Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 13 december 2011, 11:14   #1
EvW
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 mei 2009
Berichten: 68
Is het mogelijk dat na 7 maanden getransplanteerde haren uitvallen?

Beste lotegenoten,

Zo'n 7 maanden geleden heb ik een HT laten doen. Na 3 maanden begon al (schat ik) zo'n 60% van de haren goed door te komen, veel haren waren toen al dik en donker. Na deze 3 maanden stagneerde het doorkomen van de getransplanteerde haren een beetje.. Ik heb 't idee dat na 5 maanden zo'n 65-70% van de getransplanteerde haren was doorgekomen. Vanaf het begin van maand 6 heb ik echter het idee dat een gedeelte van de getransplanteerde haren aan het uitvallen is.

Is dit mogelijk? En zo ja, hoe kan dit worden voorkomen?

Ik gebruik Minoxidil en Finasteride al langer dan een jaar en sinds ongeveer 2 maanden Revita-shampoo. Zou het door de Revita-shampoo kunnen komen? Ongeveer 2 jaar geleden heb ik een MHP (micro-hair-pigmentation laten doen). Wellicht dat door het gebruik van de Revita-shampoo m'n hoofdhuid lichter wordt (op de plekken van de MHP), waardoor de densiteit van de getransplanteerde haren kleiner lijkt?

Met vriendelijke groet,

EvW
EvW is offline   Met citaat reageren
Oud 13 december 2011, 11:39   #2
transplantaatje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 april 2006
Berichten: 359
Geslacht:
Weet u zeker dat het getransplanteerde haren zijn? Indien er nog haren aanwezig waren in het ontvanstgebied zijn die misschien verder uitgevallen??
transplantaatje is offline   Met citaat reageren
Oud 13 december 2011, 17:24   #3
EvW
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 mei 2009
Berichten: 68
Dit waren absoluut getransplanteerde haren. Heeft iemand enig wat de oorzaak hiervan geweest kan zijn?

Mvgroet
EvW is offline   Met citaat reageren
Oud 13 december 2011, 18:53   #4
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EvW Bekijk bericht
Dit waren absoluut getransplanteerde haren. Heeft iemand enig wat de oorzaak hiervan geweest kan zijn?
Nee, ik kan absoluut niet begrijpen wat er aan de hand kan zijn. Een 'vergissing' of 'gezichtsbedrog' lijkt wel voor de hand te liggen. Wellicht zijn je haren langer en lijk je daardoor weer kaler? Het lijkt tegenstrijdig, maar kort haar kan soms 'meer' lijken.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 14 december 2011, 10:57   #5
transplantaatje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 april 2006
Berichten: 359
Geslacht:
Theoretisch gezien groeit een getransplanteerde haar uit het achterhoofd “altijd” en “leven” lang. In de praktijk is er natuurlijk heel veel gebeurt met deze haarwortel voordat hij bovenop het hoofd terecht is gekomen. Het blijft raar dat er pas na zoveel maanden dan uitval is?? Misschien is de haarwortel toch te zwak geweest na de behandelingen?? Misschien is het een tijdelijk uitval zodat de haarwortels toch weer nieuwe haren gaan produceren over ca. 3 maanden??
Ik neem aan dat er garantie zit op de transplantatie. Indien na 12 a 14 maanden niet alle transplantaten zijn opgekomen dan kunt u hiervoor hopelijk terecht bij de kliniek die de transplantatie heeft uitgevoerd. Wat is de uitleg van de kliniek zelf?
transplantaatje is offline   Met citaat reageren
Oud 21 december 2011, 11:32   #6
EvW
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 mei 2009
Berichten: 68
Beste AnthonieH & transplantaatje,

Mijn excuses voor de late reactie. UPC functioneerde niet naar behoren, waardoor internet erg moeizaam verliep.

Hartelijk dank voor jullie reacties. De verdwenen haren lijken weer bijna allemaal te zijn teruggekomen. Ik denk dat het aan mijn scheerapparaat heeft gelegen. Omdat deze mogelijk bot is geworden door langdurig gebruik, heeft deze denk ik een aantal haren geepileerd ipv geschoren. Dit is voor mij de enige mogelijke verklaring. Nu ik een nieuw scheerapparaat in gebruik heb genomen, lijkt het probleem verholpen.

Met vriendelijke groet,

EvW
EvW is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:04.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.