Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 27 maart 2017, 10:36   #1
Grand
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 oktober 2016
Berichten: 3
Geslacht:
Laatste weken last v radicale kaalheid

Beste lotgenoten,

Al langer had ik last van kaalheid op mijn achterhoofd maar niet in deze radicale vorm. Daardoor was er voor mij nooit de noodzaak geweest om er serieus werk van te maken.

Ik liep ong twee jaar terug bij het Mauritskliniek in Den Haag en de dokter liet mijn vitamine D nachecken. Ik bleek een laag vitamine D gehalte te hebben en liet dat aanvullen met druppels. Omdat er verder geen significante veranderingen zijn opgetreden heb ik ook geen verdere consults genomen bij dokter Meinardi.

De afgelopen maand is het naar mijn weten veel radicaler geworden. Ik heb weliswaar een veel drukkere periode gehad met veel werk, veranderd slaapritme, niet al te goed en gezond gegeten etc. Ik weet niet of het daar mee samenhangt. Sowieso ben ik van plan om per direct weer langs dokter Meinardi bij het Mauritskliniek langs te gaan. Intussentijd hoor ik graag eventuele stappenplannen van lotgenoten en jullie ervaringen en bedenkingen over mijn kaalheid. Ik heb een aantal foto's van gisteravond toegevoegd. Mijn substantie in de haar is een soort olie en daardoor is alles water beter zichtbaar.

Ik ben een man en ben net enkele maanden 26jr geworden. Vorige week heb ik een bloedonderzoek bij de huisarts laten doen en daar blijkt dat mijn vitamine D waarden op dit moment goed zijn.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg unnamed (1).jpg‎ (146,6 KB, 105x gelezen)
Bestandstype: jpg unnamed (5).jpg‎ (144,7 KB, 79x gelezen)
Bestandstype: jpg unnamed.jpg‎ (140,0 KB, 76x gelezen)
Bestandstype: jpg unnamed (2).jpg‎ (132,2 KB, 66x gelezen)
Bestandstype: jpg unnamed (3).jpg‎ (140,6 KB, 93x gelezen)

Laatst gewijzigd door Grand; 27 maart 2017 om 10:39
Grand is offline   Met citaat reageren
Oud 27 maart 2017, 18:35   #2
Pietjeee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 maart 2013
Berichten: 392
Ik weet niet hoe ik het precies zou moeten zien maar het gebruik van veel gel is nooit goed. Zowel voor het haar zelf als het esthetisch effect hiervan. Wat ik zelf heb gedaan is om mijn 23e gestart met minoxidil en een jaar later met finasteride. Nooit benoemenswaardige klachten gehad van dit gebruik, wel goede resultaten. Zelf ben ik momenteel 26 jaar oud en is mijn bos haar voller dan het op mijn 23e was.
__________________
- 1x 1.25mg Finasteride
- 1x Kirkland Foam
- 2x Omega-3
Pietjeee is offline   Met citaat reageren
Oud 28 maart 2017, 11:41   #3
123hallo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 713
Geslacht:
Beste is te starten met finasteride en minoxidil en afzien of er wat effect is van terug-groei na een jaar. Dan kan je altijd nog een haartransplantatie overwegen.

Verder een gezond eet en leefpatroon gaan aanhouden, niet stressen en vooral niet roken of drugs en matigen met alcohol.

Over de finasteride, er is een kleine kans op bijwerkingen, maar daar zou ik me er persoonlijk niet druk over maken. Ga er snel achteraan, zou ik zeggen.
123hallo is offline   Met citaat reageren
Oud 11 april 2017, 16:13   #4
Grand
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 oktober 2016
Berichten: 3
Geslacht:
Arrow

Bedankt voor de reacties.

Ik kan helaas haast niet zonder gel, ik probeer wel de betere en veel natuurlijkere producten te gebruiken, in dit geval een soort olie substantie. Ik zou niet weten hoe ik anders mijn haar in model kan brengen en of dit invloed heeft op haaruitval?

Wat betreft mijn bezoek aan de Maurits Klinieken:
Mijn vit-D waarden zijn weliswaar gezond en stabiel maar hebben niet het punt bereikt waarop haargroei kan plaatsvinden. Daarom is besloten om mijn vit-D zwaar aan te vullen met capsules van 25000EG. Dit gebeurt de komende 6 weken a 3 maal in de week. Tegelijkertijd is mijn bloed opgenomen om andere belangrijke waarden te meten zodat wij definitief vast kunnen stellen dat het of genetisch of een ander defect is en eventueel het behandelplan daarop af te stemmen.

De dokter heeft mij aangeraden om eens te kijken naar lichttherapie. Ik heb daarvoor een laserkam aangeschaft (12 stralen) waarmee ik dit weekend mee ga beginnen.

Uiteraard is met mij de opties finasteride en minoxidil doorgenomen maar zowel de dokter en ik hebben dat liever niet op dit moment. Vooral de risico's op bijwerkingen staan mij niet zo.


Wat vinden jullie hiervan? Zijn er andere mogelijkheden die ik intussen kan uitproberen? Ik hoor graag opmerkingen en advies over bijvoorbeeld de lichttherapie. Ik heb ook iets gehoord over argan/olijfolie, knoflook met zout injecteren op het hoofd.
Alhoewel dit niet wetenschappelijk bewezen is (farmacie industrie daar niets aan verdienen) schijnt het volgens de dokter bij sommige mensen te werken. Het is in in ieder geval in bepaalde kringen een populaire methode bij haaruitval. Verder vroeg ik mij af of jullie mij een bepaalde shampoo kunnen aanraden?

Laatst gewijzigd door Grand; 11 april 2017 om 16:21
Grand is offline   Met citaat reageren
Oud 11 april 2017, 17:11   #5
zyzzalive
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2016
Berichten: 973
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Grand Bekijk bericht
Bedankt voor de reacties.

Ik kan helaas haast niet zonder gel, ik probeer wel de betere en veel natuurlijkere producten te gebruiken, in dit geval een soort olie substantie. Ik zou niet weten hoe ik anders mijn haar in model kan brengen en of dit invloed heeft op haaruitval?

Wat betreft mijn bezoek aan de Maurits Klinieken:
Mijn vit-D waarden zijn weliswaar gezond en stabiel maar hebben niet het punt bereikt waarop haargroei kan plaatsvinden. Daarom is besloten om mijn vit-D zwaar aan te vullen met capsules van 25000EG. Dit gebeurt de komende 6 weken a 3 maal in de week. Tegelijkertijd is mijn bloed opgenomen om andere belangrijke waarden te meten zodat wij definitief vast kunnen stellen dat het of genetisch of een ander defect is en eventueel het behandelplan daarop af te stemmen.

De dokter heeft mij aangeraden om eens te kijken naar lichttherapie. Ik heb daarvoor een laserkam aangeschaft (12 stralen) waarmee ik dit weekend mee ga beginnen.

Uiteraard is met mij de opties finasteride en minoxidil doorgenomen maar zowel de dokter en ik hebben dat liever niet op dit moment. Vooral de risico's op bijwerkingen staan mij niet zo.


Wat vinden jullie hiervan? Zijn er andere mogelijkheden die ik intussen kan uitproberen? Ik hoor graag opmerkingen en advies over bijvoorbeeld de lichttherapie. Ik heb ook iets gehoord over argan/olijfolie, knoflook met zout injecteren op het hoofd.
Alhoewel dit niet wetenschappelijk bewezen is (farmacie industrie daar niets aan verdienen) schijnt het volgens de dokter bij sommige mensen te werken. Het is in in ieder geval in bepaalde kringen een populaire methode bij haaruitval. Verder vroeg ik mij af of jullie mij een bepaalde shampoo kunnen aanraden?
Gebruik matte haarstylingsproduct, daarmee kun je je haar in model brengen zonder dat het een wetlook heeft (en dus nog dunner/kaler oogt).

Ten tweede zitten er aan minoxidil amper bijwerkingen, ik zou dat echt sterk aanraden om het te overwegen. Finasteride is een ander verhaal, daar snap ik dat je daar je twijfels bij hebt.

Qua shampoo regenepure, deze bevat ketaconazole en dit kan de haargroei wat stimuleren/haaruitva afremmen (icm. minoxidil)
zyzzalive is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:38.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.