Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 25 oktober 2015, 01:36   #1
janjoop
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 december 2014
Locatie: zuid holland
Berichten: 10
Geslacht:
Post Kaalheid preventie

Goedendag,

Er is tegenwoordig een heleboel mogelijk qua haar bestrijding toch hoor je nog vaak mensen die het niet gelukt is en dat acceptatie de enige oplossing. Ik heb best wat afgezocht maar heb niet echt mij vraag kunnen vinden dus mocht die er wel staan mijn excuses.

Er komt in mijn famillie weinig tot geen kaalheid voor wel allemaal een hoge haarlijn ik dus ook helaas. Toch ben ik benieuwt naar de mogelijkheden van deze tijd ik lees altijd maar de vraag hoe werkt dit en hoe werkt dat maar ik ga uit van het ergste en dat ik toch norwood 4 krijg. (komt niet voor in me familie maar voor de zekerheid) Kan ik dan binnen nu en 2 jaar al een haartransplantatie ondergaan om alleen me haarlijk te verlagen me te bewapenen tegen haaruitval wat nog kan komen hoe het nu is heb ik geen problemen mee met een kort kapsel heb ik al een goede dekking. alleen die hoge haarlijn stoor ik me aan.

En stel nu dat je dat het toch erger word dan je dacht kan je dan met bodyhair, meerdere fut's, micro pigmentations of zo en etc toch nog jezelf verzeker van een degelijk resultaat? Ik ben absoluut niet van de Finasteride, minox en Dustaride nooit geprobeerd en zal zo blijven. Geld is eigenlijk geen probleem dit is een belangrijk iets voor mij.

Ook vraag ik mij af of wat nu een goede dekking geeft ik hoor vaak 50 graffts per cm2 maar is 35 of 40 ook niet al dekkend bij een kapsel tussen 4 en 6 centimeter zijwaarts. Ik heb bruin haar redelijk textuur niet dik niet dun. Ikzelf ben overigens 24 jaar oud en heb tot nu toe nog een iets wat verhoogde haarlijn en iets heel lichtelijk dunner haar boven op naar mijn gevoel.

Sorry voor onjuistheden of als deze vraag er al maar ik ben benieuwt naar jullie antwoorden.

B.v.d.
janjoop is offline   Met citaat reageren
Oud 25 oktober 2015, 08:48   #2
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Je haarlijn verlagen zal vast mogelijk zijn. Zeker als je redelijke zekerheid hebt dat je geen aanleg zult hebben om zeer kaal te worden. Al is je resolute afwijzing op voorhand van haaruitval remmende medicatie voor mij wel een beetje een rode vlag. We hebben in het Nederlands een mooie uitdrukking over alle schepen achter je verbranden, maar dit is een beetje de schepen alvast in brand steken omdat je de kust toch wel verwacht te halen

Omdat je voor een bestaande volle haarlijn gaat implanteren zullen de dichtheden heel hoog moeten zijn om een natuurlijk resultaat te halen. 40 grafts per cm2 voldoet dan absoluut niet. Een zichtbaar dunner randje bovenaan je voorhoofd lijkt me geen gezicht. Al speelt kapselkeuze daarbij ook een rol. Grote dichtheid (misschien zelfs pas met nog een verdichtingsingreep) en zorgvuldig gekozen inplantrichting en opbouw van de haarlijn zijn voor jou het allerbelangrijkst.

Ik zou informatie gaan inwinnen bij klinieken en een eventuele keus zeer zorgvuldig maken. Kies voor ervaring, deskundigheid en gegarandeerde hoogst mogelijke dichtheid. Niet voor gemak dicht bij huis of voor goedkoopte.

Een paar goede geanonimiseerde foto's zou ervaringsdeskundigen hier kunnen helpen om je meer gericht te vertellen wat je opties kunnen zijn.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 25 oktober 2015, 10:34   #3
YannickUA
Student farmacie
 
YannickUA's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2015
Berichten: 264
Geslacht:
Jij zit in exact hetzelfde schuitje als ik. Ook ik heb niemand in de familie die echt kaal is, wel redelijk inhammen en een hoog voorhoofd, maar kaal over de volledige kruin, nee.
Een haartransplantatie bij mensen die geen agressieve AGA hebben kan dikwijls zeer fraaie resultaten geven. Om je haarlijn te verlagen heb je echt wel een zeer hoge dichtheid nodig om de dichtheid van de haarlijn van voor de HT te evenaren. Liever een iets hogere haarlijn maar met een hoge dichtheid dan een lage haarlijn maar waar je los door ziet.

Ook zou ik je aanraden om ten minste minoxidil te gebruiken, al is het maar preventief. Zelfs als je geen haaruitval hebt is minoxidil wel degelijk goed voor de algemene conditie van je haar. Het heeft bijna nooit bijwerkingen en het duurt maar maximaal een minuutje.
Dat je huiverig staat tegenover finasteride kan ik begrijpen, doch die angst is eigenlijk ferm overdreven. Finasteride is een veilige stof, met een minieme kans op bijwerkingen die vaak ook nog eens overgaan moest je ze ervaren. Fietsen is per definitie gevaarlijker dan finasteride gebruiken.
YannickUA is offline   Met citaat reageren
Oud 25 oktober 2015, 15:19   #4
janjoop
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 december 2014
Locatie: zuid holland
Berichten: 10
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Je haarlijn verlagen zal vast mogelijk zijn. Zeker als je redelijke zekerheid hebt dat je geen aanleg zult hebben om zeer kaal te worden. Al is je resolute afwijzing op voorhand van haaruitval remmende medicatie voor mij wel een beetje een rode vlag. We hebben in het Nederlands een mooie uitdrukking over alle schepen achter je verbranden, maar dit is een beetje de schepen alvast in brand steken omdat je de kust toch wel verwacht te halen

Omdat je voor een bestaande volle haarlijn gaat implanteren zullen de dichtheden heel hoog moeten zijn om een natuurlijk resultaat te halen. 40 grafts per cm2 voldoet dan absoluut niet. Een zichtbaar dunner randje bovenaan je voorhoofd lijkt me geen gezicht. Al speelt kapselkeuze daarbij ook een rol. Grote dichtheid (misschien zelfs pas met nog een verdichtingsingreep) en zorgvuldig gekozen inplantrichting en opbouw van de haarlijn zijn voor jou het allerbelangrijkst.

Ik zou informatie gaan inwinnen bij klinieken en een eventuele keus zeer zorgvuldig maken. Kies voor ervaring, deskundigheid en gegarandeerde hoogst mogelijke dichtheid. Niet voor gemak dicht bij huis of voor goedkoopte.

Een paar goede geanonimiseerde foto's zou ervaringsdeskundigen hier kunnen helpen om je meer gericht te vertellen wat je opties kunnen zijn.
Dankjewel voor je reactie, ik moet wel er bij zeggen dat ik niet een hele hoge dichtheid haar heb. En ja over de midellen, ik geloof best dat er mensen zijn die er hele mooie resultaten mee behaald hebben maar ik geloof ook in het placebo effect en ik ben bang dat alleen mij beeld van het medicijn al voldoende is om de bij effecten te krijgen.

Ik zie wel al een beetje welke kant me haaruitval gaat kan een deskundige van een kliniek daar over het algemeen goed op in spelen dus het gebied alvast iets wat aanpakken wat de komende 4 jaar nog gaat uitvallen? Ik verwacht als ik nu een ingreep doe dat ik uiteindelijk toch nog een ingreep moet doen. Mij verwachting overigens van een een haartransplantatie is gewoon puur een dekking en niet echt een volle haar bos zoals die tv figuren. Sterker nog ik wil eigenlijk een iets volwassenere haarlijn behouden maar niet een een dikke dichtheid. Ik ben niet van de stekels en en dat soort kapsel draag altijd maar naar links of rechts wat ook al een hoop scheelt. Foto's kan ik nu nog niet plaatsen zal effe kijken of ik die kabeltjes kan vinden.

Ook vraag ik mij af wat er op mij leeftijd meer word aangeraden een haartransplantatie voornamelijk aan de zijkant. (van beneden naar boven dus) of een haar transplantatie aan het vooraanzicht. Inhammen zoals ik ze nu heb zou ik best mee kunnen leven maar het liefst 2 tot 3 milimeter minder en derest voor preventieve aanpak. Ik heb ook liever een volwassen haarlijn eerlijk gezegd.

Laatst gewijzigd door janjoop; 25 oktober 2015 om 15:25
janjoop is offline   Met citaat reageren
Oud 25 oktober 2015, 15:48   #5
janjoop
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 december 2014
Locatie: zuid holland
Berichten: 10
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door YannickUA Bekijk bericht
Jij zit in exact hetzelfde schuitje als ik. Ook ik heb niemand in de familie die echt kaal is, wel redelijk inhammen en een hoog voorhoofd, maar kaal over de volledige kruin, nee.
Een haartransplantatie bij mensen die geen agressieve AGA hebben kan dikwijls zeer fraaie resultaten geven. Om je haarlijn te verlagen heb je echt wel een zeer hoge dichtheid nodig om de dichtheid van de haarlijn van voor de HT te evenaren. Liever een iets hogere haarlijn maar met een hoge dichtheid dan een lage haarlijn maar waar je los door ziet.

Ook zou ik je aanraden om ten minste minoxidil te gebruiken, al is het maar preventief. Zelfs als je geen haaruitval hebt is minoxidil wel degelijk goed voor de algemene conditie van je haar. Het heeft bijna nooit bijwerkingen en het duurt maar maximaal een minuutje.
Dat je huiverig staat tegenover finasteride kan ik begrijpen, doch die angst is eigenlijk ferm overdreven. Finasteride is een veilige stof, met een minieme kans op bijwerkingen die vaak ook nog eens overgaan moest je ze ervaren. Fietsen is per definitie gevaarlijker dan finasteride gebruiken.
Bedankt voor je reactie. Ik moet er wel bij zeggen dat ik duidelijk aga heb je kan zeg maar wel het verschil zien tussen mij en een persoon die er geen last van hebt. De signalen geven mij het idee dat er mogelijkheden zijn dat het aardig goed komt maar ik weet ook dat Aga heel onvoorspelbaar is daarom wil ik niet direct de volle buit voor alleen het voor aanzicht.

Finesteride is voor mij echt een no Go ik heb van mezelf al een redelijk laag libido en een nog een klein beetje eraf gaat dus merkbaar zijn want ik geloof de cijfers eerlijk gezegd niet ik heb een hoop gelezen links en rechts over de werkingen van finesteride en merkte ook dat de mensen die wel tevreden waren over de resultaten toch nog een lichte daling van het libido merkte. Minoxedil in combinatie met Revita of Regenpure durf ik wel aan ik heb ook eerder Revita gebruikt die rode fles en die conditioner. Het helpte misschien een klein beetje maar alle beetjes helpen.


Wat de aanpak betreft is zowieso al ik ondanks de lichte aga (op het oog?) dat ik toch nog voorzichtig moet zijn wat betreft de ingrepen. Mijn beeld is dat bijna iedereen een passende oplossing kan vinden wat betreft kaalheid mits je verwachtingen realistisch zijn. Mensen met norwood 6 en 7 moeten dan wel diep in de portomonee tasten denk ik.

Ikzelf wil binnenkort me haarlijn 2 a 3 milimeter verlagen en de gebieden die daarna kunnen volgen al bewapen en meer kan ik nu niet weten eigenlijk. Mocht het zover zijn dan zal ik je op de hoogte houden van de ontwikellingen aangezien je misschien wel door je vergelijkbare situatie toch er wat aan kan hebben. Ik heb nog totaal heen geen idee waar ik dat ga doen maar heb wel al een paar ervaringen gelezen waar het schijnbaar wel goed is.

Weet iemand toevallig ook waar je voorbeelden kan zien van hoe een aantal graffts pper vierkante centimeter er uit zien ik zelf blijf toch denken dat 40 echt genoeg is maar ik kan het ook helemaal mis hebben.
janjoop is offline   Met citaat reageren
Oud 25 oktober 2015, 16:36   #6
YannickUA
Student farmacie
 
YannickUA's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2015
Berichten: 264
Geslacht:
Ik snap je eerlijk gezegd niet.. Je wilt je haarlijn "bewapenen", maar wilt totaal geen minoxidil of finasteride gebruiken. Buiten die 2 middelen zijn er geen producten die haaruitval nog maar een beetje kunnen stoppen.

En als ik heel eerlijk mag zijn, een HT die je haarlijn verlaagt is echt niet aangeraden als je niets slikt om de kaalheid te stoppen. Anders zit je in een korte tijd met een lage haarlijn met daarachter kalere stukken. Mooi is anders.

Om je haarlijn te verlagen is echt wel een dichtheid van tenminste 60 grafts/cm² nodig.
YannickUA is offline   Met citaat reageren
Oud 25 oktober 2015, 18:02   #7
janjoop
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 december 2014
Locatie: zuid holland
Berichten: 10
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door YannickUA Bekijk bericht
Ik snap je eerlijk gezegd niet.. Je wilt je haarlijn "bewapenen", maar wilt totaal geen minoxidil of finasteride gebruiken. Buiten die 2 middelen zijn er geen producten die haaruitval nog maar een beetje kunnen stoppen.

En als ik heel eerlijk mag zijn, een HT die je haarlijn verlaagt is echt niet aangeraden als je niets slikt om de kaalheid te stoppen. Anders zit je in een korte tijd met een lage haarlijn met daarachter kalere stukken. Mooi is anders.

Om je haarlijn te verlagen is echt wel een dichtheid van tenminste 60 grafts/cm² nodig.

Sorry misschien heb je me reactie verkeerd begrepen. Ik wil mijn haarlijn slechts 3 milimeter verlagen en het haar daarachter iets wat verdikken, preventieve aanpak dus. Als ik echt geen keus heb durf ik wel minox in combinatie met revita of regenpure te gebruiken. Het gebied waar mogelijk nog uitval komt in de komende periode is vaak al iets wat dunner daar wil ik ook haar zetten. En ja terugkomen moet bijna altijd toch lijkt me. Je gaat dat niet zo laten als het niet meer voldoet ik denk dat geen chirurg een haarstatus kan garanderen bij iemand van 24 die zijn leven lang hetzelfde blijft. Ik ga er van uit dat ik ook binnen 5 jaar weer terug moet komen eerlijk gezegd.
janjoop is offline   Met citaat reageren
Oud 25 oktober 2015, 21:00   #8
YannickUA
Student farmacie
 
YannickUA's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2015
Berichten: 264
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door janjoop Bekijk bericht
Sorry misschien heb je me reactie verkeerd begrepen. Ik wil mijn haarlijn slechts 3 milimeter verlagen en het haar daarachter iets wat verdikken, preventieve aanpak dus. Als ik echt geen keus heb durf ik wel minox in combinatie met revita of regenpure te gebruiken. Het gebied waar mogelijk nog uitval komt in de komende periode is vaak al iets wat dunner daar wil ik ook haar zetten. En ja terugkomen moet bijna altijd toch lijkt me. Je gaat dat niet zo laten als het niet meer voldoet ik denk dat geen chirurg een haarstatus kan garanderen bij iemand van 24 die zijn leven lang hetzelfde blijft. Ik ga er van uit dat ik ook binnen 5 jaar weer terug moet komen eerlijk gezegd.
Als je finasteride en minoxidil gebruikt dan heb je vaak genoeg aan 1 HT.
Anders is het dweilen met de kraan open.
Jouw fobie van zelfs iets als minoxidil is op het randje van lachwekkend en compleet idioot.

Het zal je veel geld besparen als je niet elke zoveel jaar een nieuwe HT nodig hebt.

Nuja, je doet wat je wil, mij niet gelaten. Jij vraagt advies, wij geven die.
YannickUA is offline   Met citaat reageren
Oud 26 oktober 2015, 00:12   #9
janjoop
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 december 2014
Locatie: zuid holland
Berichten: 10
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door YannickUA Bekijk bericht
Als je finasteride en minoxidil gebruikt dan heb je vaak genoeg aan 1 HT.
Anders is het dweilen met de kraan open.
Jouw fobie van zelfs iets als minoxidil is op het randje van lachwekkend en compleet idioot.

Het zal je veel geld besparen als je niet elke zoveel jaar een nieuwe HT nodig hebt.

Nuja, je doet wat je wil, mij niet gelaten. Jij vraagt advies, wij geven die.
Bedankt voor de advies mij reactie was trouwens geen aanval. Minoxedil is overigens nog wel te doen ondanks de verhalen over rimpels en overmatig haar groei maar finasteride blijft een eng verhaal wat als je een libido verlaging krijg of depressies met angst aanvallen? Als je daardoor moet stoppen gaat het haaruitval weer verder bij sommige zelfs sneller als voorheen heb ik begrepen. Wat kan jij mij vertellen over deze middelen waardoor mij mening hierover verandert? Het is toch wel enig zins te begrijpen dat ik niet zomaar hieraan begin. Het idee dat een ht volstaat valt ook wel weer wat voor te zeggen.
janjoop is offline   Met citaat reageren
Oud 26 oktober 2015, 07:47   #10
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Voor 3 mm moet je geen haartransplantatie doen met alle gevolgen voor de toekomst vandien. Dan kun je misschien beter de bestaande haarlijn verdichten. Dat is meer toekomstbestendig. Een foto zou welkom zijn
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 26 oktober 2015, 11:03   #11
YannickUA
Student farmacie
 
YannickUA's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2015
Berichten: 264
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door janjoop Bekijk bericht
Bedankt voor de advies mij reactie was trouwens geen aanval. Minoxedil is overigens nog wel te doen ondanks de verhalen over rimpels en overmatig haar groei maar finasteride blijft een eng verhaal wat als je een libido verlaging krijg of depressies met angst aanvallen? Als je daardoor moet stoppen gaat het haaruitval weer verder bij sommige zelfs sneller als voorheen heb ik begrepen. Wat kan jij mij vertellen over deze middelen waardoor mij mening hierover verandert? Het is toch wel enig zins te begrijpen dat ik niet zomaar hieraan begin. Het idee dat een ht volstaat valt ook wel weer wat voor te zeggen.
Een mogelijke bijwerking van minoxidil is overbeharing in het aangezicht, dat klopt. Deze overbeharing is echter wel zeer miniem, dus je gaat er niet uitzien als een aap die 3 trede's lager staat op de evolutietrap.
Er zijn verhalen over rimpels, dat klopt ook. Toch is het nooit aangetoond dat die rimpels veroorzaakt werden door minoxidil. Als je 10 jaar lang minoxidil gebruikt, maar daarnaast ook nog eens een fervente zonneklopper en roker bent dan zou ik de oorzaak van rimpels ergens anders gaan zoeken.. Mensen verouderen nu eenmaal, minoxidil heeft daar niets mee te maken.

Finasteride is een veilig medicijn met een kleine kans op serieuze bijwerkingen. Toch compleet veilig op de lange termijn. Als je bijwerkingen ervaart, en je stopt, dan houden deze bijwerkingen ook op.
Het grof van de gebruikers ervaart niets. Slechts een paar percent ervaart een libido-gerelateerd probleem: sperma wordt 'wateriger', een kleiner libido, erectieproblemen. Slechts in zeer uitzonderlijke gevallen (<1%) kan overdreven borstvorming voorkomen. Ook zijn er verhalen van mensen die te kampen krijgen met depressies en 'brain fog' (een constant groggy/dronken gevoel waarbij men bvb veel vergeet, vergelijkbaar met een serotoninesyndroom wat vaak ontstaat na chronisch druggebruik). Of ten minste dat denken ze, want wat vaak wordt gezien is dat mensen uit angst voor bijwerkingen ook het gevoel krijgen dat ze bijwerkingen hebben terwijl die er niet zijn. Zoiets ervaart men bij placebo-medicatie ook. Veel zit tussen de oren.

Is deze enorme kleine kans op bijwerkingen de moeite waard om erge haaruitval te voorkomen? In mijn mening als apotheker in opleiding wel.
Elk medicijn heeft z'n bijwerkingen. Van paracetamol en aspirine kan je in principe ook sterven.

Laatst gewijzigd door YannickUA; 26 oktober 2015 om 11:07
YannickUA is offline   Met citaat reageren
Oud 27 oktober 2015, 00:13   #12
janjoop
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 december 2014
Locatie: zuid holland
Berichten: 10
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door YannickUA Bekijk bericht
Een mogelijke bijwerking van minoxidil is overbeharing in het aangezicht, dat klopt. Deze overbeharing is echter wel zeer miniem, dus je gaat er niet uitzien als een aap die 3 trede's lager staat op de evolutietrap.
Er zijn verhalen over rimpels, dat klopt ook. Toch is het nooit aangetoond dat die rimpels veroorzaakt werden door minoxidil. Als je 10 jaar lang minoxidil gebruikt, maar daarnaast ook nog eens een fervente zonneklopper en roker bent dan zou ik de oorzaak van rimpels ergens anders gaan zoeken.. Mensen verouderen nu eenmaal, minoxidil heeft daar niets mee te maken.

Finasteride is een veilig medicijn met een kleine kans op serieuze bijwerkingen. Toch compleet veilig op de lange termijn. Als je bijwerkingen ervaart, en je stopt, dan houden deze bijwerkingen ook op.
Het grof van de gebruikers ervaart niets. Slechts een paar percent ervaart een libido-gerelateerd probleem: sperma wordt 'wateriger', een kleiner libido, erectieproblemen. Slechts in zeer uitzonderlijke gevallen (<1%) kan overdreven borstvorming voorkomen. Ook zijn er verhalen van mensen die te kampen krijgen met depressies en 'brain fog' (een constant groggy/dronken gevoel waarbij men bvb veel vergeet, vergelijkbaar met een serotoninesyndroom wat vaak ontstaat na chronisch druggebruik). Of ten minste dat denken ze, want wat vaak wordt gezien is dat mensen uit angst voor bijwerkingen ook het gevoel krijgen dat ze bijwerkingen hebben terwijl die er niet zijn. Zoiets ervaart men bij placebo-medicatie ook. Veel zit tussen de oren.

Is deze enorme kleine kans op bijwerkingen de moeite waard om erge haaruitval te voorkomen? In mijn mening als apotheker in opleiding wel.
Elk medicijn heeft z'n bijwerkingen. Van paracetamol en aspirine kan je in principe ook sterven.
Ok ik denk dat ik toch met finesteride ga beginnen en minox ze zeggen altijd dat je nooit met 2 tegelijk moet beginnen dus met welke zou jij beginnen ikzelf denk dan aan finesteride omdat die ook de onderliggende oorzaak aanpakt.
janjoop is offline   Met citaat reageren
Oud 27 oktober 2015, 03:09   #13
janjoop
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 december 2014
Locatie: zuid holland
Berichten: 10
Geslacht:
de huidige situatie

Even kijken volgens mij staat de foto er nu bij. Haar is naar achter gedaan en is redelijk kort.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 2015-10-27 02.54.16.jpg‎ (69,2 KB, 63x gelezen)
janjoop is offline   Met citaat reageren
Oud 27 oktober 2015, 14:27   #14
YannickUA
Student farmacie
 
YannickUA's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2015
Berichten: 264
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door janjoop Bekijk bericht
Ok ik denk dat ik toch met finesteride ga beginnen en minox ze zeggen altijd dat je nooit met 2 tegelijk moet beginnen dus met welke zou jij beginnen ikzelf denk dan aan finesteride omdat die ook de onderliggende oorzaak aanpakt.
Ik gebruik geen finasteride dus over persoonlijke ervaringen kan ik niet meespreken. Ik heb amper haaruitval, en ook geen echte AGA, maar wel beginnende inhammen. Ik gebruik voorlopig enkel nog minoxidil.

Wat men altijd zegt is om te beginnen met minoxidil. Minoxidil 'bereidt' je haar eigenlijk voor op het tegengeschut, al dan niet op een milde manier. Sowieso zou ik nooit beginnen met een zware dosis, maar die langzaam opbouwen. Dat geldt voor zowel finasteride als minoxidil. Zo geef je je lichaam de kans om zich aan te passen en zo verminder je de kans op mogelijke bijwerkingen sterk.
Tussen de start van minoxidil en finasteride zou ik sowieso wel enkele maanden laten. Als je ze te snel na elkaar gaat gebruiken kan je haar in een shock geraken en kan je tijdelijk enorm veel haaruitval krijgen (dat dan wel later wel terug groeit).
YannickUA is offline   Met citaat reageren
Oud 27 oktober 2015, 14:29   #15
YannickUA
Student farmacie
 
YannickUA's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2015
Berichten: 264
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door janjoop Bekijk bericht
Even kijken volgens mij staat de foto er nu bij. Haar is naar achter gedaan en is redelijk kort.
Op die foto kan je trouwens bitter weinig zien. De kwaliteit is slecht.
Wat ik wil kan zien is die typische hoefijzer-vorm die je frontaal al hebt: diepe inhammen en terugwijkende haargrens.

Wij kunnen daar niet echt een mening over geven, dus best ga je eens langs een dermatoloog.
YannickUA is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:04.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.