Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Hirsutisme > Hirsutisme - Behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 21 januari 2009, 13:02   #1
Alex20
HaarWeb lid
 
Alex20's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2008
Berichten: 25
Spoed - Probleem KORPOS

Hallo mensen,

Nu heb ik een klein probleem die ik graag met jullie wil delen. Ik heb vorige maand een testbehandeling gehad bij Korpos met de lightsheer diode laser, werkt perfect. Toen hadden we gepland om de hele gezicht (dus wangen, hals, bovenlip en kin) te laseren. Nu net 2 dagen voor de behandeling krijg ik per mail van Korpos te horen dat ze me voorstellen om alleen de hals en wangen te doen en vandaag komt weer een mail en zeggen ze dat ze de bovenlip en kin NIET erbij doen.

Citaat:
Beste Alex,

Ik denk dat je een beetje onderschat hoe je gezicht eruit kan zien na een
hele behandeling. Het is normaal dat een gezicht rood, bobbelig en een
beetje opgezwollen soms is. Daarbij zullen er tijdens de behandeling
haartjes 'uitspringen' en dat zie je als een soort meeeter effect op de
huid. sommige haartjes blijven een beetje in de huid zitten nog en zullen
een tijdje nodig hebben om verde uit de huid te groeien.

Vooral omdat je je zorgen maakt over ' het roze' van de huid lijkt me heel
onverstandig je hele gezicht te doen donderdag. Ik snap dat je snel wilt
beginnen maar dit wordt toch echt een geduld kwestie het spijt me. We zullen
daar donderdag nog uitgebreid over kunnen praten.

Dus bij deze we doen niet je hele gezicht maar een gedeelte, en zie maar
even na die 1e behandeling wat het effect echt is op je huid als je zo'n
groot gebied laat doen. Je zult je er zeker niet beter door voelen als heel
je gezicht rood is en nog een week geïrriteerd, geloof me maar.

Ik hoop je hiermee weer iets wijzer te hebben gemaakt en zie je donderdag.

Met vriendelijke groet,
Brigitte Stadhouders, Manager Korpos

Nu ga ik morgen voor de behandeling. Maar wat moet ik hiervan vinden ?
Alex20 is offline   Met citaat reageren
Oud 21 januari 2009, 22:37   #2
Anoalm
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 december 2008
Berichten: 175
Beetje vaag. Net of ze geen tijd hebben of zow.
Anoalm is offline   Met citaat reageren
Oud 22 januari 2009, 11:13   #3
padje
HaarWeb lid
 
padje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Berichten: 65
Hoi Alex,

Misschien dat je behandeling inmiddels al achter de rug is, maar ik denk dat je hiermee toch moet vertrouwen op de deskundigheid van de medewerkers van Korpos.

Ik heb ook je vorige topic gelezen (ik post niet zo veel) en ik had toen al wel een beetje het idee dat je er een beetje naief inzit.
Je schreef namelijk dat je denkt dat er na 2 keer al een groot verschil zal zijn enzo.

Ik laat me zelf ook behandeling voor mijn gezicht bij Korpos. De test was op mijn dijbeen, waar je eigenlijk na een avondje al niks meer van zag.
Mijn hals valt ook altijd heel erg mee, maar de rest van mijn gezicht niet. Ik moet echt minsten 3 dagen na de behandeling niet werken of afspraken plannen, want ik zit onder de blaasjes en het blijft knalrood. Nu heb ik niet echt haar op mijn wangen (ben een vrouw..) maar ik kan me voorstellen dat jij dat wel hebt.
Als dan echt heel je gezicht helemaal onder de blaasjes zit na zo'n 1e behandeling is dat heel erg vervelend, omdat je nog niet weet wat je staat te wachten. Een proefstuk hoeft niet representatief te zijn voor hoe de rest van je lichaam op de behandeling reageert. Als je je al zorgen maakt om een roze huid kan dit dus erg tegenvallen.

Maar als jou eerder is verteld dat ze gewoon heel je gezicht zouden laseren vind ik dat niet netjes, dan hadden ze meteen moeten zeggen dat dat er niet in zit natuurlijk. Ik kan me echter niet voorstellen dat het aan tijdgebrek ligt. Ik ben met mijn bovenlip,kin,hals,wenkbrauwen,nek en bakkebaarden maximaal 30 minuten bezig..

Ben benieuwd hoe het je is verlopen vandaag en wat de verklaring is voor het onverwacht aanpassen van de behandeling..!
padje is offline   Met citaat reageren
Oud 22 januari 2009, 15:42   #4
spinnertje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 januari 2009
Berichten: 28
Hoi Alex, ik sluit me helemaal aan bij Padje.
Ik ben ook onder behandeling bij Korpos. Aan tijd gebrek is dit echt niet hoor, als ik kom voor een totale "beurt" dan zijn ze ong 2- 2,5 uur bezig
Ben benieuwd hoe het bij je is afgelopen.
spinnertje is offline   Met citaat reageren
Oud 22 januari 2009, 19:19   #5
Anoalm
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 december 2008
Berichten: 175
Alex: laat even weten als je er geweest bent. Ik moet morgen ( nie na Korpos hoor )
Anoalm is offline   Met citaat reageren
Oud 23 januari 2009, 14:26   #6
Alex20
HaarWeb lid
 
Alex20's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2008
Berichten: 25
Zou een mod deze topic graag willen verwijderen ?

Ik ben op bezoek geweest en daar waren ze soepel. Ze wouden gewoon voorzichtig zijn en denken in het belang van de klant. We hebben het stap voor stap gedaan en toen de huid heel goed reageerde hebben ze alles in 1 keer gedaan. Dus in de mail kwam het gek en strict over maar op gesprek daar was het erg mild en attent, begripvol en open.

Ik moet zeggen, ben erg blij met Korpos hoor.
Ik weet niet of de behandeling zal aanslaan maar de testresultaten waren goed de medewerkers zijn echt vriendelijk en leuk en ze zijn denk ik ook goed in wat ze doen. Alhoewel het is vroeg om dit laatste te zeggen moet nog afwachten of het ook werkt. Na dag 1 kan ik zeggen dat het lijkt alsof de geschoren baard er nog staat. Hopelijk vallen de meeste haartjes binnen een paar weken uit.

Trouwens, ik ben behandeld met de lightsheer diode laser. De testbehandeling was ook met de LS Diode, die resultaten waren zeer goed. De stand werd hier en daar steeds aangepast van de laserapparaat tot de medewerker bij elke straal een knapgeluid hoorde van de haartjes. De huid was erna heel lichtroze, huid was nogal bobbelig, na 1 dag ook, maar minder. Gebruik op hun advies betadine zalf de 1ste paar dagen.

Groet,
Alex.
Alex20 is offline   Met citaat reageren
Oud 23 januari 2009, 14:28   #7
Alex20
HaarWeb lid
 
Alex20's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2008
Berichten: 25
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anoalm Bekijk bericht
Alex: laat even weten als je er geweest bent. Ik moet morgen ( nie na Korpos hoor )
Hey Anoalm, had jij niet een behandeling gepland vandaag (op de 23ste) ?

Bij welke kliniek ? En is het een testbehandeling of ?

Succes alvast.
Alex20 is offline   Met citaat reageren
Oud 23 januari 2009, 14:41   #8
Alex20
HaarWeb lid
 
Alex20's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2008
Berichten: 25
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door padje Bekijk bericht
Hoi Alex,

Misschien dat je behandeling inmiddels al achter de rug is, maar ik denk dat je hiermee toch moet vertrouwen op de deskundigheid van de medewerkers van Korpos.

Ik heb ook je vorige topic gelezen (ik post niet zo veel) en ik had toen al wel een beetje het idee dat je er een beetje naief inzit.
Je schreef namelijk dat je denkt dat er na 2 keer al een groot verschil zal zijn enzo.

Ik laat me zelf ook behandeling voor mijn gezicht bij Korpos. De test was op mijn dijbeen, waar je eigenlijk na een avondje al niks meer van zag.
Mijn hals valt ook altijd heel erg mee, maar de rest van mijn gezicht niet. Ik moet echt minsten 3 dagen na de behandeling niet werken of afspraken plannen, want ik zit onder de blaasjes en het blijft knalrood. Nu heb ik niet echt haar op mijn wangen (ben een vrouw..) maar ik kan me voorstellen dat jij dat wel hebt.
Als dan echt heel je gezicht helemaal onder de blaasjes zit na zo'n 1e behandeling is dat heel erg vervelend, omdat je nog niet weet wat je staat te wachten. Een proefstuk hoeft niet representatief te zijn voor hoe de rest van je lichaam op de behandeling reageert. Als je je al zorgen maakt om een roze huid kan dit dus erg tegenvallen.

Maar als jou eerder is verteld dat ze gewoon heel je gezicht zouden laseren vind ik dat niet netjes, dan hadden ze meteen moeten zeggen dat dat er niet in zit natuurlijk. Ik kan me echter niet voorstellen dat het aan tijdgebrek ligt. Ik ben met mijn bovenlip,kin,hals,wenkbrauwen,nek en bakkebaarden maximaal 30 minuten bezig..

Ben benieuwd hoe het je is verlopen vandaag en wat de verklaring is voor het onverwacht aanpassen van de behandeling..!
Hoi Padje,

Erg bedankt voor je reactie.

Ik heb het net ook opgeschreven maar ze waren gewoon voorzichtig, ze denken erg in het belang van hun klanten en gaven mij gewoon advies. In het mailtje kwam het nogal bot en strict over maar in persoon is dit juist andersom, het was heel vriendelijk, open en mild. Ze was gewoon bang dat ik enkele dagen een geirriteerd gezicht kon hebben en ik vertelde dat ik hierdoor een week verlof heb genomen. Ze vroeg me wat ik wou doen en vertelde me van de eventuele consequenties. Ik zei van als U wilt kunnen we het stapsgewijs doen, eerst bovenlip kin daarna wangen en hals. Mocht de huid niet goed reageren stoppen we ermee. Dus zijn we bij de bovenlip en kin begonnen, dit was pijnlijker vergeleken met de hals. De stand was hier ook erg hoog, hoog genoeg tot de medewerker de haartjes hoorde knappen. Dit was zeer zeker pijnlijk, ma ja no pain no gain. Kort erna kon ik in de spiegel kijken en het was erg lichtroze. Toen deden we de wangen, was snel klaar en voelde weinig pijn daar, heel weinig. En toen vroeg ze of ik de hals ook wou laten doen, ik knikje ja en dit was ook snel klaar, pijnlijker dan de wangen en minder pijnlijker als de kin en bovenlip. De huid was erna nogal bobbelig, heb geen blaren gehad of rood gezicht.Vooral de hals was roze, dit was weg na een uurtje ofzo. Het was heel lichtroze, ma je merkte er niet veel van op afstand. De huid voelde wel warm aan, ma ik kreeg een ijspack van hun cadeau die ik onderweg gebruikte.Dit gaf echt een lekker gevoel hihi. Binnen 40 minuten waren we klaar zeg maar.
Alex20 is offline   Met citaat reageren
Oud 23 januari 2009, 14:44   #9
Alex20
HaarWeb lid
 
Alex20's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2008
Berichten: 25
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spinnertje Bekijk bericht
Hoi Alex, ik sluit me helemaal aan bij Padje.
Ik ben ook onder behandeling bij Korpos. Aan tijd gebrek is dit echt niet hoor, als ik kom voor een totale "beurt" dan zijn ze ong 2- 2,5 uur bezig
Ben benieuwd hoe het bij je is afgelopen.
Wow, 2,5 uur das veel zeg. Ik neem aan dat dit voor de hele benen is geweest ? Ik was 40 minuten onder de SL diode laser en was al blij dat de behandeling achter de rug was en dan te denken, 2,5 uur wow. Is dit te doen voor je ?
Alex20 is offline   Met citaat reageren
Oud 23 januari 2009, 15:03   #10
Anoalm
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 december 2008
Berichten: 175
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alex20 Bekijk bericht
Hey Anoalm, had jij niet een behandeling gepland vandaag (op de 23ste) ?

Bij welke kliniek ? En is het een testbehandeling of ?

Succes alvast.
Klopt 1e behandeling gehad. Soms wel ff tanden op elkaar. Maar merendeel viel reuze mee. Heel relax. De therapeute kletste ook de gehele tijd enzo.

Nu ben ik net thuis en voel me onderrug nog beethje gloeien. Voor de rest geen last, het was in Apeldoorn, Laserkliniek heet dat.

En hoe ging het bij jou? --> net gelezen, goed dus toppie

Laatst gewijzigd door Anoalm; 23 januari 2009 om 15:05
Anoalm is offline   Met citaat reageren
Oud 23 januari 2009, 18:10   #11
spinnertje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 januari 2009
Berichten: 28
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alex20 Bekijk bericht
Wow, 2,5 uur das veel zeg. Ik neem aan dat dit voor de hele benen is geweest ? Ik was 40 minuten onder de SL diode laser en was al blij dat de behandeling achter de rug was en dan te denken, 2,5 uur wow. Is dit te doen voor je ?
Ik laser de gehele bovenbeen incl.knie + billen en bilnaad, + bikinilijn, + oksels en bovenlip
bepaalde plekken , hihi, doen ze goed koelen met ijspacket. En ik heb een hoge pijngrens(zeggen ze) Maar ik moet zeggen dat op het einde je minder pijn kan verdragen hoor. dat geven ze ook aan bij Korpos; er worden signalen naar je hersenen toe gezonden;zo van nu is het genoeg! En dat geeft mijn lichaam dan ook aan, hihi. Maar wie mooi wilt zijn moet pijnlijden, en ik heb het er voor over. Heb al nl zeer goede resultaten
spinnertje is offline   Met citaat reageren
Oud 23 januari 2009, 22:35   #12
Anoalm
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 december 2008
Berichten: 175
Dat heb ik blijkbaar ook. Op gegeven moment heb je 't wel gehad. Dan krijg je ook hoofdpijn enzo.

Wel apart dat je zon raar knetterend geluid hoort...
Anoalm is offline   Met citaat reageren
Oud 24 januari 2009, 01:45   #13
Alex20
HaarWeb lid
 
Alex20's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2008
Berichten: 25
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spinnertje Bekijk bericht
Ik laser de gehele bovenbeen incl.knie + billen en bilnaad, + bikinilijn, + oksels en bovenlip
bepaalde plekken , hihi, doen ze goed koelen met ijspacket. En ik heb een hoge pijngrens(zeggen ze) Maar ik moet zeggen dat op het einde je minder pijn kan verdragen hoor. dat geven ze ook aan bij Korpos; er worden signalen naar je hersenen toe gezonden;zo van nu is het genoeg! En dat geeft mijn lichaam dan ook aan, hihi. Maar wie mooi wilt zijn moet pijnlijden, en ik heb het er voor over. Heb al nl zeer goede resultaten
Nou zeg, jij hebt duidelijk een hoge pijngrens. Petje af hoor.
Alex20 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 januari 2009, 01:47   #14
Alex20
HaarWeb lid
 
Alex20's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2008
Berichten: 25
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anoalm Bekijk bericht
Klopt 1e behandeling gehad. Soms wel ff tanden op elkaar. Maar merendeel viel reuze mee. Heel relax. De therapeute kletste ook de gehele tijd enzo.

Nu ben ik net thuis en voel me onderrug nog beethje gloeien. Voor de rest geen last, het was in Apeldoorn, Laserkliniek heet dat.

En hoe ging het bij jou? --> net gelezen, goed dus toppie
Hoe voel je je nu ? Lekker opgelucht dat het achter de rug is neem ik aan hihi. Ik voel het nog zo nu en dan branden, vooral als ik betadine zalf erop smeer om de huid schoon te houden.
Alex20 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 januari 2009, 19:42   #15
Anoalm
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 december 2008
Berichten: 175
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alex20 Bekijk bericht
Hoe voel je je nu ? Lekker opgelucht dat het achter de rug is neem ik aan hihi. Ik voel het nog zo nu en dan branden, vooral als ik betadine zalf erop smeer om de huid schoon te houden.
Dan heb jij er beduidend meer last van als mij. maja niemand is hetzelfde ook

Rechts onderaan voel ik t nog iets, dat was het laatste gelaserde en dus minste gekoelde deel.

Voor de rest geen last huid voelt redelijk goed aan. Be benieuwd 31 maart 2de afspraak = 10 weken
Anoalm is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Advies Huidarts Tegen Korpos!!!! Sjacco Hirsutisme - Behandelingen 35 23 september 2011 20:26
Probleem: Gevoelige huid Sora Hirsutisme - Algemeen 7 16 augustus 2005 21:31
Overbeharing 2x een probleem?? AndrévdW Hirsutisme - Algemeen 8 16 november 2004 14:21
probleem zit in de stofwisseling? claudia Hirsutisme - Algemeen 21 12 september 2002 17:32


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:58.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.