Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Areata > AA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 13 september 2005, 21:23   #1
hubert
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2005
Berichten: 2
hoi iedereen

hoi iedereen,

Ik ben een jongen van 15 jaar en heb sinds ongeveer een half jaar AA. Het begon met kleine plekken (die ik btw ook wel eens in groep 8 heb gehad maar die gingen vanzelf weeer weg), die steeds groter werden. Ik heb geprobeerd om het te bedekken met mijn eigen haar, maar toen dat niet meer ging heb ik gewoon alles afgescheerd en een pet opgezet. Van de dokter kreeg ik Neoral. Mijn haar kwam daardoor wel terug, maar het probleem was dat er op andere plaatsen ook haar kwam (zoals op m'n oren enzo). Toen ben ik hiermee gestopt en ik loop nu gewoon lekker kaal rond met een petje op. Persoonlijk heb ik er niet echt problemen mee, ik geef er niet heel erg veel op. Tenslotte hoef je het zelf niet aan te zien, het is alleen voor je naaste niet zo fijn om tegen zo'n kale knikker aan te kijken. En... je wordt er natuurlijk niet echt knapper van .
Maar wat ik eigenlijk wilde doen, is een paar vragen stellen:
1. Is AA erfelijk of gewoon besmettelijk? Een broer en een zus van me hebben het ook en een andere zus heeft iets met het afweersysteem van haar schildklier. Het leek ons dat dat ook iets met elkaar te maken heeft. Verder heb ik wel eens gehoord dat psoriasis er ook iets mee te maken heeft (dat heeft een andere zus van me ook) en eczeem idem (dat heeft het dochtertje van m'n broer supererg).
2. Waar kan ik een goede pruikenmaker vinden? Volgens m'n moeder (en die heeft het weer van iemand anders ) is er erg veel verschil in pruikenmakers. Ik woon in Zeeland, dus als iemand een adres of site van een goede pruikenmaker in de buurt kan sturen, zou dat hartstikke fijn zijn.

ik hoop op antwoord
en alvast bedankt dat je heel mijn verhaal heb willen lezen
hubert is offline   Met citaat reageren
Oud 13 september 2005, 22:37   #2
AE3
Het Slaat Nergens Op
 
AE3's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: Overijssel
Berichten: 70
Cool

Hoi Hubert, welkom

Het schijnt inderdaad dat AA erfelijk is, onderzoeken wijzen uit dat 1 op de 5 mensen iemand in de familie heeft met alopecia (ik heb geen digitale bron, dit zei mijn dermatoloog).
Ik heb een achterneefje met Vitiligo (pigmentloze plekken op de huid), die bij zijn geboorte een kale plek op zijn hoofd had. Daarna heeft hij er nooit meer last van gehad (van de AA dan).
Mijn broer heeft pyteriasis verticolor (terugkerende huidvlekken die vanzelf weer verdwijnen).
Ik denk dat de gevoeligheid voor huidziekten wel degelijk in een familie kan zitten (denken dan hé, het weten laat ik aan de wetenschap over )

Besmettelijk is alopecia niet; je schijnt het vanaf je geboorte al met je mee te dragen; genetisch dus (weer: de dermatoloog ).

Met goede haarwerkwinkels kan ik je niet helpen, maar een van de andere leden vast wel!

groetjes Annemarie

Laatst gewijzigd door AE3; 13 september 2005 om 22:43
AE3 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 september 2005, 09:56   #3
Juffie Judith
Judith Mom
 
Geregistreerd: 24 april 2005
Locatie: Ik woon in Montfort
Berichten: 109
Hoi!


Ik heb mijn pruik gehaald bij Cabello in Roermond (limburg) en ben er heel tevreden over. Ik denk alleen dat dit een beetje ver bij jouw vandaan is.

Als je meer informatie hierover wil neem dan contact met mij op door mij een persoonlijk mailtje te sturen.

Groetjes Judith
Juffie Judith is offline   Met citaat reageren
Oud 14 september 2005, 12:31   #4
Lies86
Be a miracle
 
Lies86's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 932
Hallo hubert,

Zoals je wel gelezen hebt is AA inderdaad erfelijk!!
Zelf ben ik ook volledig kaal, en heb ik ook de keuze gemaakt geen pruik te dragen.
Heb ik de eerste 3 jaar wel gedaan maar ik voel me er nu veel beter bij.

Wat ik wilde zeggen is dat je niet een pruik moet gaan dragen omdat je denkt dat dat voor andere beter is.
Je moet het echt voor jezelf doen hoor!!!

Het is jou hoofd, en jij moet je er prettig bij voelen!!!
En mensen vinden het echt geen lelijk gezicht of vies ofzo.
Ik krijg altijd positive reakties op mijn kale hoofd!!!!

Maar de pruikenmaker waar ik hem vandaan had heet Allure in rotterdam.
Die kan ik je echt aanraden!!
Kijk ook eens rond op het forum, er is genoeg te vinden!!!

Veel plezier en succes hier op haarweb, en als je nog vragen hebt horen we ze graag!!!

Annelies
__________________

Kaal of niet, je innerlijk verandert niet!
Lies86 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hallo iedereen butterfly TTM - Algemeen 0 18 augustus 2004 03:42
Voor iedereen!!!!!!!!!!!!!!!!! jenssen Medicijnen/haargroeimiddelen 3 31 juli 2004 10:50
Hoe gaat het met iedereen: DRUK, druk, druk!! monique3 TTM - Algemeen 20 10 december 2002 14:07
Hallo Iedereen! Ik ben een newbie. Vlindertje TTM - Algemeen 7 28 oktober 2002 11:00
hallo iedereen anneke TTM - Algemeen 2 29 augustus 2002 22:03


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:02.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.