Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 2 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 24 oktober 2008, 16:01   #46
VZP
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 mei 2007
Berichten: 10
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelle Bekijk bericht
Het klopt dat het een prestatiebevorderend middel is, maar voor de eigenschap doping moet een middel (minstens) uit 2 van de onderstaande 3 criteria voldoen:
1. slecht voor de gezondheid, NEE
2. prestatiebevorderend, JA
3. In strijd met de sportethiek, NEE

Vandaar dat dit geen doping is.
Tja die dopinglijst is sowieso een lijst van een bijeengeraapt zootje aan willekeurige middelen.

THC
1. Slecht voor de gezondheid, NEE (het roken ervan wel, maar nicotine staat ook niet op de lijst)
2. Prestatiebevorderend, NEE (van een sticky is nog nooit iemand harder gaan lopen, verder gaan springen enz.)
3. In strijd met de sportethiek, ??? (Wat mij betreft niet, maar deze vraag is nogal multi interpretabel)

Als creatine op te sporen was als een niet lichaamseigen stof had het zonder enige twijfel op de dopinglijst gestaan. Ook al zou niemand hier het daar mee eens zijn. Dat wordt nou eenmaal besloten door een of andere oerconservatieve commissie.
VZP is offline   Met citaat reageren
Oud 26 oktober 2008, 21:12   #47
martiniz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 oktober 2008
Berichten: 1
Nivea rechage kopen

in welke winkels is die te koop?
martiniz is offline   Met citaat reageren
Oud 26 oktober 2008, 21:49   #48
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
In NL bij het Kruidvat kost de fles tonic van 150ml €10,99
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 27 oktober 2008, 16:26   #49
DikkieD
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 december 2005
Locatie: Zevenhuizen
Berichten: 427
vooruit speciaal voor jullie ook maar de shampoo en tonic gekocht . Hou jullie op de hoogte. Ik slik verder niks om mn haren langer te houden.

gr.


ps: soms hebben mensen uitval door stress en zelfs stress door haaruitval. Klinkt gek, maar het idee dat dit product hier iets aan doet kan misschien voor 1 op de 1000 wel voldoende zijn om zich beter te voelen en zo dus werken!

Laatst gewijzigd door DikkieD; 28 oktober 2008 om 13:38
DikkieD is offline   Met citaat reageren
Oud 29 oktober 2008, 19:18   #50
Erowid
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 december 2006
Berichten: 13
Creatine

Sport 3/4 x per week,kracht training.Heb een tijdje creatine in poedervom gebruikt.Wel wat kracht toename maar ook duidelijk meer haar uitval als daarvoor.Deze uitval nam weer af bij het staken van creatine.Slik ook 1.25mg fina per dag,misschien is het de combinatie.Voor mij iig geen extra reden om deze shampoo te gaan proberen gezien ik ook ketoconazol gebruik voor seborroïsch exeem
__________________
Regime
Propecia Finasteride 1mg 03/07 gestopt
Avodart Dutasteride 0.5mg sinds 06-07 Gestopt
Proscar Finasteride 1.25mg dagelijks

Status:Aftakeling
Erowid is offline   Met citaat reageren
Oud 29 oktober 2008, 19:58   #51
vito85
HaarWeb lid
 
vito85's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2007
Locatie: nederland!
Berichten: 395
je moet dingen nooit gelijk afwijzen, met een positieve kijk op de wereld heb je zoiezo minder stress en minder haaruitval. ik geloof niet dat merken als nivea en swarzkopf zomaaar een product op de markt brengen,als dit rommel is. ik denk dat bij goed gebruik na een tijdje dit product best tot resultaten kan leiden.we zullen zien, en tijd zal wijsheid geven
vito85 is offline   Met citaat reageren
Oud 29 oktober 2008, 22:28   #52
Balou
HaarWeb lid
 
Balou's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2006
Berichten: 546
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erowid Bekijk bericht
Sport 3/4 x per week,kracht training.Heb een tijdje creatine in poedervom gebruikt.Wel wat kracht toename maar ook duidelijk meer haar uitval als daarvoor.Deze uitval nam weer af bij het staken van creatine.Slik ook 1.25mg fina per dag,misschien is het de combinatie.Voor mij iig geen extra reden om deze shampoo te gaan proberen gezien ik ook ketoconazol gebruik voor seborroïsch exeem
Iets innemen hoeft niet per definitie dezelfde uitwerking te hebben als wanneer iets topisch wordt aangebracht. Denk eens aan 70% alcohol denat, dit kun je gemakkelijk opsmeren, zonder dat het echt een ramp is, maar om in te nemen is dit niet zon succes...
__________________
Gebruikt:
1x per week duta 0,5
6x per week fina 1,25
2x per dag minox foam
dagelijks/om de dag nizoral shampoo

Gebruikt in het verleden:
spectral DNC, miconazol nitraat, S5 spironolactone creme, ASC-J9, afwisselende doses finasteride en dutasteride.

Status:
08/2006: Geen last van inhammen, licht doorkomende huid op kruin, dunner geworden haar bovenop.
02/2007: Kruin lijkt dichter, frontaal lichte achteruitgang wat betreft haardensiteit.
10/2007: Haaruitval in getale gelijk. Situatie op kruin prima, zeer tevreden zelfs. Hoop op behoud, wellicht verdikking, van huidige haarlijn.
04/2008: Steady
10/2008: Tevreden, nog weinig op Haarweb en dat is een goed teken.
01/2011: Prima bosje haar.
05/2016: Nog steeds goede bos haar, 10 jaar na begonnen te zijn met allerlei middeltjes.
Balou is offline   Met citaat reageren
Oud 1 november 2008, 02:48   #53
DL7
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 november 2008
Berichten: 9
Hallo, ben nieuw hier en gebruik sinds vandaag dit goedje. Heb geen kaalheid in de familie maar heb het gevoel dat ik meer haren verlies als voorheen. Heb van jongs af aan al redelijk dun haar en kleine inhammen (wel gewoon een volle bos). Ik heb wat langer haar en vroeg me af hoe ik de tonic aan moet brengen? Gewoon over het haar heen sproeien en dan inwrijven of haren aan de kant sproeien haren aan de kant sproeien etc? Daar geven ze weinig informatie over....moet ik de tonic aanbrengen net na het wassen van het haar met de shampoo of als de haren droog zijn?

Ben benieuwd of het resultaat heeft!
DL7 is offline   Met citaat reageren
Oud 1 november 2008, 13:38   #54
Boris
HaarWeb lid
 
Boris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2004
Locatie: Disney World
Berichten: 617
Ik denk dat het net als met andere hoofdhuidlotions is (bijv. actifur 7) en je moet zorgen dat het wel op de scalp terecht komt en niet in het haar. Als dit het enige middel is dat je gebruikt zou je eigenlijk een aantal foto's van je hoofdhuid/haar moeten maken en die dan vergelijken met over 3 maanden en 6 maanden. Dan kunnen we een beetje zien of het werkt.
__________________
My regimen:
  • Sinds 2011 weer 2 x per week keta 2% shampoo. met breaks van soms een maand of 2,3.
  • Sinds 2012 steeds een aantal maanden Inneov van Vichy

In the past:
  • La Biosthetique haarampullen (soort Aminexil)
  • jan 2003 - mei 2011 Proscar 0,8 tot 1,25 mg 6 x p/w
  • nov. 2004 - 2008 af en toe rooscure of keta 2%
  • Saw Palmetto 1 a 2 x per dag
  • 12/2001, 04/2002, 02/2004, 2010 aminexil kuur
Boris is offline   Met citaat reageren
Oud 2 november 2008, 10:18   #55
Basta
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 november 2008
Berichten: 75
Hello, Ik ben, net zoals DL7, ook nieuw,ik ben 16(bijna 17 jaar)En ikheb heel vaag het gevoel dat ik haar verlies, ik heb altijd al een bos haar gehad, nu nog steeds, maar ik begin nu inhammen te krijgen, en ik word helemaal gek, want ik wil mnhaar niet kwijt.

Maar goed, ik gebruik de Hair recharge nu zo een maand, en geloof het of niet, ikheb het gevoel dat het werkt... mn haaruitval is iets minder, maar goed, kan ook aan iets liggen.Heb zojuist mn 2de potje gehaald

@DL7, ja, je moet het echt op je hoofdhuid sproeien en dan inmasseren, niet op je haar.
Basta is offline   Met citaat reageren
Oud 2 november 2008, 20:31   #56
Stifter
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 november 2008
Berichten: 306
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basta Bekijk bericht

Maar goed, ik gebruik de Hair recharge nu zo een maand, en geloof het of niet, ikheb het gevoel dat het werkt... mn haaruitval is iets minder, maar goed, kan ook aan iets liggen.Heb zojuist mn 2de potje gehaald
Gebruik jij de shampoo en de lotion? Of een van beide?
Stifter is offline   Met citaat reageren
Oud 2 november 2008, 21:55   #57
Vane
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 april 2007
Berichten: 125
Ik ben er immidels al mee gestopt. Heb enkel de shampoo gebruikt en het leek alsof mijn haar dunner was, ik kon er helemaal niets meer mee doen.
Uiteraard raakte ik in paniek en probeerde ik gauw mijn oude shampoo en wat bleek; mijn haar was terug zijn normale zelf.

Dus mijn raad: als je van nature uit dun haar hebt, gebruik dan geen hairrecharge shampoo van nivea !
__________________
Regime:

- Dualgen 5% (Minox + Fina) elke ochtend
- ASC-J9 (0,040%) GESTOPT wegens de gele kleur. Ik had wel de indruk dat het iets deed.
- Perfect Saw Palmetto HE (sinds 06/05/09)
- Cystine voedingssupplement B6 (sinds 01/03/09)
- REVITA shampoo sinds (14/06/09)
- Gezonde levensstijl (veel fruit en groenten, veel bewegen)

- PRP-behandeling bij prohair op 2/12/2009



Status

- NW2-3
- De haaruitval is zich terug aan het stabiliseren
Vane is offline   Met citaat reageren
Oud 3 november 2008, 01:37   #58
DL7
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 november 2008
Berichten: 9
Dank voor de antwoorden! Na 2x wassen en 4x tonic sproeien nog geen verschil uiteraard! Zag de eerste keer veel haren in de handdoek, dit was de tweede keer (2 dagen later) al minder! Daarvoor had ik mijn haar enkele dagen niet gewassen dus dat kan de reden zijn. Denk dat ik eerdaags maar eens wat haar onder de microscoop ga leggen (werk in een laboratorium). Met name de wortel ben ik benieuwd naar.

De tonic voel je haast werken, mijn hele hoofdhuid wordt koud na aanbrengen! Maar ja, ik ben al blij als ik denk dat het wat doet.

20 jaar lang heb je millimeter haar en dan heb je het eindelijk lang lijkt het alsof het minder wordt...beetje jammer!
DL7 is offline   Met citaat reageren
Oud 3 november 2008, 17:38   #59
Phillow
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 november 2008
Berichten: 43
Question Nivea Hair recharge vs. Schwarzkopf Activ M

Gebruik sinds een klein jaartje Activ M en ben tevreden over de optische werking van het middel, namelijk dikker lijkende haren.

Met de komst van het soortgelijke middel Nivea Hair Recharge ben ik echter benieuwd hoe deze twee zich tot elkaar verhouden? Oftewel: welke middel is het meest effectief?

Wat denken jullie ervan?

Greetz,
Marnix
Phillow is offline   Met citaat reageren
Oud 3 november 2008, 19:19   #60
T.I.
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 oktober 2008
Berichten: 71
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ugh Bekijk bericht
Apart, als je googled op "Creatine" en "hair loss", kom je vooral mensen tegen die zich afvragen of creatine haaruitval veroorzaakt ipv of haaruitval voorkomt. Waarschijnlijk omdat creatine vooral in de bodybuilding wereld wordt gebruikt, waar ook middelen kunnen circuleren die slecht zijn voor je haren.
(Creatine werkt trouwens geweldig voor fitness/bb, teminste bij mij dan.)

Onderzoeks resultaten zullen ze denk ik ook niet graag publiceren omdat ze er lijkt me geen patent op kunnen zetten, waardoor andere fabrikanten het middel kunnen kopieeren.

Misschien dat ze een abstract/samenvatting willen vrijgeven als je daar specifiek om vraagt?

Creatine houd toch alleen vocht vast? Ik fitness ook fanatiek en heb ook last van haaruitval. Naar mijn mening krijg je door veel en zwaar trainen meer haarverlies omdat je lichaam tijdens het trainen meer testosteron aanmaakt en heeft creatine hier niks mee te maken. Doordat je lichaam meer vochtvasthoud lijk je groter, en bied je de spieren de mogelijkheid om zo snel mogelijk te groeien
T.I. is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Geschiedenis van de strip bverotti Chirurgische behandelingen 13 11 april 2010 21:41
Haarwerken FAQ (verouderde versie) - Feedback en suggesties Webmaster Haarwerken 28 24 april 2009 14:00
Hairmultiplication homersimpson Overige behandelingen 36 24 september 2006 22:30
hoe, wat & waarom.. pindakaas AGA - Algemeen 0 19 oktober 2003 14:44
GOED NIEUWS!!!! 6-bap is verkrijgbaar!!!!!!! melvinpoorter Medicijnen/haargroeimiddelen 20 14 oktober 2003 18:14


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:36.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.