Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 28 oktober 2016, 13:29   #1
Moorea
HaarWeb lid
 
Moorea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 167
Geslacht:
Question Yasmin pil risico verergeren AGA?

Hallo dames (en eventueel heren),

Zoals jullie kunnen zien, ben ik al sinds +/- 2007 aan het worstelen met mijn dunner wordende haar door Alopecia Androgenetica.

Nu heb ik er een gezellige ziekte bij; endometriose. Om de klachten daarvan te verminderen (met het oog op kinderwens voor de toekomst) raadt de gynaecoloog aan om tijdelijk de pil te slikken voor de pijn, totdat ik geopereerd moet worden. Zij wilde mij Microgynon voorschrijven, maar daar werd ik vroeger zo depri van en ik heb zoveel verhalen gehoord van vrouwen die daar juist haaruitval van kregen na het stoppen met die pil, dat ik heb gevraagd om een andere pil.

Zij schrijft mij nu de Yasmin voor. Ik heb maar ja gezegd, want het is een duivels dilemma. Ik moet toch wat.

Klopt het dat AGA door de Yasmin uitgelokt kan worden als je daarmee stopt? Is dat tijdelijke uitval of wordt de AGA dan over het algemeen erger?

Ik kan mij voorstellen dat dit misschien voor elke vrouw anders werkt, maar vind het wel fijn om ervaringen te lezen.

Wie o wie?
__________________
Regime
Nu even niks, want ik ben er PANklaar mee!
Behalve gezond eten (goede vetten, geen tarwe, wel probiotica = darmen heel blij mee) en stress vermijden.
Haarwerkje (mrt. 2016) bevalt niet en wordt niet gedragen.

Verleden

Minoxidil 5% w/o ppg en Revita shampoo 2/3 x p.w. (tot +/- mei 2016)
Minoxidil 2% w/o ppg Rogaine (okt. 2013 - jan. 2014)
Minoxidil 5% w/o ppg (v.a. dec. 2010 - okt. 2013)
Omega 3-6 (2010-2011)
Vitaminstore Huid Haar Nagel (2010-2011)
Nioxin Cleanser/ Revita Shampoo (2011-2012)
Yaz/Drospirenon (gestopt in 2010 wegens overgevoeligheid hormonen)
Cyproteronacetaat/ Diane-35 (2006-2007)
IJzertabletten
Rooscure
Moorea is offline   Met citaat reageren
Oud 28 oktober 2016, 13:36   #2
Moorea
HaarWeb lid
 
Moorea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 167
Geslacht:
Oeps...

Ik haal Microgynon en Diane 35 door elkaar. Ik heb dus geen ervaring met Microgynon, wel met Diane, maar ik geloof dat de ervaringen met Microgynon en haaruitval ook niet zo best zijn?

In ieder geval, mijn hoofdvraag blijft wat de ervaringen zijn met Yasmin, aangezien ik die nu voorgeschreven krijg...

Bedankt
__________________
Regime
Nu even niks, want ik ben er PANklaar mee!
Behalve gezond eten (goede vetten, geen tarwe, wel probiotica = darmen heel blij mee) en stress vermijden.
Haarwerkje (mrt. 2016) bevalt niet en wordt niet gedragen.

Verleden

Minoxidil 5% w/o ppg en Revita shampoo 2/3 x p.w. (tot +/- mei 2016)
Minoxidil 2% w/o ppg Rogaine (okt. 2013 - jan. 2014)
Minoxidil 5% w/o ppg (v.a. dec. 2010 - okt. 2013)
Omega 3-6 (2010-2011)
Vitaminstore Huid Haar Nagel (2010-2011)
Nioxin Cleanser/ Revita Shampoo (2011-2012)
Yaz/Drospirenon (gestopt in 2010 wegens overgevoeligheid hormonen)
Cyproteronacetaat/ Diane-35 (2006-2007)
IJzertabletten
Rooscure
Moorea is offline   Met citaat reageren
Oud 30 oktober 2016, 10:34   #3
4280
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 februari 2011
Berichten: 9
Geslacht:
Hallo Moorea,

Ik wilde dat ik het wist!

Zie mijn verhaal onder vrouwen met haarplroblemen/ Yasmin en haaruitval. Misschien heb je die al gelezen!

Nu zo'n 4 maanden aan de Yasmin en er veranderd nog niets! Maar ligt dit aan de Yasmin of toch aan de fluoxetine die ik er ook nog bij slik? Of ligt het aan......?
Elke maand twijfel ik weer of ik er mee door ga! Maar ik wil het ook de tijd geven om straks zeker te weten dat het niet werkt voor mij. Hoe het zit na het stoppen heb ik niet over nagedacht. Ga ik ook maar niet doen. Ik ben al begonnen en heb al genoeg om over te beslissen.

Ik wens je heel veel succes met jouw beslissing!

Groetjes 4280
4280 is offline   Met citaat reageren
Oud 1 november 2016, 12:06   #4
Daisyvc
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 november 2016
Berichten: 6
Geslacht:
Ik ben zelf ook moeten stoppen met yasmin. Niet meteen omdat mijn haar erdoor uitviel maar door de vorming van cysten in mijn borsten.
Daisyvc is offline   Met citaat reageren
Oud 10 november 2016, 15:20   #5
Joyz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 oktober 2016
Berichten: 3
Geslacht:
Hai

Ik heb jaren lang aan de Diana 35 gezeten vanwege acneklachten. Op een begeven moment moest ik stoppen hiermee toen alle commotie ontstond rondom deze pil. (ik was al eens eerder gestopt en overgegaan naar de microgrinon maar dit was een drama omdat mijn huid daar weer zeer slecht op reageerde en toen weer overgestapt naar Diana)
Ik heb de huisarts toen gevraagd om mij de Yasmin pil voor te schrijven omdat ik absoluut niet weer aan de microgrinon wilde maar wel goede verhalen had gelezen over de Yasmin pil in relatie tot acne.

zo gezegd, zo gedaan... alleen toen begon de haaruitval. Via de huisarts naar de dermatoloog die mij direct weer de Diana voorschreef (dit schijnt het DHT hormoon al die jaren te hebben geremd) en daarbij ook adviseerde minoxidil te gaan gebruiken. Conclusie was alopecia androgentica.
Beide gedaan en mijn haar wordt langzaamaan weer iets beter.

Nare van de Yasmin pil is dat ik hier enorme pigmentvlekken van heb gekregen. Enorme vlekken op mijn voorhoofd en heel fijn, op mijn bovenlip, waardoor ik continu het gevoel heb dat mensen denken dat ik een snor heb. Daar inmiddels hydrochrinon creme voor gekregen en langzaamaan trekt dit weg, maar ik hou mijn hart vast voor aankomende zomer aangezien zelf factor 50 en de zon vermijden niet hielp tegen de pigment vlekken.

Al met al gebruik ik nu netjes de Diana pil, dus een acne vrij gezicht en de minoxidil vanwege mijn haar.
Maar wel ermee in het achterhoofd dat ik toch wel iedere dag chemisch spul op mijn hoofd smeer (en op mijn gezicht om van de pigmentvlekken af te komen) en toch een dubieus pilletje inslik.. en wat gaat er gebeuren als ik daarmee over een jaar of twee wil stoppen vanwege een kinderwens ?

Iemand daar ervaring mee?
Joyz is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:38.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.