Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 2 april 2020, 19:23   #1
Deman
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2016
Berichten: 81
Geslacht:
Beste, ideale leeftijd voor een haartransplantatie

Goedendag mensen,

Ik vroeg mij af wat de ‘ideale’ leeftijd is voor een haartransplantatie, ik ben nu bijna 25 jaar en heb sinds me 17 jaar last van haaruitval.

Sinds 5 maanden gebruik ik saw palmetto 400mg en 2mg liquid minoxidil per dag, sinds ik deze ‘regime’ gebruik, merk ik veel minder haarverlies, ongeveer van 120 haarverlies per dag naar 30? 40?

Ik heb altijd een haartransplantaties willen doen voor mijn haarlijn, nu ik mijn haarverlies heb doen stabiliseren acht ik mijzelf wel ‘ready’ wat is volgens jullie het beste leeftijd?

Mijn huidige situatie kan je terug in de bijlage vinden.

Alvast bedankt voor jullie tijd
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 65039C2C-CB6B-4838-85E2-5C2F9B7D4772.jpg‎ (136,4 KB, 283x gelezen)
Bestandstype: jpg DEB099FE-6394-4B63-A134-4933CA82AC74.jpg‎ (111,6 KB, 251x gelezen)
Deman is offline   Met citaat reageren
Oud 2 april 2020, 21:33   #2
kalen=balen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 december 2011
Berichten: 215
Een ideale leeftijd is er niet, dit hangt helemaal af van je persoonlijke situatie. Wel is het vaak zo dat hoe ouder, hoe beter. Omdat de kans dan groter is dat je uitval daadwerkelijk (zo goed als) gestabiliseerd is. Maar als je je nu stoort moet je er nu wat aan doen, je leeft maar 1 keer dus waarom wachten? Wie weet wat de toekomst nog brengt aan innovatie.

Ik vind je haar er overigens nog steeds erg goed uitzien. Maar ik kan niet voor jou bepalen hoe erg en hoe lang jij je al stoort aan je huidige coupe. Mocht je het echt willen, dan zou je nu dus prima een hele NW terug kunnen gaan. Ik betwijfel wel of ze dezelfde dichtheid kunnen realiseren als je huidige haarlijn, aangezien deze nog flink dik/vol lijkt. Wellicht dat iemand anders hier meer over kan zeggen.

Succes met je keuze!
kalen=balen is offline   Met citaat reageren
Oud 2 april 2020, 22:57   #3
Deman
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2016
Berichten: 81
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kalen=balen Bekijk bericht
Een ideale leeftijd is er niet, dit hangt helemaal af van je persoonlijke situatie. Wel is het vaak zo dat hoe ouder, hoe beter. Omdat de kans dan groter is dat je uitval daadwerkelijk (zo goed als) gestabiliseerd is. Maar als je je nu stoort moet je er nu wat aan doen, je leeft maar 1 keer dus waarom wachten? Wie weet wat de toekomst nog brengt aan innovatie.

Ik vind je haar er overigens nog steeds erg goed uitzien. Maar ik kan niet voor jou bepalen hoe erg en hoe lang jij je al stoort aan je huidige coupe. Mocht je het echt willen, dan zou je nu dus prima een hele NW terug kunnen gaan. Ik betwijfel wel of ze dezelfde dichtheid kunnen realiseren als je huidige haarlijn, aangezien deze nog flink dik/vol lijkt. Wellicht dat iemand anders hier meer over kan zeggen.

Succes met je keuze!
Bedankt voor uw eerlijke post!

Dus wat betreft de transplantatie dat zou in principe best tegen kunnen vallen? Als ik u moet geloven zouden zij niet het zelfde dichtheid kunnen behalen? Hoe zou dat dan ogen.. mijn haren zijn al jaren nog dik, Ik verlies niet bepaald de volume. Het probleem ligt daar bij mijn haarlijn zoals u ziet.
Deman is offline   Met citaat reageren
Oud 2 april 2020, 23:08   #4
kalen=balen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 december 2011
Berichten: 215
Nee dit hoeft helemaal niet tegen te vallen hoor! Ook al zou het niet exact dezelfde dichtheid worden, dan kan het nog steeds heel mooi worden. Ik heb zelf overigens (nog) geen transplantatie ondergaan. Heb wel veel gelezen en gezien. Daardoor weet ik dat een hoge dichtheid vaak de grootste uitdaging is. Maar er zijn gegarandeerd klinieken die (desnoods in 2 behandelingen) een hele hoge dichtheid kunnen realiseren. Het is ook maar net de vraag hoe groot je budget is.

Ik zou als eerst gewoon eens ergens op consult gaan. Dan weet je hoeveel grafts per cm2 je nodig zou moeten hebben om qua dekking in de buurt te komen van je eigen haar.
kalen=balen is offline   Met citaat reageren
Oud 3 april 2020, 00:56   #5
Skull-2020
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 maart 2020
Berichten: 30
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deman Bekijk bericht
Bedankt voor uw eerlijke post!

Dus wat betreft de transplantatie dat zou in principe best tegen kunnen vallen? Als ik u moet geloven zouden zij niet het zelfde dichtheid kunnen behalen? Hoe zou dat dan ogen.. mijn haren zijn al jaren nog dik, Ik verlies niet bepaald de volume. Het probleem ligt daar bij mijn haarlijn zoals u ziet.
Jouw bestaande haren zijn ontzettend dik en je hebt een hoge haardichtheid. Dit zie ik juist als iets positiefs omdat de kans kleiner is dat je bestaande haren ook onderhevig zijn aan haaruitval. Dat scheelt veel ellende.

De enige uitdaging is de overgang van je bestaande haren naar je getransplanteerde haren. De getransplanteerde haren zullen nooit dezelfde dichtheid bereiken als je bestaande haren. Maar dat betekend niet dat het er onnatuurlijk gaat uitzien. Dus je verwachtingspatroon moet gewoon realistisch zijn. Je inhammen zullen na een HT hoogstwaarschijnlijk iets lager zijn in dichtheid dan je bestaande haren, zonder dat het storend hoeft te zijn.
Mocht dat wel het geval zijn, moet je je afvragen wat erger is: die grote inhammen of geen inhammen maar wel een iets lagere dichtheid?

Je bent een prima kandidaat als ik het zo zie.
Skull-2020 is offline   Met citaat reageren
Oud 3 april 2020, 13:45   #6
Deman
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2016
Berichten: 81
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skull-2020 Bekijk bericht
Jouw bestaande haren zijn ontzettend dik en je hebt een hoge haardichtheid. Dit zie ik juist als iets positiefs omdat de kans kleiner is dat je bestaande haren ook onderhevig zijn aan haaruitval. Dat scheelt veel ellende.

De enige uitdaging is de overgang van je bestaande haren naar je getransplanteerde haren. De getransplanteerde haren zullen nooit dezelfde dichtheid bereiken als je bestaande haren. Maar dat betekend niet dat het er onnatuurlijk gaat uitzien. Dus je verwachtingspatroon moet gewoon realistisch zijn. Je inhammen zullen na een HT hoogstwaarschijnlijk iets lager zijn in dichtheid dan je bestaande haren, zonder dat het storend hoeft te zijn.
Mocht dat wel het geval zijn, moet je je afvragen wat erger is: die grote inhammen of geen inhammen maar wel een iets lagere dichtheid?

Je bent een prima kandidaat als ik het zo zie.
Bedankt!

Klopt, als ik veel videos en fotos bekijk is dichtheid iets wat heel veel artsen heel weinig kunnen behalen, en dan proberen zij dit te camoufleren door foto’s na de operatie uploaden met een ander soort licht, ander beeld, minder foto kwaliteit etc..
Deman is offline   Met citaat reageren
Oud 3 april 2020, 15:27   #7
Inesmoll
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 november 2016
Berichten: 442
Geslacht:
Neem contact met een kliniek die toch een zekere reputatie geniet op het gebied van HT die zullen je duidelijk zeggen wat te doen en te laten in jouw situatie.Eerst zorgen dat de bestaande haren gezond zijn en het haarverlies normaal is alvorens een HT te overwegen.Tijdens mijn jeugd ben ik in meerdere haarinstituten geweest ( Paracal en Oxford haarklinieken in Antwerpen)ik weet niet of die behandelingen toen ( zeer lang geleden) iets hebben bijgebracht .Ikzelf heb lang gewacht om een HT te doen en heb gewacht tot er geen haarverlies meer was,dan zijn er nog enkele jaren overheen gegaan van, zou ik het al dan niet nog laten doen ( vermoed dat ik 1 van de oudste HT ers op dit forum ben) Nu dat het gebeurd is ben ik er enorm tevreden mee en overweeg zeker een 2 de HT om de kruin te behandelen.Succes met je zoektocht
Inesmoll is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:22.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.