Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 19 mei 2010, 13:11   #16
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Els Bergers Bekijk bericht
Hallo Hanna,

We hebben geen leerlingen in dienst. En we zullen ons uiterste best doen bij Anthonie. ( wat we altijd doen hoor)

Groetjes Els Bergers
Hihi, gelukkig maar!
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 19 mei 2010, 15:06   #17
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Ik was mijn haar ook altijd zelf vantevoren, maar bij die kapsalon was 't blijkbaar routine om eerst sowieso bij iedere klant het haar te wassen.
Had ik ook eens. Dan stap je binnen met het idee dat je een euro of 16 kwijt zult zijn en komt het ineens op 31 euro uit, want knippen zonder wassen kon niet. Ik spijbelde een beetje van werk, dus voor mijn gevoel was ik het toch wel verplicht om die knipbeurt dan maar onder die condities aan te nemen. Maar ik voelde me wel bekocht met mijn twee uur eerder fris gewassen haartjes

Gelijk even een update. Die wondzalf werkt werkelijk ideaal bij mij. Ik heb geen gevoelig, vocht-afscheidend donorgebied gehad vannacht, zoals de eerste keer wel het geval was. De koude compressen konden in de vriezer blijven. Ik heb het speciale steriele kleedje dat ik had meegekregen al snel van mijn kussen gehaald omdat het niet ademende materiaal te broeierig werd. Mijn kussenslopen zijn nog schoon (het zijn geen witte ).De huid is rustig en voor zover ik kan beoordelen nu al geheeld.

Ik heb mijn haar achterop gewassen en de kale strook is toch iets zichtbaarder dan ik dacht. Ik kan niet goed achterop kijken, maar ik heb net bij daglicht een foto gemaakt en daarop kan ik het toch wel waarnemen. Maar ik ga er niet over stressen. Wellicht wordt het minder als ik geen klodders wondzalf meer in de haren heb zitten waardoor het in strengen samenplukt. Bovendien groeien de stekeltjes daar snel, dus het kale gaat er wel vanaf.

Voorop vallen mijn haren mooi over de korstjes van het transplantatiegebied. Na 1 dag ben ik al een stuk minder bang dat er nog iets los zal komen, maar ik blijf nog wel erg voorzichtig.

En ik merk nu toch al iets van een uitzakkende zwelling op mijn voorhoofd. Al kan ik zonder moeite over straat (vanmorgen ook zonder schroom een pakketje aangenomen van de postbode).
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 19 mei 2010, 15:12   #18
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
De klodders wondzalf zijn er bij het wassen niet uitgegaan?
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 19 mei 2010, 15:24   #19
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
De klodders wondzalf zijn er bij het wassen niet uitgegaan?
Ik heb na het douchen een nieuwe laag aangebracht, 2 maal daags volgens de aanwijzingen ... maar na vanavond hou ik daar mee op, want dan lijkt het me al behoorlijk zinloos

Aanbrengen gaat op de tast, dus komt er behoorlijk wat op/in de omliggende haren terecht.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 20 mei 2010, 12:19   #20
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Had ik ook eens. Dan stap je binnen met het idee dat je een euro of 16 kwijt zult zijn en komt het ineens op 31 euro uit, want knippen zonder wassen kon niet. Ik spijbelde een beetje van werk, dus voor mijn gevoel was ik het toch wel verplicht om die knipbeurt dan maar onder die condities aan te nemen. Maar ik voelde me wel bekocht met mijn twee uur eerder fris gewassen haartjes

Gelijk even een update. Die wondzalf werkt werkelijk ideaal bij mij. Ik heb geen gevoelig, vocht-afscheidend donorgebied gehad vannacht, zoals de eerste keer wel het geval was. De koude compressen konden in de vriezer blijven. Ik heb het speciale steriele kleedje dat ik had meegekregen al snel van mijn kussen gehaald omdat het niet ademende materiaal te broeierig werd. Mijn kussenslopen zijn nog schoon (het zijn geen witte ).De huid is rustig en voor zover ik kan beoordelen nu al geheeld.

Ik heb mijn haar achterop gewassen en de kale strook is toch iets zichtbaarder dan ik dacht. Ik kan niet goed achterop kijken, maar ik heb net bij daglicht een foto gemaakt en daarop kan ik het toch wel waarnemen. Maar ik ga er niet over stressen. Wellicht wordt het minder als ik geen klodders wondzalf meer in de haren heb zitten waardoor het in strengen samenplukt. Bovendien groeien de stekeltjes daar snel, dus het kale gaat er wel vanaf.

Voorop vallen mijn haren mooi over de korstjes van het transplantatiegebied. Na 1 dag ben ik al een stuk minder bang dat er nog iets los zal komen, maar ik blijf nog wel erg voorzichtig.

En ik merk nu toch al iets van een uitzakkende zwelling op mijn voorhoofd. Al kan ik zonder moeite over straat (vanmorgen ook zonder schroom een pakketje aangenomen van de postbode).
Wat zat er in dat pakketje dan?
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 20 mei 2010, 13:25   #21
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambo Bekijk bericht
Wat zat er in dat pakketje dan?
5 en 10 euro, zilver proof uit San Marino, Aag

Ik zit me weer stierlijk te vervelen thuis. Ik denk dat ik dit maar dag 3 ga noemen. Dag 1 is dan de dag van behandeling, dag 2 was gisteren en dan mag ik volgens de aanwijzingen vandaag een petje op zodat ik lekker het zonnetje in kan. Of zou ik stiekem een stuk gaan hardlopen aan het eind van de middag? Maar dat mag pas na een week eigenlijk. Erg zweten doe ik alleen nooit en wat zou het verder nog voor kwaad kunnen?

Het donorgebied voelt goed. Geen pijntjes, geen zwelling en geen korstjes. Even ook met een spiegeltje getuurd. Mooi genezen, alleen nog een soort blauwe plekjes van de verdoving (die heb ik ook op mijn voorhoofd). Wonderspul, die wondzalf. Ik gebruik het achterop nu niet meer, daar spuit ik het voor de vorm alleen nog in met die aloëveraspray, dat is minder rommelig.

Voorop had ik vanmorgen wat zwelling, vooral tussen mijn wenkbrauwen (mijn fronsrimpels zijn helemaal verdwenen, dit is beter dan botox ), maar dat is nu weer grotendeels weg. Ik heb lekker mijn haren achterop gewassen, voorzichtig helemaal tot aan het implantatiegebied. Ik voel me lekker uitgerust en fris.

Het implantatiegebied voelt nog een beetje dof en het zit natuurlijk nog vol korstjes. Op 1 plek zit een wat grotere korst vanwege een bloeding die ik kennelijk onderweg terug vanuit Wilrijk had gehad. De haartjes staan er netjes in, ze groeien gewoon en de huid ziet er rustig uit. Ik heb ook daar gisteravond al voorzichtig een laagje van die wondzalf aangebracht en vanmorgen weer. Dik gedept om er 100% zeker van te zijn dat ik geen haartjes los zou wrijven of trekken. Maar de kans daarop is na een volle dag toch ook al niet zo groot meer. Ik had de fabrikant overigens vantevoren wel gevraagd of dit kwaad zou kunnen.

Ik heb gister ook weer voor het eerst minoxidil gebruikt. Ik weet dat ProHair het op hun site afraadt voor de eerste 14 dagen, maar ze zijn vergeten om het op het A4-tje met instructies te zetten dat ik mee gekregen heb, dus dan weet ik het niet Zonder gekheid, sommige chirurgen* raden het vanaf dag 3 juist aan, om de groei te stimuleren. Ik heb het voor de zekerheid op de kruin en een stuk achter het implantatiegebied aangebracht, dus niet op recente wondjes om mogelijke irritaties te vermijden.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 21 mei 2010, 15:37   #22
theo sluis
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 augustus 2006
Berichten: 420
Mensen die dure behandelingen overwegen tegen kaalheid, raad ik sterk aan om eerst een goed gekozen kort kapsel te laten knippen. Als dat bevalt scheer je hoofdhaar dan zelf eens kort met een tondeuze, bijvoorbeeld vlak voor een vakantie. Als dat bevalt kun je eens proberen om het helemaal kaal te scheren.

Maak je kale schedel zonodig een beetje bruin met een veilige zelfbruiningscrème (DHA), een afveegbare bruiningscrème of met zonlicht.

Er is een goede kans dat je op die manier jezelf heel veel geld en stress bespaart. En mogelijk vindt je omgeving zelfs dat het je heel goed staat. En als het niet lukt kun je altijd nog meer ingrijpende methoden overwegen tegen kaalheid.
theo sluis is offline   Met citaat reageren
Oud 21 mei 2010, 16:11   #23
lifeguard1974
HaarWeb lid
 
lifeguard1974's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 november 2008
Locatie: Midden Nederland
Berichten: 140
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door theo sluis Bekijk bericht
Mensen die dure behandelingen overwegen tegen kaalheid, raad ik sterk aan om eerst een goed gekozen kort kapsel te laten knippen. Als dat bevalt scheer je hoofdhaar dan zelf eens kort met een tondeuze, bijvoorbeeld vlak voor een vakantie. Als dat bevalt kun je eens proberen om het helemaal kaal te scheren.

Maak je kale schedel zonodig een beetje bruin met een veilige zelfbruiningscrème (DHA), een afveegbare bruiningscrème of met zonlicht.

Er is een goede kans dat je op die manier jezelf heel veel geld en stress bespaart. En mogelijk vindt je omgeving zelfs dat het je heel goed staat. En als het niet lukt kun je altijd nog meer ingrijpende methoden overwegen tegen kaalheid.
Theo jij bent een KANJER!!!

Dit is het meest zinnige tekst in tijden, hier op HAARWEB

Gewoon kaal, zonder een minderwaardigheidscomplex, of het gevoel:
zullen ze er toch achter komen dat ik een HT heb.
__________________
2002 500 grafts FUT HairPlus
L.M.van den Berg en assistent Ruud.

2004 1000 grafts FUT TransHair
Dr. Leonhardt adviseurs dhr. Strouken en dhr.Cor de Loijer

2009 2500 grafts FUE ProHair/dr.de Reys

2012 8 & 9 Maart (Dr. de Reys) en echtgenote Nina (Foto's komen nog!)


Zie mijn foto-album, volgorde 1 t/m 8.

Mvg. Ferdi
lifeguard1974 is offline   Met citaat reageren
Oud 21 mei 2010, 16:20   #24
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door theo sluis Bekijk bericht
Mensen die dure behandelingen overwegen tegen kaalheid, raad ik sterk aan om eerst een goed gekozen kort kapsel te laten knippen. Als dat bevalt scheer je hoofdhaar dan zelf eens kort met een tondeuze, bijvoorbeeld vlak voor een vakantie. Als dat bevalt kun je eens proberen om het helemaal kaal te scheren.

Maak je kale schedel zonodig een beetje bruin met een veilige zelfbruiningscrème (DHA), een afveegbare bruiningscrème of met zonlicht.

Er is een goede kans dat je op die manier jezelf heel veel geld en stress bespaart. En mogelijk vindt je omgeving zelfs dat het je heel goed staat. En als het niet lukt kun je altijd nog meer ingrijpende methoden overwegen tegen kaalheid.
Tja Theo, ik ben wat dat betreft een kind van deze tijd. Mijn vrijheid is mij heel belangrijk, ook de vrijheid om ieder kapsel te kiezen dat ik wil. En kaalheid berooft mij van die vrijheid, dus vecht ik er tegen met alle middelen die ik heb.

Ik heb -noodgedwongen- voor mijn eerste haartransplantatie mijn haar laten millimeteren en hoe ik er toen uit zag stond me totaal niet aan. 10 jaar ouder, groot hoofd en alle aandacht naar zaken als neus en oren. Zo zonder haar miste ik gewoon een kader om mijn gezicht in te plaatsen.

Maar ik ben het met je eens hoor, als je meent je kaalheid te kunnen accepteren, dan moet je vooral daar aan werken.

Eerst accepteren,
dan pas smeren,
anders pillen verteren
en
tot slot pas opereren.

... dat is voor mij de volgorde.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 21 mei 2010, 17:16   #25
bass885
HaarWeb lid
 
bass885's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 december 2008
Berichten: 201
@ AnthonieH, zou het ook mogelijk zijn om welliswaar je achterkant te milimeteren en het bovenop een stukje langer te laten. Zodat er sneller de mogelijkheid is om het getransplanteerde gebied te bedekken?
bass885 is offline   Met citaat reageren
Oud 21 mei 2010, 17:45   #26
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bass885 Bekijk bericht
@ AnthonieH, zou het ook mogelijk zijn om welliswaar je achterkant te milimeteren en het bovenop een stukje langer te laten. Zodat er sneller de mogelijkheid is om het getransplanteerde gebied te bedekken?
Bedoel je dit in z'n algemeenheid of in mijn specifieke geval?

Je moet bedenken dat het donorgebied totaal gemillimeterd moet worden. Dus niet gemillimeterd in de nek en naar boven toe steeds iets langer, zoals je in een normale coupe ziet. Het is gewoon 1 vlak met alles op dezelfde lengte.

Maar je kunt je een kapsel indenken waarbij zij- en achterkanten gemillimeterd zijn en er bovenop nog wel haar zit. Ik weet niet of je dat bedoelt. Voor mij is dat geen optie omdat ik meteen aan deze meneer moet denken, maar ik zie ook wel Marrokaanse jongens met zo'n kapsel (hoewel vaak bovenop stekeliger), dus volledig uit de toon vallen doe je niet. Als je zoiets wil, dan is het wel handig om gelijk met zo'n soort kapsel te verschijnen, denk ik.

Je moet bedenken dat het implantatiegebied de eerste tijd behoorlijk zichtbaar zal zijn. Je zult je haren waarschijnlijk liefst als een gordijn recht naar voren willen kammen om het te verbergen en als je haar zo kort is dat het stekels zijn, dan lukt dat niet.

En afhankelijk van je soort ingreep moet misschien ook een deel van je implantatiegebied worden gemillimeterd. Men werkt vaak met van die vergrootdingessen op een bril. Die kunnen niet goed focussen als er haren in de weg zitten.

Mijn situatie is nu dat ik met haren van een cm of 11 lang zit. Overal, behalve in de strook waar het gemillimeterd is (van boven mijn oren tot laag over het achterhoofd) en een halve tot een krappe centimeter langs de haarlijn. Ik ben gewoon sinds januari al niet meer naar de kapper geweest

Voorop kan ik momenteel de donkere lijn met korstjes verbergen met een soort make-up (ik heb zo een afspraak buiten de deur) en door mijn haar er over te kammen. Achterop hangt er voldoende haar over de strook heen. Ik verwacht dus dat het niet op gaat vallen (en zo ja, jammer, de persoon in kwestie ziet me zelden).

Morgen laat ik een expert naar de situatie kijken en wellicht kan zij helpen met tips en truuks. Zelf dacht ik aan zaken als wefts of misschien zelfs de strook met huid en al een donkerder kleur geven (iemand nog Volluma in de aanbieding? ) en natuurlijk mijn haar strategisch knippen. Maar ik laat hier wel weten hoe het gelopen is
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 21 mei 2010, 22:58   #27
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door theo sluis Bekijk bericht
Mensen die dure behandelingen overwegen tegen kaalheid, raad ik sterk aan om eerst een goed gekozen kort kapsel te laten knippen. Als dat bevalt scheer je hoofdhaar dan zelf eens kort met een tondeuze, bijvoorbeeld vlak voor een vakantie. Als dat bevalt kun je eens proberen om het helemaal kaal te scheren.
Ik peins er niet over!
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 22 mei 2010, 02:56   #28
roloff
HaarWeb lid
 
roloff's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2008
Locatie: Helmond / Alkmaar
Berichten: 561
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door theo sluis Bekijk bericht
Mensen die dure behandelingen overwegen tegen kaalheid, raad ik sterk aan om eerst een goed gekozen kort kapsel te laten knippen. Als dat bevalt scheer je hoofdhaar dan zelf eens kort met een tondeuze, bijvoorbeeld vlak voor een vakantie. Als dat bevalt kun je eens proberen om het helemaal kaal te scheren.

Maak je kale schedel zonodig een beetje bruin met een veilige zelfbruiningscrème (DHA), een afveegbare bruiningscrème of met zonlicht.

Er is een goede kans dat je op die manier jezelf heel veel geld en stress bespaart. En mogelijk vindt je omgeving zelfs dat het je heel goed staat. En als het niet lukt kun je altijd nog meer ingrijpende methoden overwegen tegen kaalheid.
Beste Theo,

Ik ben toch blij dat ik haartransplantaties heb laten doen. Juist die voortschrijdende kaalheid gaf stress.

Gr Roloff
__________________
2007 Haarstamceltransplantatie [Coen Gho / HASCI] 910 grafts
2008 Haarstamceltransplantatie [Coen Gho / HASCI] 760 grafts
2009 Haarstamceltransplantatie [Coen Gho / HASCI] 610 grafts
2010 Haarstamceltransplantatie [Coen Gho / HASCI] 640 grafts

Druivenpit Extract OPC [Masquelier's]
Duanwood Reishi Drops [Tonics]
Saw Palmetto HE [PerfectBody]
Astragalus Root [Solgar]
Multivitamine [Pool]
GLA [Lamberts]
Maca [Joyvit]
Vitamine C

Ik focus al een 10-tal jaren op hart & bloedvaten [via OPC/GLA] en een gezond en goed functionerend immuunsysteem [via polysacchariden: Reishi, Astragalus], dus niet alleen maar op mijn haren.

Ik ben 55 jaar en een gezond en gelukkig leven bestaat immers uit méér dan alleen je haren !!
roloff is offline   Met citaat reageren
Oud 22 mei 2010, 18:04   #29
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roloff Bekijk bericht
Ik ben toch blij dat ik haartransplantaties heb laten doen. Juist die voortschrijdende kaalheid gaf stress.
Juist daarom kan het advies van Theo voor sommigen wel zinvol zijn. Als je de boel eraf haalt ben je meteen kaal, niks geen voortschrijden meer. Even slikken, maar geen langjarige stress. Maar ja, lang niet iedereen is rijp voor zoiets drastisch.

Even mijn laatste ervaringen, voor de geïnteresseerde lezer. Ze komen tzt in meer gecondenseerde vorm vast ook in mijn blog.

Gisteravond heb ik voor het slapen gaan mijn haarlijn weer heel dik in de vette calendulazalf gezet. Halverwege de nacht werd ik wakker toen ik mezelf erop betrapte dat ik in mijn haar lag te wrijven. Ik voelde allemaal korreltjes. Even opgestaan dus en in de spiegel gekeken. Door die vette zalf waren alle korstjes los gekomen en ik hoefde er maar zachtjes met een vinger overheen te gaan en toen was het hele implantatiegebied vrij van korstjes. Even alle korreltjes verwijderd en een nieuwe vetlaag en toen weer verder slapen.

Dag 4 dus nu en al volledig korstvrij .... het gaat wel heel snel allemaal.

Het is zaterdag, dus tijd voor mijn afspraak bij Els Bergers van Haartendens ... even wat sluikreclame ... Om eens te zien hoe ik de boel optimaal kon camoufleren.

Eerst thuis zelf maar goed gedoucht en de haren gewassen en toen het implantatiegebied gecamoufleerd door een bolletje calendulazalf te mengen met wat van mijn make-up. Dat ging dus perfect.

Haartendens was ietsjes moeilijker te vinden dan ik dacht. Ik stond 10 voor 9 al weifelend voor de deur van 155a ... dan verwacht je 155b toch daarnaast, en daar zat een soort kapsalon, maar op het gebouw stond toch echt 157. Gelukkig ging die salon om 9 uur open en de dame daar kon aangeven dat 155b aan de achterzijde van het gebouw zat

Ik heb mijn 'probleem' uitgebreid besproken met de kapper, Kees, en ook met Els heb ik nog een poosje kunnen praten. Ze waren er wel al vrij snel uit dat er eigenlijk helemaal geen grootschalige maatregelen nodig waren om toch goed voor de dag te kunnen komen. Een goede knipbeurt, dat was alles. Maar ze hadden er wel goed over nagedacht en er lag zelfs al een klein haarwerkje klaar dat in heel korte tijd pas had kunnen worden gemaakt!

Kees is een wonderdoener met de schaar. Hoe hij het gedaan heeft weet ik niet, maar mijn haar is een heel stuk korter en de dekking achterop is echt heel mooi evenwichtig. Je kunt absoluut niet zien dat er iets loos is. En daar is geen hele grote spuitbus met lak voor nodig, het haar valt gewoon altijd goed.

Voorop is het ook weer korter en ik zie mijn oren voor het eerst in weken. Blij dat ik van die armoedig bos te ver uitgegroeid haar af ben!

Ik heb de hele middag besteed aan een workshop voor 10 personen (met mijzelf als 'docent') en niemand die wat gezien heeft ... maar misschien kwam dat eerder doordat ze iets mooiers hadden om naar te kijken (een vrouwelijk model)

Ik heb net gedoucht en ik krijg meteen de ultime test. Zalf, camouflagemiddel én haarborstel liggen nog in de auto ... vergeten. En het halve dorp loopt voor de deur, lentefeesten. .... overleefd
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 22 mei 2010, 18:29   #30
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Thumbs up

(De salon van) Els is dus helemaal geweldig, maar ik had ook eigenlijk niets anders verwacht.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
mijn FUE behandeling van 2000 grafts bij Pro Hair vin79 Chirurgische behandelingen 130 27 mei 2010 21:28
3800 grafts with Feriduni yesterday pablo Chirurgische behandelingen 16 15 januari 2008 10:19
"Wordt het zustertje niet moe!" hairobservator Chirurgische behandelingen 86 3 januari 2007 16:22
Prijsvergelijk haartransplantatie klinieken! Opa Chirurgische behandelingen 36 28 april 2006 09:53


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:07.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.