Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Bekijk resultaten enquête: Wat moet ik?
? 4 80,00%
? 0 0%
? 0 0%
? 1 20,00%
Aantal stemmers: 5. Je mag niet stemmen in deze enquête

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 18 november 2003, 15:50   #1
nol
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 november 2003
Locatie: zuid holland
Berichten: 13
Wat moet ik?

Hallo,

Ik vroeg mij af wat vrouwen met haaruitval (mannelijke vorm) doorgaans gebruiken.

Ik heb zelf ongeveer 4,5 jaar last van haaruitval, met slechts hele korte perioden dat het iets beter ging.
Ik heb tot nu toe 11 alfa hydroprogesteron gebruikt (en al 7 jaar de diane 35). Maar het heeft niet echt de haaruitval gestopt. Nu heb ik een recept gekregen voor een mengsel van 1000 mg 11 allfa hydroprogesteron, 5 mg minoxidl en nog wat andere bestanddelen. En een recept voor 1 mg proscar 1 maal daags.

Maar ik heb zoveel vragen en mijn dermatoloog geeft mij geen antwoord hierop.
Ik hoop dat anderen mij kunnen verder kunnen helpen met mijn vragen.

-Bestaat 1 mg proscar eigenlijk wel? ik las op het internet dat alleen propecia/ finasteride in 1 mg bestaat
-Op het internet staat dat vrouwen proscar/finesteride niet mogen gebruiken. Weet iemand hoe dat zit?
-Ik lees veel dat mensen hun minoxidil en andere producten van verschillende leveranciers en merken gebruiken. Maar monoxidil em proscar kun je toch ook op recept (vergoed)krijgen? Is dit dan van mindere kwaliteit?
-Ik lees ook veel over anndere producten zoals Saw pametto, dutasteride en Aminexil kan dit ook voor vrouwen en wat zij de ervaringen van vrouwen hierbij?
-Hoe zit het met bijeffecten van b.v. proscar bij vrouwen?
-Als je eenmaal begint met de producten kun je er adn ooit mee stoppen?
- Heeft er iemand ervaring met alternatieve geneeswijze, zoals b.v accupunctuur om de stess te verminderen?
-Ik hoor ook vaak dat vrouwen met haaruitval een hormoonkuur krijgen? Waar is dat dan voor? Bijwerkingen? Hoe lang doorgaans?
-Ik zit te denken aan een bezoek aan Ids Boersma? Is iemand al bij deze man geweest en wat is zijn standpunt t.a.v. (mannelijke) haaruitval bij vrouwen?


Misschien zijn een hoop van deze vragen voor velen al heel duidelijk maar voor mij helaas nog niet. Ik zit nog met zoveel onzekerheden en probeer er niet onderuit te gaan.
Ik wil iedereen die mij op weg helpt met mijn vragen alvast heel erg bedanken en wens iedereen succes met zijn strijd (als ik het zo mag noemen).

Groet Nol
nol is offline   Met citaat reageren
Oud 18 november 2003, 19:29   #2
pindakaas
pindakaas the 2nd.
 
pindakaas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2003
Berichten: 1.798
Re: Wat moet ik?

Hai, ik heb op de 1e gestemd hoor

Maar ok, hieronder een stukje over haargroeimiddelen voor de vrouw.

Behandeling bij de vrouw
Finasteride is gecontra-indiceerd bij zwangere vrouwen en bij vrouwen in de vruchtbare leeftijd gezien het teratogene risico. Daarenboven bleek uit een onderzoek bij 136 menopauzale vrouwen dat finasteride gedurende één jaar niet doeltreffender was dan placebo.

Minoxidil is de enige behandeling die wordt voorgesteld om de haargroei te stimuleren bij vrouwen met alopecia androgenetica. In een gerandomiseerd dubbelblind onderzoek over een periode van 32 weken bij 550 vrouwen, was het aantal haren statistisch significant hoger bij vrouwen behandeld met minoxidil in een oplossing aan 2%, dan in de placebogroep. In twee gerandomiseerde placebo-gecontroleerde studies bij in totaal 493 vrouwen, was de oplossing van minoxidil aan 5% niet significant doeltreffender dan de oplossing aan 2%. Minoxidil moet tweemaal per dag worden toegepast. Bij de vrouw treedt hypertrichose frequenter op als ongewenst effect dan bij de man.

De rol van oestrogenen in de haargroei is niet duidelijk. Er zijn geen gecontroleerde studies beschikbaar inzake het gebruik van oestrogenen oraal of lokaal van oestrogenen bij alopecia androgenetica.

Spironolacton lijkt enige doeltreffendheid te hebben bij alopecia androgenetica bij de vrouw, maar er zijn geen gecontroleerde studies.


Groetjes.
__________________

M
y

r
e
g
i
m
e
n

finasteride

e
n

cetirizine



--'blablabla'--
pindakaas is offline   Met citaat reageren
Oud 18 november 2003, 19:57   #3
Frans K
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 augustus 2003
Berichten: 179
ik heb ook op de eerste gestemd , hihi
__________________
0,5 mg dutasteride (1 of 2 x per week) vanaf 14 mei 2006

eventueel Lasercomb en behandeling GHO in de toekomst

uiteindelijk geen medicatie meer
Frans K is offline   Met citaat reageren
Oud 19 november 2003, 22:42   #4
Juul
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 september 2003
Berichten: 86
Hoi Nol,

Ik gebruik nu ruim een jaar finasteride 1 mg en het bevalt mij prima. Ik ben tevreden over het resultaat en heb geen last van bijwerkingen. Je moet het niet gebruiken als je zwanger bent of een kinderwens hebt. Dat is waarschijnlijk ook de reden dat de fabrikanten zeggen dat het middel bij vrouwen niet werkt, omdat ze huiverig zijn voor schadeclaims. Dus Nol: alleen oefenen en niet voor het echie!

Groet,

Juul
Juul is offline   Met citaat reageren
Oud 20 november 2003, 03:19   #5
ugh
HaarWeb lid
 
ugh's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2002
Berichten: 944
Geslacht:
Re: Wat moet ik?

Ik zou in ieder geval een bloed onderzoek laten doen, en daar o.a. je ijzer en vit B12 gehalte laten testen.
ugh is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:53.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.