Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 16 februari 2017, 17:09   #1
theo sluis
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 augustus 2006
Berichten: 420
Tondeuse als oplossing voor verminderde haargroei

Veel mensen met kaalheid of verminderde haargroei hebben die problemen naar tevredenheid opgelost door een tondeuse te kopen. Een tondeuse is te koop vanaf ongeveer dertig euro. Daarmee kun je zelf eenvoudig je haar heel kort maken, of zelfs millimeteren. Daarna kun je de resterende haartjes eventueel ook helemaal afscheren met een scheerapparaat of scheermesje.

Een tondeuze heeft vaak losse opzetkammen, waarmee je de overblijvende haarlengte kunt instellen. Het resultaat van zo'n behandeling kun je eventueel nog mooier maken, door regelmatig in de zon te komen met je hoofd, zodat de huid er wat gebruind uitziet. Dat kan ook door middel van bruine foundation (make up), of een zelfbruinende crème met DHA. Bovendien kun je af en toe een hoofddeksel dragen, dat past bij je kledingstijl.

Het is niet veilig, om de huid te vaak bloot te stellen aan intensieve UV-straling, omdat dat de kans op huidkanker kan vergroten, vooral als de huid daardoor verbrandt en rood wordt. Dus doe dat met mate. Dat geldt zowel voor de zon als voor een elektrische gezichtsbruiner of zonnebank.

Voorkom in elk geval, dat je je teveel zorgen maakt over kaalheid, want door je veel zorgen te maken, en door langdurige aanhoudende stress, kun je allerlei lichamelijke ziekten oplopen, en kun je onnodig ongelukkig worden, of andere psychische problemen krijgen.

Laatst gewijzigd door theo sluis; 16 februari 2017 om 19:07
theo sluis is offline   Met citaat reageren
Oud 16 februari 2017, 21:01   #2
theo sluis
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 augustus 2006
Berichten: 420







theo sluis is offline   Met citaat reageren
Oud 16 februari 2017, 21:11   #3
theo sluis
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 augustus 2006
Berichten: 420


theo sluis is offline   Met citaat reageren
Oud 16 februari 2017, 21:36   #4
Pietjeee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 maart 2013
Berichten: 392
Wat precies wil jij hiermee bereiken vraag ik mij af? Personen komen hier juist omdat zij niet willen kiezen voor het scheren van het hoofd. Iedereen begrijpt dat dit een 'oplossing' is om er vrede mee te krijgen, maar velen kiezen ervoor het tegen te gaan.
__________________
- 1x 1.25mg Finasteride
- 1x Kirkland Foam
- 2x Omega-3
Pietjeee is offline   Met citaat reageren
Oud 17 februari 2017, 03:32   #5
theo sluis
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 augustus 2006
Berichten: 420
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietjeee Bekijk bericht
Wat precies wil jij hiermee bereiken vraag ik mij af? Personen komen hier juist omdat zij niet willen kiezen voor het scheren van het hoofd. Iedereen begrijpt dat dit een 'oplossing' is om er vrede mee te krijgen, maar velen kiezen ervoor het tegen te gaan.
Ik denk dat er op dit forum ook weleens mensen lezen, die nog niet zo'n duidelijk beeld hebben van alle mogelijkheden, om om te gaan met haaruitval. Dat kunnen bijvoorbeeld ook jonge mannen zijn van 20 jaar, die nog niet veel weten van de mogelijke oplossingen, en die zich nog nooit verdiept hebben in dit probleem.

En ik merk aan sommige vragen op dit forum ook, dat er jonge mannen bij zitten, die zich erg zorgen lijken te maken over een zeer beperkte mate van haaruitval, waarbij wat relativering volgens mij nuttig kan zijn.
theo sluis is offline   Met citaat reageren
Oud 17 februari 2017, 04:18   #6
theo sluis
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 augustus 2006
Berichten: 420
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietjeee Bekijk bericht
Personen komen hier juist omdat zij niet willen kiezen voor het scheren van het hoofd. Iedereen begrijpt dat dit een 'oplossing' is om er vrede mee te krijgen, maar velen kiezen ervoor het tegen te gaan.
Er zijn ook mensen met haarproblemen, die diep in de schulden zitten, en die zich geen dure haarbehandeling kunnen veroorloven. En mogelijk zijn er ook mensen, die mede door een dure haarbehandeling financiële schulden hebben gekregen.
theo sluis is offline   Met citaat reageren
Oud 17 februari 2017, 17:08   #7
123hallo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 713
Geslacht:
Je bedoelingen zijn goed en je hebt redelijke tips, al denk ik niet dat door middel van een tondeuse de haargroei zozeer verminderd en/ of gestimuleerd wordt. Wanneer het iemand de smaak is om de haargroei gemillimeterd te houden, kan dit goed uitkomen door "toppík" te gebruiken.

In foundation zitten vaak water-onoplosbare siliconen, zoals cyclopentasiloxane dat in de meeste cosmetica zit. Voor de gezicht is het geen ramp (elke dag lijkt me ook niet bevorderlijk), maar om de poriën op de hoofdhuid daarmee af te dichten, lijkt me dat geen bevorderlijke zaak voor het stimuleren van de AGA-gevoelige-haargroei.

Ik heb geen ervaring met topic, maar kan mij hierin wel iets bij voorstellen wat je bedoeld met foundation. Ik moet dan denken aan het voorbeeld van een wenkbrauwpotlood, bedoeld om de wenkbrauwen voller te laten lijken. Al moet je dan wel niet te weinig haar hebben. Met die laatste heb ik wel ervaring
123hallo is offline   Met citaat reageren
Oud 17 februari 2017, 21:01   #8
theo sluis
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 augustus 2006
Berichten: 420
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 123hallo Bekijk bericht
Je bedoelingen zijn goed en je hebt redelijke tips, al denk ik niet dat door middel van een tondeuse de haargroei zozeer verminderd en/of gestimuleerd wordt. Wanneer het iemand de smaak is om de haargroei gemillimeterd te houden, kan dit goed uitkomen door "toppík" te gebruiken.
Het gebruik van een tondeuze heeft geen effect op de haargroei, alleen op de haarlengte.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 123hallo Bekijk bericht
In foundation zitten vaak water-onoplosbare siliconen, zoals cyclopentasiloxane dat in de meeste cosmetica zit. Voor de gezicht is het geen ramp (elke dag lijkt me ook niet bevorderlijk), maar om de poriën op de hoofdhuid daarmee af te dichten, lijkt me dat geen bevorderlijke zaak voor het stimuleren van de AGA-gevoelige-haargroei.
Met bruine foundation bedoel ik een bruin kleurende crème. Het is maar vraaag, of bruine foundation inderdaad de haargroei afremt en de poriën afsluit. Heb je daar een bron voor?
theo sluis is offline   Met citaat reageren
Oud 18 februari 2017, 00:13   #9
Henk
Moderator

 
Geregistreerd: 16 maart 2002
Berichten: 25.262
Geslacht:
Hallo Theo,

Altijd welkom, iemand met een relativerende blik.
"Met de kennis van nu" had ik destijds zeker voor de tondeuse gekozen. Misschien makkelijk praten, achteraf.. Maar voor degenen die een haartransplantatie, haarwerk of medicijnen overwegen vind ik de tondeuse ook een serieuze optie. Met name de keuze voor een haartransplantatie is onomkeerbaar en die optie kun je na een keertje tondeuzen (mocht het je niet bevallen) nog altijd overwegen.
Henk is offline   Met citaat reageren
Oud 18 februari 2017, 01:45   #10
123hallo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 713
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door theo sluis Bekijk bericht
Met bruine foundation bedoel ik een bruin kleurende crème. Het is maar vraaag, of bruine foundation inderdaad de haargroei afremt en de poriën afsluit. Heb je daar een bron voor?
Nee, een feitelijke bron heb ik niet.

Het lijkt me persoonlijk niet bevorderlijk, al kan het natuurlijk ook zo zijn dat het niets tot weinig uitmaakt. Maar omdat ikzelf liefst geen tot weinig harencosmetica gebruik (gel/ sprays) en verder liefst milde shampoo. Ik denk dat bijvoorbeeld vrouwen die echt elke dag foundation of veel make up gebruiken voor hun gezicht er geen goeds mee doen. En dan ook niet voor mannen met AGA gevoelige haargroei op de hoofdhuid.
123hallo is offline   Met citaat reageren
Oud 18 februari 2017, 20:31   #11
theo sluis
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 augustus 2006
Berichten: 420




theo sluis is offline   Met citaat reageren
Oud 19 februari 2017, 09:21   #12
haarlack
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 oktober 2012
Berichten: 85
Als je er 10-15 jaar ouder wil uitzien, is dat een goeie keuze inderdaad...
Jude Law, Billy Zane, .. zien er op zich al "goed" uit, maar zouden er nog véél beter uitzien met een volle bos haar.
David Beckham, Brad Pitt, George clooney, .. zouden ook allemaal nog behoorlijk "knap" zijn indien ze hun haar volledig afscheren, maar toch nog steeds een pak minder dan met hun huidige volle bos haar hoor.
haarlack is offline   Met citaat reageren
Oud 19 februari 2017, 12:40   #13
NoToBald
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 januari 2013
Berichten: 88
Misschien nog ff een foto van een tondeuse toevoegen om dit topic compleet te maken, Theo.


Wat ik overigens altijd afraad. Tondeuse koppie met ringbaardje = +15 jaar ouder eruit zien.
NoToBald is offline   Met citaat reageren
Oud 19 februari 2017, 12:43   #14
Henk
Moderator

 
Geregistreerd: 16 maart 2002
Berichten: 25.262
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door haarlack Bekijk bericht
.
David Beckham, Brad Pitt, George clooney, .. zouden ook allemaal nog behoorlijk "knap" zijn indien ze hun haar volledig afscheren, maar toch nog steeds een pak minder dan met hun huidige volle bos haar hoor.
Met een volle bos haar had ik de tondeuse waarschijnlijk ook links laten liggen, maar dan had ik waarschijnlijk ook nooit op dit forum gekomen.
Henk is offline   Met citaat reageren
Oud 19 februari 2017, 16:50   #15
theo sluis
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 augustus 2006
Berichten: 420
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door haarlack Bekijk bericht
Als je er 10-15 jaar ouder wil uitzien, is dat een goeie keuze inderdaad...
Jude Law, Billy Zane, .. zien er op zich al "goed" uit, maar zouden er nog véél beter uitzien met een volle bos haar.
David Beckham, Brad Pitt, George clooney, .. zouden ook allemaal nog behoorlijk "knap" zijn indien ze hun haar volledig afscheren, maar toch nog steeds een pak minder dan met hun huidige volle bos haar hoor.
Daarover kunnen we lang discussiëren, en er zijn natuurlijk ook verschillen tussen vrouwen wat betreft hun voorkeur over mannenkapsels. Maar ik denk, dat iemand veel beter een beslissing kan nemen over een heel kort kapsel, als men dat een keer geprobeerd heeft. En ik denk dat veel mannen dan verbaasd zullen zijn over de positieve reacties van vrouwen. Er zijn ook veel mannen die hun hoofdhaar afscheren met een tondeuse, omdat ze het mooi vinden, zonder dat ze last hebben van haaruitval.

Als iemand daarna nog steeds kiest voor behandeling met peperdure implants en gevaarlijke medicijnen, of tijdrovende en stress veroorzakende camouflagetechnieken, dan is dat in elk geval een beter gefundeerde beslissing. En het uiterlijk van een filmster is voor de meeste mannen en vrouwen toch al niet weggelegd. We leven niet in een ideale wereld.

En gelukkig zijn er nog veel meer factoren die bijdragen aan geluk en een fijne relatie dan hoofdhaar. Als mensen willen discussiëren over andere oplossingen dan de tondeuse, heb ik daar helemaal geen bezwaar tegen. En gelukkig dat daar ruimte voor is op dit forum. Maar een beetje ontspannen en nuchtere relativering is nooit weg vind ik, ook niet als het gaat over haarproblemen.

Filmpje: How To Use Clippers
https://www.youtube.com/watch?v=nybB_WHPpvg

Laatst gewijzigd door theo sluis; 19 februari 2017 om 16:59
theo sluis is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:47.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.