Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 9 juli 2004, 17:38   #1
ommer
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2004
Berichten: 1
Prophecia vs Proscar

Beste lotgenoten,

ik ben momenteel 3 maanden bezig met propecia, en heb mijn dokter zover gekregen om een recept uit te schrijven voor proscar 5mg. Nu wilde ik het bij de apotheek ophalen, maar daar wilde ze het dus niet geven, omdat de dokter erbij had gezet 0.2 tablet per dag, wat dus betekent dat ze hem hadden moeten gaan snijden, waar ze dus geen zin in hadden / niet konden.

Heeft er hier iemand ervaring met het opdelen van deze tabletten ( ik weet ook niet hoe ze eruit zien ( vierkant, langwerpig ?) dus kan moeilijk inschatten hoe moeilijk / makkelijk het is deze op te delen. Kan je dit met een mesje oid doen, en weet iemand waar je zoiets kan halen / wat je hiervoor kunt gebruiken?

Tevens werd me verteld dat de verdeling van de werkzame stof niet even is, dus dat er in het ene opgedeelde stuk dan meer of minder finasteride zou zitten dan in andere stukken. Heeft iemand een idee of dit ook daadwerkelijk zo is, of dat het een verkoop truuk is van de fabrikant ? Het verschil is enorm !

Kommentaar is van harte welkom !

Ommer
ommer is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juli 2004, 17:48   #2
Eminem
HaarWeb lid
 
Eminem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 juni 2004
Berichten: 281
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ommer
Beste lotgenoten,

ik ben momenteel 3 maanden bezig met propecia, en heb mijn dokter zover gekregen om een recept uit te schrijven voor proscar 5mg. Nu wilde ik het bij de apotheek ophalen, maar daar wilde ze het dus niet geven, omdat de dokter erbij had gezet 0.2 tablet per dag, wat dus betekent dat ze hem hadden moeten gaan snijden, waar ze dus geen zin in hadden / niet konden.

Heeft er hier iemand ervaring met het opdelen van deze tabletten ( ik weet ook niet hoe ze eruit zien ( vierkant, langwerpig ?) dus kan moeilijk inschatten hoe moeilijk / makkelijk het is deze op te delen. Kan je dit met een mesje oid doen, en weet iemand waar je zoiets kan halen / wat je hiervoor kunt gebruiken?

Tevens werd me verteld dat de verdeling van de werkzame stof niet even is, dus dat er in het ene opgedeelde stuk dan meer of minder finasteride zou zitten dan in andere stukken. Heeft iemand een idee of dit ook daadwerkelijk zo is, of dat het een verkoop truuk is van de fabrikant ? Het verschil is enorm !

Kommentaar is van harte welkom !

Ommer
Allemaal grote onzin van die apotheek.
Zelf moest ik ook even door zeuren bij mijn huisarts voor deze medicijnen (Proscar 5 mg).Ook deden ze bij mijn apotheek even moeilijk bij het afhalen,omdat ze dit dan ook in vieren moesten delen, maar ik kan je vertellen dat je de tabletten heel makkelijk ook zelf in vieren kan delen met een stanleymesje.Geen enkel probleem.Hierbij maakt het ook helemaal niet uit of je de ene dag iets meer binnen krijgt dan de andere door het ongelijkmatig verdelen van de tabletten.Zelf moet ik je wel persoonlijk vermelden dat ik alles behalve tevreden ben met dit medicijn, kortom ik had er veel meer van verwacht.De bestaande haren blijven wel behouden, maar ik heb geen enkele hergroei ervaren.Succes
Eminem is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juli 2004, 17:55   #3
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
zeg tegen je huisarts dat ie niet 0,2 tablet per dag erop zet. neem gewoon proscar en deel m zelf in 4ren, eventueel met een speciaal pillensnijdertje.

van die ongelijke verdeling is nonsens. het maakt niet uit of je de ene dag 0,75 en de andere 1,5 mg binnenkrijgt, gaat erom dat het op de lange termijn ongeveer 1 mg gemiddeld per dag is.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 10 juli 2004, 23:55   #4
Alessandro
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 december 2001
Berichten: 98
Ik laat het doen door mijn moeder, die apothekersassistente is geweest. En die doet het op de ambachtelijke wijze. Die ongelijke verdeling is wel zo. Maar ze stampt de pilletjes gewoon eerst helemaal fijn en vervolgens mixt ze het goed door elkaar. (In zo'n potje met een stampertje) En dan verdeeld ze ze gewoon in gelijke delen en vouwt ze in een papiertje. Dat werkt op zich ook wel.
Alessandro is offline   Met citaat reageren
Oud 11 juli 2004, 12:00   #5
wboy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 maart 2002
Berichten: 153
Mij apotheek deed helemaal niet moeilijk.Ik kreeg er zelfs gratis een pillensplitter bij.
wboy is offline   Met citaat reageren
Oud 28 augustus 2004, 01:20   #6
Gettinghuge
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 augustus 2004
Berichten: 19
Ik begon in 2000 met het slikken van 1 mg finasteride per dag. De apotheek heeft jaren voor mij de pillen zelf gemaakt, ik kreeg gewoon een potje pillen met in ieder 1 mg finasteride, gemaakt van proscar. Toen echter propecia in Nederland verkijgbaar werd via de apotheek, konden ze opeens niet meer deze pillen maken erg vreemd!! Stelletje oplichters, er zijn gewoon afspraken gemaakt tussen de fabrikant en de apothekers. Maar goed aangezien ik makkelijk aan recepten kan komen , maak ik nu zelf de tabletten van proscar. Ik maal 30 tabletten fijn in een vijzel, meng het met microkristallijn cellulose en maak er capsules van. Genoeg voor bijna een half jaar. Even werk dat wel, maar is een stuk beter dan de pillen op te delen in bijv. 4 stukjes. In mijn familie werken veel artsen en heb gehoord dat door zo'n pil door te snijden, het beschermlaagje niet overal meer zit, waardoor het minder goed aankomt in je verteringsstelsel.
Gettinghuge is offline   Met citaat reageren
Oud 28 augustus 2004, 09:59   #7
The Dude
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 maart 2004
Berichten: 362
Op mijn recept van mijn dermatoloog stond op 1mg proscar, ik gaf dit af aan de apotheker en ik kon de volgende dag men pilletjes gaan halen. Een potje met allemaal capsules is van 1mg. Vreemd dat niet elke apotheek dit wilt doen.
__________________
Regime:
-1 mg Fina (sinds midden september 2003) [ GESTOPT augustus 2006 ]
-Veel water
-Multivitaminen
-0.5 mg Duta (sinds augustus 2006)

21 jaar, NW 2
The Dude is offline   Met citaat reageren
Oud 8 september 2004, 21:46   #8
Mark82
HaarWeb lid
 
Mark82's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 augustus 2004
Berichten: 220
Geslacht:
Vraagje

Sinds vandaag propecia in huis en in de bijsluiter staat het volgende :

"Over het algemeen is het nodig om het middel 3 tot 6 maanden elke dag in te nemen voordat u merkt dat u meer haar krijgt of dat verder haarverlies wordt voorkomen"

"Mannen met licht tot matig maar geen volledig haarverlies mogen verwachten baat te hebben bij het gebruk van Propecia"

Wat zijn jullie ervaringen over quote 1? Is het bij jullie in die 3-6 maanden nog gebeurd dat er haaruitval optrad?
Mark82 is offline   Met citaat reageren
Oud 9 september 2004, 12:27   #9
cees
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 958
vraagje

he gettinghuge, als ik het goed begrijp gebruik jij al langer dan zo een 4 jaar finas! Wat zijn jou ervaringen nu in vergelijking met toen je begon, ben wel nieuwsgierig? Is je haar verslechterd, hetzelfde gebleven of verbeterd ten opzichte van zo een 4 jar geleden?

Alvast bedankt voor je reactie
groetjes cees
cees is offline   Met citaat reageren
Oud 9 september 2004, 12:57   #10
Iemand
Warfare on Hair :D
 
Iemand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2003
Berichten: 291
Mark82,

3-6 maanden is inderdaad de periode NA een shedding meestal, waarin de boel stabiliseerd en je merkt dat je haar gezonder eruit begint te zien en sterker wordt etc. Het verschilt natuurlijk altijd per persoon.

Voor echte resultaten zou je beter na 8-12 maanden aan moeten houden.
__________________
Regime:

Intern:
2x Finasteride (1/4 van 5mg) (dru-online.com)
1x Saw Palmetto 160mg (CheapRegaine.nl)
Vitamine B-Complex (Etos)
Vitamine C (1000mg)
Selenium-Zink (Etos)
Visolie / Omega-3 Vetzuren (Etos)
Bio-MSM 1500mg (Pharma Nord)
Dagravit Totaal 30 (Dagravit)

Extern:

1x-2x Minoxidil 5% (Kirkland, CheapRegaine.nl)
of
2x Minoxidil 5% Day and Night kit (Dr Lee, Minoxidil.com)

Toekomst misschien:
Rooscure
een Anti-histamine
Iemand is offline   Met citaat reageren
Oud 9 september 2004, 19:25   #11
Mark82
HaarWeb lid
 
Mark82's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 augustus 2004
Berichten: 220
Geslacht:
Post

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Iemand
Mark82,

3-6 maanden is inderdaad de periode NA een shedding meestal, waarin de boel stabiliseerd en je merkt dat je haar gezonder eruit begint te zien en sterker wordt etc. Het verschilt natuurlijk altijd per persoon.

Voor echte resultaten zou je beter na 8-12 maanden aan moeten houden.
Shedding is echter haarverlies wat niet permanent is toch? Het gaat er mij meer om of dit product vanaf moment 1 er is om permanent haartuitval te voorkomen. Ik wil niet in die max 6 maanden bv alsnog veel haar zien verdwijnen.
Mark82 is offline   Met citaat reageren
Oud 10 september 2004, 23:30   #12
Gettinghuge
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 augustus 2004
Berichten: 19
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cees
he gettinghuge, als ik het goed begrijp gebruik jij al langer dan zo een 4 jaar finas! Wat zijn jou ervaringen nu in vergelijking met toen je begon, ben wel nieuwsgierig? Is je haar verslechterd, hetzelfde gebleven of verbeterd ten opzichte van zo een 4 jar geleden?

Alvast bedankt voor je reactie
groetjes cees
Mijn resultaten: Toen ik begon met slikken had ik beginnende inhammen en achterop een beginnend kaal plekje. Ik ben echt in een heel vroeg stadium begonnen. Na 4 jaar kan ik zeggen dat ik achterop mn hoofd iets meer haar heb dan ervoor, en bij mn inhammen iets minder. Het lijkt daar nog wel uit te vallen maar wel langzaam. (afkloppen). Ik ben dus wel tevreden, al heb ik wel last van minder sex drive dan voorheen. Maar ach dat neem ik voor lief. Ik loop toch nog dagen met een stijve hark rond dus valt nog wel mee .
Hoop alleen niet dat het na 5 jaar bij mij over is wat betreft fina, zoals hier op deze site wordt gepost.

Greets
Gettinghuge is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
proscar, een verantwoorde vervanging voor het dure prohair? rickie rick Medicijnen/haargroeimiddelen 16 16 december 2004 12:21
Farmacotherapeutisch Kompas over Proscar (finasteride) Artur Medicijnen/haargroeimiddelen 3 21 juli 2004 22:26
Proscar + huisarts Jaapie Medicijnen/haargroeimiddelen 26 24 maart 2004 08:50
Proscar bestellen zonder creditcard? Anon100 Medicijnen/haargroeimiddelen 4 5 juni 2003 19:43
proscar papapa Medicijnen/haargroeimiddelen 0 27 november 2001 12:31


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:18.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.