Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 30 september 2016, 14:03   #1
JGVD
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 november 2015
Berichten: 10
Geslacht:
Advies gevraagd: overschakelen van Finasteride naar Dutasteride

Hallo allemaal,

Na 15 jaar finasteride geslikt te hebben (zonder enige vorm van bijwerking) heb ik het idee dat mijn haarstatus toch achteruit gaat. Middels Nanoxidil heb ik geprobeerd het weer beter te krijgen. Eerst een lichte vorm van shedding, maar daarna leek het weer bij te trekken, maar per saldo is het niet beter geworden.

Ik wil graag overstappen naar naar Dutasteride, ik was daar altijd een beetje angstig voor, maar ik wil toch proberen mijn haardos te behouden. Als dat niet lukt dan kijk ik pas naar een HT.

Nu heb ik veel gelezen op dit forum en op de buitenlandse fora maar ik zie door de spreekwoordelijke bomen het bos niet meer. Graag wil ik een beroep doen op jullie expertise hoe ik de switch het beste kan maken, zonder het risico op een mega shedding. Moet ik bijv. starten met 1x 0,5mg Duta per week en mijn 5mg Fina (delen in 4 stukjes) dagelijks blijven nemen? Stoppen met Nanoxidil of gewoon doorgaan? Hoe zou ik zo’n uitfasering het beste kunnen aanpakken?

De finasteride heb ik op recept, maar de Dutasteride niet... ik ben dus voornemens dit ergens op internet te kopen. Als het gevoelsmatig werkt wil ik dit aanvragen bij mijn huisarts.

Alvast dank voor jullie hulp!
JGVD is offline   Met citaat reageren
Oud 2 oktober 2016, 19:00   #2
piey75
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 augustus 2015
Berichten: 43
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JGVD Bekijk bericht
Hallo allemaal,

Na 15 jaar finasteride geslikt te hebben (zonder enige vorm van bijwerking) heb ik het idee dat mijn haarstatus toch achteruit gaat. Middels Nanoxidil heb ik geprobeerd het weer beter te krijgen. Eerst een lichte vorm van shedding, maar daarna leek het weer bij te trekken, maar per saldo is het niet beter geworden.

Ik wil graag overstappen naar naar Dutasteride, ik was daar altijd een beetje angstig voor, maar ik wil toch proberen mijn haardos te behouden. Als dat niet lukt dan kijk ik pas naar een HT.

Nu heb ik veel gelezen op dit forum en op de buitenlandse fora maar ik zie door de spreekwoordelijke bomen het bos niet meer. Graag wil ik een beroep doen op jullie expertise hoe ik de switch het beste kan maken, zonder het risico op een mega shedding. Moet ik bijv. starten met 1x 0,5mg Duta per week en mijn 5mg Fina (delen in 4 stukjes) dagelijks blijven nemen? Stoppen met Nanoxidil of gewoon doorgaan? Hoe zou ik zo’n uitfasering het beste kunnen aanpakken?

De finasteride heb ik op recept, maar de Dutasteride niet... ik ben dus voornemens dit ergens op internet te kopen. Als het gevoelsmatig werkt wil ik dit aanvragen bij mijn huisarts.

Alvast dank voor jullie hulp!
Hoi,
Heb een vraagje is je haar status in die 15 jaar steeds hetzelfde gebleven? En deed je om zoveel tijd je bloedwaardes checken omdat je best lang aan een bepaalde medicijn zit.
piey75 is offline   Met citaat reageren
Oud 3 oktober 2016, 00:08   #3
123hallo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 713
Geslacht:
@JGVD

Ik ben ook overgestapt van finasteride (4 gedeeld door 5 mg) naar Dutasteride 0,5 van het merk Avodart. Beiden heb ik gebruikt op recept van de huisarts. Ik heb met mijn huisarts overlegt of dutasteride sterker werkt dan finasteride en gezegd dat ik gehoord had dat het behouden van de haardos het beste is om er zo vroeg mogelijk mee te beginnen. Mijn huisarts begreep het en liet het toe, maar dan wel op de voorwaarden dat ik de risico's zou aanvaarden.

Je kunt medicijnen die je niet meer gebruikt naar de apotheek brengen, daar wordt het vernietigd.

Met nanoxidil kun je gewoon door blijven gaan. Het is, volgens mij, ook beter om na zo'n medicatieverandering de komende paar maanden even niet te stoppen ermee, anders veranderd er na mijn idee teveel.
123hallo is offline   Met citaat reageren
Oud 3 oktober 2016, 21:48   #4
JGVD
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 november 2015
Berichten: 10
Geslacht:
Dank voor je reactie. De status is de laatste 15 jaar bijna onveranderd gebleven. Alleen frontaal lijkt het wat minder te worden onder sterke spotjes. Ik heb nog nooit mijn bloedwaarde laten controleren (anders dan de periodieke jaarlijkse onderzoeken op het werk op standaard testen). Ik voel me goed, ik ben topfit en ervaar geen bijwerkingen.
JGVD is offline   Met citaat reageren
Oud 3 oktober 2016, 21:51   #5
JGVD
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 november 2015
Berichten: 10
Geslacht:
Dank voor je reactie. Ik zou eerst graag dutasteride een aantal maanden proberen voordat ik mijn huisarts hiermee ga lastig vallen. Waar kan ik dit aanschaffen bij een betrouwbaar adres, zonder dat er lijntjes gaan lopen naar mijn huisarts?

Is er bij jou een verbetering waarneembaar tov Fina? Neem je 0,5mg per dag of om de dag zoals je ook wel eens leest?
JGVD is offline   Met citaat reageren
Oud 3 oktober 2016, 22:55   #6
123hallo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 713
Geslacht:
Ik neem dutasteride 0,5 elke dag. Zelf merk ik niet of het sterker werkt, maar wel dat mijn haardos gewoon stabiel blijft. Waarschijnlijk omdat ik mijn piek al heb gehad. Als ik niet kaal wordt en dit behoud dan vind ik dat verder prima.
123hallo is offline   Met citaat reageren
Oud 7 oktober 2016, 09:34   #7
Sanchez123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 januari 2016
Berichten: 218
Geslacht:
Ik gebruik nu 3 maanden finasteride zonder bijwerkingen. Omdat ik geen bijwerkingen heb denk ik er sterk over na om over te stappen op dutasteride in de hoop ook vooraan nog wat te redden.

Denk je dat het kwaad kan om na 3 maanden finasteride al over te stappen na dutasteride?

Daarnaast zie ik veel gebruikers die ene dag finasteride doen en de andere dag 0.5mg dutasteride. Is dat aan te raden?
Sanchez123 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 oktober 2016, 09:36   #8
Sanchez123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 januari 2016
Berichten: 218
Geslacht:
Kleine toevoeging bovenstaande: ik heb een hoog testosteronlevel. Betekent dit dat er meer wordt omgezet naar DHT? Dus is dan iets sterkers gewenst?
Sanchez123 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:21.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.