Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 4 juli 2008, 02:23   #1
nathaar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2008
Berichten: 6
Red face hoe kom ik van de jeuk af?

Hallo allemaal,

Ik zou ff mijn situatie willen schetsen en hoop dat er wijze mensen op dit forum zijn die me wat tips / raad kunnen geven !

36j, man
vroeger zeer dik haar, opgemerkt dat dunner werd vanaf 25

mijn haaruitval is altijd met jeuk gepaard gegaan en vertoont typische tekenen van AGA (kruin, inhammen)

Dermatoloog zei toen dat ik seborreisch eczeem had, Nizoral meegekregen, slechts zeer weinig effect
Ben allergisch aangelegd, heb astma en lichte voedselallergie.


mijn haren zitten over het algemeen minder sterk vast, als ik bijv aan mijn haar achteraan of aan mijn bakkebaarden trek kan ik gewoon haren eruit trekken. Dit had ik vroeger niet.

De jeuk is soms erger soms minder. Jeuk vnl thv inhammen en kruin maar ook over schouderbladen en lichtjes over mijn borstbeen.
Deze jeuk voel ik overdag eigenlijk niet, maar begint als ik thuis kom (waarschijnlijk omdat ik dan tijd heb om er op te letten?)
Ik vind de jeuk zeer vervelend en het doet me continu aan mijn haarstatus herinneren...
Ik heb ook verhoogde talgproductie op mijn hoofdhuid. Als mijn haren uitvallen zit er altijd een wit aanhangsel (haarzakje ? Talgklier ?) aan het haar vast.

Sinds mijn kalend worden lijkt het wel of het haar van mijn hoofd op mijn schouders valt, het haar dat ik bovenop verlies krijg ik op mijn schouders bij

Ik was mijn haar iedere ochtend omdat het anders veel te vet is (ik draag bijna dagelijks voor mijn beroep en "hoofddeksel")
Ik gebruik Vitatress shampoo van Nexxus, een product waarvan beweert wordt dat het anti-5DHT bevat.
Verder neem ik dagelijks Pilos Forte, een soort voedingssupplement. Dit bevat wel zink maar geen selenium, iets dat ik hier op het forum te weten kwam.
Af en toe was ik het met Head en Shoulders of Nizoral als de jeuk echt de spuigaten uitloopt.
Ik droog mijn haar sinds een aantal jaar (omdat het te dun geworden is) met een fohn maar op koude en zachte stand, heel eventjes. Heb niet de indruk dat dit een negatieve invloed heeft en hiermee kan ik mijn kaalheid nog redelijk camouffleren...
Ik gebruik ook sinds mijn 15? dagelijks schuimgel en soms wat haarlak om het geheel goed vast te leggen dat ik de rest van de dag niet aan mijn uiterlijk moet denken. Ik heb soms gedacht dat ik misschien allergisch ben aan bestanddelen van deze producten ?


Vorig jaar heb ik een HT met 3000 grafts laten uitvoeren waar ik zeer tevreden van ben. Ik kan mijn haar nu weer in een "jonger" model laten knippen en hoef niet meer te camouffleren. Je ziet echter nog altijd mijn haar doorschijnen als er fel licht op staat (zon, lamp).
Sinds een paar maanden heb ik echter de indruk alsof de situatie weer achteruit gaat, vermoedelijk omdat mijn AGA gewoon verder zet. De grafts blijven waarschijnlijk wel staan maar ondertussen gaan er meer originele haren weg...
Mijn jeuk is weer toegenomen en ik heb nu verschillende kortjes (klein), die ik vroeger nooit had ?
Ik vind dit verschrikkelijk moeilijk in te schatten, vraag me af of ik overdrijf..

Mijn vraag:


Wat kan ik nog doen tegen de jeuk ?
Heb ik last van Inflammation en zou een product zoals Folligen voor mij kunnen werken ?
Moet ik anti-allergische gels gebruiken ?
Welke shampoo gebruik ik het best ?

Andere tips ?

Alvast enorm bedankt voor jullie hulp !

Laatst gewijzigd door nathaar; 4 juli 2008 om 07:21
nathaar is offline   Met citaat reageren
Oud 4 juli 2008, 18:26   #2
Strider
HaarWeb lid
 
Strider's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2006
Berichten: 1.773
Het eerste wat je fout doet is elke dag je haren wassen.

Verminder dit maar eens tot 1 a 2x per week.
Uitspoelen mag wel iedere dag, maar wassen zeer zeker niet!
__________________
Regimen
-0.6mg finasteride (12-2006)
-HW-topicals (04-2007) 2x per dag
Strider is offline   Met citaat reageren
Oud 5 juli 2008, 03:19   #3
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Inderdaad. Je mag iedere dag je haren uitspoelen met lauw water, maar niet met shampoo.
Verder kun je overal allergisch voor zijn, vooral als je daartoe al aanleg hebt. Kies dus hypo-allergene middelen. Dermolin-shampoo is misschien goed voor jou.





.

Laatst gewijzigd door Hanna; 5 juli 2008 om 03:26
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 5 juli 2008, 12:31   #4
nathaar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2008
Berichten: 6
OK, zal dat proberen....

wat denken jullie van folligen ? Is dat het proberen waard ? of onzin ?

Wat denken jullie dat de oorzaak is van mijn korstjes ? Ik krab echt bijna niet !! lijkt erop als mijn haarfollikels worden aangevallen?
nathaar is offline   Met citaat reageren
Oud 5 juli 2008, 13:26   #5
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Jeuk, mini-bultjes, korstjes...ik denk aan contact-allergie.

Ga eerst even naar de huisarts.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Roos, jeuk, irritatie en/of korsten op de hoofdhuid Kees Haarproblemen bij vrouwen 190 13 oktober 2009 15:44
Hevige jeuk Lienke Haarproblemen bij vrouwen 3 16 december 2006 19:07
jeuk: de ultieme oplossing?... sarahxxx Haarproblemen bij vrouwen 20 20 oktober 2005 18:15
Jeuk JPPP AGA - Algemeen 4 30 mei 2005 08:42
minox en jeuk timo2 Medicijnen/haargroeimiddelen 7 14 september 2004 09:41


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:11.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.