Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 23 mei 2017, 20:12   #1
nicolaasdk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 februari 2017
Berichten: 750
Geslacht:
Vraag: Onderbehandeling HT na starten Finasteride?

Beste allemaal,

Ik heb een technische vraag waar ik graag jullie mening over zou willen horen. Ik ben twee maanden geleden in Maart gestart met Finasteride/Minoxidil. Ik wil mijn haartransplantatie laten doen medio oktober. Dit is dus 7 maanden na de start van Finasteride/Minox.

In die tijd krijg ik hopelijk dikker haar en mogelijk ook hergroei. Gezien het dikkere haar en de hergroei worden er wellicht ook minder grafts geplaatst dan dat er nu is begroot (namelijk 3300). In de toekomst zou ik wellicht moeten stoppen met de medicatie vanwege eventuele bijwerkingen. De haren worden daardoor dunner en de teruggekomen haartjes als gevolg van de medicatie vallen dan weer uit. Zou dit betekenen dat ik wellicht wordt onderbehandeld tijdens de komende haartransplantatie?

Ik vraag mij af of het niet beter is om nu te stoppen met Finasteride. Als ik goed reageer dan kan mijn haargroei toenemen en dikker worden. Dit zou dus betekenen dat de behandeling met minder grafts wordt gedaan dan er daadwerkelijk nodig is.

Aan de andere kant kan ik zonder de medicatie kostbare haartjes verliezen. Ik weet niet zo goed wat wijsheid is.

Alvast bedankt voor jullie mening of visie omtrent deze vraagstelling! Ik was dit punt nog niet tegengekomen op het forum.

Groet,
Nicolaas
nicolaasdk is offline   Met citaat reageren
Oud 23 mei 2017, 23:46   #2
inham123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 september 2016
Berichten: 171
Geslacht:
Het wordt bij de meeste klinieken internationaal altijd aangeraden om het te blijven gebruiken en het is ook handig om het twee jaar te gebruiken voor de haartranplantatie in verband met haarhergroei en stablisatie van haarverlies.

Indien je dan nog wat hergroeit haar verliest kan je een kleine HT laten doen om dat te fixen.
inham123 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 mei 2017, 14:30   #3
nicolaasdk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 februari 2017
Berichten: 750
Geslacht:
Ja het wordt aangeraden, maar waarom zou je het niet na je HT gebruiken in mijn geval, om het haarverlies zo goed mogelijk aan te vullen? En daarna starten met Finasteride/Minox?

Ik zie de logica niet helemaal namelijk; iemand nog aanvulling?
nicolaasdk is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:35.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.