Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 27 juli 2010, 17:46   #1
nijmegen2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 maart 2006
Locatie: Amsterdam
Berichten: 203
Aantal graft Feriduni

Beste allemaal,

Ik begin langzaam tegen de grens aan te lopen dat ik na jaren van Haarweb de volgende stap wil gaan wagen om eens wat consults af te gaan. De meest voor de hand liggende zijn voor mij (uiteraard uitgaande van FUE, snap niet dat er nog mensen voor FUT gaan:

* Feriduni
* Prohair
* HASCI

Hierbij met de bekende kanttekeningen.
* Feriduni is goed en duur, maar maakt de mooiste/erg mooie haarlijn
* Prohair is goed, stuk goedkoper en bekend (veel goede verhalen)
* HASCI is duur, minder grafts per keer en goed, en als de claim waar is -niet geschoten is altijd mis- dan heb je een onuitputbare donor-. Ik moet zeggen dat ik de claim mooi vind, maar niet snap waarom de test maar 5 mensen behelsde.

Ik zat eigenlijk te twijfelen tussen Prohair en HACSI, maar hoorde toch wel veel goede verhalen over Feriduni. Als je de site hairdocs.info erop na slaat blijkt toch nog het voglende (quote):
* De techniek van de Follicular Unit Transplantatie (FUT) is de meest geavanceerde en ontwikkelde methode van haartransplantatie.
* Het enige nadeel van de FUE methode berust op het feit dat men slechts een beperkt aantal folliculaire eenheden per behandeling kan verwijderen, dit omdat het een erg arbeidsintensieve procedure betreft. Desondanks zijn we in staat om per behandeling een gemiddelde van 600 tot 1300 haarfollikels te transplanteren.

* Is de site 5 jaar niet geupdate (gezien de layout zou dat kunnen:-))
* Vindt hij nog steeds FUT de betere techniek
* Kan hij nog steeds maximaal 1300 grafts per keer transplanteren. Dat kan ik me niet voorstellen want ik lees verhalen van ruim 2000.

Ik hoor graag of mensen mij kunnen helpen met de verschillen en overeenkomsten tussen deze drie klinieken.

groet

Laatst gewijzigd door nijmegen2; 27 juli 2010 om 19:57
nijmegen2 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juli 2010, 18:27   #2
roloff
HaarWeb lid
 
roloff's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2008
Locatie: Helmond / Alkmaar
Berichten: 561
Compliment voor je duidelijke overzicht.

In grote lijnen ben ik het met je eens, je hebt er 3 goede klinieken uitgepakt.

En bijvoorbeeld bij HASCI [Coen Gho] doen ze al haartransplantaties HST-methode [dus ook "haartje voor haartje" [gelijkend op FUE-methode en niet gelijkend op FUT/strip-methode] van minstens 1.600 grafts per dag.

Dus bovenstaande informatie is - zoals jij ook al constateert - sterk verouderd.

FUE/HST en FUT komen - ook qua aantallen grafts per dag te transplanteren - steeds dichter bij elkaar [maar dat is door anderen hier ook al vaker gepost].

Gr. Roloff
__________________
2007 Haarstamceltransplantatie [Coen Gho / HASCI] 910 grafts
2008 Haarstamceltransplantatie [Coen Gho / HASCI] 760 grafts
2009 Haarstamceltransplantatie [Coen Gho / HASCI] 610 grafts
2010 Haarstamceltransplantatie [Coen Gho / HASCI] 640 grafts

Druivenpit Extract OPC [Masquelier's]
Duanwood Reishi Drops [Tonics]
Saw Palmetto HE [PerfectBody]
Astragalus Root [Solgar]
Multivitamine [Pool]
GLA [Lamberts]
Maca [Joyvit]
Vitamine C

Ik focus al een 10-tal jaren op hart & bloedvaten [via OPC/GLA] en een gezond en goed functionerend immuunsysteem [via polysacchariden: Reishi, Astragalus], dus niet alleen maar op mijn haren.

Ik ben 55 jaar en een gezond en gelukkig leven bestaat immers uit méér dan alleen je haren !!

Laatst gewijzigd door roloff; 27 juli 2010 om 18:32
roloff is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juli 2010, 19:21   #3
norwood2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2008
Berichten: 2.074
Dit is de enige juiste site van Feriduni en AC.

http://www.aestheticclinics.com/index_n.htm

Ze idd niet goedkoop ten opzichte van Prohair.
norwood2 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juli 2010, 19:56   #4
hektor
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 oktober 2006
Locatie: Holland
Berichten: 338
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door norwood2 Bekijk bericht
Dit is de enige juiste site van Feriduni en AC.

http://www.aestheticclinics.com/index_n.htm

Ze idd niet goedkoop ten opzichte van Prohair.
Even een kleine correctie hierop. Ik heb uit zeer betrouwbare bronnen begrepen dat AC en Dr. Feriduni aan het eind van dit jaar uit elkaar gaan. Wellicht dat je toch gewoon de site van Feriduni aan moet houden.
Nee je kan tot ongeveer 2200 grafts FUE worden behandeld bij Feriduni in 1 dag, dus niet max.1300 grafts.
__________________
intern.
1,25 mg fina per dag

extern.
1,5 ml minox per dag/spectral DNC
haarweb topical
revita shampoo
HT FUE Dr. Feriduni 2006 grafts (04-06-2010)
sinds mijn HT weer om de dag laseren

Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen!
hektor is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juli 2010, 20:13   #5
nijmegen2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 maart 2006
Locatie: Amsterdam
Berichten: 203
Beste Roloff en Norwood,

Jullie hebben beiden door jullie posts gedurende de laatste tijd -mede- bijgedragen aan mijn kennis en geruststelling omtrent de moderne haartransplantaties, dank daarvoor.

Vreemd dat de oude site (1e hit op google van Feriduni) nog steeds online is. daar zou ik toch wat aan doen als kliniek (via google is dat te wissen).

Maar goed, feit blijft -na het lezen van de nieuwe site- dat ik het idee heb dat ze nog steeds erg achter FUT staan. Ik houd daar een beetje een kriebeltje aan over. Men weet daar donders goed dat FUT de achterhaalde techniek is, maar men prijst het nog aan vanwege het makkelijke -financiële- scoren. Dat is voor mij toch een reden om te kiezen voor een kliniek met de blik vooruit, dat zijn voor mij dan Prohair in België en HASCI (Gho) in Nederland.

Natuurlijk houd ik het prijsverschil als het niets uitmaakt liever in mijn zak, maar ik kan het verschil betalen. Als dat argument dan weg is dan zijn mijn overblijvende argumenten dus:
Prohair: meer ervaring, meer grafts per keer (2000/2500 nodig denk ik).
HASCI: Kans dat je geen donor verliest, en op zich goede resultaten.

Als ik dit vergelijk, wat zouden dan (prijsverschil niet meegerekend) de argumenten zijn voor HASCI of Prohair. Ik snap dat een beeld subjectief is, maar ik vraag ook om een mening.

Dank!

Laatst gewijzigd door nijmegen2; 27 juli 2010 om 20:20
nijmegen2 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juli 2010, 20:18   #6
roloff
HaarWeb lid
 
roloff's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2008
Locatie: Helmond / Alkmaar
Berichten: 561
Je bedoelt met je ASCI vermoederlijk HASCI [Hair Science Institute].

Gr. Roloff
__________________
2007 Haarstamceltransplantatie [Coen Gho / HASCI] 910 grafts
2008 Haarstamceltransplantatie [Coen Gho / HASCI] 760 grafts
2009 Haarstamceltransplantatie [Coen Gho / HASCI] 610 grafts
2010 Haarstamceltransplantatie [Coen Gho / HASCI] 640 grafts

Druivenpit Extract OPC [Masquelier's]
Duanwood Reishi Drops [Tonics]
Saw Palmetto HE [PerfectBody]
Astragalus Root [Solgar]
Multivitamine [Pool]
GLA [Lamberts]
Maca [Joyvit]
Vitamine C

Ik focus al een 10-tal jaren op hart & bloedvaten [via OPC/GLA] en een gezond en goed functionerend immuunsysteem [via polysacchariden: Reishi, Astragalus], dus niet alleen maar op mijn haren.

Ik ben 55 jaar en een gezond en gelukkig leven bestaat immers uit méér dan alleen je haren !!
roloff is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juli 2010, 20:22   #7
nijmegen2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 maart 2006
Locatie: Amsterdam
Berichten: 203
@Roloff: Uh ja inderdaad. Sorry. Stom heel de site tot in den treuren uitgeplozen en hij staat als volgende tabblad open en dan nog verkeerd schrijven -bloos-
nijmegen2 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juli 2010, 20:27   #8
norwood2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2008
Berichten: 2.074
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hektor Bekijk bericht
Even een kleine correctie hierop. Ik heb uit zeer betrouwbare bronnen begrepen dat AC en Dr. Feriduni aan het eind van dit jaar uit elkaar gaan. Wellicht dat je toch gewoon de site van Feriduni aan moet houden.
Oke dan, dat zou goed kunnen, maar zou toch de site aanhouden waar Feriduni nu 'in dienst' is en waar je mee te maken gaat krijgen als je een behandeling ondergaat. Niet één of andere dubieuze site waar Feriduni zelf waarschijnlijk al niet meer van wist dat die nog bestond.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nijmegen2 Bekijk bericht
Beste Roloff en Norwood,

Jullie hebben beiden door jullie posts gedurende de laatste tijd -mede- bijgedragen aan mijn kennis en geruststelling omtrent de moderne haartransplantaties, dank daarvoor.
Thanks

Citaat:
Maar goed, feit blijft -na het lezen van de nieuwe site- dat ik het idee heb dat ze nog steeds erg achter FUT staan. Ik houd daar een beetje een kriebeltje aan over. Men weet daar donders goed dat FUT de achterhaalde techniek is, maar men prijst het nog aan vanwege het makkelijke -financiële- scoren. Dat is voor mij toch een reden om te kiezen voor een kliniek met de blik vooruit, dat zijn voor mij dan Prohair in België en ASCI (Gho) in Nederland.
Feriduni heeft tegen mij regelmatig gezegd dat hij vind dat FUT beter aanslaat. Hij zal daar zeker enige kennis over hebben, en persoonlijk heb ik ook altijd (nog) geroepen dat de super resultaten vaak FUT'ters zijn. De techniek is misschien achterhaald op gebied van het niet meer hoeven hebben van forse/uitgerekte littekens, toch zeker niet op gebied van kwaliteit naar mijn mening. FUE is zoveel meer duurder nog bij AC, dat 't makkelijk financieel scoren mij ontgaat. Ik bedoel, ze krijgen ook meer $$ voor de geleverde arbeid.
norwood2 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juli 2010, 20:46   #9
nijmegen2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 maart 2006
Locatie: Amsterdam
Berichten: 203
Norwood: Dank voor je reactie. Ook als je uren werk tegen geld afzet, is het dan nog "veel meer geld" voor een FUE vanuit de kliniek gezien?

Nou ja, laat ik eerlijk zijn, ik kan me best voorstellen dat ik soms (vakantie, style, zin in) een keer de tondeuse erover haal. Als je kan voorkomen dat je met een jaap van 20 cm over je achterhoofd loopt, zou ik dat toch doen. En dat zouden klinieken zich ook moet realiseren. Je zadelt mensen wel met een litteken op.

Goed argument is, ja daar kiezen mensen zelf voor. Ik ben er echter steeds meer van overtuigd geraakt de afgelopen jaren dat de gemiddelde Nederlander niet altijd zijn keuzes kan overzien en soms tegen zichzelf in bescherming genomen moet worden.

Om dan anno 2010 nog hard te roepen dat FUT een hele goede optie is dan begin ik te twijfelen aan een kliniek. Maar nogmaals, ik kan me goed voorstellen dat je een andere mening toegedaan bent.
nijmegen2 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juli 2010, 20:51   #10
hair81
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 mei 2004
Berichten: 243
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hektor Bekijk bericht
Even een kleine correctie hierop. Ik heb uit zeer betrouwbare bronnen begrepen dat AC en Dr. Feriduni aan het eind van dit jaar uit elkaar gaan. Wellicht dat je toch gewoon de site van Feriduni aan moet houden.
Nee je kan tot ongeveer 2200 grafts FUE worden behandeld bij Feriduni in 1 dag, dus niet max.1300 grafts.
Ze zijn al uit elkaar formeel gezien mischien nog niet. De reden is dat het niet werkte vaak werd er een mooi plaatje geschetst en als men dan bij feriduni kwam was het vaak niet realistisch wat de client is verteld. Hierop heeft de doc besloten elke consult zelf te willen doen, erg verstandig vind ik.

groet hair 81
hair81 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juli 2010, 20:56   #11
norwood2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2008
Berichten: 2.074
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nijmegen2 Bekijk bericht
Norwood: Dank voor je reactie. Ook als je uren werk tegen geld afzet, is het dan nog "veel meer geld" voor een FUE vanuit de kliniek gezien?

Nou ja, laat ik eerlijk zijn, ik kan me best voorstellen dat ik soms (vakantie, style, zin in) een keer de tondeuse erover haal. Als je kan voorkomen dat je met een jaap van 20 cm over je achterhoofd loopt, zou ik dat toch doen. En dat zouden klinieken zich ook moet realiseren. Je zadelt mensen wel met een litteken op.

Goed argument is, ja daar kiezen mensen zelf voor. Ik ben er echter steeds meer van overtuigd geraakt de afgelopen jaren dat de gemiddelde Nederlander niet altijd zijn keuzes kan overzien en soms tegen zichzelf in bescherming genomen moet worden.

Om dan anno 2010 nog hard te roepen dat FUT een hele goede optie is dan begin ik te twijfelen aan een kliniek. Maar nogmaals, ik kan me goed voorstellen dat je een andere mening toegedaan bent.


Poeh lastige vraag, FUT scheelt in je in elk geval sponsen (FUE) waar heel veel tijd in gaat zitten. Persoonlijk heb ik het idee dat de prijs van een FUE zo hoog nog is, dat het sowieso (bijna) net zo rendabel is voor de kliniek vergeleken met een FUT. De patient beslist altijd nog, en er zijn er nog heel veel die voor FUT kiezen ivm met financieen en 't niet willen scheren van het hoofd. AC biedt die mogelijkheid gewoon aan, met goed resultaat. Ik vind ze totaal niet dwingend overkomen om voor FUT te gaan, de klant neemt zijn uiteindelijk besluit. Waaruit blijkt voor jouw dat ze hier op aansturen ? Ik kan het nergens terug vinden op de site.

Ja en vertel mij wat, nooit en te nimmer een FUT voor mij. Ik heb me jarenlang ellendig gevoeld terwijl FUT al bestond, maar blijkbaar niet ellendig genoeg om toch die stap te nemen. Pas toen FUE op de markt kwam, ging ik er pas goed voor zitten. Ik ben zo blij dat ik me hoofd kan scheren zonder dat je ook maar iets ziet.
norwood2 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juli 2010, 21:13   #12
hektor
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 oktober 2006
Locatie: Holland
Berichten: 338
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door norwood2 Bekijk bericht
Oke dan, dat zou goed kunnen, maar zou toch de site aanhouden waar Feriduni nu 'in dienst' is en waar je mee te maken gaat krijgen als je een behandeling ondergaat. Niet één of andere dubieuze site waar Feriduni zelf waarschijnlijk al niet meer van wist dat die nog bestond.

Thanks
Weer even een correctie. Feriduni is nooit in dienst geweest van AC, maar AC bestond de helft uit Feriduni en de andere helft Peter. Die samenwerking tussen hun, liep volgens mij niet super, vandaar de breuk.
__________________
intern.
1,25 mg fina per dag

extern.
1,5 ml minox per dag/spectral DNC
haarweb topical
revita shampoo
HT FUE Dr. Feriduni 2006 grafts (04-06-2010)
sinds mijn HT weer om de dag laseren

Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen!
hektor is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juli 2010, 21:17   #13
hektor
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 oktober 2006
Locatie: Holland
Berichten: 338
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nijmegen2 Bekijk bericht
Beste Roloff en Norwood,

Jullie hebben beiden door jullie posts gedurende de laatste tijd -mede- bijgedragen aan mijn kennis en geruststelling omtrent de moderne haartransplantaties, dank daarvoor.

Vreemd dat de oude site (1e hit op google van Feriduni) nog steeds online is. daar zou ik toch wat aan doen als kliniek (via google is dat te wissen).

Maar goed, feit blijft -na het lezen van de nieuwe site- dat ik het idee heb dat ze nog steeds erg achter FUT staan. Ik houd daar een beetje een kriebeltje aan over. Men weet daar donders goed dat FUT de achterhaalde techniek is, maar men prijst het nog aan vanwege het makkelijke -financiële- scoren. Dat is voor mij toch een reden om te kiezen voor een kliniek met de blik vooruit, dat zijn voor mij dan Prohair in België en HASCI (Gho) in Nederland.

Natuurlijk houd ik het prijsverschil als het niets uitmaakt liever in mijn zak, maar ik kan het verschil betalen. Als dat argument dan weg is dan zijn mijn overblijvende argumenten dus:
Prohair: meer ervaring, meer grafts per keer (2000/2500 nodig denk ik).
HASCI: Kans dat je geen donor verliest, en op zich goede resultaten.

Als ik dit vergelijk, wat zouden dan (prijsverschil niet meegerekend) de argumenten zijn voor HASCI of Prohair. Ik snap dat een beeld subjectief is, maar ik vraag ook om een mening.

Dank!
Lezen is ook een vak
__________________
intern.
1,25 mg fina per dag

extern.
1,5 ml minox per dag/spectral DNC
haarweb topical
revita shampoo
HT FUE Dr. Feriduni 2006 grafts (04-06-2010)
sinds mijn HT weer om de dag laseren

Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen!
hektor is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juli 2010, 21:19   #14
norwood2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2008
Berichten: 2.074
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hektor Bekijk bericht
Weer even een correctie. Feriduni is nooit in dienst geweest van AC, maar AC bestond de helft uit Feriduni en de andere helft Peter. Die samenwerking tussen hun, liep volgens mij niet super, vandaar de breuk.
Waarom denk je dat 'in dienst' tussen haakjes staat. Je hebt toch niet de correctie ziekte, zoals wel meer hier.
norwood2 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juli 2010, 21:25   #15
nijmegen2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 maart 2006
Locatie: Amsterdam
Berichten: 203
wat bedoel je met lezen is ook een vak? Ik zet een aantal zaken op een rij, waar ik gelukkig van twee ervaringsdeskundigen goed commentaar op krijg. Daarvoor is dit Forum bedoeld toch?

Ik kan je opmerking niet helemaal plaatsen?
nijmegen2 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
2050 grafts Dr. Feriduni hektor Chirurgische behandelingen 80 9 juli 2011 11:25
Aantal haren per graft Michael-29 Chirurgische behandelingen 8 21 augustus 2006 14:21
Aantal vragen ( ter verduidelijking ) Henk21 Medicijnen/haargroeimiddelen 1 14 november 2003 13:54


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:35.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.