Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 4 juni 2020, 19:16   #1
mooihaartje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2020
Berichten: 8
Geslacht:
HT reis 2300 grafts ( medicatie)

Beste lotgenoten,

Hoe zal ik beginnen met mijn verhaal/reis/veldslag tegen al het DHT-geweld... wellicht kan ik maar beter beginnen met het feit dat wij lotgenoten enorm worden gestraft voor onze mannelijk en dat het allemaal niet eerlijk is (Nou dan is dat er ook weer uit, wat een opluchting)..


Korte intro, aangezien dit mijn eerste discussie betreft...Ik ben een jongeman van 26 jaartjes oud alweer en sinds mijn 22ste steeds bewuster van het feit dat het daarboven wat afbreuk begint te vertonen. Verder nooit echt stil gestaan bij het feit dat ik wellicht vroegtijdig met een ''glimmend'' koppie door het leven zou moeten gaan en dus ook niet direct naar medicatie gegrepen... beweegreden destijds was dat het in mijn optiek niet gezond was om continu & obsessief bezig te zijn met mijn haarstatus en dit een big topic in mijn leven te maken. Bovendien ben je in de bloei van je leven, er zijn genoeg andere relevante zaken en activiteiten gaande dus whatever.. daarbij was het ook niet zo dramatisch gesteld met mijn haarstatus.. dat ik op een punt was beland van camoufleren en oppassen voor een potentiele windvlaag.

Anyway de tijd verstrijkt en DHT doet z'n werk zullen we maar zeggen... Het wordt allemaal iets dunner in de voorzijde/inhammen (middenrif en kruin verder gewoon in goede staat) en het begint natuurlijk ook iets meer op te vallen voor de omgeving/vrienden.. vooral de mensen die mij een lange tijd niet hebben gezien maken er wel eens een opmerking over. Hoewel het nooit een grote onzekerheid is geweest denk je wel bij jezelf... Oke inhammen en haargrens wat terugtrekt..maar met deze tempo ben ik binnen 8/9 jaar wel veel kwijt...... Opeens herhaalt de ''inner me'' nogmaals het woordje KAAL en BAMMM alarmbellen gaan toch af..

Huidige situatie.. ik ben een aanpakker dus ga ook graag preventief te werk.... direct gesprek in geschoten bij o.a. esteworld en een helder en eerlijk gesprek gehad en hierbij is rekening gehouden met mijn leeftijd...
Plan uitgetekend voor +/- 2300 grafts , waarbij hoge dichtheid van de voorzijde en inhammen de gameplan betreft.. (dus uitsluitend een frontale behandeling) Echter hierbij ook getriggerd over het feit dat ik nu 26 ben en dat met een HT het haarprobleem in feite ook niet voorbij is ( los gezien van het behandelde gedeelte)....de resterende haren zullen naar alle waarschijnlijkheid ook aan de beurt komen...mits ik geen maatregelen hiervoor neem...

Echter sta ik hier zelf vrij luchtig in..elke lotgenoot schetst natuurlijk een draaiboek gepersonaliseerd voor zijn/haar eigen situatie...maar stel je voor je bent nu 26 en met een HT ben je voor 6/7 jaar uit de problemen en uiteindelijk wordt het middenstuk minder.. dan kan nog altijd een tweede HT overwogen worden (mits donorgebied natuurlijk toelaat)...
Anderzijds betreft mij uitgangspunt... ik ben al lang blij dat ik weer een sterke haarlijn krijg...dan kan ik nog altijd alles milimiteren en het gedeelte er achter opvullen met bestaande (pigmentatie) technieken en het op deze manier acceptabel maken... tenminste geen last van een teruggetrokken haarlijn...

meest gunstige situatie is natuurlijk lichte combinatie van medicatie erbij nemen bijv topisch fina/minox en hiermee het bestaande sterk houden en weer jarenlang genieten van een volle haardos.. Orale fina is toch iets waar ik niet zo snel naar zou grijpen... ondanks dat de kans op bijwerkingen niet heel groot is...kom je op verschillende topics bezoekers met klachten tegen.. Misschien geeft deze platform statistisch gezien ook niet per definitie het meest objectieve beeld, aangezien de mensen waarbij fina wel zn werk doet zonder bijwerking..ook niet zo snel hierover zullen posten...(makes sense).. maar toch een rare nasmaak aan overgehouden..

anyway ik zal jullie up-to-date houden en binnekort foto's posten i.v.m. huidige situatie voor HT en hoe dan ook de HT staat voor dit najaar op de planning (ongeacht kliniek waarmee ik in zee ga).. zijn er aanvullende vragen vanuit jullie.. voel je vrij om deze te stellen..en laten we er samen over sparren.

Laatst gewijzigd door mooihaartje; 4 juni 2020 om 19:40
mooihaartje is offline   Met citaat reageren
Oud 4 juni 2020, 19:35   #2
Pietjeee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 maart 2013
Berichten: 392
Altijd interessant te lezen! En waar zul je het laten uitvoeren of heb ik iets gemist wellicht?
__________________
- 1x 1.25mg Finasteride
- 1x Kirkland Foam
- 2x Omega-3
Pietjeee is offline   Met citaat reageren
Oud 4 juni 2020, 19:37   #3
mooihaartje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2020
Berichten: 8
Geslacht:
Beste Pietjeee,

Bedankt voor je interesse in mijn verhaal, ik heb nog een aantal gesprekken staan.

Ik wil eerst even een allesomvattende anaylse maken en op basis hiervan een HT-aabieder selecteren.. wat vaststaat is dat ik het in september de behandeling wil ondergaan.
mooihaartje is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:09.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.