Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 11 juni 2015, 01:11   #1
Kikimamanyny
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 januari 2015
Berichten: 17
Geslacht:
Bijnieruitputting

Hoi allemaal,

Ik heb alopecia universalis sinds sept jl. Ook ik zoek naar de juiste behandeling en gouden tip! Ik geloof echter niet in medicatie dit is voor mij geen oplossing alleen maar een demper! Net als in de psychiatrie, je lost er geen probleem mee op, sterker nog het levert veel bijwerkingen op!

Ik heb een tijdje geleden een artikel gevonden over de bijnieruitputting! Het internet staat er overigens vol mee, naar toch kennen alleen natuurgeneeskundige dit en de reguliere zorg vindt dit onzin!

Ik geloof echter dat je lichaam tegen zichzelf vecht (auto immuun) ik geloof ook dat mijn bijnieren hard hebben gewerkt om stress op te vangen! Bijnieren zijn verantwoordelijk voor stress hormoon, adrenaline en cortison. Als je lichaam hard heeft moeten werken is de bijnier nu uitgeput en kan de hormonen niet geven! Ik ben nu bezig om mijn bijnieren rustte geven door suikervrij en koolhydraat arm te eten, want ook dat eten vraagt hard werken van de bijnieren.

Voor wie echt interessant is, lees dit artikel:
http://www.ahealthylife.nl/wp-conten...ke_Donkers.pdf
Ik denk dat het allemaal van binnen uit moet komen! Daarbij hoort voor mij ook volledige acceptatie.

Ik ben benieuwd wat jullie van mijn visie vinden!

Gr. Kiki
Kikimamanyny is offline   Met citaat reageren
Oud 11 juni 2015, 21:38   #2
paika
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 september 2012
Locatie: oss
Berichten: 25
Hoi kiki
ik volg het dieet al bijna anderhalf jaar, van mike donkers tegen bijnieruitputting. Ik heb ook veel haar verloren door teveel stress. De lever geeft de meeste haaruitval door stress. Ik heb dat door ervaring en een video van dr berg geleerd. Ik heb de video ook net een psar weken geleden geplaatst hier op het forum. Ik drink rauwe melk en yoghurt van biologische koeien en vlees van bio boer. Verder eet ik veel vettten zelfgemaakte stoofpotten en soepen en ben ik gestopt met de pil. Mijn haar komt langzaam terug maar als ik strress heb dat valt het meteen uit heel opvallend. Ik heb ook veel supplementen gebruikt voor vanalles en voor de bijnieren. Het gaat nu steeds beter maar het is een lang proces. Ik wil je geen hoop geven dat je haren terugkomen maar als je vragen hebt, wil ik ze graag beantwoorden.
Groetjes Agaat
paika is offline   Met citaat reageren
Oud 11 juni 2015, 22:19   #3
Kikimamanyny
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 januari 2015
Berichten: 17
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door paika Bekijk bericht
Hoi kiki
ik volg het dieet al bijna anderhalf jaar, van mike donkers tegen bijnieruitputting. Ik heb ook veel haar verloren door teveel stress. De lever geeft de meeste haaruitval door stress. Ik heb dat door ervaring en een video van dr berg geleerd. Ik heb de video ook net een psar weken geleden geplaatst hier op het forum. Ik drink rauwe melk en yoghurt van biologische koeien en vlees van bio boer. Verder eet ik veel vettten zelfgemaakte stoofpotten en soepen en ben ik gestopt met de pil. Mijn haar komt langzaam terug maar als ik strress heb dat valt het meteen uit heel opvallend. Ik heb ook veel supplementen gebruikt voor vanalles en voor de bijnieren. Het gaat nu steeds beter maar het is een lang proces. Ik wil je geen hoop geven dat je haren terugkomen maar als je vragen hebt, wil ik ze graag beantwoorden.
Groetjes Agaat

Hoi agaat,

Wat goed om te lezen dat jij dit al doet! Anderhalf jaar!! Das wel pittig! Ben je er echt mee gestart vanwege je haar of waren het andere redenen? Hoeveel haar uitval heb jij? Totalis/universalis of zomaar wat plekken?
Ik moet nog op zoek gaan naar de rauwe melk en de yoghurt! Ik ben wel erg nieuwsgierig!!! Ik heb ook geen hoop, zeker ook omdat ik in sept nog twee jaar moet studeren! Dus dat kost stress! Kan ik de video eens zien? Welke supplementen gebruik jij? Heb je nog advies? Jij bent al zo lang bezig!

Ik hoor graag van je!

Gr. Sara
Kikimamanyny is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juni 2015, 09:11   #4
paika
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 september 2012
Locatie: oss
Berichten: 25
Hoi Sara
Wat fijn dat je gelooft in de natuurlijke weg. Wat mij betrrft is het de enige weg. Stress zorgt voor heel veel problemen. De video van dr Eric Berg staat onder dit subforum, ergens onder jouw verhaal. Daar heb ik hem geplaatst. Ik heb geen aa of universalis. Ik heb gewoon enorm veel haar verloren door stress en nu komt er een beetje terug. Ik ben jarenlang bij psychiaters geweest vanwege ernstige klachten. Nu gaat het beter. Ik voel me beter op de rauwe melk en yoghurt en eet dierlijk vet maar ik ga niet heel ver daarin. Op het weston price forum gaan ze heel ver maar dat vind ik niet vol te houden. Ik ben bij een natuurarts gekomen en zo kwam ik erachter dat ik bijnieruitputting had. Ik had gewichtstoename en haaruitval. Ik heb van hem supplementen gehad. Panax ginseng en vit b12. Nu slik ik nog meer maar je moet dit niet zomaar gaan slikken. Eerst naar een goede natuurarts en met name werken aan je stress. Doe je aan yoga of iets ontspannends?
Groetjes Agaat
paika is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:26.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.