Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Areata > AA bij kinderen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 8 januari 2012, 12:01   #1
Coppie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 januari 2012
Berichten: 10
Hoe verliep de AA bij jullie kindje? graag reakties van ervaren mama's

Hallo iedereen,
Een 6-tal weken geleden kreeg ik te horen dat mijn dochtertje van 8 jaar AA heeft. Het zal al even bezig geweest zijn, maar de kapster had het uiteindelijk opgemerkt (ze heeft heel veel haar, vandaar dat ik het niet direct had opgemerkt)? Ze is in behandeling bij een dermatoloog (momenteel met elecom en minoxidil). Ik weet dat het maanden duurt eer je weet of het enig effect heeft... maar haar haren beginnen aardig uit te dunnen. Er komen nu wel geen nieuwe plekken meer bij. Het zijn vele plekken verspreid over haar hele hoofdhuid, aan de inhammen vooraan heeft ze een grote plek en achter de oren is het haar ook weg. Op haar achterhoofd zijn het kleine kale plekken die ineen lopen. Op de kruin is het haar nog ok. Ze heeft heel veel fijn haar, en zo kan ik het nog camoufleren, maar als dat zo doorgaat zal dit moeilijk worden. Ze is ook in behandeling bij een osteopaat die werkt met korreltjes, en ik geef vit B bij, en zal nu ook nog starten met vit d3. Ik heb ook een shampoo aangeschaft op natuurlijke basis tegen haaruitval. Ik probeer maar... en hoop dat er iets is dat helpt en dat ik binnen enkele maanden toch verandering zie....we moeten immers positief blijven ik weet dat ik geduld moet hebben... op sommige plaatsen zie ik korte witte haartjes komen... maar dat is maar hier en daar eentje. Is dit een goed teken?
Graag had ik de ervaringen van mama's gehoord die hetzelfde hebben meegemaakt en hoe de AA bij jullie kindjes is geëvolueerd.
Bedankt voor jullie reakties !
Coppie is offline   Met citaat reageren
Oud 12 januari 2012, 21:18   #2
Coppie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 januari 2012
Berichten: 10
Dpc

Hallo
Ik ben gisteren bij de dermatoloog geweest met mijn dochtertje. Ze heeft beslist om te stoppen met de cortisone omdat de plekken nogal groot worden en om te starten met lokale immuumtherapie (DPC). Ze heeft een testplekje ingewreven achter haar oor, om te zien hoe ze reageert. Ik zie enkel een beetje roodheid, maar tot nu toe heeft ze nog geen jeuk gehad.
Iemand ervaring met deze behandeling bij zijn kind ?
Dank voor jullie reakties
Coppie is offline   Met citaat reageren
Oud 26 januari 2012, 01:38   #3
mama
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 april 2007
Berichten: 185
Geslacht:
Die witte haartjes is meestal goed nieuws.
Mijn dochter heeft vroeger ook een lokale immuumtherapie gehad.
Ze heeft er op een gegeven moment goede resultaten met behaald.
Spijtig genoeg is ze daarna terug hervallen , de therapie geeft geen 100% kans op resultaat.Maar wel een goede kans.
Als het moeilijk te camoefleren wordt, verwittig dan de juf of meester.
Die kan dan mee ingrijpen en uitleggen als er moeilijke vragen worden gesteld door klasgenootjes.
Spijtig dat er geen meer reactie's zijn , maar je moet bedenken " de ouders van de kinderen die wel goede resultaten hebben, komen meestal niet veel meer op het forum. Positief en geduldig blijven.
mama is offline   Met citaat reageren
Oud 27 januari 2012, 13:46   #4
Coppie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 januari 2012
Berichten: 10
Hallo!
Fijn dat er eindelijk iemand reageert! Even de stand van zaken:
Intussen begint het haar van mijn dochtertje echt aan een snel tempo terug te groeien en het zijn allemaal bruine haartjes... de dermatoloog heeft dit woensdag vastgesteld en ze krijgt dus ook heel snel haar pigment terug. De haartjes schieten als paddestoelen uit de grond zeg maar, en de plekken vullen zich stillaan op... ze heeft de immuumtherapie pas eergisteren voor de 2e keer gehad, daarmee kan het dus niet echt veel te maken hebben. Het haar groeide al spontaan terug voor de dermatoloog aan de therapie begon, maar omdat de plekken te groot werden en voortzetten langs de haarrand, wou ze toch met immuumtherapie starten. Die doe ik voorlopig wel voort, totdat de dermatoloog zegt dat ik er mag mee stoppen. Nu heb ik echt het gevoel dat het enorm groeit, ik zie verschil van dag tot dag en het groeit overal terug, er komen tot nu toe ook geen nieuwe plekken bij. Zie dus wel een ongelooflijk goede vooruitgang. ik ben intussen ook overgeschakeld op een natuurlijke haarshampoo en balsem, de rozemarijnshampoo van weleda, want volgens mij heeft mijn dochter ook een allergie aan de shampoo die ik vroeger gebruikte. Ik doe ook verder met de homeopatische behandeling bij de osteopaat, want deze werkt de oorzaken weg.
We zien wel hoe het verder loopt.
groetjes
Coppie is offline   Met citaat reageren
Oud 28 januari 2012, 21:41   #5
mama
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 april 2007
Berichten: 185
Geslacht:
Goed nieuws

Je doet er goed aan met de immuumtherapie verder te gaan.
Als de plekken zich nog voortzetten langs de haarrand,wil dat zeggen dat de AA nog actief is . Hopelijk schrijf je binnenkort een berichtje dat ook de haarrand hersteld is. Maar dat er al zo vlug herstel is , dat kan alleen maar positief zijn.

Groetjes,
mama is offline   Met citaat reageren
Oud 30 januari 2012, 14:07   #6
Coppie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 januari 2012
Berichten: 10
Hallo,
Er is inderdaad op dit moment een haarrand aan het vormen langs de voorzijde, dus die begint razendsnel dicht te groeien, je ziet echt het verschil van dag tot dag. Zou dit nu spontane teruggroei zijn of is het van de minoxidil? Ik heb geen idee eigenlijk. Nu vind ik wel dat ze nog steeds heel veel haar verliest, als ik kijk wat er s'morgens in de kam zit, is dit veel meer dan enkele weken geleden. Ik heb ook het gevoel dat er heel veel haarverlies is sedert ik met de immuumtherapie ben gestart (ik ben pas 2 keer geweest met haar). Ze is nu wel na de 2e keer constant aan het krabben geweest, vrij veel rood, en zeer opgezette harde klieren... ik heb eigenlijk best zin om te stoppen met de immuumtherapie, omdat het haar toch spontaan en aan snel tempo teruggroeit... ik ga overmorgen terug naar de dermatoloog, en ik zal zien wat ze ervan denkt, maar eigenlijk zijn de 2 grote inhammen vooraan al volledig dichtgegroeid en de haarrand is zich vooraan mooi mee aan het vormen. Achter de oren begint zich hetzelfde voor te doen (dit waren ook 2 grote plekken). En op haar achterhoofd zijn de plekken zich ook aan het vullen, want daar was haar haarrand nog aanwezig en er is een kale streep tussen de haarrand en de kruin. De haargroei gaat razendsnel. Toch heel bizar dat er zoveel haar blijft uitkomen, want ik zie niet direct van waar het komt (zie geen plekken bijkomen of zo), maar toch wel duidelijk veel meer haarverlies dan enkele weken terug. Langs de andere kant komt er nu veel meer haar bij dan dat er uitvalt, dus dat is wel positief.
Enfin, we zien wel wat de dermatoloog er overmorgen over zegt...
Hoe is het eigenlijk met jouw dochtertje geëvolueerd, mama ?
Hoe reageerde zij op de immuumtherapie, heeft ze veel last gehad?
Coppie is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:27.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.