Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 25 juni 2011, 11:44   #1
EvW
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 mei 2009
Berichten: 68
Angry Ik raad IEDEREEN af via Medical Travel Service een haartransplantatie te ondergaan

Beste forumgenoten,

Ongeveer anderhalf jaar geleden heb ik een FUE-HT ondergaan. Ik heb dit gedaan bij Medical Travel Service, zij hebben contacten met een kliniek in Turkije. Ik kan dit werkelijk iedereen ten zeerste afraden, gezien mijn ervaringen met dit bedrijf.
Ten eerste zijn ze ontzettend duur, voor 2200 grafts heb ik, inclusief reis en verblijf, zo' 5000 euro betaald. Ten tweede is de kwaliteit en professionaliteit daar zeer slecht.

Ik heb de volgende problemen ondervonden:
- Ik schat dat zo'n 25-40 procent van de grafts zijn doorgekomen. Hierdoor ben ik een groot deel van mijn donorgebied kwijt, zonder dat ik hier profijt van heb gehad. Ik zal zo foto's plaatsen van het resultaat na langer dan een jaar.
- Met een lijn heb ik destijds, uit de losse pols, zelf de haarlijn aangegeven die ik wilde hebben, zodat de arts een idee had hoe ik het graag wilde. Deze was behoorlijk scheef en ik gaf dan ook aan de behandelend arts aan dat ik er niet tevreden over was en dat deze veel symmetrischer moest. De arts nam er 1 minuut voor en tekende opnieuw een verkeerde, scheve haarlijn. Ik vertelde de arts opnieuw via mijn tolk dat ik hier niet tevreden over was, waarop hij geďrriteerd reageerde en zei dat dit wel goed zou komen tijdens de operatie. Zoals jullie waarschijnlijk al begrijpen, is dit niet gebeurd. Dit is de reden dat ik anderhalf jaar lang voor Jan - met de korte achternaam - heb gelopen en ik dus opnieuw een HT heb ondergaan.
- Omdat ik veel sport, heb ik een zeer goede doorbloeding. Hier hadden ze geen rekening mee gehouden, waardoor ik buitensporig veel bloed kwijtraakte.
- Ik heb er, meer dan nodig, grote littekens aan overgehouden op m'n achterhoofd. Deze heb ik bij laten werken d.m.v. medische pigmentatie.
- Niemand sprak daar goed Engels en de tolk was niet continu aanwezig. Van de ongeveer 8 mensen die bij de operatie zijn geweest, was er slechts 1 vrouw die redelijk Engels sprak.

Een jaar lang heb ik gewacht op resultaat. Omdat dit uitbleef, ben ik naar Medical Travel Service gegaan en heb ik gevraagd hoe we dit konden oplossen. Ik heb hier namelijk zowel lichamelijk als psychisch veel problemen door ondervonden. Ze hebben me verteld dat zij niet aansprakelijk waren en dat ik het maar uit moest zoeken met de kliniek waar ik destijds heen geweest ben. Ik heb toen aangegeven dat zij, Medical Travel Service, me naar die kliniek hebben doorverwezen en dat zij er voor zouden moeten zorgen dat dit goed komt. Zij waren het hier echter niet mee eens.

Bij deze wil ik iedereen afraden ooit een HT/haartransplantatie te laten doen via Medical Travel Service. Heeft iemand suggesties hoe ik eventueel Medical Travel Service kan aanpakken dan wel een (schade)vergoeding kan krijgen?

Met vriendelijke groet,

Edwin

Laatst gewijzigd door EvW; 25 juni 2011 om 11:56
EvW is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juni 2011, 11:47   #2
EvW
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 mei 2009
Berichten: 68
Bij deze foto's is goed te zien hoe weinig grafts er, vooral aan de voorkant, zijn doorgekomen. De inhammen en de voorkant zouden worden aangepakt.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Edwin foto update HT na 1 jaar en 6 maanden (1).jpg‎ (122,4 KB, 655x gelezen)
Bestandstype: jpg Edwin foto update HT na 1 jaar en 6 maanden (2).jpg‎ (125,8 KB, 639x gelezen)

Laatst gewijzigd door EvW; 25 juni 2011 om 11:58
EvW is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juni 2011, 12:16   #3
Lucky
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 1.198
Dag Edwin, tragisch verhaal. Vooral van de tussenpersoon die alle verantwoordelijkheid van zich afschuift. Het geld is al binnen. Maar blijf ook wel zeggen dat ik maar niet kan begrijpen dat mensen dit avontuur aangaan.

Wat is die (plak)rand vooraan je haarlijn ? Zat daar een haarwerk op bevestigd ?

Laatst gewijzigd door Lucky; 25 juni 2011 om 12:22
Lucky is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juni 2011, 12:36   #4
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.314
Geslacht:
Intriest. Daar zit je dan, een rechtszaak wordt natuurlijk megaduur, zul je in Turkije moeten doen.
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juni 2011, 13:05   #5
chopper69
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 februari 2011
Berichten: 77
Beste Edwin,

IK vind het echt heel zuur voor je hoe dit is gelopen. Heb je een ondertekende garantie van de kliniek zelf? Ik zie op de site van Medical Travel Service ook iets staan van "garantie op resultaat". Heb je dit schriftelijk ook gekregen of is het een loze kreet op de site? Wat zeggen ze bij de kliniek zelf?

IK kan hier echt zo kwaad om worden, zulke "derde organisaties" die Ht's aanbieden in turkije, hier geld voor vangen, en dan als er stront aan de knikker is van niks weten! vaak zijn de behandeling ook nog bij verschillende klinieken waar ze maar het beste kunnen vangen. Daarom wordt er dus ook bijna nooit op de site vermeld waar de HT wordt uitgevoerd, of ze geven een algemene overkoepelende naam op!

Na overleg, wil ik je graag namens Esteworld/Istanbul een 2ht aanbieden tegen een zeer gereduceerde prijs, om de pijn te verzachten. Kan je daarover contact met me opnemen?

Laatst gewijzigd door chopper69; 25 juni 2011 om 13:19
chopper69 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juni 2011, 13:25   #6
Lucky
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 1.198
Volgens mij heeft hij al een 2e HT gehad inmiddels.

http://www.haarweb.nl/forum/showpost...03&postcount=1

Moet toegeven dat ik er zelf ook nog maar weinig van begrijp. Eerst 2200 en 6 weken geleden nogmaals 2700 grafts, dat is toch al bijna 5000 grafts in totaal. Zo hou je natuurlijk nog maar weinig donor over, maar ik denk dat er ergens wel eens een stuk minder gesponst zou kunnen zijn dan verteld en betaald. Dus bekijk het van de positieve kant.

Laatst gewijzigd door Lucky; 25 juni 2011 om 13:35
Lucky is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juni 2011, 13:29   #7
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.314
Geslacht:
Ja, dat zie ik nu ook. Vreemd... Heeft hij sowieso geen poot meer om op te staan!
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juni 2011, 13:30   #8
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.314
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lucky Bekijk bericht
Voelt allemaal weer een beetje als bedrog zoals de laatste weken wel vaker gevallen voor zijn gekomen.
Dat gevoel bekruipt mij ook!
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juni 2011, 13:34   #9
Lucky
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 1.198
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Limbo Bekijk bericht
Dat gevoel bekruipt mij ook!
Je was me iets te snel af, had alles een beetje aangepast voordat ik weer te horen kreeg dat ik te negatief ben.
Lucky is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juni 2011, 13:36   #10
chopper69
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 februari 2011
Berichten: 77
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lucky Bekijk bericht
Volgens mij heeft hij al een 2e HT gehad inmiddels.

http://www.haarweb.nl/forum/showpost...03&postcount=1

Moet toegeven dat ik er zelf ook nog maar weinig van begrijp. Eerst 2200 en 6 weken geleden nogmaals 2700 grafts, dat is toch al bijna 5000 grafts in totaal. Zo hou je natuurlijk nog maar weinig donor over, maar ik denk dat er ergens wel eens stuk minder gesponst zou kunnen zijn dan verteld en betaald. Dus bekijk het van de positieve kant.
Excuus, ik had het andere draadje niet aan deze gekoppeld.

Ik denk ook dat ze de eerste behandeling dan inderdaad een stuk minder hebben gepland dan gezegd, want geplante grafts groeien in principe altijd voor 95% terug. Waardeloos zeg.
chopper69 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juni 2011, 13:51   #11
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.314
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lucky Bekijk bericht
Je was me iets te snel af, had alles een beetje aangepast voordat ik weer te horen kreeg dat ik te negatief ben.
Ja, het is soms nooit goed hier!
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juni 2011, 16:16   #12
EvW
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 mei 2009
Berichten: 68
Bedankt voor het medeleven.. Ik heb inmiddels inderdaad een 2e HT ondergaan, maar bedankt voor de reacties over een goedkope HT om de wond te verzachten! De reden dat ik naar een dergelijke kliniek ben gegaan, is omdat ik destijds radeloos was en geen gigantische spaarrekening had.. Ik heb geen banden met andere klinieken en heb een bepaalde link in een ander bericht weggehaald om te benadrukken dat ik hier bloedserieus over ben.
Dat randje voor mijn haarlijn heb ik met een vettig spulletje aangebracht een tijd terug om een indicatie te geven van hoe het had moeten worden.

Met vriendelijke groet,

Edwin

Laatst gewijzigd door EvW; 25 juni 2011 om 16:18
EvW is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juni 2011, 17:11   #13
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.314
Geslacht:
EvW, je verhaal klopt niet in die zin dat je begint te klagen over het resultaat van een eerste ht terwijl je net een 2e gehad hebt. Je denkt toch niet echt dat je in dat geval nog recht van spreken hebt?
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juni 2011, 17:44   #14
EvW
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 mei 2009
Berichten: 68
Ik begrijp je reactie niet Limbo.. Ik waarschuw iedereen voor de dramatische kwaliteit en service die Medical Travel Service levert. En dat ik een 2e HT heb ondergaan, maakt de 1e HT niet ongedaan.. Dus wat onthoudt mij het recht daar over te klagen en dit de wereld in te brengen? Ik heb dit probleem proberen om te lossen met Medical Travel Service, maar mijn klacht is zó slecht afgehandeld, dat ik er nu pas open over spreek.
EvW is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juni 2011, 18:56   #15
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.314
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EvW Bekijk bericht
Ik begrijp je reactie niet Limbo.. Ik waarschuw iedereen voor de dramatische kwaliteit en service die Medical Travel Service levert. En dat ik een 2e HT heb ondergaan, maakt de 1e HT niet ongedaan.. Dus wat onthoudt mij het recht daar over te klagen en dit de wereld in te brengen? Ik heb dit probleem proberen om te lossen met Medical Travel Service, maar mijn klacht is zó slecht afgehandeld, dat ik er nu pas open over spreek.
Nee, je begrijpt me verkeerd. Al was je eerste ht nog zo slecht, je hebt vrijwillig een tweede laten doen. Dan zou een rechter of een expert of wie of wat dan ook nooit meer kunnen vaststellen wat de eerste kliniek verkloot heeft. Dus in dit opzicht heb je je rechten verspeeld. Snappie?
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
haartransplantatie, medical travel service, ontevreden, turkije

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:58.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.