Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

 
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Prev Vorig bericht   Volgende bericht Next
Oud 25 augustus 2010, 09:28   #1
Semih
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 augustus 2010
Locatie: Antwerpen (België)
Berichten: 72
Geslacht:
3500 grafts fue in Turkije

Beste lotgenoten,

Ik zal me kort even voorstellen voor ik overga naar mijn fue.
Ik ben bijna 30 jaar en heb al sinds 10 jaar last van traag terugtrekkende inhammen (NW 2).
Ik heb dan ook geen last gehad van periodes van sterk terugtrekkende haarlijnen ofzo.

Sinds mijn 20ste ben ik mij zorgen beginnen maken over mijn inhammen.
Toch niets ondernomen tot 2 jaar geleden. Toen ben ik via mijn derma in contact gekomen met minox 2 %.
Vol enthousiasme had ik toen mijn haar afgeschoren zodat de behandeling beter zou aanslaan.
Aanvankelijk bleek dat aan te slaan, ik had zelfs lichte hergroei op mijn rechterinham.
Na anderhalf jaar had minox toch niet de gewenste effect die ik wou.
Haaruitval beperkte zich enkel tot de inhammen en lichte verdunning tussen de inhammen.
Dan ben ik eens gaan kijken wat de verschillende mogelijkheden waren om mijn lelijke en bovendien asymmetrische inhammen aan te pakken.
Gezien mijn leeftijd en dichtheid van mijn haar vond ik fue de beste oplossing voor mij.

Ik schatte vooraf dat ik wel zou toekomen met 1000 tot 1500 grafts om enkel mijn inhammen te doen.
Wel had ik schrik dat mijn originele haarlijn verder zou terugtrekken binnen 5 jaar. Ik had ergens gelezen dat fue toepasbaar was op kale plekken en niet tussen de haren.
Maar die gedachte kon me niet weerhouden om toch maar de stap te zetten naar een fue.
Om dat ik geen enkel idee had bij wie ik het zou moeten doen heb ik in juli 2010 vier verschillende instellingen gecontacteerd waarvan 2 van Turkije, 1 van België en 1 van Nederland.

Bij Prohair hebben mijn inham opgemeten en kwamen ze op een totaal van 1800 grafts wat ongeveer neerkwam op 4800 €.
Bij Prohair zouden ze dus enkel mijn inhammen doen. Ik heb wel niet gevraagd of ook iets doen omtrent verdere terugtrekking.
De eventuele behandeling zou pas in begin november 2010 kunnen plaatsvinden.

Bij een bedrijf uit Nederland (naam ben ik vergeten) heb ik via mail een offerte gekregen van 2000 grafts en 3800 € en de ht zou in september al kunnen plaatsvinden.

Via mail had ook 2 ziekenhuizen gecontacteerd uit Istanbul (Turkije).
De ene was Dora hospital en die werkten met een vaste tarief. Ze vroegen 2500 € en het aantal grafts dat ze nodig hadden was ongeveer 2000 .
Het andere ziekenhuis was het Sema Hospital. In onze mail verzekerde hij mij dat hij een nieuwe methode gebruikte die wereldwijd nog niet veel zou gebruikt worden. Hij vroeg daar 3000 € voor.
Bij beide ziekenhuizen kon ik tijdens de zomervakantie al terecht voor een ht. Ik moest wel 2 weken op voorhand bevestigen.

Na wikken en wegen heb ik uiteindelijk gekozen voor Dora hospital en wel om de volgende redenen:
  • Kwaliteit voorop: ik ken 3 mensen die daar al een ht hebben laten uitvoeren met uitstekende resultaten
  • geen wachttijden
  • financieel voordeliger


Op 19 juli 2010 ben ik dan naar istanbul gevlogen voor mijn ht.
Of ik daadwerkelijk een ht zou laten doen zou afhangen van hoe de consultatie zou verlopen. Ik had wel wat vragen.
Nadat ik gesetteld was in mijn hotel (hotelkosten zitten wel niet in de prijs) heb ik meteen een afspraak gemaakt met de dokter.

Eens aangekomen stond ik ervan versteld hoeveel mensen er over de vloer kwamen voor allerlei esthetische behandelingen. Heb er meteen ook 2 ht-patiënten gezien. Dat stelde met me eerlijk gezegd wel een beetje gerust. Hoe meer klanten hoe meer ervaringen dat de ht team opdoet. Dus de kans op een disaster was meteen geslonken.

De consultatie dan. De dokter bekeek even haarlijn en nam verschillende foto's (mijn haar was ongeveer 5 mm lang).

Hij zei me dat er op mijn achterhoofd voldoende haar was om een mooi resultaat te bekomen en zou er heel natuurlijk ogen, ook met kort of nat haar. Meer moest ik niet weten en heb meteen voor de 28ste juli om 9h mijn ht vastgelegd.

De dag van de ht dan.
Voordat ik de operatiezaal binnen mocht, hebben ze eerst mijn haar gewassen en vervolgens afgeschoren.
In de operatiezaal is de dokter mijn nieuwe haarlijn komen tekenen.
Bij de ht zelf was hij niet aanwezig, hij gaf aan waar er haartjes moesten komen.
Het enige negatieve aan de ht was, was de verdoving zelf.
Ik kan ik jullie meedelen dat de verdoving enorm pijnelijk was. Met een spuitje hebben ze een 20 tal (mss meer) keer liggen prikken tot aan mijn schedel. Heb me toen echt moeten inhouden om niet te roepen.
Nadat de verdoving goed ingewerkt was, zijn ze begonnen met het kaalplukken van mijn achterhoofd. Dat heeft zo'n 3.5h geduurd.
Nogeens 4 uur later was het eindelijk gedaan. Volgens een van de assistentes had het veel langer kunnen duren als ik niet had geslapen. Ben blij dat ik van dienst kon zijn door te slapen.
Toen ik terug naar mijn kamer ging, heb ik meteen naar de spiegel in de lift gekeken. Ik was aangenaam verrast. Ze hadden ook het gebied tussen mijn inhammen gedaan tot aan mijn kruin (stel je een driehoek voor met als punten de 2 inhammen en midden van mijn kruin).
Toen ik vroeg hoeveel grafts ze nu gebruikt hadden, vertelden ze me dat er nu 3500 grafts getransplanteerd waren.

Die dag mocht ik dan gratis in het ziekenhuis overnachten wat mij ook goed uitkwam. Je wilt tenslotte in Istanbul niet alleen halfsuf de stad doorkruisen om je hotel te vinden.

2 dagen later hebben ze me in het ziekenhuis uitgelegd hoe ik mijn haar moest wassen. De korstjes zouden na 10 keer wassen (dus na 12 dagen) volledig weg moeten. Ik mocht zeker de korstjes niet afkrabben. Na 15 dagen mocht ik een nauwaansluitende pet dragen en na een maand mocht ik weer sporten.

Na de fue
De eerste 10 dagen heb ik nauwgezet de richtlijnen gevolgd omtrent de nazorg. Helaas was ik toch ongerust omdat bij het wassen korstjes loskwamen met het getransplanteerd haartje erbij. En na tien dagen waren de korstjes nog niet volledig weg. Wel moet ik erbij vertellen dat ik zeer voorzichtig was bij het wassen, ik durfde het bijna niet aanraken, terwijl bij prohairclinic ze aanraden om na dag 6 stevig te wrijven.
Na 13 dagen waren bijna alle korstjes weg en zag het er erg mooi en natuurlijk uit.
Vandaag na 24 dagen, is er al heel veel haar uitgevallen en durf ik nog steeds mijn haar niet aan te raken.

Nu mijn plan is om gedurende 5 maanden mijn haar kort te houden en vanaf nieuwjaar te laten groeien zodat ik tegen april, mei een mooi coupke zal hebben. Dan valt het nieuwe haar minder op mocht het asymmetrisch groeien.

Nu ik mijn verhaal gedaan heb, heb ik nog een aantal vragen voor jullie.
Veel van die vragen zijn wss ergens al eens beantwoord maar met zoveel topics het soms lang zoeken voor een antwoord. Alvast mijn excuses als ik in herhaling val.

  • Heeft iemand anders die een fue heeft laten doen ook last gehad van haaruitval in de 2de week met korstjes? Is dan normaal?
  • Kan ik nu al mijn haar kaalscheren of wacht ik daar nog een aantal weken tot mijn haartjes zich stabiliseren?
  • Zoals in mijn verhaal blijkt, hebben ze in Istanbul ook tussen inhammen en voor mijn kruin haartjes getransplanteerd. Terwijl ze in prohair alleen mijn inhammen zouden doen. Moet ik mij nu zorgen maken dat de originele haren zullen verdrongen worden door de nieuwe haartjes? Of hangt dat af van de dichtheid van dat gebied of maakt helemaal niets uit? Maak me daar wel zorgen over. Graag jullie mening hierover.
  • Zoals eerder gemeld heb ik tot nu tot alleen minox gebruikt. Na het lezen van enkele topics lijkt me finasteride wel een goede oplossing. Alleen maak ik mij zorgen om de nevenwerkingen. Wat raden jullie mij aan gezien mijn haarsituatie en leeftijd?
Foto's zal ik deze week nog zeker posten. Zullen wel foto's zijn van nu dus ruim 4 weken later. Van net na de fue heb ik helaas geen foto's. Foto's van er voor zal ik wel ergens vinden.

Alvast bedankt
Semih is offline   Met citaat reageren
 

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Mijn behandeling bij Prohairclinic, 2028 grafts Mailman Chirurgische behandelingen 55 17 maart 2012 14:40
2050 grafts Dr. Feriduni hektor Chirurgische behandelingen 80 9 juli 2011 12:25
3500 Grafts istanbul onsgoederen Chirurgische behandelingen 24 9 september 2009 11:23
3800 grafts with Feriduni yesterday pablo Chirurgische behandelingen 16 15 januari 2008 11:19
Prijsvergelijk haartransplantatie klinieken! Opa Chirurgische behandelingen 36 28 april 2006 10:53


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:02.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.