Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 4 augustus 2015, 10:06   #31
ryan82
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 november 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 725
qua kosten valt het echt mee:

25g = $350 (roughly). At 100mg/day you're looking at 250 days of applications (8 months). Which means $1.40 per day.

I'm planning on doing at least 60mg topically and another 60mg (at least) orally.


__________________
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Maatregelen:
04-2004: minoxidil

07-2004: Dustateride (dichter haar, ook frontaal)
08-2012: RU
01-2014: Spiro cream (Toekomst)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
ryan82 is offline   Met citaat reageren
Oud 4 augustus 2015, 23:19   #32
gatso24
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 maart 2004
Berichten: 103
Hoe kan nou een product dat nog in de pre klinische fase zit te koop zijn? Dit product heeft nog niet eens een fda goedkeuring en toch kan je t al kopen ??
gatso24 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 augustus 2015, 22:46   #33
bennie100
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 augustus 2014
Berichten: 65
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gatso24 Bekijk bericht
Hoe kan nou een product dat nog in de pre klinische fase zit te koop zijn? Dit product heeft nog niet eens een fda goedkeuring en toch kan je t al kopen ??
Het middel bestaat al (wellicht niet in de juiste vorm), maar het is officieel nog geen product zeg maar.
bennie100 is offline   Met citaat reageren
Oud 6 augustus 2015, 20:11   #34
gatso24
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 maart 2004
Berichten: 103
Ah, dat zag ik dus met 13 jaar farma over het hoofd ... Maar nou even serieus; het is niet door de FDA of door de EMEA goedgekeurd, dat heb ik even nagekeken. Er is dus geen product. En als het er al was, dan kon je het buiten de fabrikant niet kopen (tenzij het illegaal wordt gebakken in India..) , nieuwe geneesmiddelen lopen namelijk nog gemiddeld 12 jaar op patent na ontdekking.

Actelion heeft het gekocht van Kythera en geven zelf aan dat ze in 2020 klaar zijn om de markt op te gaan. Maar goed, dat is allemaal uiteraard maar apekool want waarom zou je op de FDA, EMEA en fabrikant gaan wachten als het zo te koop is. Oh ogenblikje, ik moet even m'n nieuwe IPhone 17S gaan opnemen.
gatso24 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 augustus 2015, 00:33   #35
ryan82
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 november 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 725
Het werkt (naar mijn mening!) als volgt: DIRECT menselijke proeven zijn verboden. Grote bedrijven doen tests met muizen. Wanneer dit goed gaat moet het product met een hoop keuringen, wat tig jaar kost uiteindelijk overgaan op menselijke proeven. Dan is het product 90-99% veilig.

Wat bedrijven doen is het via illegalen manieren op de markt uitbrengen. Zij kijken gewoon mee op de forums en passen zo het product indien nodig aan.

Of dit is een kopie via een laboratorium dude.. dat kan ook ..

Risico's zijn er altijd! Wanneer je zeker wilt zijn en dat is je goed recht moet je zeker 5-10 jaar wachten indd. Het product is een hooikoorts achtige middel wat ik op gevoel denkt dat dit wel redelijk veilig is. Maar goed wie ben ik? In ieder geval geen dokter..


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gatso24 Bekijk bericht
Ah, dat zag ik dus met 13 jaar farma over het hoofd ... Maar nou even serieus; het is niet door de FDA of door de EMEA goedgekeurd, dat heb ik even nagekeken. Er is dus geen product. En als het er al was, dan kon je het buiten de fabrikant niet kopen (tenzij het illegaal wordt gebakken in India..) , nieuwe geneesmiddelen lopen namelijk nog gemiddeld 12 jaar op patent na ontdekking.

Actelion heeft het gekocht van Kythera en geven zelf aan dat ze in 2020 klaar zijn om de markt op te gaan. Maar goed, dat is allemaal uiteraard maar apekool want waarom zou je op de FDA, EMEA en fabrikant gaan wachten als het zo te koop is. Oh ogenblikje, ik moet even m'n nieuwe IPhone 17S gaan opnemen.
__________________
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Maatregelen:
04-2004: minoxidil

07-2004: Dustateride (dichter haar, ook frontaal)
08-2012: RU
01-2014: Spiro cream (Toekomst)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
ryan82 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 augustus 2015, 00:49   #36
bennie100
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 augustus 2014
Berichten: 65
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gatso24 Bekijk bericht
Ah, dat zag ik dus met 13 jaar farma over het hoofd ... Maar nou even serieus; het is niet door de FDA of door de EMEA goedgekeurd, dat heb ik even nagekeken. Er is dus geen product. En als het er al was, dan kon je het buiten de fabrikant niet kopen (tenzij het illegaal wordt gebakken in India..) , nieuwe geneesmiddelen lopen namelijk nog gemiddeld 12 jaar op patent na ontdekking.

Actelion heeft het gekocht van Kythera en geven zelf aan dat ze in 2020 klaar zijn om de markt op te gaan. Maar goed, dat is allemaal uiteraard maar apekool want waarom zou je op de FDA, EMEA en fabrikant gaan wachten als het zo te koop is. Oh ogenblikje, ik moet even m'n nieuwe IPhone 17S gaan opnemen.
Dit sarcasme is lichtelijk onnozel. Het komt vaak voor dat middelen al heel lang bestaan, maar het (ik neem aan dat je dat weet) lastig is of een te lang proces is om er goedkeuring van de FDA of EMEA voor te krijgen is, en daardoor nog geen echte producten zijn maar al wel bestaan. RU58441 is hetzelfde verhaal. Bekende onderzoekers op dit gebied als Hideo Uno deden in de jaren 90 al onderzoek naar dit medicijn. Het is van toen tot nu veelvoudig gebruikt door consumenten. Het bestaat al die tijd al, zonder dat het een approved product is. Er zijn een aantal partijen die interesse hebben om RU58441 officieel op de markt te brengen, maar jammer genoeg fungeer jij niet als hun consultant, want anders had je hun kunnen behoeden voor een grote fout! Want RU58441 bestaat toch allang?!
bennie100 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 augustus 2015, 00:57   #37
bennie100
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 augustus 2014
Berichten: 65
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ryan82 Bekijk bericht
Het werkt (naar mijn mening!) als volgt: DIRECT menselijke proeven zijn verboden. Grote bedrijven doen tests met muizen. Wanneer dit goed gaat moet het product met een hoop keuringen, wat tig jaar kost uiteindelijk overgaan op menselijke proeven. Dan is het product 90-99% veilig.

Wat bedrijven doen is het via illegalen manieren op de markt uitbrengen. Zij kijken gewoon mee op de forums en passen zo het product indien nodig aan.

Of dit is een kopie via een laboratorium dude.. dat kan ook ..

Risico's zijn er altijd! Wanneer je zeker wilt zijn en dat is je goed recht moet je zeker 5-10 jaar wachten indd. Het product is een hooikoorts achtige middel wat ik op gevoel denkt dat dit wel redelijk veilig is. Maar goed wie ben ik? In ieder geval geen dokter..
Haha Dokters weten ook alleen maar wat medisch en farmaceutisch onderzoekers hun vertellen. Maar ik geloof ook dat het zo gaat. Ze lekken het recept voor hun medicijn, volgen het op die manier gelijk in de praktijk en kunnen zo veel gerichtere clinical trials doen die effectiever en dan ook veel goedkoper zijn en koppen het product zo in.
bennie100 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 augustus 2015, 03:10   #38
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.310
Zodra een chemische samenstelling bekend is...
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 7 augustus 2015, 09:08   #39
gatso24
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 maart 2004
Berichten: 103
Citaat:
Dit sarcasme is lichtelijk onnozel. Het komt vaak voor dat middelen al heel lang bestaan, maar het (ik neem aan dat je dat weet) lastig is of een te lang proces is om er goedkeuring van de FDA of EMEA voor te krijgen is, en daardoor nog geen echte producten zijn maar al wel bestaan. RU58441 is hetzelfde verhaal
Onnozele reactie. Jij spreekt over een molecuul dat bij geen fabrikant thuis hoort. Setipiprant is een middel dat in klinische fase 2 zit. Het is eigendom van Kythera en de licentie loopt via Actelion, beide beursgenoteerde farmaceuten met tenminste $500 miljoen omzet. Denk jij nou echt dat die dat toelaten dat een merkloze variant op de markt is? Waar altijd verwarring over bestaat is het patent ; finasteride begon ooit als Proscar en Propecia, toen het patent verviel werd het finasteride, niet andersom. Je gaat toch een ontdekt molecuul niet voor veel minder verkopen (als generiek) als er nog een prachtige 12 jarige patentbeschermde weg voor je open ligt? Maar goed; doe lekker je eigen ding. Ik wil wel eens zien wie hier met setipripant komt buiten Actelion en Kythera om. Het is de goden verzoeken om dit spul (dat nergens geregistreerd is) te gaan kopen en gebruiken.

Laatst gewijzigd door gatso24; 7 augustus 2015 om 16:40
gatso24 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 augustus 2015, 09:36   #40
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.310
Beste Gatso, wil je aub niets knippen en plakken waarbij je mijn naam boven de reactie zet van een ander... Dankje!

Got a rep to protect ;-)

Laatst gewijzigd door Reet; 7 augustus 2015 om 09:39
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 7 augustus 2015, 16:40   #41
gatso24
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 maart 2004
Berichten: 103
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reet Bekijk bericht
Beste Gatso, wil je aub niets knippen en plakken waarbij je mijn naam boven de reactie zet van een ander... Dankje!

Got a rep to protect ;-)
Foutje aangepast
gatso24 is offline   Met citaat reageren
Oud 9 augustus 2015, 00:01   #42
bennie100
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 augustus 2014
Berichten: 65
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gatso24 Bekijk bericht
Onnozele reactie. Jij spreekt over een molecuul dat bij geen fabrikant thuis hoort. Setipiprant is een middel dat in klinische fase 2 zit. Het is eigendom van Kythera en de licentie loopt via Actelion, beide beursgenoteerde farmaceuten met tenminste $500 miljoen omzet. Denk jij nou echt dat die dat toelaten dat een merkloze variant op de markt is? Waar altijd verwarring over bestaat is het patent ; finasteride begon ooit als Proscar en Propecia, toen het patent verviel werd het finasteride, niet andersom. Je gaat toch een ontdekt molecuul niet voor veel minder verkopen (als generiek) als er nog een prachtige 12 jarige patentbeschermde weg voor je open ligt? Maar goed; doe lekker je eigen ding. Ik wil wel eens zien wie hier met setipripant komt buiten Actelion en Kythera om. Het is de goden verzoeken om dit spul (dat nergens geregistreerd is) te gaan kopen en gebruiken.
Voor zover ik weet is finasteride een werkzame stof die Merck in 1992 in een pil op de markt heeft gebracht onder de naam proscar en later een 1mg versie onder de naam propecia.

Maar goed, Setipiprant bestaat al jaren. Denk jij derhalve nou serieus dat er geen third party's zijn die onderhand gerepliceerde versies verkopen? In feite gebeurd het al een lange tijd. En het lijkt me niet bijzonder problematisch voor grote farmaceuten. Zij staan juridisch vaak sterk met hun patenten, dus zij zijn in de eerste instantie de enigen die geld kunnen verdienen aan het middel wat zij ook alleen maar op de markt mogen brengen. En als mensen het buiten het normale circuit om gebruiken en daarover rapporteren kan het hun ook nog helpen om hun clinical trials effectiever in te richten.
bennie100 is offline   Met citaat reageren
Oud 9 augustus 2015, 00:03   #43
bennie100
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 augustus 2014
Berichten: 65
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reet Bekijk bericht
Zodra een chemische samenstelling bekend is...
Precies!
bennie100 is offline   Met citaat reageren
Oud 9 augustus 2015, 11:12   #44
gatso24
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 maart 2004
Berichten: 103
Dus als het product al bestaat, ga je als farmaceut het product registreren? Lekker logisch. Maar goed , je hoeft mijn farmaceutische kennis niet te geloven, mij best. Laat maar zien dat setipiprant is geregistreerd als geneesmiddel door de FDA en Emea. Gaat je niet lukken want het product is er niet

Edit: ik zie net dat Allergan er 2,1 miljard (!!!) dollar voor wil betalen. Logisch toch 2,1 miljard dollar betalen voor iets dat in jouw ogen gewoon al te koop is? Maar ik zal voor de rest van de lezers uitleggen hoe het werkt;

Eerst gaat de FDA kijken of het product op de markt mag, Kyathera heeft het patent, dan volgt de pricing, dan de authorisatie en dan de verkoop als merkgeneesmiddel. Naar meestal een jaar of 12-14 (dus in 2027 op z'n vroegst) is setipiprant verkrijgbaar als generiek medicijn. Tot die tijd is het exclusief van Allergan / Actelion . Merkloze setipiprant kan niet vanwege het patent. Wat er dus evt op de markt zou kunnen komen is illegaal, maar er zal vast een Chinees of Indiër zijn die het gaat proberen.
__________________
Finasteride 2001
Dutasteride 2005
Finasteride 2015
Minoxidil 2015
HT MC Hairplus 2015
Q10 100mg 2015
Areds2 formule 2014 Vitaminenoprecept.nl
Vitamine D3 25 mcg 2014
Saw Palmetto Pros Totalis Vitaminenoprecept.nl

Laatst gewijzigd door gatso24; 9 augustus 2015 om 11:22
gatso24 is offline   Met citaat reageren
Oud 9 augustus 2015, 15:37   #45
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.310
De wereld is verre van ideaal en waar geld te verdienen is worden regels overtreden. Je zegt het zelf al in jouw laatste zin...
Reet is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:25.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.