Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 15 juni 2016, 16:14   #301
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Foggy Bekijk bericht
Als je met fina stopt dan gaat je hormoonhuishouding zich weer een soort van aanpassen/stabiliseren. Dat gaat gepaard met mentale pieken en dalen. Zie het als de emotionele stabiliteit van een zwangere vrouw die overloopt van de hormonen.. Geen pretje kan ik je vertellen, maar ik denk dat het bij iedereen anders kan uitpakken. Als je je eigen leven terug wilt een klein hobbeltje om te nemen..

Succes kerel
Foggy; je krijgt van mij een compliment.

Een tijd terug was er nog al discussie tussen bepaalde leden en jou omdat jij nogal HEEL negatief was en erg ongenuanceerd (ongeacht of je gelijk hebt of niet) en dat was nogal een strijd met mensen die het anders vinden. (begrijp me niet verkeerd)

Nu belicht jij nog steeds de bijwerkingen en jou ervaring maar al een stuk rustiger, genuanceerder en redelijker. Top! meen ik echt dit is niet sarcastisch. Als ik nu jou bericht lees zie ik hoe het ook zou KUNNEN lopen maar dat het niet altijd het geval is. Communiceert een stuk fijner
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juni 2016, 16:41   #302
Ramontje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 mei 2016
Berichten: 3
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hektor Bekijk bericht
Hoi Ramon,

Bedankt voor het delen. Ben zelf altijd een pro Fina slikker geweest. Onlangs was mijn Fina op en dacht dat ik ergens nog wel iets had liggen. Ook Pinksteren viel in het weekend, dus bij toeval een week geen Fina geslikt. Vreemd genoeg begon ik me op het eind van de week mezelf beter te voelen. Heb zelf ook last van depressies en angsten en slik anti depressiva. Maar opeens begon ik me beter te voelen en lag toen de link met Fina. Ook al durf ik niet te stoppen aangezien ik het al 12 jaar slik. Vroeg me af hoe het nu met je haarstatus is? Daar ben ik enigszins bang voor dat het instort bij mij. Eigenlijk zou ik kaal geweest zijn nu als ik niets had gedaan. Heb ook een ht gedaan, minox gebruik speciale shampoo. Ik Doe veel om het te behouden, maar weet ook dat Fina de grondlegger is van mijn huidige status. Wat zijn jou ervaringen hierin als je na zo'n lange tijd stopt met Fina mbt haaruitval?
Beste allemaal, ik gebruik Fina nu al anderhalf jaar niet meer. Mijn haar begon zeker te verslechteren. Ik heb het een tijdje lang gehouden om het wat meer te camoufleren. Eerlijk gezegd viel me de 'schade' nog wat mee gelukkig! Dit hoeft natuurlijk niet voor iedereen te gelden. Bij iedereen heeft het op zijn of haar manier zijn baat gehad. Tegelijk is ook ieders beleving weer anders. Ik ben nu redelijk tevreden over mijn haar. Ik gebruik nu de lotion Minox (dagelijks gebruik, want anders teveel hoofdhuid problemen), de lasercomb, en dagelijks de anti-gray pil van Folligain. Daarnaast ook vitamine B1 voor mijn geheugen en brain wat op te plussen. Ik heb zelf bij de Jellinek gewerkt en we gaven alcoholisten in de detox periode vitamine B1 met hetzelfde doel.
Het is ontzettend jammer dat er nog geen echt beter werkend en veilig nieuw haargroei middel op de markt is.
Vaak heb ik me wat geërgerd hoe sommige personen hier op het forum, het middel als veilig beschouwen, Fina als het ware propageren. Ik ben er van overtuigd dat Fina op de lange duur zeker niet veilig is. Dit heb ik uit eigen ervaring ondervonden. In 1998 was het een uitkomst voor mij, nu in 2016 niet meer. Niet dat ik wil leven met kaalheid, maar gelukkig heb ik nu mijn alternatieve methode gevonden mijn kwaliteit van haar zo goed mogelijk te houden.
Veel sterkte en wijsheid gewenst Hektor. Je moet het echt zelf beslissen hoe je hiermee om blijft gaan, en bouw het altijd rustig af en gebruik alvast een alternatief tijdens de afbouw. Of je kiest er natuurlijk (voorlopig) voor er mee door te gaan. Voor mij was 2014 een periode o er echt definitief mee te kappen. Ik voel me mentaal een stuk beter, fitter, minder last van brainfogs en vlakke gevoelens. Ook slaap ik veel beter. Had weinig last van een verlaagd libido. Wel regelmatig last van mijn maag en darmen, en dat is inmiddels gelukkig ook verdwenen.
Ramontje is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juni 2016, 16:41   #303
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Mooi gezegd, Themen, van mij krijg je hetzelfde compliment, Foggy.

De ontwikkeling van onheilsprofeet met zendingsdrang naar iemand met wie een zinvolle discussie te voeren is, is bijzonder en heel welkom. Gefundeerd tegengeluid is altijd welkom.

Mensen die zoekend zijn verdienen het hele verhaal. Niet alleen de belofte van een hemel of een dreiging met de hel.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juni 2016, 13:33   #304
Foggy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 juni 2015
Berichten: 151
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Mooi gezegd, Themen, van mij krijg je hetzelfde compliment, Foggy.

De ontwikkeling van onheilsprofeet met zendingsdrang naar iemand met wie een zinvolle discussie te voeren is, is bijzonder en heel welkom. Gefundeerd tegengeluid is altijd welkom.

Mensen die zoekend zijn verdienen het hele verhaal. Niet alleen de belofte van een hemel of een dreiging met de hel.
Dank je AntonieH. Ik probeer vooral voor de prominente roeptoeters hier die hun incompetentie overschatten en daardoor zich bovengemiddeld competent wanen als het gaat om finasteride kennis, een gefundeerde mening te geven over mijn 12 jaar ervaring met finasteride en de nasleep hiervan. Sommigen ervaren dat als hinderlijk omdat het niet in hun straatje past (of juist te veel) Anderen betrekken er de informatie uit die ze nodig hebben en hoor je niet. Het is mij om het even.
__________________
2002 - 2011
Finasteride 1 mg
2012 - 2015
Proscar 5mg

http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=34980

Things are getting pretty fogged up
http://www.propeciahelp.com/forum/vi...hp?f=24&t=2577
http://www.propeciahelp.com/forum/vi...c.php?f=13&t=7
Post-Finasteride Syndrome Foundation
http://www.pfsfoundation.org/
Foggy is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juni 2016, 13:54   #305
Foggy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 juni 2015
Berichten: 151
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door themen Bekijk bericht
Foggy; je krijgt van mij een compliment.

Een tijd terug was er nog al discussie tussen bepaalde leden en jou omdat jij nogal HEEL negatief was en erg ongenuanceerd (ongeacht of je gelijk hebt of niet) en dat was nogal een strijd met mensen die het anders vinden. (begrijp me niet verkeerd)

Nu belicht jij nog steeds de bijwerkingen en jou ervaring maar al een stuk rustiger, genuanceerder en redelijker. Top! meen ik echt dit is niet sarcastisch. Als ik nu jou bericht lees zie ik hoe het ook zou KUNNEN lopen maar dat het niet altijd het geval is. Communiceert een stuk fijner
Hi Themen,

Dank voor je compliment. Ik deel de ervaring met Ramontje. Als het je overkomt en men blijft ageren dat het in je 'hoofd" zit dan gaat er toch iets niet goed. Temeer berichten over PFS hier al vanaf 2006 ronddolen. Met telkens dezelfde ontkennende en bagatelliserende reacties viel me op.. Ik heb niet de indruk dat ik me structureel ongenuanceerd heb uitgelaten. Sterker nog ik probeer altijd onderbouwd en open mijn advies/verhaal/raad te geven probeer me open op te stellen naar deze community. Ook voor de mensen die (mits gefundeerd) kritisch zijn.

Wel merk ik dat er bij mij zelf ook een verandering in gemoedsrust en mentale fitheid heeft plaatsgevonden nu ik 11 maanden van de fina af ben. Zoals Ramontje ook heeft toegelicht hierboven. Misschien dat daar het verschil in zit.. Meer rust in mijn hoofd, energielevels weer omhoog, helder kunnen denken etc. T kost tijd maar de verandering is blijkbaar merkbaar en dat sterkt me in het herstel.
__________________
2002 - 2011
Finasteride 1 mg
2012 - 2015
Proscar 5mg

http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=34980

Things are getting pretty fogged up
http://www.propeciahelp.com/forum/vi...hp?f=24&t=2577
http://www.propeciahelp.com/forum/vi...c.php?f=13&t=7
Post-Finasteride Syndrome Foundation
http://www.pfsfoundation.org/
Foggy is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juni 2016, 18:27   #306
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Je leest ook nergens dat ik zeg dat je structureel ongenuanceerd bent. Dus hebben we ook geen enkele discussie over!

We moeten elkaar scherp houden.
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Oud 14 maart 2017, 00:55   #307
theo sluis
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 augustus 2006
Berichten: 420
Video

Video: Sexual Problems Sometimes Irreversible Side Effect of Hair Loss Drug Propecia
https://www.youtube.com/watch?v=w6rusBYVm60
theo sluis is offline   Met citaat reageren
Oud 2 mei 2017, 15:52   #308
joskee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 1
Geslacht:
Ik ben bijna 24 en ik heb 2.5 jaar finasteride genomen. Pas na een jaar begon ik echt hinder te ondervinden van sommige mogelijke bijwerkingen zoals erectieproblemen (die ik ervoor totaal niet had, integendeel), moeilijk uit mijn woorden geraken en vertraagd denken. Ook heb ik de indruk dat mijn humeur meer onverschillig werd en kreeg ik minder energie om mij ergens voor te motiveren.
Ik begon me dan ook te informeren over de bijwerkingen en begon me in te lezen op dit forum en stelde vast dat zoveel zaken bij anderen heel herkenbaar waren bij mezelf. 5 weken geleden besloot ik volledig met de behandeling te stoppen ondanks dat ik een slechte haarstatus heb en ik hierdoor bang ben om op korte termijn zo goed als kaal te worden.
De reden om volledig te stoppen was omdat ik al een tijdje pijnlijke tintelingen begon te voelen in mijn linker teelbal en ik een lichte pijn begon te voelen in mijn tepels. Ik stel ook vast dat ik de laatste maanden veel meer s 'nachts uit mijn bed moet om te gaan plassen en ik moet meer moeite doen tijdens het plassen.
De eerste weken nadat ik gestopt ben voelde ik me precies terug als voor de behandeling. Ik voelde me terug helder in mijn hoofd en had terug meer positieve energie. Al was dat jammer genoeg van korte duur. Psychisch voel ik terug dezelfde zaken als ik hiervoor heb beschreven en mss zelfs nog in een sterkere vorm.
Wel heb ik tot mijn grote verbazing een sterke verbetering ervaren bij mijn erectieproblemen die zo goed als van de baan zijn. En ik ondervind geen last meer in mijn teelbal en tepels. De fysische klachten zijn dus zo goed als verdwenen, alleen verloopt het plassen toch iets moeizamer als vroeger. Sinds ik gestopt ben had ik wel ineens last van losse stoelgang en dit voor het eerst in mijn leven langer dan een maand... Al lijkt dit nu toch te beteren.

Je weet het nooit zeker maar ik denk dat de meeste klachten effectief door de finasteride komen. De psychische klachten zijn er nog wel maar dit is met momenten en ik hoop door ermee te stoppen dat dit ook alleen maar beter zal gaan.
Ik ben dus steeds benieuwd naar mensen die gelijkaardige klachten hebben ervaren en waarbij deze door te stoppen sterk verminderen of verdwenen zijn...
Ik ben er sterk van overtuigd dat stoppen met deze medicatie voor mij de enige juiste keuze was. Voor mijn kaalheid overweeg ik een haartransplantatie.
joskee is offline   Met citaat reageren
Oud 2 mei 2017, 21:06   #309
wesley1982
HaarWeb lid
 
wesley1982's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2008
Locatie: oostvlaanderen, belgie
Berichten: 2.960
Geslacht:
een haartransplantatie zonder medicijnen geeft wel risico op slechts tijdelijk verbetering , gezien het haar bovenop verder zal verdwijnen

eventueel eens ru proberen of saw palmetto ?
__________________
REGIME:
topical
:
-
minox 5% kirkland (10 en 15% geven geen extra boost)
- ru58841
- cb
- ahkcu
Schampoo's:
- redken scalp relief
- alpecin c1 cafeine
Suplementen:
- dutasteride (avodart) 1x dag (01-02-08)
- kelp & visolie caps
- msm 5000mg / biotine / silicium
apparaten:
- 1x dag 5min elektrische acupunctuur
- 3x week laserhelm 200 diodes 900mw
Situatie:
- 2725 FUT transplantatie istanbul (25-01-08)
- stabiel + hergroei
- 3x fitnessen 1x zwemmen en joggen
- 2509 FUE prohair (06/07-04-2010)
-----------
op 5-08-2009 prp gedaan bij prohair



wesley1982 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 mei 2017, 22:22   #310
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Daarom is het advies ook om pas een HT te doen als de situatie gestabiliseert is.

In je 20e jaren giert het vd hormonen!

Minox en fina is ook allemaal tijdelijk....
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Oud 14 mei 2017, 11:09   #311
Strider
HaarWeb lid
 
Strider's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2006
Berichten: 1.773
Na ruim 10 jaar Finasteride gebruik ben ik ook aan het overwegen om er mee te stoppen, mijn dosis heb ik al teruggebracht naar 0.6gram in 2/3 dagen. Ik ben ergens toch wel bang voor de eventuele lange termijn bijwerkingen.

Op http://www.pfsfoundation.org worden bijwerkingen in 3 categorieën onderverdeeld: sexual, physical en mental. Ik vraag me nu af de mental symtomen hier altijd een correctie hebben met physical en sexual symptomen.

Weet iemand hier iets meer van?
__________________
Regimen
-0.6mg finasteride (12-2006)
-HW-topicals (04-2007) 2x per dag
Strider is offline   Met citaat reageren
Oud 15 mei 2017, 19:44   #312
Ergenss
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 december 2013
Berichten: 45
Moet je dus na haartransplantatie NOG medicijnen gebruiken???
Ergenss is offline   Met citaat reageren
Oud 29 mei 2017, 16:32   #313
Foggy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 juni 2015
Berichten: 151
Geslacht:
Ter info:

From:Medicines and Healthcare products Regulatory Agency Published:24 May 2017Therapeutic areaermatology, Endocrinology, diabetology and metabolism, and Psychiatry

We have received reports of depression and, in rare cases, suicidal thoughts in men taking finasteride 1 mg (Propecia) for male pattern hair loss. Be aware that depression is also associated with finasteride 5 mg (Proscar).


https://www.gov.uk/drug-safety-updat...cidal-thoughts

-

Peripheral Nervous System Involved in Post-Finasteride Syndrome Patients with Severe Erectile Dysfunction, New Study Demonstrates for the First Time
Condition also has ‘broad consequences’ on plasma and cerebrospinal fluid neuroactive steroid levels

http://myemail.constantcontact.com/P...id=s_yLOK43E9E
__________________
2002 - 2011
Finasteride 1 mg
2012 - 2015
Proscar 5mg

http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=34980

Things are getting pretty fogged up
http://www.propeciahelp.com/forum/vi...hp?f=24&t=2577
http://www.propeciahelp.com/forum/vi...c.php?f=13&t=7
Post-Finasteride Syndrome Foundation
http://www.pfsfoundation.org/

Laatst gewijzigd door Foggy; 29 mei 2017 om 16:34
Foggy is offline   Met citaat reageren
Oud 30 mei 2017, 14:38   #314
123hallo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 713
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ergenss Bekijk bericht
Moet je dus na haartransplantatie NOG medicijnen gebruiken???
Moet niet, maar voor je het behoud van je haardos zou ik het wel doen.
123hallo is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juni 2017, 22:13   #315
Astronaut
HaarWeb lid
 
Astronaut's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juni 2017
Berichten: 12
Geslacht:
Ik wou mijn waarschuwing hier ook nog even posten.
  • Tijdens 11 jaar finasteride (eerst 1mg, later 0,5mg) is mijn potentie geleidelijk 65% afgenomen. (Let op het woordje "geleidelijk". Het werd steeds erger.) Geen andere klachten.
  • Na stoppen (3,5 maand) bleven de klachten onveranderd.
  • Ik heb langzaam afgebouwd (gedurende 8 maanden) en geen post-finasteride syndroom.
  • Hard bewijs ontbreekt maar mijn persoonlijke overtuiging (veel te laat) is dat finasteride de oorzaak is.
Astronaut is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
bijwerking, finasteride, propecia, proscar


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:21.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.