Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Overige behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 1 september 2018, 23:34   #1
MSweb
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 september 2018
Berichten: 31
Geslacht:
iRestorr (laser)

Hoi allemaal,

Na lange speurtochten op internet heb ik hier een account aangemaakt om jullie adviezen te vragen. Ik wil heel graag wat doen aan mijn haaruitvalproblemen en ben een beetje radeloos hoe en wat. Ik overweeg finasteride (proscar), maar iets maakt mij ook bang voor de mogelijke bijwerkingen. Zoals gezegd na lange speurtochten kwam ik uit bij een (voor mij) nieuw product genaamd iRestore (laserhelm). Ik ben erg benieuwd of er leden zijn die dit product in huis hebben en ervaring hebben met dit product. Ik hoor graag jullie tips en adviezen.

Groer Mike
MSweb is offline   Met citaat reageren
Oud 4 september 2018, 11:58   #2
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
ben niet bekend met de irestore, maar het principe van LLLT is wel al vaak besproke op dit forum. Heb aantal jaar geleden een eigen gemaakte helm gebruikt, maar tegenwoordig zijn er meer opties op de markt.

Zelf heb ik ook weleens de hairmax laserband 82 bekeken. Die ziet er goed uit en dan heb je ook alles in 1. Vermoedelijk is die vergelijkbaar met de irestore maar dat zou je even moeten nakijken.
hairmax had de eerste LLLT-behandeling op de markt die fda-gekeurd is. Weet niet of anderen dat inmiddels ook hebben.
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 4 september 2018, 20:43   #3
MSweb
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 september 2018
Berichten: 31
Geslacht:
Wat zijn jouw ervaringen met je eigen helm?
MSweb is offline   Met citaat reageren
Oud 15 september 2018, 12:26   #4
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Ik heb deze een flinke tijd gebruikt. Had zelf altijd het idee dat het een positieve werking had maar gebruikte ook andere middelen daarnaast. Momenteel reis ik vrij vaak en dit werkt niet goed samen met de helm.
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 15 december 2019, 22:55   #5
ProfessorKaal
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 maart 2019
Berichten: 26
Geslacht:
Ik ben ook wel zeer benieuwd naar de werking van zo'n laserhelm. Helaas zijn deze wel aan de dure kant. Ik heb hier op het forum gelezen dat je een apparaat nodig hebt met minimaal 200 diodes om enig resultaat te kunnen boeken. De iRestore Professional heeft er 282 maar kost wel tegen de 900 dollar op hun website. Ik overweeg het product aan te schaffen maar ik wil eerst nog wat meer ervaringen van gebruikers hier op het forum lezen eer ik zulke grote investeringen ga doen. Toen ik bij Prohair een PRP-behandeling liet uitvoeren maakten zij ook gebruik van zo'n infraroodpaneel op mijn kruin om de doorbloeding te stimuleren. Ik ben dus wel enigszins overtuigd van de effectiviteit van LLLT.
ProfessorKaal is offline   Met citaat reageren
Oud 2 maart 2020, 18:28   #6
dude04
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2010
Berichten: 22
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ProfessorKaal Bekijk bericht
Ik ben ook wel zeer benieuwd naar de werking van zo'n laserhelm. Helaas zijn deze wel aan de dure kant. Ik heb hier op het forum gelezen dat je een apparaat nodig hebt met minimaal 200 diodes om enig resultaat te kunnen boeken. De iRestore Professional heeft er 282 maar kost wel tegen de 900 dollar op hun website. Ik overweeg het product aan te schaffen maar ik wil eerst nog wat meer ervaringen van gebruikers hier op het forum lezen eer ik zulke grote investeringen ga doen. Toen ik bij Prohair een PRP-behandeling liet uitvoeren maakten zij ook gebruik van zo'n infraroodpaneel op mijn kruin om de doorbloeding te stimuleren. Ik ben dus wel enigszins overtuigd van de effectiviteit van LLLT.
En, ProfessorKaal, heb je m nog aangeschaft? Of nog aan het overwegen? Ik ben me er ook in aan het verdiepen. Ben benieuwd
__________________
Regime

- Fina 1,25mg van 2007-2014.
- Duta in 2014, gestopt ivm bijwerkingen.

Overige

- Shiseido Adenovital shampoo + lotion (jan 2020)
- Theradome LT80 PRO (april 2021)
dude04 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 maart 2020, 19:30   #7
dude04
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2010
Berichten: 22
Kleine overview LLLT

Ik ben zo’n beetje alle studies aan het lezen omtrent LLLT en het lijkt zeker te werken. De vraag voor ons als consumenten is vooralsnog: welke helm is de beste / het meest geschikt?

Wat is LLLT

Low level laser therapy, oftewel photobiomodulation, is het gebruik van licht om celgroei te stimuleren. Het gaat om een specifiek dele van het lichtsopectrum: te weten 'red light', ongeveer 600nm tot 700nm (dat is dus niet infrarood). Het wordt al onderzocht sinds de jaren 60 en gebruikt/onderzocht voor allerlei ziektes, van wondgenezing tot huidtherapie alsook psychiatrische ziektes en nu dus haarstimulatie. Het idee is dat de mitochondrieën (energiefabriekjes) in de cellen van de haarwortel zodanig worden gestimuleerd, dat ze sterker worden.

Wat weten we nog niet?

De belangrijkste vraag is: welke LLLT-device is het beste om aan te schaffen? Ik focus hier op de helm, omdat mijn interesse daar naar uitgaat. Andere devices (haircomb enz. tonen ook positieve resultaten in literatuur).

Met name de volgende vragen spelen:

1) welke wavelength laser: 650nm of 678nm of zelfs meer?
2) in welke mate helpt LED (laser is een coherente straal, LED is diffuser)
3) aantal lasers (alsook hoeveel totaal vermogen)
3) hoe vaak en hoe lang te gebruiken.

Antwoorden op de vragen

Over deze vragen bestaat in literatuur nog geen duidelijkheid. Erg vervelend - want dát het werkt is wel duidelijk. Misschien werken ze allemaal, misschien deels, of niet. Op bovenstaande punten verschillen alle beschikbare helmen behoorlijk, dus het is lastig kiezen.

1) 650nm (bijv. iRestore/iGrow) of 678nm (Theradome)?

Ik heb met een van de onderzoekers gemaild, en die geeft ook aan dat niemand nog weet welke beter is. Ze stelt dat op dit moment een blind controlled studie loopt naar het verschil tussen beiden.

2) helpt LED?

Hier zijn minder studies naar dan naar laser. Van laser begint duidelijk te worden dat het werkt voor haarstimulatie, LED lijkt ook iets te doen, maar het bewijs is nog vele malen minder duidelijk.

3) Hoeveel lasers?

De meeste studies in de literatuur gebruiken niet veel lasers. Zie bijv. Lanzafam 2013, 2014 (21 lasers) of Gupta & Carviel 2019 (overview). Dat minstens 200 lasers (diodes) nodig zijn voor een effect is -aldus huidige wetenschppelijke beeld- niet waar. Sterker nog, in geval van photobiomodulation kan 'meer' ook een negatief effect betekenen.

4) Hoe lang en hoe vaak?

Eveneens onduidelijk. Advies is de richtlijnen van de fabrikant te volgen.

Literatuur
Zie voor overview bijv. E.M. Dodd 2018 (Photobiomodulation), Gupta & Carviel 2019 (Photobiomodulation) en meer general AGA: York et al. 2020 (treatment review).

Tot zover!

ps. ik twijfel nog tussen irestore (650nm, 21 lasers + LED), iRestore professional (650nm, 80 lasers + LED) of theradome (678nm, 80 lasers, geen LED). Ik vermoed dat ik er gewoon eentje kies binnenkort.
__________________
Regime

- Fina 1,25mg van 2007-2014.
- Duta in 2014, gestopt ivm bijwerkingen.

Overige

- Shiseido Adenovital shampoo + lotion (jan 2020)
- Theradome LT80 PRO (april 2021)
dude04 is offline   Met citaat reageren
Oud 11 november 2020, 00:27   #8
Java
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 mei 2014
Berichten: 10
Geslacht:
@Dude04 - heb je de irestore nog aangeschaft? Ik heb de irestore nu 4 maanden in gebruik en zie tot nu toe geen resultaat. Het is zelfs zo dat mijn haaruitval nu erger is. Dit geven ze op de site ook aan, echter blijft de hergroei van nieuwe haren tot nu toe uit.

I noticed my hair is falling out/shedding after my initial treatments, is this normal?

For most hair loss solutions, it is perfectly normal for some users to see shedding in the beginning as weaker, thin hairs are shed to be replaced by stronger, thicker hairs. Low-level light therapy (
Java is offline   Met citaat reageren
Oud 26 februari 2021, 12:53   #9
Mark82
HaarWeb lid
 
Mark82's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 augustus 2004
Berichten: 219
Geslacht:
Ik heb de iRestore Professional voor ruim een jaar gebruikt volgens de voorschriften, maar zonder cosmetisch effect. M'n haarsituatie is gelijk aan de periode dat ik er mee begon. Heel verrassend is dat niet, LLLT staat namelijk ook meer bekend als preventiemiddel dan dat het zorgt voor nieuwe haren.

Waarom heb ik er dan toch voor gekozen? Er zijn genoeg studies op het internet te vinden die de werking van LLLT onderschrijven. Het kan bij mensen zorgen voor nieuwe haren, al dan wel of niet zichtbaar. Aangezien het bedrijf Freedom Laser Therapy (Irestore) een "niet goed, geld terug regeling" in zijn voorwaarden heeft staan, besloot ik het er op te wagen.

Helaas heeft het in mijn geval dus niet veel gedaan. Maar het kan bij mensen met beginnende kaalheid wellicht wel een goede toevoeging zijn aan middelen als fina/duta en minoxidil.

Inmiddels kan ik melden dat ik het aankoopbedrag (exclusief verzendkosten) volledig terug heb gekregen na de helm retour te hebben gestuurd.

Link naar studie: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3944668/
__________________
Regime

Intern :
- |GESTOPT|Dutasteride (Avodart) 0,5 mg (vanaf 02-06-2005 t/m 15-11-2006)
- Plantina Multi Fit (vanaf 03-12-2004)
- Groene Thee (Pickwick 76%) (vanaf 10-09-2005)
- MSM 750mg (vanaf 14-09-2005)
- Omega Combi, omega 3,6 en 9. (vanaf 14-09-2005)
- |GESTOPT| Finasteride (Propecia) 1mg (vanaf 07-09-2004 t/m 01-06-2005)

Mark82 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:52.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.