Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 3 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 5 september 2009, 11:09   #151
vin79
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 februari 2008
Berichten: 271
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambo Bekijk bericht
Oh, daar kijk ik van op, Wes...

Jij weet waar je over praat, dus ik neem het wel heel serieus.

Maar bij TH zeiden ze bijvoorbeeld dat als mijn hechtingen eruit zijn (drie weken na HT), dat ik weer probleemloos met gewichten kon gaan fitnessen.. Of is fitness met gewichten anders dan je hoofd omdraaien en ermee naar beneden kijken?

Oftewel: hoe kijk jij tegen fitness aan?
Pas idd op met teveel met de gewichten stoeien Ambo, ik mocht hier van LA ook na een maand weer mee beginnen, maar mijn litteken is achterop toch wel ff een stukkie breder als aan de zijkanten! Nu moet ik ook wel zeggen, dat ik ook wel een erg strakke hoofdhuid heb.
vin79 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 september 2009, 14:14   #152
Charlie3
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 september 2008
Berichten: 94
Heb zelf een FUE gehad en vraag me af hoe het in dat geval zit met sporten (m.n. fitness), mag dat meteen weer als je je goed voelt? Ik heb nu ongeveer 2 weken gewacht en wil maandag gewoon weer volop beginnen, ook evt. met hardlopen en zwemmen ofzo, is dat allemaal ok? En zo nee wat is het gevaar ervan?
Charlie3 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 september 2009, 18:00   #153
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Charlie3 Bekijk bericht
Heb zelf een FUE gehad en vraag me af hoe het in dat geval zit met sporten (m.n. fitness), mag dat meteen weer als je je goed voelt? Ik heb nu ongeveer 2 weken gewacht en wil maandag gewoon weer volop beginnen, ook evt. met hardlopen en zwemmen ofzo, is dat allemaal ok? En zo nee wat is het gevaar ervan?
Ik rende na twee weken ook weer hard en toen ik na 3 weken weer aan het werk ging, pakte ik meteen ook fanatiek de draad weer op met fitnessen.

Ik zie zelf enkele reden waarom je niet weer vollop zou beginnen. Alleen met ballen koppen moet je misschien nog wat voorzichtig zijn
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 6 september 2009, 14:36   #154
test123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 januari 2005
Locatie: Nederland
Berichten: 560
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vin79 Bekijk bericht
Pas idd op met teveel met de gewichten stoeien Ambo, ik mocht hier van LA ook na een maand weer mee beginnen, maar mijn litteken is achterop toch wel ff een stukkie breder als aan de zijkanten!
Ik zou daar absoluut ook erg voorzichtig mee zijn als het gaat om je litteken! Hoewel na een paar weken de buitenste wond uiteraard al genezen is duurt de genezing van het litteken duurt een aantal maanden. Het weefsel is niet zo sterk. Bij fitness komen er bij heel wat oefeningen ook flinke krachten op je nekspieren hoewel het om oefeningen voor andere spiergroepen gaat. (Bijvoorbeeld bij leg curls en leg extensions: veel mensen hebben dan de neiging hun hoofd op te trekken en/of ook andere spieren aan te spannen).

Ben verder zeer benieuwd naar het eindresultaat van Ambo!



Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Ik rende na twee weken ook weer hard en toen ik na 3 weken weer aan het werk ging, pakte ik meteen ook fanatiek de draad weer op met fitnessen. Ik zie zelf enkele reden waarom je niet weer vollop zou beginnen.
Volgens mij had je alleen een FUE: er is dan inderdaad geen probleem want er is geen litteken dat kan stretchen. Maar dat heeft Ambo wel..........
__________________
- - - - - - - - - - - - -
-1 mg Finasteride per dag sinds begin 2005
-4 strip HT's bij Transhair (~ 2800 grafts. tevreden over resultaat op het implantatiegebied, wel litteken bij het donorgebied)
-1 litteken correctie bij Transhair (28-03-2007)
-1 littekencorrectie bij Aesthetic Clinics (01-04-08)
-op 24-06-08:875 FUE (bij Aesthetic Clinics)



Laatst gewijzigd door test123; 6 september 2009 om 14:38
test123 is offline   Met citaat reageren
Oud 6 september 2009, 17:36   #155
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door test123 Bekijk bericht
Volgens mij had je alleen een FUE: er is dan inderdaad geen probleem want er is geen litteken dat kan stretchen. Maar dat heeft Ambo wel..........
Dat klopt, ik reageerde ook meer op Charlie, we waren een tikje off-topic. Maar Ambo heeft daar ervaring mee, die zal het ons in zijn eigen topic wel vergeven
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 7 september 2009, 12:16   #156
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vin79 Bekijk bericht
Thanks Ambo!

Bij prohair denken ze dat er nu bij deze behandeling nog iets van 2000 grafts uit kunnen halen. Met een beetje mazzel later nog wat extra. Ik heb gelukkig wel dik haar aan de zijkanten, hoewel het nu wat meer doorschijnt, omdat het wat korter is natuurlijk. Als mijn litteken wat mooier en dunner was geweest, dan had ik het denk ik ook wel erg kort laten milimeteren en de grafts verdeeld bovenop laten plaatsen, denk dat het bij jou wel erg mooi zal gaan staan.
Okee, ik snap jouw beweegredenen nu ook.

Dat mijn donorgebied wat door gaat schijnen vind ik helemaal niet erg, integendeel zelfs. Dan loopt het naar mijn mening beter over in het ontvangstgebied.

ProHair heeft de policy dat, wanneer ze gaan denken dat het donorgebied gaat doorschijnen, je eerst een handtekening moet zetten dat je daar acoord mee gaat, voordat ze gaan prikken in je...

Dus als ik zou willen kan ik nog heel wat grafts laten verplaatsen....

En bodyhair heeft volgens mij de toekomst, smeer nu minox op mijn oksel- en schaamhaar...
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 7 september 2009, 12:18   #157
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vin79 Bekijk bericht
Pas idd op met teveel met de gewichten stoeien Ambo, ik mocht hier van LA ook na een maand weer mee beginnen, maar mijn litteken is achterop toch wel ff een stukkie breder als aan de zijkanten! Nu moet ik ook wel zeggen, dat ik ook wel een erg strakke hoofdhuid heb.
Mijn huid is wel erg rekbaar/soepel, zelfs na mijn vierde FUT nog...

Ik zal het nog een keer aan TH voorleggen en ook op fitness even met de instructeur gaan babbelen.

Bedankt voor alle goedbedoelde waarschuwingen!!
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 7 september 2009, 12:20   #158
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Charlie3 Bekijk bericht
Heb zelf een FUE gehad en vraag me af hoe het in dat geval zit met sporten (m.n. fitness), mag dat meteen weer als je je goed voelt? Ik heb nu ongeveer 2 weken gewacht en wil maandag gewoon weer volop beginnen, ook evt. met hardlopen en zwemmen ofzo, is dat allemaal ok? En zo nee wat is het gevaar ervan?
Vier dagen na mijn FUT fietste ik alweer en na anderhalve week rende ik ook mijn rondje door het bos weer. Met beiden had ik geen enkele last van mijn hoofd.

Ik zou zeggen: luister goed naar je lichaam, en als je wat voelt ff wat minder fanatiek doen...
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 7 september 2009, 12:24   #159
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door test123 Bekijk bericht
Ik zou daar absoluut ook erg voorzichtig mee zijn als het gaat om je litteken! Hoewel na een paar weken de buitenste wond uiteraard al genezen is duurt de genezing van het litteken duurt een aantal maanden. Het weefsel is niet zo sterk. Bij fitness komen er bij heel wat oefeningen ook flinke krachten op je nekspieren hoewel het om oefeningen voor andere spiergroepen gaat. (Bijvoorbeeld bij leg curls en leg extensions: veel mensen hebben dan de neiging hun hoofd op te trekken en/of ook andere spieren aan te spannen).

Ben verder zeer benieuwd naar het eindresultaat van Ambo!
Dank je!

Zal hier mijn gebeurtenissen blijven vertellen op dit topic voorzien van foto's op zijn tijd. En heb je vragen, stel ze gerust!

Morgen gaan de hechtingen eruit (hebben ze er drie weken gezeten). Het litteken is mooi rustig en het gebied er omheen is flink afgeslankt. Was anders bij mijn eerdere HT's, toen was het een flink dik kloppend geheel...

Eind van de week ook weer de tondeuse eroverheen, heerlijk!!
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 7 september 2009, 12:26   #160
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Dat klopt, ik reageerde ook meer op Charlie, we waren een tikje off-topic. Maar Ambo heeft daar ervaring mee, die zal het ons in zijn eigen topic wel vergeven
Het is dat ik mild gestemd ben vandaag, dus hou ik het bij een waarschuwing deze keer en een verplicht antwoord op de volgende vraag....

Gisteren en vandaag voel ik bij mijn nieuwe haarlijn bij mijn inhammen stoppeltjes. Zijn die stoppeltjes restanten van afgebroken haren of zijn dit mijn nieuwe haren al (ben nu drie weken na HT) ????
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 7 september 2009, 12:46   #161
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambo Bekijk bericht
Gisteren en vandaag voel ik bij mijn nieuwe haarlijn bij mijn inhammen stoppeltjes. Zijn die stoppeltjes restanten van afgebroken haren of zijn dit mijn nieuwe haren al (ben nu drie weken na HT) ????
Voor nieuwe haren is het volgens mij toch echt te snel. Waarschijnlijk zijn het dode getransplanteerde haren die een beetje vastgegroeid zitten. Bij het transplanteren wordt er niet altijd een gave haarschacht meegetransplanteerd, dus uitvallen is wat lastiger. Die werken zich er wel uit de komende weken.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 7 september 2009, 12:50   #162
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Voor nieuwe haren is het volgens mij toch echt te snel. Waarschijnlijk zijn het dode getransplanteerde haren die een beetje vastgegroeid zitten. Bij het transplanteren wordt er niet altijd een gave haarschacht meegetransplanteerd, dus uitvallen is wat lastiger. Die werken zich er wel uit de komende weken.
Het leek mij ook al heel erg vroeg, maar het zijn er echt wel stuk of tien, twintig als ik snel voel. Had het idee dat er vorige week nog niks zat...

We shall see...
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 8 september 2009, 21:50   #163
vin79
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 februari 2008
Berichten: 271
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambo Bekijk bericht
Okee, ik snap jouw beweegredenen nu ook.

Dat mijn donorgebied wat door gaat schijnen vind ik helemaal niet erg, integendeel zelfs. Dan loopt het naar mijn mening beter over in het ontvangstgebied.

ProHair heeft de policy dat, wanneer ze gaan denken dat het donorgebied gaat doorschijnen, je eerst een handtekening moet zetten dat je daar acoord mee gaat, voordat ze gaan prikken in je...

Dus als ik zou willen kan ik nog heel wat grafts laten verplaatsen....

En bodyhair heeft volgens mij de toekomst, smeer nu minox op mijn oksel- en schaamhaar...
haha, nu ik dit lees ben ik toch wel weer blij dat ik flink veel borsthaar heb..
vin79 is offline   Met citaat reageren
Oud 8 september 2009, 21:52   #164
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vin79 Bekijk bericht
haha, nu ik dit lees ben ik toch wel weer blij dat ik flink veel borsthaar heb..
Voor je het weet ben je je borsthaar kwijt en zit het een stukje hoger....
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 8 september 2009, 21:57   #165
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Heb een reactie van TH gekregen voor wat betreft het fitnessen:

Ze zeggen er wel bij dat ik het langzaam weer op moet gaan bouwen, ik heb natuurlijk wekenlang niks gedaan en heb een behoorlijke ingreep ondergaan..

Zodra of zolang ik nog spanning op mijn achterhoofd voel adviseren ze om lichter te gaan trainen.

Ik voel trouwens heel weinig spanning aan mijn litteken als ik mijn hoofd naar voren en opzij beweeg.

Al met al ben ik van plan om in ieder geval rustig aan te gaan doen...
Ambo is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[saw palmetto] Algemeen Mika Medicijnen/haargroeimiddelen 1151 22 juni 2016 11:59
finasteride gel!!! cop Medicijnen/haargroeimiddelen 8 17 juli 2009 20:01
Doen of niet doen? Ervaringen gevraagd NCK Chirurgische behandelingen 225 9 januari 2009 19:32
Is het zover? nein AGA - Algemeen 6 31 juli 2006 10:58
het is zover zazje Haarwerken 7 12 juni 2003 17:28


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:04.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.