Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 26 april 2017, 21:08   #1
Gor
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 december 2016
Berichten: 10
Geslacht:
Langdurig haaruitval.. zie foto's

Hallo iedereen,

Uit wanhoop schrijf ik dit verhaal omdat ik helemaal gesloopt ben door mijn langdurige haaruitval.

Mijn haaruitval is vorig jaar juli begonnen. Ik maakte me niet zo druk want ik had extreem veel haar. In september had ik nog steeds haaruitval en had ik een dermatoloog bezocht. De dermatoloog vertelde mij dat ik telogeen effluvium had en dat het nog ongeveer 6 weken zou duren. Na 12 weken had ik weer een dermatoloog bezocht en ik kreeg weer hetzelfde te horen. Ik moest het nog eens 6 weken afwachten..

Inmiddels ben ik 9 maanden verder en ben ik de helft van mijn haar kwijt. Mijn haar is heel erg dun geworden en er is veel meer hoofdhuid te zien. Mijn scheiding is ook wat breder en die loopt nu ver door naar achter. Elke dag verlies ik meer dan honderd haren, en er zijn dagen dat het er honderden zijn. Er groeien ook (nog) geen nieuwe haren terug.Ik kan echt niks meer met mijn haar want het is ook nog eens zo dof geworden waardoor alles snel in de klit raakt.

In mijn bloed is er verder niks vreemds gevonden. Ik heb veel geld uitgegeven aan haarproducten tegen haaruitval, maar niks helpt.

Ik ben heel erg depressief geworden door alles en ik kom liever niet meer buiten

Wat kan ik nog verder laten onderzoeken? Ik weet niet waar ik het nog zoeken moet.

Ik heb een aantal foto's toegevoegd. In het echt ziet het er veel erger uit.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg foto1.jpg‎ (97,1 KB, 103x gelezen)
Bestandstype: jpg foto2.jpg‎ (36,6 KB, 102x gelezen)
Bestandstype: jpg foto3.jpg‎ (28,1 KB, 91x gelezen)
Gor is offline   Met citaat reageren
Oud 26 april 2017, 23:18   #2
bmmhb
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 juli 2016
Berichten: 15
Geslacht:
Dag Cor,

Het verhaal wat jij schrijft is voor mij heel herkenbaar. Zelf heb ik ook te maken met veel en langdurige haaruitval, dit is ook begonnen rond juli. Ook ik heb de dermatoloog bezocht, de eerste conclusie was AGA maar naar een tweede onderzoek werd er Telogeen Efluffium (TE) gediagnosticeerd wel icm AGA. Helaas is hier geen duidelijke behandeling voor omdat er veel denkbare oorzaken voor zijn. Zelf ben ik er wel achtergekomen dat chronische stress bij mij TE veroorzaakt. En dit probeer ik destijds actief antepakken, maar tot nu toe helaas nog zonder succes.

TE heeft na het weghalen van de oorzaak een nasleep van +- 3 maanden, het volledig hergroeien zal +- 6 maanden tot een jaar bedragen. Omdat TE ook bij jou dus een oorzaak heeft is het belangrijk om de oorzaak te achterhalen en deze actief te bestrijden. Denkbare oorzaken kunnen zijn je depressie (wat dus een visuele cirkel veroorzaakt), traumatische gebeurtenis in het verleden (overlijden, veranderingen in het leven, etc.), stress.

Aangezien je aangeeft last te hebben van depressie is het raadzaam om er met iemand over te gaan praten, dit kan opluchten en je helpen. Wellicht dat een psycholoog je kan helpen met je depressie. Probeer daarnaast gezond te leven, dus kortweg: gezond eten, genoeg bewegen en genoeg slaap pakken en wel leuke dingen te blijven doen! Probeer je hoofdhuid en haren ook in goede conditie te krijgen, dus niet allelei verschillende shampoos met chemicaliën. Maar bijvoorbeeld een milde shampoo en juiste olie voor een goede conditie van de hoofdhuid. Google er maar eens op. Hoofdhuid massage kunnen ook helpen, als je het maar structureel doet.

Hoop dat ik je iets heb kunnen helpen. Veel sterkte er mee. Wanneer je het moeilijk hebt probeer er dan aan te denken dat TE van tijdelijke aard is en dat alles weer terug zal groeien.

Laatst gewijzigd door bmmhb; 26 april 2017 om 23:25
bmmhb is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:34.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.