Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Haarwerken/camouflage > Camouflage

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 21 april 2005, 17:03   #1
Buutnlander
HaarWeb lid
 
Buutnlander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 februari 2005
Berichten: 191
AGA voor buitenwereld zichtbaar?

Zoals de titel het al zegt, is je AGA voor de buitenwereld zichtbaar en hoe lang ben je al kalend?

Mijn situatie:

Terugtrekking haargrens sinds 16, en uitdunnen sinds 18.

Ben nu 20, haargrens is rond de 0.5 cm teruggetrokken en het haar tussen mijn kruin en haargrens is een beetje uitgedunt. Maar voor de buitenwereld is totaal niets zichtbaar, krijg zelfs complimenten over mijn mooie haar. Maarja voor hoe lang nog..
__________________
Status:
21 jaar: Haargrens 0.5 cm teruggetrokken, dunner wordend haar, maar nog niks aan de hand

Elke dag:
0.5 mg Dutasteride
Alpecin C1 + Alpecin ASL

Toekomst:
Orale Spiro
Fluridil





Buutnlander is offline   Met citaat reageren
Oud 21 april 2005, 17:15   #2
jongen25
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 augustus 2004
Berichten: 579
Geslacht:
Hangt van de persoon af..
Mijn ouders zeggen dat ik paranoide ben. Maar oude vriend van de middelbare school die ik paar keer per jaar zie, laat het nooit na me op de uitdunning bovenop te wijzen, twee andere vrienden merkten onafhankelijk van elkaar op dat ik bovenop kaal werd/ inhammetjes begin te krijgen. Toenmalige vriendin zei het een aantal maanden geleden ook, toen ze bovenop mijn hoofd keek.

Alle genoemde mannelijke vrienden ken ik al jarenlang, ze kennen me dus vanuit de tijd dat ik nog dik (post)puberhaar had (referentiekader). Ook opvallend: ze hebben allemaal (nog) geen AGA.
Kalende vrienden bagatelliseren het juist... Kan niet anders dan concluderen dat mijn leeftijdsgenoten-met-volle-bos scherp in de gaten houden wie er nu weer voor de bijl gaat. Moet een soort van opluchting voor ze zijn dat ZIJ het niet zijn ofzo, terwijl de mensen met AGA het met hun eigen (verdergevorderde) situatie vergelijken c.q. weten door welke pijn je gaat.
__________________
Regime:

-1 mg finasteride per dag (sinds 12-7-04), later overstap naar 1/4, later 1/5 proscar.
Vanaf 22 mei 2006: spiro. Na 2010 mee gestopt, wellicht weer mee beginnen

Stand van zaken:
Zomer 2003 bemerkte ik diffuse uitdunning bovenop (achterkant scheiding,rond kruin), sinds halverwege 2004 geleidelijk oprukkende inhammen.
Na start regimen reageerde de haarlijn heftig. Bitemporale recessie zet zich nog voort, maar in latere jaren in een langzaam tempo.
Bovenop meende ik verslechtering te zien, maar anno 2012 kan ik zeggen dat de situatie redelijk stabiel is (afkloppen!).

Updat herfst 2019: laatste half jaar behoorlijk veel haar kwijtgeraakt - diffuus bovenop en bij haarlijn. Kan TE als gevolg van stress zijn, maar uiteraard ook van AGA die doorzet/ verminderde werking fina. Voorlopig soelaas: gezond leven en in gaten houden
jongen25 is offline   Met citaat reageren
Oud 21 april 2005, 17:53   #3
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Bij mij valt het de buitenwereld gelukkig ook niet op. Net als jij, Buutnlander, krijg ook ik nog wel eens te horen hoe een volle bos ik wel niet heb en de mensen die weten (dat zijn er niet veel) dat ik bezig ben met mijn kaalheid (dat het me irriteert) verklaren mij voor gek omdat ze het niet geloven.

Ik ben slechts één keer erop aangesproken door een vriend toen we het toevallig over ouder worden hadden met nog twee andere vrienden. Alle vier zijn we kalend en we zeiden toen al zo leuk tegen elkaar: "jongens, als we straks op onze 40ste een biertje gaan drinken, dan zijn wel allemaal glad!" (zoiets). Maar goed, toen zei die vriend letterlijk: "Maar jij hebt ook al behoorlijke inhammen hoor; ik zag het laatst toen je tegen de wind in liep; ze reiken al achter je oren!" Was ff slikken dat het kennelijk zo op kon vallen, maar kon er een paar seconden later wel goed om lachen .

Maar één negatieve opmerking tegenover geen opmerkingen en een paar positieve opmerkingen kan ik nog wel beschouwen als: de buitenwereld valt het niet op.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 21 april 2005, 17:55   #4
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Die opmerking dat mijn inhammen al achter mijn oren zouden reiken was overdreven. Hij zat gewoon te klieren. Zo ver zijn ze (nog) niet.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 21 april 2005, 18:17   #5
Minoush
HaarWeb lid
 
Minoush's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 augustus 2004
Berichten: 11
Ik heb het pas iets langer dan een jaar maar ik zie de achteruitgang erg goed.
Soms kan ik me zo ergeren aan opmerkingen zoals: "hey het zal allemaal wel loslopen" .... of ... "" je stelt je aan want ik zie helemaal niks" ..
Zo frustrerend..
Aan de ene kant ben ik natuurlijk wel blij dat niemand het nog ziet maar aan de andere kant wil ik ook een soort "bevestiging" en daarnaast ook begrip van m'n omgeving.
Zoals: "Ja ik ziet het, ... vind het heel erg voor je"... enz.
Wat dan ook.
Niet dat ik daar veel aan zou hebben want ze kunnen toch niks voor me doen en ik ga me er ook niet veel beter door voelen, maar toch..
Hoe dan ook.. Alleen mensen die hetzelfde doormaken als jijzelf kunnen je ECHT begrijpen.
Van de rest kan je alleen maar hopen dat ze hun (lullige) opmerkingen voor zichzelf houden en maar eens naar zichzelf kijken.
Want ik ben liever een goed persoon zonder haar dan een gemenerd met haar
En zelfspot is altijd alleen maar goed.. Zo leer je op een andere (goede) manier met je situatie om te gaan.
Zo zit ik bv. m'n vriendinnen te pesten dat ik later met m'n pruiken elke dag een ander kleur haar en kapsel zal hebben (nanana).. wat zij dus niet kunnen...
Willen ze er wat van overhouden dan
Minoush is offline   Met citaat reageren
Oud 21 april 2005, 22:52   #6
hoi
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 september 2004
Berichten: 126
Ja ik krijg regelmatig opmerkingen van hey je word al kaal.. of vragen vind je het niet kut dat je nu al kaal word, zelfs een onbekende vroeg aan mij hoe oud ik was, ik antwoorden zegt ie en je word nu al kaal.. tja dat is gewoon kut dus.
__________________
Intern:
25-09-08: 1mg fina p/d
hoi is offline   Met citaat reageren
Oud 22 april 2005, 00:14   #7
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hoi
Ja ik krijg regelmatig opmerkingen van hey je word al kaal.. of vragen vind je het niet kut dat je nu al kaal word, zelfs een onbekende vroeg aan mij hoe oud ik was, ik antwoorden zegt ie en je word nu al kaal.. tja dat is gewoon kut dus.
Hmmm, die mensen hebben kennelijk geen enkele kennis over wat AGA nu eigenlijk is. Zo vreemd is het niet, dat het zich manifesteert op jonge leeftijd.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 22 april 2005, 10:17   #8
japiejaap
bwargh
 
japiejaap's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juli 2004
Berichten: 229
helaas bij mij is het de buitenwereld ook niet onopgemerkt gegaan.
__________________
Regime:

Propecia 0.5
Rooscure 2 X per week
MSM 2000mg
biotine
omega3 1 blikje tonijn 150 gram per dag
japiejaap is offline   Met citaat reageren
Oud 22 april 2005, 12:32   #9
high
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 318
Ik weet nog wel toen ik me niet bezig hield met haar keek ik veel meer naar de vorm van het gezicht en het lichaam dat was toen de hoogste prioriteit en nu maak ik me daar niet meer druk over maar inplaats van dat me haar.

Een mens spits zich altijd erg toe aan zijn tekortkomingen maar kijkt niet wat ie wel heeft.
high is offline   Met citaat reageren
Oud 22 april 2005, 13:46   #10
Buutnlander
HaarWeb lid
 
Buutnlander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 februari 2005
Berichten: 191
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hoi
Ja ik krijg regelmatig opmerkingen van hey je word al kaal.. of vragen vind je het niet kut dat je nu al kaal word, zelfs een onbekende vroeg aan mij hoe oud ik was, ik antwoorden zegt ie en je word nu al kaal.. tja dat is gewoon kut dus.

Wrm begin je niet aan fina, minox en dergelijke. Alleen rooscure zal geen flikker doen! Ik overweeg zelfs om aan duta te beginnen. Keihard aanpakken die AGA!!
__________________
Status:
21 jaar: Haargrens 0.5 cm teruggetrokken, dunner wordend haar, maar nog niks aan de hand

Elke dag:
0.5 mg Dutasteride
Alpecin C1 + Alpecin ASL

Toekomst:
Orale Spiro
Fluridil





Buutnlander is offline   Met citaat reageren
Oud 22 april 2005, 13:58   #11
Jaapie
NW 2-
 
Jaapie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 2.595
In het begin kreeg ik het weleens te horen. HAHA je word kaal!
Maar nu eigenlijk nooit meer. Als ik iemand tegenkom die ik een tijd niet gezien heb zie ik ze weleens naar mijn haarlijn/inhammen staren.
__________________
Regimen:
Rogaine foam
Minoxidil 5%
HW-topical III
Multi vit / fibers / DHA+EPA

Experimenteel

Jaapie is offline   Met citaat reageren
Oud 23 april 2005, 08:03   #12
bas739
HaarWeb lid
 
bas739's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2004
Berichten: 103
Komt bij mij af en toe wel ter sprake met kameraden.
Zijn vooral degene die er zelf ook aan moeten geloven, die de kritische
blik uitoefenen op mijn haarwerk. Ik zeg altijd maar zo:

Het grote voordeel van kaalhoofdigheid is, dat wanneer er onverwacht bezoek komt, je alleen maar je stropdas moet rechttrekken.
__________________
- -

Intern:
Propecia! per 10-12-2005

Extern:
Nix... ik was met Rozemarijn van Weleda

Gel die ik gebruik:
Molding paste van KMS - Goed spul!
Dure variant van Hema Candelilla was

en verder;
Sporten maw fit blijven
Draag wel es mooi petje
bas739 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 april 2005, 23:14   #13
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jongen25
Hangt van de persoon af..
Mijn ouders zeggen dat ik paranoide ben. Maar oude vriend van de middelbare school die ik paar keer per jaar zie, laat het nooit na me op de uitdunning bovenop te wijzen, twee andere vrienden merkten onafhankelijk van elkaar op dat ik bovenop kaal werd/ inhammetjes begin te krijgen. Toenmalige vriendin zei het een aantal maanden geleden ook, toen ze bovenop mijn hoofd keek.

Alle genoemde mannelijke vrienden ken ik al jarenlang, ze kennen me dus vanuit de tijd dat ik nog dik (post)puberhaar had (referentiekader). Ook opvallend: ze hebben allemaal (nog) geen AGA.
Kalende vrienden bagatelliseren het juist... Kan niet anders dan concluderen dat mijn leeftijdsgenoten-met-volle-bos scherp in de gaten houden wie er nu weer voor de bijl gaat. Moet een soort van opluchting voor ze zijn dat ZIJ het niet zijn ofzo, terwijl de mensen met AGA het met hun eigen (verdergevorderde) situatie vergelijken c.q. weten door welke pijn je gaat.

Je kan het ook anders opvatten, het valt ze op en doen er luchtig over omdat het ze waarschijnlijk geen fluit interesseert.
__________________
-Duta sinds 2-8-04, om de 3 dagen
-Rooscure 2-3x per week
-Minoxidil (Xandrox 15 plus)
pizzacat is offline   Met citaat reageren
Oud 25 april 2005, 16:26   #14
kloete
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 oktober 2004
Berichten: 92
Grappig, dit is wel herkenbaar. Niemand heeft het er over bij mij, terwijl ik het zo overduidelijk zie. Mijn vriendin ziet het ook (ze heeft er geen problemen mee). Je bent er zelf natuurlijk enorm op gefocussed. Dat helpt niet echt...
__________________
Regime:
Proscar (1.25 mg finasteride per dag, vanaf 10/01/2005)
Rooscure (2x in de week, vanaf xx/02/2005)

Status:
Inhammen en dunner wordend haar bovenop. Geen last van haaruitval.
kloete is offline   Met citaat reageren
Oud 25 april 2005, 17:15   #15
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kloete
Je bent er zelf natuurlijk enorm op gefocussed. Dat helpt niet echt...
Dat is ook zo denk ik. Als ik bij mijzelf na ga. Ik begon er pas op te letten bij anderen toen ik mij er zelf van bewust werd, dat ik kalend ben. Toen werd het een obsessie en natuurlijk projecteerde ik dat obsessief observeren ook op anderen. Daarvoor wist ik natuurlijk wel dat kaalheid bestond, maar het deed mij niets, ik stond er niet bij stil en het interesseerde mij al allerminst. Bij jongens/mannen die kaal/kalend waren viel het mij ook niet op, omdat het zo vanzelfsprekend was.

Oh... ik verlang weer naar die tijd .
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
hello again peterkonrad TTM - Algemeen 22 17 augustus 2004 13:07


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:08.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.