Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Overige (haar)discussies > Van alles en nog wat...

Bekijk resultaten enquête: Saddam Hoessein is opgehangen... wat vind jij?
Ik ben het eens met de doodstraf voor Saddam 9 36,00%
Ik ben het niet eens met de doodstraf voor Saddam 16 64,00%
Aantal stemmers: 25. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussie gesloten
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 30 december 2006, 10:14   #1
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Ophanging Saddam

Is uitgevoerd.

Laatst gewijzigd door DHTkiller; 30 december 2006 om 10:18
DHTkiller is offline  
Oud 30 december 2006, 10:33   #2
Henk
Moderator

 
Geregistreerd: 16 maart 2002
Berichten: 25.273
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DHTkiller
Is uitgevoerd.
Dat is snel. Nu afwachten op de rellen, want die zullen ongetwijfeld komen.
Henk is offline  
Oud 30 december 2006, 10:40   #3
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henk
Dat is snel. Nu afwachten op de rellen, want die zullen ongetwijfeld komen.
Inderdaad. Rellen kun je zeker verwachten.

Maar wat vinden jullie hier nou van? Saddam zelf is niet bepaald goed geweest toen hij aan de macht was, dat was duidelijk. Die macht had hij al een hele tijd niet meer, maar is het dan rechtvaardig om dan iemand te executeren? De grootste straf had hij al gehad, hij was zijn macht kwijt. Iemand dan executeren heeft dan geen zin meer, lijkt mij.
DHTkiller is offline  
Oud 30 december 2006, 10:54   #4
Henk
Moderator

 
Geregistreerd: 16 maart 2002
Berichten: 25.273
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DHTkiller
Inderdaad. Rellen kun je zeker verwachten.

Maar wat vinden jullie hier nou van? Saddam zelf is niet bepaald goed geweest toen hij aan de macht was, dat was duidelijk. Die macht had hij al een hele tijd niet meer, maar is het dan rechtvaardig om dan iemand te executeren? De grootste straf had hij al gehad, hij was zijn macht kwijt. Iemand dan executeren heeft dan geen zin meer, lijkt mij.
Ik vind dat niemand het recht heeft om een ander zijn leven te beëindigen.
Henk is offline  
Oud 30 december 2006, 11:22   #5
Morehair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Berichten: 2.522
Zo blijf je bezig.
Vind je wel dat iemand het recht heeft om iemand levenslang op te sluiten?

Ook niet. Vrijlaten dan maar? Ook geen goed idee.

Nee hoor, in dit geval gewoon de beste en goedkoopste oplossing.

Dit is beter dan in Amerika. Waar sommigen 20 jaar in de dodencel zitten te wachten op de doodstraf.
Morehair is offline  
Oud 30 december 2006, 11:28   #6
BomB
California Soul Dreamer
 
BomB's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 oktober 2004
Locatie: omgeving Arnhem
Berichten: 249
Eigenlijk is dat ook zo dat niemand het recht heeft om andermans leven te beëindigen, niemand weet ook precies wat de dood is, maar er zijn soms grenzen. Het is een groot signaal naar dictators toe: Ooit wordt je geexecuteerd. USA will get you once upon a day.

Elk klein kind kan zien dat hij schuldig is. Dus er is geen kans dat een onschuldige wordt geexcuteerd. De kans dat je misschien een gijzelingsactie krijgt dat hij vrij moet komen is daarmee ook uitgesloten. Er zijn nu sinds begin negentig-er jaren, jaren oorlogen gevoerd en 't eind is nog niet in zicht. Gaat nu natuurlijk om olie.

Als je daar terugtrekt is de kans groot dat ze Kuwait en Arabië weer (ooit) gaan aanvallen en verder. Daar gaat onze benzine die pas over ca. 50 jaar op is netzoals de vis in de zee en de noordpool met zijn beren. Over 30 jaar zullen er misschien al wrijvingen onstaan als men zich zorgen maakt over olie schaarste. Het leger zal veel olie als reserve willen hebben. Niemand wil elecktrisch rijden maar liever een v8. Je hebt nog steeds ernergie dankzij Amerika of heb ik het mis?

http://www.youtube.com/watch?v=JMQot...related&search=

Laatst gewijzigd door BomB; 30 december 2006 om 11:47
BomB is offline  
Oud 30 december 2006, 11:50   #7
Henk
Moderator

 
Geregistreerd: 16 maart 2002
Berichten: 25.273
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jeroen23
Zo blijf je bezig.
Vind je wel dat iemand het recht heeft om iemand levenslang op te sluiten?

Ook niet. Vrijlaten dan maar? Ook geen goed idee.

Nee hoor, in dit geval gewoon de beste en goedkoopste oplossing.

Dit is beter dan in Amerika. Waar sommigen 20 jaar in de dodencel zitten te wachten op de doodstraf.
Ja, ik vind wel dat je iemand levenslang mag opsluiten.
In eerste instantie ben ik er gewoon tegen om iemand zijn/haar leven te nemen, daarbij er zijn meerdere gevallen bekend waarbij "de moordenaar" niet de moordenaar was. Als ie gevangen zit, dan kun je hem nog weer vrijlaten.
Het wordt iets lastiger als ie al opgehangen is.
Henk is offline  
Oud 30 december 2006, 11:52   #8
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jeroen23
Zo blijf je bezig.
Vind je wel dat iemand het recht heeft om iemand levenslang op te sluiten?
Alleen als die persoon een gevaar blijft vormen, zoals laatst bij die ontsnapte TBS er.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jeroen23
Vrijlaten dan maar?
Zeker niet

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jeroen23
Nee hoor, in dit geval gewoon de beste en goedkoopste oplossing.
Dat kan helpen. Ik ben alleen voor de doodstraf als het een bijdrage kan leveren voor de veiligheid van onze samenleving. Seriemoordenaars/verkrachters blijven een gevaar vormen, en is de doodstraf toepasselijk, vind ik. Maar bij een dictator die zijn macht heeft verloren, moet dat niet kunnen gelden, hij vormt dan geen bedreiging meer omdat hij en zijn regime gevallen zijn. Dit is voor zo'n persoon nog erger dan de doodstraf.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jeroen23
Dit is beter dan in Amerika. Waar sommigen 20 jaar in de dodencel zitten te wachten op de doodstraf.
Amerika is en blijft een vreemd land, heb weinig vertrouwen in hun politiek en media.
DHTkiller is offline  
Oud 30 december 2006, 11:58   #9
another
dil beWraaH
 
another's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2005
Locatie: Hollande
Berichten: 1.140
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nieuwslezer van Southpark the movie
It's been six weeks since Saddam Hussein was killed by a pack of wild boars and the world is still glad to be rid of him


Ben blij dat 'ie dood is, hij kan nu, zoals hierboven werd genoemd, niet meer ontsnappen of bevrijdt worden.

En het recht om te executeren?

Het is heel simpel:
Iedereen heeft rechten, waaronder het recht om te leven.
Je mag niemand executeren/vermoorden zolang iemand rechten heeft, dat is pure moord.
Echter, wanneer iemand zijn rechten verspeelt (<massa>moord) is hij vogelvrij en is het recht, nee de plicht, om te executeren daar. Puur om de vrijheid van mensen met hun rechten te beschermen.
__________________
Regime:
noks
another is offline  
Oud 30 december 2006, 12:07   #10
Morehair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Berichten: 2.522
Dit blijf altijd een moeilijk onderwerp.

allebei de standpunten heeft zijn voors en tegens.
Kom je niet uit.
Morehair is offline  
Oud 30 december 2006, 12:37   #11
BomB
California Soul Dreamer
 
BomB's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 oktober 2004
Locatie: omgeving Arnhem
Berichten: 249
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DHTkiller
A Maar bij een dictator die zijn macht heeft verloren, moet dat niet kunnen gelden, hij vormt dan geen bedreiging meer omdat hij en zijn regime gevallen zijn. Dit is voor zo'n persoon nog erger dan de doodstraf.

B Amerika is en blijft een vreemd land, heb weinig vertrouwen in hun politiek en media.
-
A In millitaristisch opzicht had hij zijn macht verloren maar hij heeft nog altijd gevaarlijke aanhangers.
-

B Ja als Amerika zo klein was als België zou je (heel) anders tegen hun aankijken maar ze zijn nu eenmaal het sterkste en grootste jongetje van de klas.

Blijven voor ons NL natuurlijk rare jongens. Alleen wij die dinky toys moeten rijden en 5 tot 15 euro moeten neerleggen voor een rijbewijs.... Als je een pakketje wilt afleveren moet je een diploma halen waar je
14 mnd mee bezig bent..... Weet niet hoe het daar precies is maar hier is het ook niet alles vind ik.

Rare jongens die Romeinen en horen die Amerikanen daar nu dus ook bij?
http://www.youtube.com/watch?v=Lccqk...related&search=

http://www.youtube.com/watch?v=0vtvk...related&search=

Laatst gewijzigd door BomB; 30 december 2006 om 14:25
BomB is offline  
Oud 30 december 2006, 12:51   #12
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.433
Geslacht:
Zelfs als slechts 1% van de verhalen over hem waard is dan nog is hij een grote schurk.
Maar hoe dan ook, hij komt er zo veel te gemakkelijk van af. Doodstraf is niet iets van Europa, wel uit de contreien van het Midden-Oosten.

Overigens viel het me op dat hij nog een flinke bos haren had. Maar ja, daar heeft hij nu ook niets meer aan!

Laatst gewijzigd door Limbo; 30 december 2006 om 12:54
Limbo is offline  
Oud 30 december 2006, 13:03   #13
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BomB
-
A In militaristisch opzicht had hij zijn macht verloren maar hij heeft nog altijd gevaarlijke aanhangers.
Waarschijnlijk zijn dat de laatste restjes van zijn oude regime. Het is nu nog een kwestie van tijd en goede aanpak om het land weer enigzins op orde te brengen.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BomB
B Ja als Amerika zo klein was als België zou je (heel) anders tegen hun aankijken maar ze zijn nu eenmaal het sterkste en grootste jongetje van de klas.
Wellicht, maar dat betekent niet altijd dat je goed bent.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BomB
Blijven voor ons NL natuurlijk rare jongens. Alleen wij die dinky toys moeten rijden en 5 tot 15 euro moeten neerleggen voor een rijbewijs.... Als je een pakketje wilt afleveren moet je een diploma halen waar je
14 mnd mee bezig bent..... Weet niet hoe het daar precies is maar hier is het ook niet alles vind ik.
Dat is typisch Nederland. Voor kleine, bijna nietszeggende dingen, moet je de grootste moeites voor doen.
DHTkiller is offline  
Oud 30 december 2006, 13:10   #14
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.433
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DHTkiller
Waarschijnlijk zijn dat de laatste restjes van zijn oude regime. Het is nu nog een kwestie van tijd en goede aanpak om het land weer enigzins op orde te brengen.
Nee, zo werkt dat niet in het Midden-Oosten!! Je kunt niet geforceerd een democratie opleggen in een regio waar despoten het altijd voor het zeggen hebben (gehad). De VS en haar bondgenoten maken een grote fout door normen en waarden uit het Westen op te leggen aan Arabieren. Dat kan en mag niet!
Limbo is offline  
Oud 30 december 2006, 13:31   #15
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Wat een schandalige vertoning met die videobeelden.

Dit gebeurt er dus als je in zo'n onontwikkeld land een democratie oplegt. Dit soort domme acties. Het zal de mensen alleen maar nog kwader maken daar.

We kunnen inmiddels wel stellen dat die hele Irak-missie nog een groter debâcle voor de VS is geworden dan Vietnam. Wat voeren zij toch een rampzalig buitenlands beleid.

En helaas hebben wij een premier en een minister van Buitenlandse Zaken (beide CDA) die deze doodstraf wel prima vinden.

Ik maak me steeds meer zorgen over de toekomst, ik vind dat de wereld er bijzonder slecht voorstaat momenteel.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline  
Discussie gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:32.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.