Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 27 april 2004, 21:46   #46
Melvin25
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 oktober 2003
Berichten: 155
"Als ik nu bv. 3 miljoen goeie zaadcellen heb ipv 4 miljoen..sja...
Als je met fina stop gaat het iig weer naar de normale situatie..jaar wachten..dan aan de kids met goed zwemmend zaad "


- Nouja ik zou geen 25% kans willen lopen op en misbaksel hehe
- + Er is maar onderzoek over 2 jaar gedaan bij proscar las ik ergens, wie weet als het te lang aangetast is, of het nog goedkomt...

Tis niet met het idee om je bang te maken, ik heb het zelf ook genomen, maar er zit altijd risico bij
__________________
Minox 5%
alopesan
Melvin25 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 april 2004, 21:48   #47
Melvin25
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 oktober 2003
Berichten: 155
Zijn er hier geen mensen die al langer die 3 a 4 jaar propecia gebruiken en nog wel eens een test hebben laten doen? Zo ja, was de kwaliteit omlaag gegaan? Misschien zouden die mensen wel antwoord kunnen geven..
Die het al lang gebruiken en erna nog kinderen wilden of hebben gekregen
__________________
Minox 5%
alopesan
Melvin25 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 april 2004, 21:56   #48
Iemand
Warfare on Hair :D
 
Iemand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2003
Berichten: 291
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Melvin25
Zijn er hier geen mensen die al langer die 3 a 4 jaar propecia gebruiken en nog wel eens een test hebben laten doen? Zo ja, was de kwaliteit omlaag gegaan?
Tuurlijk is de kwaliteit klote, je moet een jaar stoppen voordat je conclusies kan trekken

Citaat:
- Nouja ik zou geen 25% kans willen lopen op en misbaksel hehe
a: ik zeg niet dat je aan kinderen moet doen met fina, ik zeg het tegenovergestelde
b: slecht zaad komt niet ver met zwemmen
Iemand is offline   Met citaat reageren
Oud 27 april 2004, 23:44   #49
raymond
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 april 2004
Berichten: 16
Question

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Iemand
Tja dan ben je wel erg duur uit, ik betaal ongeveer 50 euro voor 1 heel jaar fina (365 doseringen x 1.25mg) Bovendien kloppen de dingen die je zegt niet, fina zorgt niet voor hergroei(of bijna niet/nooit), dus logisch dat je daar niks zag gebeuren. Het behoud alleen je bestaande haardos. Dit wordt overal tot in den treure vermeld dus het verbaast me dat je dit niet weet

Het is vrij aannemelijk dat je haaruitval weer versnelt is na het stoppen met fina (al dan niet merkbaar)

Hoe kan het dat je maar 50 euro betaalt voor een jaar ?
Is dat omdat je de proscar zelf in vieren deelt?
Zelfs dan vind ik het verschil met wat ik betaal erg groot (betaal 76 euro voor 140 capsules).
raymond is offline   Met citaat reageren
Oud 27 april 2004, 23:51   #50
raymond
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 april 2004
Berichten: 16
Post

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaap
Nee hij zei dat Proscar de vruchtbaarheid aantast
Als ik me niet vergis gebruiken ze finasteride in de VS al ongeveer 7 jaar en ik heb nog nooit iets gehoord over blijvende onvruchtbaarheid.

Verminderde vruchtbaarheid kan wel voor komen geloof ik, maar zou moeten stoppen nadat je stopt met fina.
raymond is offline   Met citaat reageren
Oud 27 april 2004, 23:59   #51
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door raymond
Hoe kan het dat je maar 50 euro betaalt voor een jaar?
Sja, ik zag dat hij zijn fina koopt bij www.dru-online.com. Daar kosten 60 pillen van 5mg maar 50 dollar. Aangezien je deze in vieren kan hakken kun je daar 240 dagen mee door. Om tot de 365 te komen moeten daar nog 30 pillen bij die dus 25 dollar kosten.

Zo heb je bij dru-online.com een jaar lang fina voor maar 75 dollar dus. (50 is iets overdreven dus neem ik aan). En dat is dan excl. eventuele verzendkosten, ik weet niet of die er nog bijkomen.

Het is in ieder geval een stuk goedkoper dan de 130 euro die ik nu betaal voor 3 maanden 1 mg Propecia per dag.

Maar Iemand, kun je er iets meer over vertellen wat je dan in huis krijgt? Is het gewoon officiele Proscar (met ook bijsluiter) of is het een of andere vage replica? En weet je zeker dat er wel (goede) fina inzit? En gaat het bezorgen goed?

Ikzelf slik nu gewoon Propecia, het is reteduur maar het voordeel is wel dat ik een gerenommeerd medicijn slik en dat doe ik toch liever dan een vaag importproduct. Maar als iemand kan aantonen dat bestellen bij bijv. dru-online.com net zo goed is, schakel ik graag over.

Is het trouwens niet mogelijk om helemaal NIETS voor je fina te betalen door te vragen of je huisarts je Proscar gaat voorschrijven?? Ik neem aan dat dat wel vergoed wordt door het ziekenfonds en als je een beetje 'n relaxte huisarts hebt (zoals ik toevallig ) wil zij/hij dat wellicht best doen.

Heeft iemand hier ervaringen mee??
Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 28 april 2004, 00:54   #52
schaap
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 januari 2004
Berichten: 64
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj

Is het trouwens niet mogelijk om helemaal NIETS voor je fina te betalen door te vragen of je huisarts je Proscar gaat voorschrijven?? Ik neem aan dat dat wel vergoed wordt door het ziekenfonds en als je een beetje 'n relaxte huisarts hebt (zoals ik toevallig ) wil zij/hij dat wellicht best doen.

Heeft iemand hier ervaringen mee??
Ja dat heb ik voorgeschreven gekregen, maar ik durf het niet te slikken.

Vanwege die onvruchtbaarheids-gedoe
schaap is offline   Met citaat reageren
Oud 28 april 2004, 07:59   #53
Iemand
Warfare on Hair :D
 
Iemand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2003
Berichten: 291
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
Sja, ik zag dat hij zijn fina koopt bij www.dru-online.com
Maar Iemand, kun je er iets meer over vertellen wat je dan in huis krijgt? Is het gewoon officiele Proscar (met ook bijsluiter) of is het een of andere vage replica? En weet je zeker dat er wel (goede) fina inzit? En gaat het bezorgen goed?Ikzelf slik nu gewoon Propecia, het is reteduur maar het voordeel is wel dat ik een gerenommeerd medicijn slik en dat doe ik toch liever dan een vaag importproduct. Maar als iemand kan aantonen dat bestellen bij bijv. dru-online.com net zo goed is, schakel ik graag over.
Die 50 euro klopt anders aardig hoor, ik ben ongeveer 75 euro kwijt voor 480 doseringen, naja dan wordt het 57 euro voor een jaar. En propecia is alleen "gerenomeerd" om de reclame en omdat zij als eerste mee op de markt kwamen ? Het gaat om de werkzame stof, finasteride. of het nou van propecia is of een generieke pil zoals ik gebruik maakt geen bal uit... Ik heb wel gezocht of de fina van dru wel bevat wat het zou moeten bevatten en dat bleek wel goed te zitten. (je zit geen melkpoeder te kauwen ofzo )
Ik heb tot nu toe 2 keer besteld en nog geen problemen gehad, kwam de eerste keer binnen 2 weken uit India en de keer erna bijna binnen een week. het komt bij sommige mensen wel eens voor dat de douane het onderschept, dan stuur je een briefje met wat er in zit en krijg je het gewoon alsnog.

Het is Generieke Finasteride, dus je krijg de pilletjes verpakt in een grote strip(in een envelop), geen bijsluiter. (neemt alleen maar ruimte in met de luchtpost De fina komt bij Dr. Reddy's vandaan. Deze zijn aanwezig op de NYSE (New York Stock Exchange) en staan bekend als betrouwbaar.

Citaat:
En weet je zeker dat er wel (goede) fina inzit?
bestaat er slechte dan, fina is fina Ik denk dat je bedoel a: zit er wel fina in b: zit er geen andere troep in -> het is gewoon fina zonder andere troep.

Laatst gewijzigd door Iemand; 28 april 2004 om 08:39
Iemand is offline   Met citaat reageren
Oud 28 april 2004, 09:37   #54
Melvin25
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 oktober 2003
Berichten: 155
Ja ik heb ook op die sites gelezen dat mensen het in Amerika al langer dan vijf jaar gebruiken.. Maar hebben die ooit een test laten doen mbt de vruchtbaarheid? Ik bedoel..het is geen bijwerking die je zo kan opmerken..
Ik zou hier gewoon wat meer informatie over willen hebben
__________________
Minox 5%
alopesan
Melvin25 is offline   Met citaat reageren
Oud 28 april 2004, 11:46   #55
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Iemand
bestaat er slechte dan, fina is fina
Hey Iemand, bedankt voor je reactie!

Ik weet niet of er slechte fina bestaat, heb op dit forum wel eens over de kwaliteit van fina horen praten. Zo zou de kwaliteit van de fina van de kliniek van Boersma ook beter zijn. Dat heb ik tenminste op dit forum eens gelezen, en niet gepost door Boersma zelf

Is dit dan gewoon onzin??
Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 28 april 2004, 13:26   #56
Melvin25
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 oktober 2003
Berichten: 155
Volgens mij is fina ook gewoon fina..
Wat wel zo is, is dat er op een gegeven moment veel nep medicijnen in omloop waren, volgens de kranten kwamen die zelfs terecht in apotheken..Dit waren dan gewoon bijv. dextro energy die als medicijn werden verkocht om veel geld te verdienen, opichterS!
Als je via internet besteld en je wilt dat voor langere tijd doen, zal ik het medicijn de eerste keer gewoon laten onderzoeken
__________________
Minox 5%
alopesan
Melvin25 is offline   Met citaat reageren
Oud 28 april 2004, 17:08   #57
Iemand
Warfare on Hair :D
 
Iemand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2003
Berichten: 291
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
Hey Iemand, bedankt voor je reactie!
Zo zou de kwaliteit van de fina van de kliniek van Boersma ook beter zijn.
Is dit dan gewoon onzin??
ja en nee, de pillen van Boersma zijn beter dan "fina pillen" waar geen fina in zit

Finasteride pillen tussen dr reddy's en propecia maakt geen hol uit, zoals ik zei..fina is fina, wat wel zo kan zijn is dat er wellicht nog andere stofjes in boersma pillen zitten die goed zijn voor je haar(weet niet of dat zo is), maar deze kan je zelf ook wel kopen/eten/gevarieerde voeding (vitamines, anti oxidanten..enzo)
Iemand is offline   Met citaat reageren
Oud 1 mei 2004, 00:10   #58
Biljartbal
Banned user
 
Biljartbal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2003
Berichten: 868
Omdat PROPECIA (finasteride 1 mg) gebruikt wordt door jonge mannen (18-41 jaar) met een eventuele kinderwens, is dit een belangrijke vraag die wij hebben onderzocht. De resultaten van onderzoeken, waaronder ook die met betrekking tot de vruchtbaarheid van de gebruiker, hebben ertoe geleid dat de Nederlandse overheid PROPECIA heeft goedgekeurd. Ook in veel andere landen zoals Frankrijk, Duitsland, Engeland, Amerika etc. is het middel goedgekeurd.

In dierexperimenteel onderzoek bij 3 diersoorten is onderzocht of finasteride invloed heeft op de vruchtbaarheid en of er een effect is op de nakomelingen. Er werden tijdens dit onderzoek hoge doses finasteride aan de dieren toegediend, maar er werden bij deze dieren geen relevante negatieve effecten op de vruchtbaarheid en de nakomelingen waargenomen. Ook is bij mannen bij wie de vorming van dihydrotestosteron (DHT) door een genetische aanleg levenslang onderdrukt is (PROPECIA remt ook de vorming van DHT) gemeld dat bij hen de productie van zaad (spermatogenese) normaal is en dat zij gezonde nakomelingen hebben.

Er is een zeer kleine hoeveelheid finasteride teruggevonden in de zaadvloeistof van mannen die finasteride kregen. Uit onderzoek bij resusapen blijkt dat deze kleine hoeveelheid geen risico voor de groeiende mannelijke foetus vormt.

Uit deze gegevens bij dieren blijkt dat er geen aanwijzingen bestaan dat PROPECIA invloed heeft op de kwaliteit van het zaad of een nadelig effect heeft op de bevruchting.

Kortom: u kunt finasteride gebruiken als u kinderwens heeft, maar uw vrouw mag de stof finasteride niet aanraken of innemen vanwege het risico voor de mannelijke foetus.

http://www.propecia.nl/?pid=63&itemid=62
Biljartbal is offline   Met citaat reageren
Oud 1 mei 2004, 00:16   #59
Biljartbal
Banned user
 
Biljartbal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2003
Berichten: 868
http://www.europeants.org/WTPS/Informatie/haargroei.htm

Deze site meldt wel dat de vruchtbaarheid kan worden aangetast
Biljartbal is offline   Met citaat reageren
Oud 1 mei 2004, 09:28   #60
Iemand
Warfare on Hair :D
 
Iemand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2003
Berichten: 291
Dat stukje van propecia heeft hetzelfde aan als wat ik zei..
Als je fina gebruik gewoon niet aan de kindjes gaan, als je er langere tijd mee stop, is er niks aan de hand.
__________________
Regime:

Intern:
2x Finasteride (1/4 van 5mg) (dru-online.com)
1x Saw Palmetto 160mg (CheapRegaine.nl)
Vitamine B-Complex (Etos)
Vitamine C (1000mg)
Selenium-Zink (Etos)
Visolie / Omega-3 Vetzuren (Etos)
Bio-MSM 1500mg (Pharma Nord)
Dagravit Totaal 30 (Dagravit)

Extern:

1x-2x Minoxidil 5% (Kirkland, CheapRegaine.nl)
of
2x Minoxidil 5% Day and Night kit (Dr Lee, Minoxidil.com)

Toekomst misschien:
Rooscure
een Anti-histamine
Iemand is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[finasteride] Het delen van Proscar niek1224 Medicijnen/haargroeimiddelen 111 15 januari 2017 01:02
[finasteride] Shedding maart84 Medicijnen/haargroeimiddelen 236 28 mei 2009 10:02
AA invloed op zwangerschap? Evi AA bij kinderen 11 12 juni 2005 15:03


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:13.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.