Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 13 februari 2016, 16:11   #61
RonaldB
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 mei 2015
Berichten: 68
Geslacht:
Ik had teva 1 mg € 78,18
voor 90 stuks van de
apotheek.
RonaldB is offline   Met citaat reageren
Oud 13 februari 2016, 16:57   #62
Johanneshannes
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 augustus 2015
Berichten: 56
Geslacht:
Thanks Ronald, Teva is dat de fabrikant? Word het dus ergens anders gefabriceerd dan in de apotheek? Is toch nog steeds +-26 euro per maand. Even kijken wat het goedkoopst is.

@123 Ik wil best met 1mg beginnen.. maar wil niet opnieuw een shedding.. Heb jij trouwens last van ED? als ik vragen mag. nvm ik las dat je geen vervelende bijwerkingen hebt in een ander bericht.

Laatst gewijzigd door Johanneshannes; 13 februari 2016 om 17:00
Johanneshannes is offline   Met citaat reageren
Oud 13 februari 2016, 17:41   #63
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johanneshannes Bekijk bericht
Thanks Ronald, Teva is dat de fabrikant? Word het dus ergens anders gefabriceerd dan in de apotheek? Is toch nog steeds +-26 euro per maand. Even kijken wat het goedkoopst is.

@123 Ik wil best met 1mg beginnen.. maar wil niet opnieuw een shedding.. Heb jij trouwens last van ED? als ik vragen mag. nvm ik las dat je geen vervelende bijwerkingen hebt in een ander bericht.
Hier in de koopjes hoek wordt regelmatig fina 5mg aangeboden. Deel ze door 8 en je hebt 0,62mg

30€ 28stuks a 5 mg
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Oud 13 februari 2016, 17:49   #64
RonaldB
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 mei 2015
Berichten: 68
Geslacht:
Teva inderdaad de fabrikant.
Komen vast veel goedkopere
oplossingen voorbij, maar had
zelf geen zin om vage sites
of onbekende personen te
benaderen.
RonaldB is offline   Met citaat reageren
Oud 13 februari 2016, 20:55   #65
Johanneshannes
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 augustus 2015
Berichten: 56
Geslacht:
Dat 'merk' ding zit mij dwars.. Sommige zeggen dat merk misschien beter is wat betreft bijwerkingen en opname.. En ik las ook:

Citaat:
How Propecia and Finasteride Are Different
A generic tablet with 1 mg finasteride differs from brand name Propecia by the use of different inactive or binding ingredients that are used to form each tablet. While these differences are usually negligible to the patient, there are some cases where a patient will break down the inactive ingredients in a generic differently than the inactive ingredients in a name brand drug, and this could affect how well it works.


Maar 60 euro per maand vind ik echt veel geld..
Johanneshannes is offline   Met citaat reageren
Oud 13 februari 2016, 22:40   #66
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Onzin denk ik. Puur marketing
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Oud 14 februari 2016, 00:04   #67
123hallo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 713
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johanneshannes Bekijk bericht
@123 Ik wil best met 1mg beginnen.. maar wil niet opnieuw een shedding.. Heb jij trouwens last van ED? als ik vragen mag. nvm ik las dat je geen vervelende bijwerkingen hebt in een ander bericht.
Johannes, ik weet dat een shedding niet leuk is, maar dat dit wel beter is voor betere haargroei. Eenmaal zal een kalend persoon die geen medicatie neemt waarschijnlijk geen last krijgen van een shedding, maar langzaamaan steeds kaler worden. Het is, zoals ik begreep, een "eenrichtingsverkeer" van of rustig aan kaal worden of 'shedden' met daarbij de kans op nieuwe steviger haargroei.

Ik denk dat als je al een shedding hebt gehad, dat je bij een hogere dosis geen shedding of desnoods een mildere shedding krijgt.

Ik las dat 1 mg finasteride voor een toename van 70 haargroei in een diameter van een inch gaf (staat op haarweb-woordenboekje). Misschien is 0,5 dan iets daaronder.

Als de merk eraan toedeed, was dit op haarweb vast een bekender onderwerp. Er zouden hier dan vast eerder alarmbellen zijn gaan rinkelen De meesten hier willen immers het beste voor hun haar.

Laatst gewijzigd door 123hallo; 14 februari 2016 om 00:15
123hallo is offline   Met citaat reageren
Oud 14 februari 2016, 16:10   #68
Johanneshannes
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 augustus 2015
Berichten: 56
Geslacht:
Je hebt ook gelijk hoor 123.. Mijn haren zijn echt wat donkerder geworden.. Bij de shedding merkte ik dat er ook veel dunnere en lichtere haren uitvielen. Ook bovenop. Ik wist niet eens dat ik daar ook dunner haar kreeg.

Ik zit nu op 0,5mg.. Als ik me dit prima afgaat zoals bij de 0,25mg.. ga ik over +-2 weken beginnen met een merkloze finasteride 1mg.

Ik merk achteruitgang in mijn rechterinham (halve centimeter) maar mijn (eczeem) huid trekt minoxidil 2% niet.. 2/3x getest. Helpt nizoral voor wat hergroei wat ik recent heb verloren?

Laatst gewijzigd door Johanneshannes; 14 februari 2016 om 16:18
Johanneshannes is offline   Met citaat reageren
Oud 14 februari 2016, 16:31   #69
Malibu
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 mei 2015
Berichten: 189
Geslacht:
Uw huidige haarsituatie is toch super...? ik zou gerust willen ruilen!
Malibu is offline   Met citaat reageren
Oud 14 februari 2016, 19:04   #70
123hallo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 713
Geslacht:
Over keteconazol had ik geïnformeerd bij mijn huisarts en apotheek. Er was wel iets over bekend, maar helaas geen overtuigend bewijs dat keteconazol voor het versterken of het terug groeien van de haren iets kan betekenen.

Bij de inhammen ben ik ervan overtuigd dat keteconazol het niet helpt.

Met name werken de harenmedicatiemiddelen het meest bij de kruin en midden-voor en zullen op die plekken het meeste verbetering kunnen geven.

Het is inderdaad vervelend als het bij de inhammen weg trekt, ik heb dit ook ervaren. Maar voor de rest wordt ik er niet kaler op (hoop ik!) en is mijn haardos tot zover ik gemerkt heb toegenomen. Liever twee beginnende inhammen dan een kale kop, zeg ik dan

Als enige optie bij de inhammen, als ze niet meer terug groeien is om daar een haartransplantatie te overwegen. Persoonlijk wil ik dit ook doen, een stamcel HT (iFEU) bij de inhammen, maar dat is mij wel een rot bedrag.
123hallo is offline   Met citaat reageren
Oud 14 februari 2016, 20:14   #71
kalekop28
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 december 2014
Berichten: 579
Geslacht:
merk

wat betreft merk denk ik toch dat de founding father van finasteride; MSD, toch zo beetje de beste op de markt is. Zij zijn diegene die het uitgevonden hebben en tevens het meest verkochte fina merk ter wereld. De rest kwam er later mee aanlopen. Je hebt A merk en je hebt B merken. AA+++ is MSD ;-)
kalekop28 is offline   Met citaat reageren
Oud 15 februari 2016, 12:21   #72
Johanneshannes
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 augustus 2015
Berichten: 56
Geslacht:
Ik heb het nagevraagd bij verschillende apotheken. De Generieke versie is gewoon Finasteride zoals MSD alleen het kan zijn dat de hulpstoffen anders zijn. Maar inprincipe moet het gewoon precies hetzelfde doen!

Laatst gewijzigd door Johanneshannes; 15 februari 2016 om 12:23
Johanneshannes is offline   Met citaat reageren
Oud 16 februari 2016, 14:47   #73
Johanneshannes
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 augustus 2015
Berichten: 56
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Malibu Bekijk bericht
Uw huidige haarsituatie is toch super...? ik zou gerust willen ruilen!
dankje.. misschien dat mijn nieuwe foto meer inzichten geeft..

gr

Johanneshannes is offline   Met citaat reageren
Oud 16 februari 2016, 15:27   #74
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Is hier mis mee?
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Oud 16 februari 2016, 16:16   #75
Johanneshannes
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 augustus 2015
Berichten: 56
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door themen Bekijk bericht
Is hier mis mee?
Ik heb foto's van een jaar tot 4 jaar geleden waar ik daar nog of meer haar had. Laatste maand is het daar gewoon 'leger' geworden. Mijn linkerinham is glazig. Het is niet meer recht zoals vroeger.. Als ik mijn haren naar achteren kam zie ik aan de rechterkant een inkeping


Laatst gewijzigd door Johanneshannes; 16 februari 2016 om 16:19
Johanneshannes is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
finasteride

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:22.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.