Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

 
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Prev Vorig bericht   Volgende bericht Next
Oud 20 november 2011, 05:56   #1
joey1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 november 2011
Berichten: 11
2620 grafts vielen me zwaar

5 dagen geleden heb ik een behandeling van 2620 grafts gehad bij Prohair om mijn haarlijn en inhammen te verbeteren.


Mede door de positieve verhalen op deze website heb ik besloten om de HT bij dit bedrijf te laten doen. Wat betreft professionaliteit en zorgzaamheid zijn mijn verwachtingen absoluut waargemaakt en kan ik dit bedrijf zeker aanraden. Ook het resultaat zal denk ik erg mooi worden, maar daar kan ik nu nog niet heel veel over zeggen.


Voor mij persoonlijk viel de HT mij zwaarder dan ik van tevoren had gedacht. Natuurlijk heb ik mezelf goed laten informeren van tevoren, maar desondanks vond ik de behandeling erg heftig en af en toe pijnlijk. Vooral de tweede dag van de behandeling vond ik verschikkelijk. Ondanks de goede zorg van het behandelteam, kon ik maar moeilijk blijven liggen.


Het vervelendst waren de, in totaal, 5 verdovingen. Eerst wordt er met een soort nietapparaat ongeveer 15 keer per verdoving rondom de te verdoven plek "geschoten." Vervolgens gaat daar een soort strijkbout overheen, wat op z'n zachts gezegd zeer onaangenaam is. Daarna is de plek binnen enkele seconden verdoofd.


Verder vond ik het heel lastig om zo lang op mijn buik te moeten liggen, zodat de grafts konden worden verwijderd. Vooral omdat je hoofd dan lange tijd in een klein gat ligt, waardoor ik nogal hoofdpijn kreeg en zeer onrustig werd.


Tijdens het plaatsen van de grafts was het gebied ook niet helemaal gevoelloos, pijnlijk was het zeker niet, maar ik was continu bang dat het pijnlijk zou worden.


Ik heb vaak gedacht "waar ben ik aan begonnen" en achteraf denk ik toch dat ik te makkelijk gedacht heb over de HT. Toch ben ik heel blij dat ik deze kliniek heb uitgekozen, want zonder hun goede zorg had het allemaal nog veel onaangenamer kunnen zijn.

De eerste nacht na de behandeling had ik slecht geslapen. Veel wondvocht verloren vanuit mijn donorgebied, wat overigens normaal is.
De dag na mijn behandeling ging prima. Mijn zwellingen begonnen zich te ontwikkelen, maar dit was niet pijnlijk ofzo. Die nacht heb ik wederom onrustig geslapen, maar geen wondvocht meer verloren, wel heel erg liggen transpireren in bed.



Dag twee na de behandeling ontdekte ik 's ochtends "witte vlekjes" rondom een aantal grafts in het implantatiegebied. Verder zag alles er goed uit en voelde ik me prima. De zwellingen trokken van mijn voorhoofd naar mijn ogen en 's avonds kon ik mijn linkeroog bijna niet meer openhouden door de zwelling. De witte vlekjes in het implantatiegebied waren er in de loop van de dag iets meer geworden, waarop ik besloot de kliniek te mailen omdat ik hier niet helemaal gerust om was.


Die nacht sliep ik redelijk tot goed en toen ik wakker werd was de zwelling weer iets meer richting mijn voorhoofd getrokken door de horizontale houding tijdens het slapen. Al vrij vroeg in de ochtend werd ik gebeld door een medewerker van Prohair om mijn vraag over de witte vlekjes te beantwoorden. Ik kreeg te horen dat het op de foto moeilijk te beoordelen is en dat het een infectie zou kunnen zijn, maar dat die kans klein is. Na wat geruststellende woorden werd mij gezegd dat ik het goed in de gaten moest gaan houden en wanneer het erger zou worden, ik toch even contact moest gaan opnemen met een dermatoloog.


In de loop van dag 3 na de behandeling gingen de zwellingen ervoor zorgen dat ik met moeite nog mijn ogen kon houden. De volgende ochtend kon ik mijn ogen echt nauwelijks openen en leek ik op een Chinees met een opgezwollen hoofd.


De witte vlekjes bleken langzamerhand in schilfertjes te transformeren.



Onder de douche heb ik een washandje op mijn donorgebied gelegd, waardoor de korstjes daar als sneeuw voor de zon verdwenen. Erg fijn voelkde mijn gladde huid weer aan! Ook meteen minder jeuk.
De zwellinge waren 's avonds naar mijn wangen gezakt en begonnen langzaam af te nemen.


Die nacht sliep ik slecht doordat ik veel jeuk kreeg in het donorgebied. Dit ging gepaard met een stekend en kloppend gevoel. Ik werd hier vaak wakker door en dit gevoel trekt dan weg als ik een pijnstiller neem en wat calendela of aloe vera op het donorgebied aanbreng. Vervolgens duurt het een minuut of 20 en dan kan ik weer op mijn kussen gaan liggen zonder gek te worden van de jeuk.


Op dag 4 begon ik kleine korstjes te verliezen vanuit het gevoelloze implantatie gebied. Het zijn steeds hele kleine korstjes met een haartje eraan. Als ik heel zachtjes wrijf over het implantatiegebied, laat zo'n korstje al gemakkelijk los en telkens zit er een haartje aan.

Verder zijn de zwellingen nagenoeg weg en is het enige onaangename nog de jeuk die soms opeens opkomt in het donorgebied. Hierdoor slik ik ongeveer 5 pijnstillers per dag en spuit iets vaker aloe vera dan is aangeraden.



Omdat ik weer niet kon slapen door de jeuk en het kloppende/stekende gevoel besloot ik mijn ervaringen te delen.
Ik zou het zeer op prijs stellen als iemand mij nog wat nuttige tips kan geven of iets herkent in het bovenstaande verhaal en ervaringen uit kan wisselen...


Nu terug naar bed!
joey1 is offline   Met citaat reageren
 

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:52.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.