388 20 mei 2013 00:53
Mijn behandeling bij Prohairclinic, 2028 grafts Mailman Chirurgische behandelingen 55 17 maart 2012 14:40
Epilar System Honey84 Hirsutisme - Behandelingen 144 9 december 2010 10:54
mijn FUE behandeling van 2000 grafts bij Pro Hair vin79 Chirurgische behandelingen 130 27 mei 2010 22:28
Prijsvergelijk haartransplantatie klinieken! Opa Chirurgische behandelingen 36 28 april 2006 10:53


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:42.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.