Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Overige behandelingen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 2 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 17 maart 2008, 22:50   #46
Ryan R
HaarWeb lid
 
Ryan R's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 november 2006
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.275
Wat kost zon Aculas laser?
__________________
Huidig regime:

-Ketoconazol (2% shampoo)
-Volume shampoo
-Finasteride (1,25 mg per dag)
Status:
NW 3(-) met diffuus uitdunnings patroon in het erfelijk belaste gebied.
Ryan R is offline   Met citaat reageren
Oud 17 maart 2008, 22:53   #47
Ryan R
HaarWeb lid
 
Ryan R's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 november 2006
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.275
899 dollar las ik op aculas.com?!
__________________
Huidig regime:

-Ketoconazol (2% shampoo)
-Volume shampoo
-Finasteride (1,25 mg per dag)
Status:
NW 3(-) met diffuus uitdunnings patroon in het erfelijk belaste gebied.
Ryan R is offline   Met citaat reageren
Oud 17 maart 2008, 23:51   #48
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Haha heerlijk om te lezen dit! Cloud, wat is dat dan voor een raar bedieningspaneel? Dat zit toch niet op de Aculas laser?

En gebruik je nu ook nog de hairmax of in het geheel niet meer?
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 18 maart 2008, 08:58   #49
Cloud
Moderator

 
Geregistreerd: 19 februari 2004
Locatie: België
Berichten: 1.466
Ryan,
Die 899$ op aculas.com is voor de 20mW versie. De 50mW versie die ik heb kost 990$ op www.konftec.com. In totaal, met taksen en kosten erbij, heb ik ongeveer 900 € betaald...

Tiuri,
Dat bedieningspaneel is van een duurdere laser met verschillende golflengtes. De Hairmax gebruik ik niet meer, maar ik hou hem wel nog bij. Voor het geval mijn Aculas het op een dag begeeft, en ook eventueel voor op reis. Dan is hij stukken handiger omdat hij veel compacter is.
__________________

"Yes, in this immense confusion one thing alone is clear. We are waiting for the laser helmet to come." (Samuel Beckett, Waiting for Godot, p.78)

minoxidil 5% (sinds dec 2003)
Hairmax lasercomb (2004-2008)
Aculas laser 5x50mW (2008-2009)
Laserhelm met 150 diodes tot de fatale kortsluiting
Sinds aug 2010 laserhelm met 360 diodes
Terug naar mijn Aculas laser sinds okt 2011
MKW laser sinds 2014

Finasteride sinds nov 2011

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
Haarwoordenboekje | Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Cloud is offline   Met citaat reageren
Oud 18 maart 2008, 22:46   #50
Vince001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2004
Locatie: Ned
Berichten: 941
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cloud Bekijk bericht

Ik vind het design van de laser echt heerlijk, het doet zo jaren 80 aan, en dan die douchekop en het muziekje als het laseren gedaan is!
Ik had ook nog een schitterende foto gevonden op hun website... die rode ronde "emergency stop" knop! Hilarisch! Ik vraag me dan af wat er zou kunnen gebeuren dat je die knop nodig zou hebben..
Het design is inderdaad erg bijzonder. En dat muziekje..., net Pac-Man... Maar het apparaat dat op die foto van jou staat, slaat werkelijk alles. Is een soort van jaren 80/ retro/ E.T.-phone-home-machine... Heel mooi! Die emergency knop ziet er zo uit dat je 'm alleen ooit zou durven gebruiken als de wereld vergaat... En dat krijg je er allemaal zomaar bij.

De uitleg over de laser waarnaar je verwijst, is erg duidelijk. Ik wist niet dat het zo werkte. Vooral omdat ik altijd heb begrepen dat laserklinieken in de VS ook allemaal niet hoger gebruikten dan 5mW, maar dat heb ik dan vast ooit eens verkeerd meegekregen.

Ik ben om dezelfde redenen als jij erg blij met m'n Aculas. Hij is in gebruik zo veel makkelijker dan de LaserComb. Ik gebruik 'm op mijn hele hoofd een minuut per beweging en dat gaat toch al redelijk snel. (kun je nagaan wat een enorm verschil dat is met die paar seconden LaserComb) Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik de LC na een paar maanden altijd weer zat was en dan vaak weer een week oversloeg. Ik hoop dat dat nu beter gaat, vooral omdat de LC al heel prima resultaten gaf...

Heb btw ook even naar de manual en de lasersterkte gevraagd bij mijn verkoper, als 't effe kan wil ik die er wel graag bij hebben.
__________________
AmazingLaserBrush
Vince001 is offline   Met citaat reageren
Oud 18 maart 2008, 23:02   #51
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Haha mooi spul zo'n douchekop. Ben benieuwd of jullie betere resultaten krijgen, hoop het voor jullie.
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 19 maart 2008, 14:02   #52
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cloud Bekijk bericht
Toevallig dat je dit topic nu naar boven haalt! Ik heb namelijk vorige week de Aculas 250mW (met 5 lasers van 50mW) besteld...
Vanavond meer daarover -- als mijn internet thuis tenminste opnieuw werkt (euhm iets met een te laat betaalde factuur )

Ik heb net het boek The laser therapy handbook van Lars Hode en Jan Tunér gelezen, en op basis hiervan heb ik beslist om de sterkere lasers eens een kans te geven.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cloud Bekijk bericht
Ik heb de laser op de site van Konftec besteld (is goedkoper dan op www.aculas.com), de prijs was 990$, wat neerkomt op precies 700€.

Heb zeker ook geen klachten over de Hairmax, maar ik ben heel benieuwd of een laser die tien keer krachtiger is een meerwaarde zal blijken te zijn. (meerwaarde voor mij zou dan zijn: nog wat meer hergroei /verdikking)

Ik was eerst bijna overtuigd om de Erchonia THL-1 laser te kopen (omdat die veel gebruiksvriendelijker is dan de Hairmax aangezien je maar 4 minuten nodig hebt om je hele hoofd rond te gaan), maar toen ben ik dus dat boek beginnen lezen, waarin resoluut wordt gepleit voor hogere dosissen.



De allereerste laser die gecleared werd door de FDA was een 10mW Erchonia laser, voor rug- en schouderpijn. Hierover schrijven ze:
Misschien is dit ook van toepassing op de Hairmax? It has some effect, maar mogelijk kan het nog veel beter?
Cloud, de teksten die jij citeert uit The Laser Therapy Handbook klinken erg interessant en levert inderdaad overtuigende argumenten voor het gebruik van sterke lasers. Zijn er nog meer passages die voor ons de moeite waard zijn en die je nog niet gepost hebt, of is dit het wel?

Verder vroeg ik me af of jij weet hoe het nu zit met de golflengtes. De lasers in de hairmax lasercomb zijn iets van 655 nanometer (volgens sticker op de nieuwe versie vd lasercomb), hoe zit dat met de Aculas?

Los van de golflengte heeft een laser ook een sterkte (energieoutput). Nu heb jij een Aculas 250 mW met 5 lasers van 50 milliwatt (mW). De Hairmax lasercomb (laatste versie) heeft kennelijk 9 stralen van 4,5 mW en is totaal dus 40,5 mW.

Nu vraag ik me af wat nu zo doorslaggevend is in de hergroei, is dat puur de energieoutput (mW) of speelt de frequentie (nm) ook een rol?

Verder nog een vraag. Hoe hoorde jij van dat Laser Therapy Handbook? Waar las je over het bestaan en waarom besloot je deze aan te schaffen en niet een van de vele andere boeken over dit onderwerp? Weet je iets van de auteurs, hun achtergrond en hun mogelijke 'conflicts of interest'?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cloud Bekijk bericht
Tiuri,
Dat bedieningspaneel is van een duurdere laser met verschillende golflengtes. De Hairmax gebruik ik niet meer, maar ik hou hem wel nog bij. Voor het geval mijn Aculas het op een dag begeeft, en ook eventueel voor op reis. Dan is hij stukken handiger omdat hij veel compacter is.
Aha zo. Heb je ook een afbeelding van het apparaat dat jij dan nu in bezit hebt dan? Ben benieuwd hoe het eruit ziet.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback


Laatst gewijzigd door Tiuri; 19 maart 2008 om 19:00
Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 19 maart 2008, 19:24   #53
Cloud
Moderator

 
Geregistreerd: 19 februari 2004
Locatie: België
Berichten: 1.466
Hier alvast een paar fotootjes van de laser, inclusief douchekop:
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: gif HB-operation-CW.gif‎ (59,8 KB, 41x gelezen)
Bestandstype: jpg HU-laser-02.jpg‎ (71,2 KB, 45x gelezen)
__________________

"Yes, in this immense confusion one thing alone is clear. We are waiting for the laser helmet to come." (Samuel Beckett, Waiting for Godot, p.78)

minoxidil 5% (sinds dec 2003)
Hairmax lasercomb (2004-2008)
Aculas laser 5x50mW (2008-2009)
Laserhelm met 150 diodes tot de fatale kortsluiting
Sinds aug 2010 laserhelm met 360 diodes
Terug naar mijn Aculas laser sinds okt 2011
MKW laser sinds 2014

Finasteride sinds nov 2011

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
Haarwoordenboekje | Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Cloud is offline   Met citaat reageren
Oud 19 maart 2008, 21:52   #54
Ryan R
HaarWeb lid
 
Ryan R's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 november 2006
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.275
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cloud Bekijk bericht
Hier alvast een paar fotootjes van de laser, inclusief douchekop:
Ongelooflijk dat je voor zon ding zo immens veel geld neer moet leggen.
__________________
Huidig regime:

-Ketoconazol (2% shampoo)
-Volume shampoo
-Finasteride (1,25 mg per dag)
Status:
NW 3(-) met diffuus uitdunnings patroon in het erfelijk belaste gebied.
Ryan R is offline   Met citaat reageren
Oud 20 maart 2008, 00:17   #55
Cloud
Moderator

 
Geregistreerd: 19 februari 2004
Locatie: België
Berichten: 1.466
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiuri Bekijk bericht
Cloud, de teksten die jij citeert uit The Laser Therapy Handbook klinken erg interessant en levert inderdaad overtuigende argumenten voor het gebruik van sterke lasers. Zijn er nog meer passages die voor ons de moeite waard zijn en die je nog niet gepost hebt, of is dit het wel?
Ik zal als ik eens wat meer tijd heb nog wat passages overtypen. Ht is een lijvig boek, 400 blzn (heb het ook niet volledig gelezen, bv het gedeelte over lasertherapie bestemd voor dierenartsen heb ik overgeslagen), en er staat een bibliografie in van meer dan 1000 studies. Het boek geeft een overzicht van het wetenschappelijk onderzoek rond LLLT.
Citaat:
The purpose of this book is to describe the physical and clinical aspects of laser therapy and to analyse the rich scientific literature in this field. The book will serve as a useful guide and reference work (...). Every indication discussed is supported by scientific references and all in all more than 1400 such references are listed.
Zo'n boek zocht ik dus. Ik kan me al niet meer herinneren hoe ik het ooit heb gevonden, ik denk dat het via www.laser.nu was. En ook op verschillende andere websites heb ik het boek al horen vermelden, ik denk dat het een soort van standaardwerk is.

Citaat:
Verder vroeg ik me af of jij weet hoe het nu zit met de golflengtes. De lasers in de hairmax lasercomb zijn iets van 655 nanometer (volgens sticker op de nieuwe versie vd lasercomb), hoe zit dat met de Aculas?
De golflengte van de Aculas is 660nm. Golflengte maakt inderdaad ook veel uit. Hoe hoger de nm, hoe dieper de penetratie van de laser.
__________________

"Yes, in this immense confusion one thing alone is clear. We are waiting for the laser helmet to come." (Samuel Beckett, Waiting for Godot, p.78)

minoxidil 5% (sinds dec 2003)
Hairmax lasercomb (2004-2008)
Aculas laser 5x50mW (2008-2009)
Laserhelm met 150 diodes tot de fatale kortsluiting
Sinds aug 2010 laserhelm met 360 diodes
Terug naar mijn Aculas laser sinds okt 2011
MKW laser sinds 2014

Finasteride sinds nov 2011

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
Haarwoordenboekje | Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Cloud is offline   Met citaat reageren
Oud 20 maart 2008, 01:34   #56
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cloud Bekijk bericht
Hier alvast een paar fotootjes van de laser, inclusief douchekop:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cloud Bekijk bericht
De golflengte van de Aculas is 660nm. Golflengte maakt inderdaad ook veel uit. Hoe hoger de nm, hoe dieper de penetratie van de laser.
Zo hee dat ziet er wel heel goed uit die foto, een enorm oppervlakte wordt goed gedekt door de diffuus uitlopende stralen en de ronde vorm van de douchekop! Dat je haren ervoor zitten lijkt me geen enkel probleem, zo te zien komt er nog zat licht bij de hoofdhuid.

En dan heeft de Aculas dus ook nog eens nagenoeg dezelfde golflengte als de lasercomb, maar dan dus met ongeveer 5 keer meer energieoutput.

Al die laserproducten zijn veel te zwaar geprijsd, ik denk dat we het daar allemaal wel over eens zijn. Maar toch lijkt me de Aculas wel de beste keuze als ik me zo baseer op het uitstekende uitzoekwerk van Cloud.

Dankje Cloud! Ik zal mijn bankrekening eens lief aankijken. En nog een paar nachtjes erover slapen
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 20 maart 2008, 11:39   #57
mirai
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 maart 2008
Berichten: 11
Hallo,

Als er geintereseerden zijn, heb ik een aculas laser te koop, 250 mw.

het is hetzelfde model die boven genoemd is, hij is zon 5 maanden oud

verkoop hem omdat ik niet het toch niet op kon brengen om om de dag 15 min te staan laseren, begon wel fanatiek, maar het werd steeds minder, ook gebruik ik camouflage middel dus kon het allen na het uitwassen van dit gebruiken.

ik wil hem wel verkopen voor 700E je betaald dan geen invoerrechten (a 195 E). en hij is nagenoeg nieuw, hij is werkend te zien.

in principe is het de beste hand held laser die op de markt is. makkelijk in gebruik en zeer krachtig. (deze lasers hebben een bepaalde golf lengte, dus die komen niet verder dan je hoofhuid, dus maak je geen zorgen ) ook is het bewezen dat het haargroie stimuleerd hoort nu bij de big 3 bewezen behandelingen voor manelijk kaalheid. (fin,minox, laser) maar je moet wel geduld hebben en het wel regelmatig gebruiken.

stuur maar een mail of pm als je interesse hebt

gtn

Laatst gewijzigd door mirai; 21 maart 2008 om 09:13
mirai is offline   Met citaat reageren
Oud 21 maart 2008, 00:38   #58
Fruit
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 juli 2007
Berichten: 162
Goedenavond

Ik heb al een topic gemaakt op deze forum over mijn
vroegtijdig beginnende kaalheid (16jaar ben nu 18).
En mensen hebben me veel verteld over verschillende pillen
en andere middelen zoals finasteride en minoxidil.
Alleen heb ik niemand ooit horen praten over dit product.
Hoezo niet vraag ik me dan af?
Ik zag het laatst toevallig RTL boulevard (toevallig ja).
En ik vroeg het in een topic van mij en iemand verwees me hiernaar toe.

Helpt het nou echt zo erg?
Het is wel duur ja, maar als ik uitreken hoeveel ik kwijt ben aan
minoxidil per jaar....
Ik ben het namelijk een beetje zat dat mensen naar me haar kijken
ipv in me ogen als ik met ze praat

Iemand die me kan helpen?

Alvast bedankt!

MVG,

Fruit
Fruit is offline   Met citaat reageren
Oud 21 maart 2008, 10:04   #59
mirai
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 maart 2008
Berichten: 11
Hoi Fruit,

De laser behandeling is steeds meer in trek de laatste tijd. Er zijn meedere klinieken die het aanbieden en ook na een haartransplantatie wordt het aangeraden om de laser te gebruiken. Google maar een beetje rond en je zult genoeg informatie vinden.

De beste product die je kan gebruiken tegen je haarverlies is duidelijk finestireide(proscar) dat pakt je DHT waardes aan voordat ze je hoofdhuid bereiken.

De laser komt daarna samen met minoxidil, alllen is minoxidil alleen bewezen als groei middel voor je vertex. Deze twee producten proberen je haarzakjes te herstellen een een beter omgeving te creeeren zodat ze weer zullen grooien.

De aculas is qua 'handheld unit" de meest krachtige dat je kunt krijgen, veel meer power en makkelijker in het gebruik dan de Hairmax. Lasers worden al jaren gebruikt om je huid te stimuleren en sport blessures sneller te laten herstellen. Ook is de hairmax FDA approved als haar groei middel. Je krijgt er gezonder, dikker haar van en bij de mensen waarbij het aansloeg hadden ze een grooei van zon 19 haren per vierrkante centimer gemiddeld.

Als je je haar wilt behouden, raad ik je als eerste aan om finastereide te gebruiken (zolang je geen bijwerkingen hebt).

als je alleen op je achterhoofd aan het kalen bent, probeer minox, gebruik het vaak, en na 3-6 maanden kun je resultaten verwachten (85% percent staat op hun website, denk dat je het bij zon 30% "merkbaare" hergroie betreft)

Een laser product is te gebruiken op je hele hoofdhuid, en "geeft" resultaten op je hele hoofd. Je haren zullen wat dikker worden(gezonder) en haarzakje die niet dood zijn zullen groein. (Hairmax geeft 90% results, maar ook hier zul je maar bij zon 30% echt zichtbare resultaten zien).

Verder is gezond leven ook een goede tip, en niet al teveel suikers.

Fruit, haarverlies kun je niet 123 oplossen, sommige producten slaan beter aan bij de ene dan bij de ander, maar bij alle producten zul je ze levenslang moeten gebruiken om je haargrooie te behouden. Verder is realistisch gezien de kans dat je totale hergroie zal hebben bijna nihil, met de meeste middelen die je tegenwoordig hebt, kun je,als je de beste behandeling vind die bij jou past, hooguit je haarbos behouden met wat hergroei, ("je" zult altijd "kallend" zijn. Alleen heb je wel weer een voordeel, je bent nog jong dus veel van je haarzakjes zijn nog in principe te redden (na 5 jaar zonder grooie is een haarzakje dood, en dus niet meer te redden) alleen moet je wel beseffen dat dit dan een levenslange gevecht zal worden).
mirai is offline   Met citaat reageren
Oud 25 maart 2008, 14:30   #60
Cloud
Moderator

 
Geregistreerd: 19 februari 2004
Locatie: België
Berichten: 1.466
Hieronder nog een link naar een thread discussie op HLH, opgestart door iemand die de Aculas al enkele maanden gebruikt en regelmatig updates post (ook foto's).
Aculas 250mW laser test
__________________

"Yes, in this immense confusion one thing alone is clear. We are waiting for the laser helmet to come." (Samuel Beckett, Waiting for Godot, p.78)

minoxidil 5% (sinds dec 2003)
Hairmax lasercomb (2004-2008)
Aculas laser 5x50mW (2008-2009)
Laserhelm met 150 diodes tot de fatale kortsluiting
Sinds aug 2010 laserhelm met 360 diodes
Terug naar mijn Aculas laser sinds okt 2011
MKW laser sinds 2014

Finasteride sinds nov 2011

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
Haarwoordenboekje | Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Cloud is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[laser] Zelf maken haaribo Overige behandelingen 217 10 april 2009 10:50
[laser] Hoe kom ik eraan? Vince001 Overige behandelingen 57 3 juli 2008 18:56
[laser] Wired - goed idee? Hanna Overige behandelingen 10 20 maart 2007 21:35
[laser] HairBeam van Versacchi lanne Overige behandelingen 161 17 februari 2007 23:30


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:36.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.