Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 22 oktober 2014, 18:19   #1
Lienus
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 september 2014
Berichten: 29
Geslacht:
Meer haaruitval door Minoxidil?

Hallo,

Ik gebruik sinds eind september Minoxidil.
Eerst 1,5 week Spectral UHP en daarna Rogaine Foam, omdat ik van Spectral enorme jeuk en schilfers kreeg. Dat is met de Rogaine Foam nu beter.
Maar, ik heb sinds ik Minoxidil gebruik eigenlijk nog meer haaruitval dan ervoor, en ervoor was het al zo erg.......
Nu las ik ergens dat dat de eerste 2 weken kan voorkomen, maar dat dat dan beter moet gaan. Nu zijn de eerste 2 weken al voorbij en het is nog steeds erger, de haaruitval neemt dus niet af.
Is dit normaal? Kan die eerste periode van meer haaruitval ook een stuk langer duren? En is het dan slim om wel verder te gaan?
Lienus is offline   Met citaat reageren
Oud 22 oktober 2014, 22:23   #2
Morientes
HaarWeb lid
 
Morientes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 december 2004
Berichten: 592
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lienus Bekijk bericht
Hallo,

Ik gebruik sinds eind september Minoxidil.
Eerst 1,5 week Spectral UHP en daarna Rogaine Foam, omdat ik van Spectral enorme jeuk en schilfers kreeg. Dat is met de Rogaine Foam nu beter.
Maar, ik heb sinds ik Minoxidil gebruik eigenlijk nog meer haaruitval dan ervoor, en ervoor was het al zo erg.......
Nu las ik ergens dat dat de eerste 2 weken kan voorkomen, maar dat dat dan beter moet gaan. Nu zijn de eerste 2 weken al voorbij en het is nog steeds erger, de haaruitval neemt dus niet af.
Is dit normaal? Kan die eerste periode van meer haaruitval ook een stuk langer duren? En is het dan slim om wel verder te gaan?
Ja doorzetten en over 3 maand pas oordelen. Er zijn geen richtlijnen over hoe lang zoiets duurt. Je bent amper 3 weken bezig. Een haargroeimiddel moet je ook daadwerkelijk de kans geven om zijn werk te doen. Succes
__________________
Regime:

Essengen 6 Plus 1ml s'avonds
Morientes is offline   Met citaat reageren
Oud 22 oktober 2014, 22:55   #3
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Ja een shedding kan zeker langer duren dan 2 weken..Houdt er ook nog rekening mee dat sommige mensen meer haaruitval hebben bij bepaalde seizoenen (zoals we nu naar koud weer gaan) en dat je ook veel meer focus op je haar hebt wanneer je minoxidil gebruikt..Nu kijk je elke dag, en valt het je wellicht meer op.

Over een korte periode is het erg lastig objectief vast te stellen of je meer of minder haaruitval hebt.

Het kan helpen om met een lagere dosering (2%) te beginnen, maar denk dat dat nu niet verstanig is omdat je midden in de shedding zit...ff volhouden dus!
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 26 oktober 2014, 12:04   #4
Justin69
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 januari 2014
Berichten: 140
Geslacht:
Wat is ongeveer de tijd dat je resultaten kan gaan zien? Ik ben op 20 januari gestart met 2% maar begin maart al met 5%. Moet ik dan 20 januari als richtlijn nemen of de start van mijn 5%?

Wel heb ik het idee dat de structuur van mijn haar beter is en dat het uitvallen al na 3 maanden gestopt was maar dat kan natuurlijk ook door de shampoo en conditioner komen.
Justin69 is offline   Met citaat reageren
Oud 26 oktober 2014, 16:00   #5
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Mmm ja helaas is daar geen eenduidig antwoord op. Veelal moet je 8 tot 12 maanden aanhouden. Soms kun je ook al eerder verbeteringen zien. zoals jij zelf aangeeft kan inderdaad de structuur van nieuwe haren ook al wat verbeteren, dit is wel een goed teken. Ik denk dat je januari wel kunt aanhouden. Maar zoals gezegd, het is geen absolute wetenschap.
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:38.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.