Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 9 juli 2016, 20:44   #1
JND
HaarWeb lid
 
JND's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2015
Locatie: Buenos Aires, Argentina
Berichten: 3
Geslacht:
Haartransplantatie Prohairclinic 1 maart 2016

Beste forumleden,

Ik kijk al een tijdje mee op dit forum en het heeft me geholpen met mijn kliniekkeuze.

Ik ben 27 jaar en op 29 februari en 1 maart 2016 heb ik bij Prohairclinic in Berlaar, België, een haartransplantatie ondergaan van 2.200 grafts. Ik ben Nederlands-Argentijns en heb voor deze kliniek gekozen vanwege prijs-kwaliteitverhouding. In Argentinië is dit soort ingrepen duurder en ik woonde destijds in Nederland.

Ik ben niet bij veel klinieken op consult geweest, omdat ik dacht dat dit de keuze zou vermoeilijken; iedereen verkoopt uiteindelijk een product. Als één van de enigen op dit forum, geloof ik, ben ik bij Nationaal Huidcentrum in Bussum, Nederland, geweest. Ik ging hier op consult vanwege hun ZKN-keurmerk. Ik raad iedereen echter ten sterkste af hier een behandeling te laten uitvoeren. De dame die behandelt vertelde me dat ze al lange tijd haartransplantaties uitvoert, maar in deze branche terecht was gekomen door een vergissing: ze had gereageerd op een vacature waarin ze dacht te solliciteren op een functie als assistente hartchirurgie, maar dat bleek haarchirurgie te zijn. Dat geeft op zich niet, maar ik verloor het gevoel van professionaliteit toen ze begon over de behandeling. Ze wilde iedere drie maanden een kleine haartransplantatie van 500 grafts uitvoeren, in plaats van alles in één keer te doen, hetgeen bij mij weten geen positieve resultaten oplevert.

Ook was ik niet onder de indruk van de gladde verkooppraat van Esteworld, die mij nu nog steeds herinneringen van offertes sturen per e-mail. Bij Prohairclinic kreeg ik een eerlijk gevoel en heb uiteindelijk de knoop doorgehakt naar België te gaan alvooraleer mijn vlucht naar Buenos Aires vertrok om een haartransplantatie te laten uitvoeren.

De eerste maanden zijn goed verlopen, ik heb geen complicaties gehad en de behandeling was pijnloos. Het team vraagt constant of er geen pijn is. Veel grafts zijn bij mij niet uitgevallen en zijn direct doorgegroeid. Ik zit nu op vier maanden en merk iedere dag wat verschil, maar ik ben nog lang niet tevreden: er moet nog veel groei plaatsvinden.

Ik hoop dat we met elkaar kunnen praten over haaruitval en elkaar kunnen adviseren, want dat is erg belangrijk - de effecten van haaruitval en kaal worden worden te weinig serieus genomen. Ik heb psychisch enorm geleden. Daarom hoop ik dat jonge en oudere mannen dit lezen en besluiten ook iets aan hun haaruitval te doen als ze er ongelukkig door zijn, want het kan! Ga naar je huisarts en dermatoloog en neem finasteride. Er zijn griezelverhalen, maar ik denk dat dit medicijn echt werkt en belangrijk is om te nemen als je een haartransplantatie wilt ondergaan. Ikzelf heb geen enkele bijwerkingen gehad en neem het bijna een jaar.

Bijgevoegd vinden jullie een foto van de voorsituatie en de huidige waarbij ik net uit de douche ben met nat haar.

Alvast bedankt voor jullie reacties en laten we elkaar verder blijven helpen!
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 2015-09-04 20.03.33.jpg‎ (111,8 KB, 144x gelezen)
Bestandstype: jpg Screenshot_2016-07-09-12-14-47.jpg‎ (55,6 KB, 156x gelezen)

Laatst gewijzigd door JND; 9 juli 2016 om 20:47
JND is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juli 2016, 21:07   #2
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.439
Geslacht:
Dank voor je bericht. Ziet er goed uit. Ben je nu op en neer gevlogen louter voor de ingreep?
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juli 2016, 22:24   #3
JND
HaarWeb lid
 
JND's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2015
Locatie: Buenos Aires, Argentina
Berichten: 3
Geslacht:
Hé Limbo,

Nee hoor, ik woonde in Nederland, maar ben na de behandeling terug verhuisd naar Argentinië!

Laatst gewijzigd door JND; 9 juli 2016 om 22:29
JND is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:07.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.