Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 1 maart 2003, 15:10   #1
Annelies
HaarWeb lid
 
Annelies's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2001
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 318
Question Help! Dilemma!!

Hoi mensen,

Ik zit in mijn ogen met een groot dilemma. Ik moet een nieuw (reserve) haarwerk. (Heb er nu 1 en het wordt --niet alleen psychisch-- tijd voor een nieuwe).

Keuze: synthetisch of echt haar??? Mij is verteld dat ieder haarwerk maar max. 1 jaar meegaat. Nu twijfel ik heel erg of ik een synthetisch zal nemen of niet.

Voordeel synthetisch: minder onderhoud, verkleurt niet en is goedkoper. Nadeel: ?? lijkt het vlug nep, of valt dat mee??
Dat het eventueel zou zweten neem ik op de koop toe.

Ik heb nu lang haar, zou ik vlug uitgekeken zijn op een kapsel dat tot op mijn schouders zou hangen?? Mij is geadviseerd om eventueel een korter model te nemen..

Zouden jullie je ervaringen willen delen met jullie synthetisch vs "echt" haarwerk? Ik weet het echt niet meer... Heeft er iemand ervaring met een haarwerk van echt haar dat geen maatwerk is??

Alvast bedankt,
groeten Annelies
Annelies is offline   Met citaat reageren
Oud 2 maart 2003, 12:55   #2
boes
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 december 2002
Berichten: 73
Re: Help! Dilemma!!

he druktemaker,


ik zou toch echt voro echt haar gaan als ik jou was. ik vind synthetisch toch te veel glimmen. En weet je nog dat we aan het haar van Astrid voelde. dat was nl. stug en stijf. dit mag ik zeggen want dat vond ze zelf namelijk ook. en als het zweet en dan met de zomer in het vooruitzicht, dan zou ik zeker wel weten wat ik nam. omdat je eerste haarwerk echt is, zal het synthetische je tegen gaan staan. een een korter model: omdat het praktischer is? Wil je wel een kort model. je kiest toch waar je je mooi bij voelt? Hoop dat ik je zo een beetje heb kunnen helpen. ook al is het grotendeels mijn mening.



veel groetjes!!!

Citaat:
Originally posted by Annelies
Hoi mensen,

Ik zit in mijn ogen met een groot dilemma. Ik moet een nieuw (reserve) haarwerk. (Heb er nu 1 en het wordt --niet alleen psychisch-- tijd voor een nieuwe).

Keuze: synthetisch of echt haar??? Mij is verteld dat ieder haarwerk maar max. 1 jaar meegaat. Nu twijfel ik heel erg of ik een synthetisch zal nemen of niet.

Voordeel synthetisch: minder onderhoud, verkleurt niet en is goedkoper. Nadeel: ?? lijkt het vlug nep, of valt dat mee??
Dat het eventueel zou zweten neem ik op de koop toe.

Ik heb nu lang haar, zou ik vlug uitgekeken zijn op een kapsel dat tot op mijn schouders zou hangen?? Mij is geadviseerd om eventueel een korter model te nemen..

Zouden jullie je ervaringen willen delen met jullie synthetisch vs "echt" haarwerk? Ik weet het echt niet meer... Heeft er iemand ervaring met een haarwerk van echt haar dat geen maatwerk is??

Alvast bedankt,
groeten Annelies
boes is offline   Met citaat reageren
Oud 2 maart 2003, 14:00   #3
dharma
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 januari 2002
Locatie: Zuid-Holland
Berichten: 70
Hoi Annelies,
Ik snap je probleem heel goed. Echt haar is zo ontzettend duur!
En maatwerk echt haar helemaal.
Ik geloof dat jij je verder wel het beste voelt bij echt haar, en het staat je prachtige (want ik heb het gezien). Ik zou ook graag wat meer horen over synthetisch haar. Ben nu lidgeworden van Wig support Group op het net. Het gisteravond en een gedeelte van de nacht zitten lezen en plaatjes kijken, er staan veel foto; s van lotgenoten op. Ik heb ook uren in allemaal internetshops doorgebracht en ja, wat kan ik zeggen, het ziet er mooi uit (synthetisch) en het is erg goedkoop. Maar ja, je kan het niet voelen en passen. Ik twijfel nog of ik via het net ga bestellen of toch maar bij een haarzaak in de buurt (enkele honderden euro's duurder) maar ik ga wel voor synthetisch, in ieder geval voor het begin. Zal je op de hoogt houden. Ze hebben trouwens ook echt haar in de internetwinkels en als je dat van een betrouwbaar merk koopt ben je toch redelijk zeker van kwaliteit, hoef je alleen op maat te maken. Ik houd je in ieder geval op de hoogte.
Groetjes en sterkte,
Dharma
dharma is offline   Met citaat reageren
Oud 2 maart 2003, 22:03   #4
Annelies
HaarWeb lid
 
Annelies's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2001
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 318
Hoi dames,

Bedankt voor jullie replies, en thanx voor het compliment dat het me zo goed staat (weer een dag met een gouden randje

Nog een leuk tipje voor Dharma: ik ben bij een zaak geweest die lid is van Tophaarwerkersgilde en ik denk dat ik daar zelfs vaste klant wordt. Op www.tophaarwerkersgilde.nl kun je de ledenlijst van Nederland opvragen. Ik heb het idee dat deze mensen een stuk eerlijker zijn.
(deze zaak heeft 500 modellen op voorraad: modellen passen tot je het zeker niet meer weet ;-)
Via internet is het stukken goedkoper, maar onduidelijk blijft of je kunt ruilen, garantie etc. etc. Dus ik blijf voorlopig nog ouderwets shoppen!

Wat betreft mijn keuze van mijn nieuwe haar: ik denk dat het misschien toch wel weer echt haar word ja. Misschien uit pure luxe een synthetische voor het sporten & motorrijden die ik daarna lekker gemakkelijk in een sopje kan gooien!

Nogmaals bedankt, ik waardeer het heel erg.
groetjes Annelies
p.s. ik houd me altijd aanbevolen voor studentenkortingen/ kwantumkortingen als het maar korting is tis niet eerlijk dat het ziekenfonds het niet helemaal vergoed.
Annelies is offline   Met citaat reageren
Oud 3 maart 2003, 19:29   #5
mooswindhoos
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 januari 2003
Locatie: Zwijndrecht
Berichten: 53
ZEG MAAR NEE DAN KRIJG JE ER TWEE HAHAHA

Hoi Annelies,

Ik las net even de hierbovenstaande stukjes.
Toen bedacht ik mij dat als je een tweede haarwerk aan gaat schaffen je misschien met je "oude" haarwerk de wat meer gewaagdere dingen kunt gaan doen (zwemmen, sporten enzv.)
Kun je ook nog een beetje gaan expirimenteren met kapsels en zo. Ze zeggen wel eens verandering van spijs doet eten.
Hoor het nog wel hoe het is gegaan.

Groetjes,

Monique
mooswindhoos is offline   Met citaat reageren
Oud 5 maart 2003, 21:45   #6
Annelies
HaarWeb lid
 
Annelies's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2001
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 318
Hoi Moos,

Morgen heb ik een afspraak en zaterdag bij leden van tophaarwerkersgilde. Bij de ene ben ik al geweest, maar omdat ik toch over moet op een andere "kapper" kijk ik toch maar effe goed rond.

Ik denk dat ik een synthetisch ga nemen, daar wil ik mee gaan sporten, motorrijden etc etc en dan die andere moet dan nog mee tot oktober ofzo dan schaf ik er wel weer een met echt haar aan.
Ik denk dat ik het zo ga doen jah. Maar helemaal zeker ben ik nog steeds niet. Ik wil in ieder geval een haarwerk dat anders geknoopt is, wat ik nu heb vind ik niks!
Jullie horen wat het is geworden.
groetjes Annelies
Annelies is offline   Met citaat reageren
Oud 7 maart 2003, 13:50   #7
Priya
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 maart 2003
Berichten: 121
ikzelf zou echt haar nemen, dat is veel natuurlijker, wist je dat zo'n echthaar-stuk steeds bijgevult kan worden als 'ie dunner zou worden, dan gaat het stuk toch langer mee dan een jaar. dat jaar is een richtlijn, maar dat is een gemiddelde, daar hebben ze ook de haarwerken van mensen die er slecht mee omgaan bij geteld (en waarschijnlijk die opvullingen vergeten mee te rekenen).
Als je een wil weten welke salon dit doet kan ik je het adres even mailen. dat zijn trouwens heel makkelijke mensen (wat je ook niet altijd vind bij haarwerkers )
Oh ja, synthetisch haar moet ook steeds opnieuw gekruld worden als je krullen hebt, die zakken er namelijk uit (de krullen worden er weer ingezet door het haarstuk met rollers in een speciale oven te zetten). met echt haar heb je dat niet en kun je zelf dan eens stijl dan een krullen zetten.
Priya is offline   Met citaat reageren
Oud 10 maart 2003, 15:08   #8
Annelies
HaarWeb lid
 
Annelies's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2001
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 318
Dag dames,

Ik ben er nog niet uit!! Tis echt erg gesteld met me! Tot nu toe: de arme man laat een aantal synthetische en 1 "echte" op zicht komen.

En ik weet het nog steeds niet. Ik wilde toch ook graag echt haar zien, omdat ik bang ben als ik mijn wilde leven weer ga oppakken dat ik met lang synthetisch haar binnen 3 maanden een coupe ontplof heb. Waarschijnlijk heeft ie ze over een week binnen (als het aan mij lag morgen!)

Ik laat het wel weten of ie iets moois voor me heeft.

En thanx Priya daar had ik nog niet aan gedacht ja, dat je echt haar kunt laten bijknopen! (ik heb geen krullen dus dat voordeel heb ik dan weer wel

groetjes Annelies
Annelies is offline   Met citaat reageren
Oud 10 maart 2003, 16:13   #9
Priya
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 maart 2003
Berichten: 121
ik ben benieuwd wat je gaat doen! met synthetisch heb je het voordeel dat je makkelijk een haarwerk met lang haar kan bestellen, met echt haar wordt het steeds moeilijker, het echte haar (van goede kwaliteit europees) schijnt zo goed als 'op' te zijn.
nadeel van synthetisch is dat de kans dat het gaat klitten erg groot is. en helaas is het (vind ik) toch zichtbaar dat het synthetisch is.

Groetjes van Priya, iemand die vanalles al uitgeprobeert heeft
Priya is offline   Met citaat reageren
Oud 21 maart 2003, 14:07   #10
Annelies
HaarWeb lid
 
Annelies's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2001
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 318
Ik ben eruit!!!

Dag dames,

Hier een berichtje van de eeuwige twijfelaar! ik ben deruit!
Ik heb een heel leuk synthetisch haarwerk op gehad, dat met wilde plukken tot op mijn schouders. Erg leuk, alleen omdat het haar te lang is en onderhevig is aan wrijving, zou ik na 3 maanden al niets meer over hebben. Zonde dus.

Nu laat ik er toch een op maat maken van echt haar, want dat gaat sowiezo langer mee. Maar ook omdat die man 2 haarwerken op zicht had laten komen, wat standaard was maar gewoonweg echteniet paste! Die ene was veel te groot: ik leek net dat haarbeest uit The Adam's Family! En de andere zat absoluut niet comfortabel.
Dan erbij, het maakte qua prijs niet veel uit of ik een standaardje of maatwerk zou nemen. Zucht... nog 10 weken aftellen vanaf a.s. dinsdag!

Maar hartstikke bedankt voor jullie adviezen, ik heb foto's waarop ik ze op heb, en moet toch bekennen, bij de synthetische klapt de flitser van de camera er toch wel degelijk op, vergeleken bij de foto waarop ik mijn echte haar draag!
Kei-bedankt, he!
groetjes Annelies
Annelies is offline   Met citaat reageren
Oud 21 maart 2003, 15:28   #11
Priya
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 maart 2003
Berichten: 121
leuk joh! moeilijk om nou te wachten....
Priya is offline   Met citaat reageren
Oud 22 maart 2003, 19:57   #12
Annelies
HaarWeb lid
 
Annelies's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2001
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 318
Jaah behoorlijk.. en als ik iets eigenlijk niet heb is het geduld..! Maar dinsdag wordt mijn hoofd opgemeten en aanbetaald en dan wachten.. en wachten...! Als ie uiteindelijk naar mijn zin is is me dat wel waard ;-) Wat dat betreft, aan de oude haarwerker wist ik precies wat ik had, nu moet ie het nog maar waarmaken, maar ik heb er wel vertrouwen in!
Annelies is offline   Met citaat reageren
Oud 23 maart 2003, 11:10   #13
mooswindhoos
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 januari 2003
Locatie: Zwijndrecht
Berichten: 53
WACHTEN MAAR

Hoi Annelies,

Spannend hoor.
Ben straks erg benieuwd naar het eind resultaat.

Groetjes,

Monique
mooswindhoos is offline   Met citaat reageren
Oud 21 mei 2003, 22:26   #14
Annelies
HaarWeb lid
 
Annelies's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2001
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 318
Nieuw haar!!

Hallo meiden,

Het spijt me dat ik jullie niet eerder op de hoogte heb gebracht, maar ik heb mijn nieuwe haar!! (het zou eigenlijk 10 weken duren, maar het was er toch iets eerder!)
Het is wat korter dan het vorige, en niet sluik. Ik heb altijd lang sluik haar gehad (gewoon saai kapsel naar beneden laten hangen) en nu heb ik een model dat in laagjes is geknipt, vier kleuren blond (van donker naar licht) en slag erin. En dat allemaal voor een speels effect!

Ik moest er in het begin heel erg aan wennen. Bij mijn vorige haarwerker werd steeds gezegd, we gaan zorgen dat je eruit komt te zien zoals je echt bent en blabla, maar met dat kapsel was dat niet echt fatsoenlijk te realiseren. Ondanks ik er echt aa moest wennen en ik niet echt "haarhandig" ben, kan ik het nu in model brengen zoals ik zelf wil en ik kan nog tevreden in de spiegel kijken ook!

Eergisteren heb ik mijn laatste haren (pluk) eraf laten halen. Effe wat traantjes, maar mijn haarwerk zit stukken beter zo. (wat dat betreft had ik dat veel eerder moeten doen).
Maar Annelies kan weer lachen. Heb het een tijdje echt weer moeilijk gehad en er flink doorheen gezeten, maar ik ben toch wie ik ben en wie mij niet waardeert om wie ik echt ben moet het maar uitzoeken.

Gelukkig heb ik hier veel steun! En als er binnenkort (een zomer?)bijeenkomstje op de planning staat: ben ik er graag weer bij. Eventueel een bijeenkomst hier in het mooie Brabant??

tot gauw,
groetjes Annelies
Annelies is offline   Met citaat reageren
Oud 22 mei 2003, 20:51   #15
dharma
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 januari 2002
Locatie: Zuid-Holland
Berichten: 70
Hoi Annelies,
Gefeliciteerd met je nieuwe haarwerk. Ik ben heel blij voor je dat je er tevreden mee bent. Ben benieuwd naar je nieuwe look! Als er een zomerbijeenkomst komt, ben ik ook van de partij.
Groetjes,
Dharma
dharma is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:49.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.