Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 1 februari 2011, 15:12   #31
Semih
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 augustus 2010
Locatie: Antwerpen (België)
Berichten: 72
Geslacht:
Pinocan, ik vind het helemaal niet erg hoor. Hoe ver sta jij? Zijn er al vorderingen merkbaar? Voorlopig ben ik ook niet tevreden hoor, maar we zijn ook nog maar 6 maanden ver hé.
__________________
Status 06/2010: NW 2.5-3
  • HT 1 (fue): 3500 grafts (volgens de kliniek, maar voor veel kenners twijfelachtig) op 28 juli 2010 door Dorahospital, Istanbul
Status 08/2011: NW 1.5-2 (het ht gedeelte is wel amper 25-35 grafts/cm²)
  • HT 2 (fue): 2400 grafts op 9 april 2015 door Estecenter, Istanbul
Semih is offline   Met citaat reageren
Oud 1 februari 2011, 15:24   #32
Semih
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 augustus 2010
Locatie: Antwerpen (België)
Berichten: 72
Geslacht:
Remco, bedankt voor je advies maar dat zal ik pas doen als mijn inhammen echt tegenvallen. Ik heb heb nog 6 maanden om daar een definitief oordeel over te vellen.
__________________
Status 06/2010: NW 2.5-3
  • HT 1 (fue): 3500 grafts (volgens de kliniek, maar voor veel kenners twijfelachtig) op 28 juli 2010 door Dorahospital, Istanbul
Status 08/2011: NW 1.5-2 (het ht gedeelte is wel amper 25-35 grafts/cm²)
  • HT 2 (fue): 2400 grafts op 9 april 2015 door Estecenter, Istanbul
Semih is offline   Met citaat reageren
Oud 2 februari 2011, 15:30   #33
Pinocan
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Berichten: 158
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Semih Bekijk bericht
Pinocan, ik vind het helemaal niet erg hoor. Hoe ver sta jij? Zijn er al vorderingen merkbaar? Voorlopig ben ik ook niet tevreden hoor, maar we zijn ook nog maar 6 maanden ver hé.
Mijn haar sowieso beter als voor mijn haartransplantatie, maar het is niet geworden wat ik verwacht had en hoe ze het mij verteld hebben.
Ik denk dat het stoppen met FINA hier ook een aandeel in heeft gehad, maar zeker ben ik natuurlijk niet.

Ik ben nu bijna 7 maanden verder en ik zie nog een aantal kleine haartjes die nog moeten groeien. Als deze (ooit) nog groeien kan het misschien nog wat worden. Rond Juli zal ik waarschijnlijk mijn eindresultaat bereiken. Ik zal vanavond proberen om wat foto's te plaatsen.

Semih, heb jij nog haaruitval en hoe lang ben je nog van plan om Mino te blijven gebruiken? Ik heb zelf nog wel haaruitval. Meestal zijn het dunne haartjes. Ik weet niet of dat nieuwe of oude haren zijn.
__________________
2500 grafts >> 12 Juli 2010 in Istanbul
3000 grafts >> 16 en 17 Januari 2012 bij Dr. de Reys
Pinocan is offline   Met citaat reageren
Oud 2 februari 2011, 17:46   #34
Semih
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 augustus 2010
Locatie: Antwerpen (België)
Berichten: 72
Geslacht:
Pinocan, ik moet zeggen, ik heb na de verwachtte haaruitval na mijn ht (zo'n 3 à 4 weken na mijn ht) geen last meer gekregen van haaruitval.

Enkele bedenkingen: 1. ik gebruik sinds begin september mino 5% mss dat het daarmee te maken heeft.
2. ik heb eigenlijk nooit last gehad van veel haaruitval, het is altijd heel geleidelijkaan gebeurt, dus kans is groot dat het nu gewoon verder gaat zonder dat ik het echt besef + mijn haren zijn tot nu toe altijd heel kort geweest dus ik kan er gemakkelijk over gezien hebben.

Ik was van plan om mino 5% de eerste 6 maanden te gebruiken na mijn ht (zoals voorgeschreven door het ht team in Tukije) en om dan terug over te schakelen naar mino 2 % die ik sinds november 2007 gebruik.

Op foto's zijn die helemaal niet zichtbaar door de belichting, maar in mijn inhammen zijn er ook nogal wat dunne haartjes. Dat zijn haartjes die er pas doorkomen en binnen enkele weken goed zichtbaar zijn.
Als die dunne haren op ht gebied onstaan zijn dan mag je gerust zijn dat die er ook goed zullen doorkomen.

Ik weet het het is nu een kutperiode maar laten we hopen dat in de zomer na een jaar lang afwachten tevreden kunnen zijn.
__________________
Status 06/2010: NW 2.5-3
  • HT 1 (fue): 3500 grafts (volgens de kliniek, maar voor veel kenners twijfelachtig) op 28 juli 2010 door Dorahospital, Istanbul
Status 08/2011: NW 1.5-2 (het ht gedeelte is wel amper 25-35 grafts/cm²)
  • HT 2 (fue): 2400 grafts op 9 april 2015 door Estecenter, Istanbul
Semih is offline   Met citaat reageren
Oud 2 februari 2011, 17:52   #35
norwood2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2008
Berichten: 2.074
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pinocan Bekijk bericht
Mijn haar sowieso beter als voor mijn haartransplantatie, maar het is niet geworden wat ik verwacht had en hoe ze het mij verteld hebben.
Ik denk dat het stoppen met FINA hier ook een aandeel in heeft gehad, maar zeker ben ik natuurlijk niet.

Ik ben nu bijna 7 maanden verder en ik zie nog een aantal kleine haartjes die nog moeten groeien. Als deze (ooit) nog groeien kan het misschien nog wat worden. Rond Juli zal ik waarschijnlijk mijn eindresultaat bereiken. Ik zal vanavond proberen om wat foto's te plaatsen.
Ja ben wel benieuwd naar overeenkomstige voor -en na foto's. Finasteride heeft niks met die transplantatie van doen. Zoals ik het nu zie, op de foto's op pagina 1, is meer dan de helft niet op komen draven. Dat was wel pas na 4,5 maand maar dan nog. Je moet nog een paar maanden afwachten, maar je moet echt gaan reclameren als het zo is gebleven. Dat lijkt nergens op.
norwood2 is offline   Met citaat reageren
Oud 6 februari 2011, 22:47   #36
Pinocan
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Berichten: 158
Er wordt gezegd dat als je stopt met Fina je haren weer uitvallen, dus het zou dus kunnen dat mijn al bestaande haren zijn uitgevallen.

Hier zijn mijn foto's. Ik wacht nog tot de zomer en dan beslis ik of ik een 2e ht laat doen.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg IMG_0278.jpg‎ (149,2 KB, 346x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_0280.jpg‎ (136,4 KB, 354x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_0284.jpg‎ (96,1 KB, 310x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_0287.jpg‎ (143,2 KB, 290x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_0288.jpg‎ (113,7 KB, 284x gelezen)
__________________
2500 grafts >> 12 Juli 2010 in Istanbul
3000 grafts >> 16 en 17 Januari 2012 bij Dr. de Reys
Pinocan is offline   Met citaat reageren
Oud 7 februari 2011, 10:27   #37
norwood2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2008
Berichten: 2.074
Zeker heeft fina invloed op de nog 'bestaande' haren, dan heb ik je verkeerd begrepen, Pino. Gezien je situatie had je ook nooit moeten stoppen. Die voorste pluk in 't midden zie je nu zienderogend vertrekken.

Je foto's spreken boekdelen, dit is absoluut niet wat je mag verwachten van een haartransplantatie van 2500 grafts. Als je goed kijkt zie je gewoon 10 haren per cm2 zitten op je inhammen.

Het bevestigt ook wederom mijn scepsis tegenover een haartransplantatie in Turkije. Dit heb ik al zo vaak gezien. Er lopen daar een paar uitstekende rond, Dr.Keser is er daar één van. Bij het meredeel zou ik ver uit de buurt blijven en is het puur een bazar.

Laatst gewijzigd door norwood2; 7 februari 2011 om 10:32
norwood2 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 februari 2011, 11:09   #38
Pinocan
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Berichten: 158
Als je last krijgt van bijwerkingen, moet je wel stoppen met FINA. Het is ook best duur. 600 euro op jaarbasis is niet weinig.
Ik heb tot nu toe 8 x 600 = 4800 euro besteedt aan Fina.

Met toppik ziet het er op zicht niet slecht uit. Waar werkt Dr. Keser in Istanbul? Ik overweeg een 2 HT in Juli.

gr
__________________
2500 grafts >> 12 Juli 2010 in Istanbul
3000 grafts >> 16 en 17 Januari 2012 bij Dr. de Reys
Pinocan is offline   Met citaat reageren
Oud 7 februari 2011, 11:44   #39
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pinocan Bekijk bericht
Als je last krijgt van bijwerkingen, moet je wel stoppen met FINA. Het is ook best duur. 600 euro op jaarbasis is niet weinig.
Ik heb tot nu toe 8 x 600 = 4800 euro besteedt aan Fina.
Bijwerkingen zijn inderdaad reden tot stoppen, zeker als ze erg heftig zijn. Sommigen proberen daarna wel weer met fina verder te gaan op halve dosis, wanneer de bijwerkingen weer volledig verdwenen zijn.

600 euro op jaarbasis is inderdaad niet weinig, maar dan heb je niet echt je best gedaan om die kosten wat meer beperkt te houden. Met een beetje goed shoppen kun je de kosten fina beperkt houden tot minder dan 100 euro per jaar.

Met de 4000 euro die je de afgelopen 8 jaar had kunnen uitsparen, had je ook dichter bij huis een flinke FUE kunnen laten uitvoeren ....
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 7 februari 2011, 11:50   #40
norwood2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2008
Berichten: 2.074
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pinocan Bekijk bericht
Als je last krijgt van bijwerkingen, moet je wel stoppen met FINA. Het is ook best duur. 600 euro op jaarbasis is niet weinig.
Ik heb tot nu toe 8 x 600 = 4800 euro besteedt aan Fina.

Met toppik ziet het er op zicht niet slecht uit. Waar werkt Dr. Keser in Istanbul? Ik overweeg een 2 HT in Juli.

gr
Als je last van bijwerkingen hebt, dan moet je stoppen....maar die conclusie had al voor je haartransplantatie getrokken moeten zijn. Kreeg je de fina overigens in een gouden verpakking ?

Dr.Keser zit volgens mij in Ankara.

Maar ik zou eerst eens aan de bel gaan trekken bij die kliniek in Istanbul, en aanhoren wat zij zeggen en er van vinden.
norwood2 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 februari 2011, 12:04   #41
Pinocan
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Berichten: 158
@ AnthonieH >> waar bestel je Fina dan? Ik bestelde deze eerst bij haarkabinet van dr. boersma. Ik ben namelijk van plan om op halve dosis weer te beginnen.

@ Norwood2 >> dat komt goed uit. Ik moet in Juni naar een bruiloft van mijn neef in Ankara. Kan ik eventueel ook direct een HT laten doen.
__________________
2500 grafts >> 12 Juli 2010 in Istanbul
3000 grafts >> 16 en 17 Januari 2012 bij Dr. de Reys
Pinocan is offline   Met citaat reageren
Oud 7 februari 2011, 12:04   #42
jord-y
HaarWeb lid
 
jord-y's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2009
Berichten: 974
Geslacht:
Sorry dat ik het zeg,maar dat lijkt idd nergens op voor 2500grafts.
Al weet ik wel hoezo ten eerste zijn die 2500grafts over een vrij grote gebied verspreid dan kan je ook niet verwachten dat je dan een goede bedekte kop krijgt.
Wel vreemd van de kliniek dat ze dat zo uigevoerd hebben
Naar mijn mening had je dan beter een band/strook van links naar rechts kunnen laten transplanteren met een betere dichtheid,dan maar een hogere haarlijn hier kijk je zo doorheen.
Verder zou ik idd verhaal halen bij deze kliniek.
Alleen in je topic-titel staat 3500grafts? ik hoop het niet voor je dan is het wel erg slecht gesteld met de kliniek.

Laatst gewijzigd door jord-y; 7 februari 2011 om 12:08
jord-y is offline   Met citaat reageren
Oud 7 februari 2011, 12:35   #43
Pinocan
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Berichten: 158
@ Jordy >> dit topic is van iemand anders.

Ik ben zelf ook niet tevreden over het resultaat, maar het is in ieder geval wel iets beter als eerst. Ik heb nu tenminste haar op inhammen. Met een beetje Toppik ziet er niet slecht uit.

Ten tweede, ik ga in Maart naar Istanbul(zakenreis), dan ga ik zeker langs, maar wat schiet ik ermee op? Ik krijg mijn geld toch niet terug. Het enige wat ze zullen voorstellen(als ze het zullen doen) is een nieuwe HT tegen een gereduceerd tarief. Ik weet niet of ik daar blij mee moet zijn.

Dat ik gestopt ben met Fina is natuurlijk niet helemaal hun schuld.
__________________
2500 grafts >> 12 Juli 2010 in Istanbul
3000 grafts >> 16 en 17 Januari 2012 bij Dr. de Reys
Pinocan is offline   Met citaat reageren
Oud 7 februari 2011, 12:49   #44
jord-y
HaarWeb lid
 
jord-y's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2009
Berichten: 974
Geslacht:
Ik snap je wel hoor je wilt net als iedereen weer (meer) haar hebben.
Als ik jou was zou ik idd niet meer bij hun een 2e ht laten doen nee.
Dr.Keser lijkt mij wel een betere zover ik gezien en gelezen hebt.
Maar wat ik bedoelde is dat je die 2500grafts beter over een kleinere gebied had kunnen verspreiden voor een betere dekking,althans dat had ik in die situatie gedaan.
Persoonlijk vind ik getransplanteerde gebied waar je zo recht doorheen kan kijken niks dan kan je beter geen haren daar hebben klinkt misschien lullig,maar ieder zijn ding.
Succes met je eventuele 2e ht iedergeval

Laatst gewijzigd door jord-y; 7 februari 2011 om 12:52
jord-y is offline   Met citaat reageren
Oud 7 februari 2011, 13:15   #45
norwood2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2008
Berichten: 2.074
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pinocan Bekijk bericht
@ Jordy >> dit topic is van iemand anders.

Ik ben zelf ook niet tevreden over het resultaat, maar het is in ieder geval wel iets beter als eerst. Ik heb nu tenminste haar op inhammen. Met een beetje Toppik ziet er niet slecht uit.

Ten tweede, ik ga in Maart naar Istanbul(zakenreis), dan ga ik zeker langs, maar wat schiet ik ermee op? Ik krijg mijn geld toch niet terug. Het enige wat ze zullen voorstellen(als ze het zullen doen) is een nieuwe HT tegen een gereduceerd tarief. Ik weet niet of ik daar blij mee moet zijn.

Dat ik gestopt ben met Fina is natuurlijk niet helemaal hun schuld.
Het is nu idd lastig inschatten wat er nog stond en wat niet, maar op je vooraf foto's stond toch al geen haar op je inhammen meer. Volgens mij is enkel daar de HT uitgevoerd, met enkele plekken bovenop ? Zo zie ik het. In dat geval is het gebied niet zo groot voor 2500 grafts, dat moet redelijk op te vullen zijn.

Ik kan begrijpen dat je 't niet meer ziet zitten daar een HT te laten doen. Het gehele bedrag terug verwacht ik ook niet, maar een nieuwe HT tegen gereduceerd tarief zou ook te schandalig voor woorden zijn.

Enige waar ik mee akkoord zou gaan is een gratis herstel procedure (moet je willen) of een x-bedrag terug.

Als ze daar niet mee instemmen, flink de boel ophitsen. Op diverse fora de kliniek aan de schandpaal nagelen en op naar Ankara.

Laatst gewijzigd door norwood2; 7 februari 2011 om 13:19
norwood2 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Mijn behandeling bij Prohairclinic, 2028 grafts Mailman Chirurgische behandelingen 55 17 maart 2012 13:40
2050 grafts Dr. Feriduni hektor Chirurgische behandelingen 80 9 juli 2011 11:25
3500 Grafts istanbul onsgoederen Chirurgische behandelingen 24 9 september 2009 10:23
3800 grafts with Feriduni yesterday pablo Chirurgische behandelingen 16 15 januari 2008 10:19
Prijsvergelijk haartransplantatie klinieken! Opa Chirurgische behandelingen 36 28 april 2006 09:53


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:13.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.