Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 5 mei 2015, 22:33   #1
Diable
HaarWeb lid
 
Diable's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2002
Berichten: 281
Geslacht:
Lightbulb Terug van weggeweest

Beste mensen,

In 2002 werd ik hier actief en ik heb er veel aan gehad. Dankzij cognitieve gedragstherapie ben ik van het haren trekken en hoofdhuid stuk peuteren afgekomen. Helaas, na veel goede jaren, heb ik een flinke terugval die nu ook alweer twee jaar duurt. Met name met het pikken, het is erger dan ooit en ik zit vol kale plakken, durf mijn haar niet meer los te dragen

Ik zag dat ik nog steeds kan inloggen en heb besloten hier wat nieuwe inspiratie op te doen. Zijn hier überhaupt nog mensen actief?

Groetjes,
Diable
__________________
Niet TTM-en is hard werken!

Laatst gewijzigd door Diable; 5 mei 2015 om 22:42
Diable is offline   Met citaat reageren
Oud 6 mei 2015, 12:57   #2
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Hallo Diable,

welkom terug. Vervelend om te horen dat het terug is gekomen na zo een lange tijd zonder...Heb zelf geen ervaring met TTM maar wil je in ieder geval sterkte wensen.

Er zijn hier wel nog mensen actief gelukkig.
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 7 mei 2015, 23:54   #3
Diable
HaarWeb lid
 
Diable's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2002
Berichten: 281
Geslacht:
Dank je. Het is erg stil hier. Is er misschien een besloten Facebook groep ofzo?
__________________
Niet TTM-en is hard werken!
Diable is offline   Met citaat reageren
Oud 8 mei 2015, 16:35   #4
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Niet zover mij bekend is..misschien een idee om te starten en mensen uit te nodigen? Ik weet het niet..
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 9 mei 2015, 01:35   #5
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Dit forum is op sterven na dood. Er is nog een handjevol leden actief en dat is het wel zo'n beetje. Jammer, maar helaas! Dus veel actie/reactie op jouw probleem zal je hier niet krijgen. Sterkte Diable.
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 10 mei 2015, 17:06   #6
Diable
HaarWeb lid
 
Diable's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2002
Berichten: 281
Geslacht:
OK dank voor je reactie. Maf, het was vroeger mega druk hier en je zou toch zeggen dat steeds meer mensen de weg zouden vinden hier naartoe. Nou ja, het is de realiteit
__________________
Niet TTM-en is hard werken!
Diable is offline   Met citaat reageren
Oud 11 mei 2015, 21:36   #7
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Hoi Diable,
Ben ook nog eentje uit de oude doos en neen, veel reactie is er niet meer... Vroeger was ik wel mee één van de trouwe lezers/schrijfsters. Ik heb ook lange tijd gedacht dat ik er - samen met anderen - kon vanaf komen. Dat heeft slechts korte tijd geduurd. Telkens opnieuw was er die terugval. Voor velen heel herkenbaar... Enerzijds ontneemt je dat de moed om verder te gaan, anderzijds zijn diegenen die er vanaf zijn, ook niet meer te vinden hier. Af en toe kom ik nog eens zien. Ik ben wel actief op fb en daar zitten nog een vijftal andere ttm'ers. Niet dat wij openlijk over ttm praten, maar we geven soms wel hints die alleen ttm'ers snappen en dan gaan we privé chatten... Ik wil je gerust op mijn fb toevoegen...
Groetjes, Bolleke (Daniëla)
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 12 mei 2015, 21:05   #8
Diable
HaarWeb lid
 
Diable's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2002
Berichten: 281
Geslacht:
Hoi! Leuk om je reactie te lezen. Ik heb je ooit ontmoet op een bijeenkomst in Noord-Brabant en ik heb je boek in de kast staan (en gelezen! ).

Op Facebook er over praten lijkt me niet fijn, niet anoniem genoeg.

Hoe gaat het nu met jou, heb jij er nog last van? Trek je nog haren uit?

Ik merkte wel dat het ontmoeten van anderen en het horen van verhalen me aan het denken zette en daarom motiveerde om te stoppen.
__________________
Niet TTM-en is hard werken!
Diable is offline   Met citaat reageren
Oud 13 mei 2015, 22:27   #9
Harvelle
HaarWeb lid
 
Harvelle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Berichten: 1
Geslacht:
Ha! Heb ik me net maar eens aangemeld en nu lees ik dat er nog maar weinig mensen hier actief zijn. Jammer!
Harvelle is offline   Met citaat reageren
Oud 28 mei 2015, 00:00   #10
mabouche
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 maart 2015
Berichten: 2
Geslacht:
Hallo, ik volg al enige tijd de blogs hier. Heb nooit gereageerd, maar lijdt ook al sinds mijn 16de aan ttm. Heb eind vorig jaar besloten om een haarwerk te gaan dragen omdat ik een enorme kale plek op mijn hoofd begon te krijgen.
T haarwerk zorgt ervoor dat ik er niet bij kan, maar daardoor ervaar ik wat meer depressie dan normaliter, dus denk ergens dat t haar trekken dus idd gebeurt om stress los te laten.
Maar elke maand moet ik terug om t haarwerk weer te laten onderhouden en strakker te laten zetten en de afgelopen twee maanden zie ik wel dat er haar terug groeit. een Hoop die ik al had op gegeven. Er zijn op Facebook besloten groepen waar je idem verhalen ziet langs komen, sommige inspirerend, maar sommige ook deprimerend. Het heeft mij iig geholpen met de bewustwording dat ik het niet meer geheim hoef te houden, dat ik niet de enige ben. sterkte met je gevecht, je bent daar niet alleen in!
mabouche is offline   Met citaat reageren
Oud 29 mei 2015, 13:43   #11
Diable
HaarWeb lid
 
Diable's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2002
Berichten: 281
Geslacht:
Hoi Malbouche,

Pittig hoor! Hoe lang trek je al? Mij valt op dat op de plekken waar ik jaren lang wondjes krabte en haren uittrok, nu grijze haren groeien. Ik ben als de dood dat ik daar vroeg blijvend kaal ga worden.

Ik kan geen groepen vinden op Facebook, hoe vind ik die? Heb jij een groepsnaam voor me?

Groetjes
__________________
Niet TTM-en is hard werken!
Diable is offline   Met citaat reageren
Oud 3 juni 2015, 16:50   #12
Karentje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 april 2009
Locatie: Wilrijk, Antwerpen
Berichten: 78
Hey Diable

Het is hier inderdaad stil... en op moeilijke momenten in een terugval hielp het me ook wel om hier mijn verhaal neer te schrijven en reacties te krijgen van lotgenoten... Ik heb nu ook een seriuze terugval en ik weet niet hoe ik terug moet stoppen... Zelf heb ik wel door dat dit gelinkt is met op mijn eten letten: eens ik op dieet ga of strikter mijn eetgewoontes op volg, hoe gemakkelijker het ook is om te stoppen met haar trekken... Laat ik 1 van de twee varen, dan heb ik ook geen courage meer om te vechten voor het ander...
En dat van dat grijze haar is ook herkenbaar: heb sinds dat ik enkele maanden ben gestopt en al mijn haar teruggroeide ook de indruk dat ik veel meer witte haren heb... mijn kapster zegt dat het toeval is, want mijn mama had ook al vroeg grijze/witte haren dus het is eerder genetisch maar toch...
Karentje is offline   Met citaat reageren
Oud 13 juni 2015, 14:09   #13
mabouche
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 maart 2015
Berichten: 2
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diable Bekijk bericht
Hoi Malbouche,

Pittig hoor! Hoe lang trek je al? Mij valt op dat op de plekken waar ik jaren lang wondjes krabte en haren uittrok, nu grijze haren groeien. Ik ben als de dood dat ik daar vroeg blijvend kaal ga worden.

Ik kan geen groepen vinden op Facebook, hoe vind ik die? Heb jij een groepsnaam voor me?

Groetjes
Hoi Diable,

1 van de fb groepen over TTM is:
https://www.facebook.com/groups/christiantrich/

Wat betreft die witte/grijze haren heb ik ook last van. Weet alleen niet of het dus door mijn leeftijd komt of dat het haar eerst wit terug komt en een paar maanden de tijd nodig heeft om weer te herstellen. Pluk al bijna 25 jaar.
mabouche is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juli 2015, 23:13   #14
Elizamb
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juli 2015
Berichten: 3
Geslacht:
mag ik ook lid worden van die facebook?
Ik ben 21 en heb al zolang als ik me kan herinneren trichotillomanie. zit nu te twijfelen om een behandeling te laten doen door Rik van Bastelaar maar het lijkt te mooi om waard te zijn..
Als ik lid word van die facebook ziet mijn omgeving dat dan ook?

Groetjes
Elizamb is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juli 2016, 14:43   #15
Manouq
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 juli 2016
Berichten: 4
Geslacht:
Het is hier inderdaad niet meer zo druk als vroeger (10 jaar terug) Toen heb ik erg veel aan dit forum gehad dus jammer dat er niet meer zoveel TTMers actief zijn.

Bij mij groeien er ook grijze haren terug op de plekken waar ik vaak hoofdhaar trek dus ik denk dat het wel met elkaar te maken heeft.
Manouq is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:37.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.