Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Overige behandelingen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 2 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 27 april 2008, 22:56   #76
Cloud
Moderator

 
Geregistreerd: 19 februari 2004
Locatie: België
Berichten: 1.466
Hey Vince,

Wat erg dat je zo'n pech hebt met je laser, en ook dat Konftec het laat afweten.
Met wat ik nu allemaal lees zou ik het waarschijnlijk ook niet meer goed aandurven een dure laser bij hen te bestellen. Het probleem is dat ik verder geen producent ken van sterkere lasers, en ik ook niet handig genoeg ben om zelf een laserbrush of laserhelmet (op Regrowth zijn ze op dat vlak erg creatief bezig!) in mekaar te boksen. Ik blijf dus afhankelijk van de véél te dure imperfecte apparaten die momenteel op de markt zijn.

Ik vond die email van Aculas ook nogal bizar: ze geven eigenlijk toe dat ze al jaren een minderwaardig product verkopen, en dat voor heel veel geld (voor hun 250mW laser vroegen ze meer dan 2.000$!).
Hoe kan je als klant dan nog vertrouwen in hen hebben. Ze waren altijd enorm lovend over hun product, prezen de superieure technologie (cfr. "digitally scattered lasers"), en nu nemen ze een bocht van 180 graden...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vince001 Bekijk bericht
Ik denk dat ik zelf eens ga kijken hoe ik aan soortgelijke 50mw of 30mw laserdioden kan komen en dan ga ik het eens zelf proberen. Hoe meer ik erover lees, hoe meer ik denk dat dat best te doen is.
Hou me op de hoogte!!

Gebruik je op dit moment de Aculas nog? Of ben je teruggevallen op de Hairmax?
__________________

"Yes, in this immense confusion one thing alone is clear. We are waiting for the laser helmet to come." (Samuel Beckett, Waiting for Godot, p.78)

minoxidil 5% (sinds dec 2003)
Hairmax lasercomb (2004-2008)
Aculas laser 5x50mW (2008-2009)
Laserhelm met 150 diodes tot de fatale kortsluiting
Sinds aug 2010 laserhelm met 360 diodes
Terug naar mijn Aculas laser sinds okt 2011
MKW laser sinds 2014

Finasteride sinds nov 2011

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
Haarwoordenboekje | Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Cloud is offline   Met citaat reageren
Oud 28 april 2008, 14:00   #77
mirai
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 maart 2008
Berichten: 11
Vince, de meeste makers gebruiken lagere dosages dan de aculas omdat ze de product anders niet overal kunnen verkopen. Je zou bijvoorbeeld de aculas niet bij kapper zaken , en warehouses kunnen verkopen aangezien sterkere lasers toch wat gevaar met zich mee brengen als je ze verkeerd gebruikt.

- Die aculas site is sowiezo fout, aangezien ze gewoon een "sales commision"" van 100% + per product willen opstrijken. en blijkbaar lukt het want de site is er nog en verandered regelmatig!

als je er een beetje handig in ben Vince ben zou je idd een kunnen maken, ik ben niet zo handig en wou het beste wat ik kon betalen, en ging voor de aculas, tot nu toe ben ik zeer te spreken over de service, had in het begin een beetje hoodpijn, en stuurde konfec een mail en kreeg binnen een dag een nette aantwoord , en bij mij doen de 5 lasers nog naar behoren.

De hoofpijn die ik had had denk ik te maken met de verhoogde bloed circulatie en mischien dat ik in het begin toch af en toe via een spiegel naar de laser keek (om te zien of ik op de goede plek scheen , maar zo kijk wel alsnog naar de laser) Ik merke wel dat mijn haar wat dikker werdt, maar heb nooit het geduld gehad om de kuur van half jaar - jaar om de 2 dagen 15 min te doen.

Laatst gewijzigd door mirai; 28 april 2008 om 15:05
mirai is offline   Met citaat reageren
Oud 29 april 2008, 15:11   #78
Vince001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2004
Locatie: Ned
Berichten: 941
Ha Cloud, bedankt voor je medeleven, kan ik wel een beetje gebruiken () want je gelooft het niet, maar dezelfde avond dat ik de problemen met de derde Aculas-laser ontdekte, kapte mijn lasercomb ermee. Dat verzin je toch niet...?

Heb nu zo'n self-made geval gekocht van amazinglaserbrush. Dit vooral omdat ik me even wil bezinnen voordat ik weer veel geld in laser steek. Daar komt bij dat de laserbrush hetzelfde doet als de lasercomb, maar dan voor een zesde van de prijs.

Een derde voordeel is dat ik zo van dichtbij kan bekijken hoe dat ding in mekaar zit en met die info zelf iets kan maken dat sterker is door bijv de electronica van de aculas te gebruiken...
Citaat:
Met wat ik nu allemaal lees zou ik het waarschijnlijk ook niet meer goed aandurven een dure laser bij hen te bestellen. Het probleem is dat ik verder geen producent ken van sterkere lasers, en ik ook niet handig genoeg ben om zelf een laserbrush of laserhelmet (op Regrowth zijn ze op dat vlak erg creatief bezig!) in mekaar te boksen. Ik blijf dus afhankelijk van de véél te dure imperfecte apparaten die momenteel op de markt zijn.
Nee, ik zou me ook twee keer bedenken, maar dat komt voornamelijk door de prijs. Er zijn veel mensen op de forums die de Aculas al jaren met succes gebruiken, dus het kan wel. Vanuit dat oogpunt is 't misschien maar beter dat je 'm al gekocht had voordat de probleemverhalen opdoken.

Geinig he, hoe die lui op regrowth bezig zijn? Dat daar nog geen gewonden gevallen zijn....
__________________
AmazingLaserBrush
Vince001 is offline   Met citaat reageren
Oud 29 april 2008, 15:22   #79
Vince001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2004
Locatie: Ned
Berichten: 941
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mirai Bekijk bericht
Vince, de meeste makers gebruiken lagere dosages dan de aculas omdat ze de product anders niet overal kunnen verkopen. Je zou bijvoorbeeld de aculas niet bij kapper zaken , en warehouses kunnen verkopen aangezien sterkere lasers toch wat gevaar met zich mee brengen als je ze verkeerd gebruikt.
Dat klint inderdaad aannemelijk, Mirai. Ik dacht altijd dat ze hoger dan 5mw niet toegestaan waren in de VS, maar Cloud legde pas uit dat dat niet het geval is. Het zal wel net zoiets zijn als met veel cosmetica; meestal zit er van de werkzame stof in zalfjes etc ook een lage docering zit om te voorkomen dat mensen er overgevoelig voor blijken te zijn of er zelf rare dingen mee gaan doen.
Citaat:
De hoofpijn die ik had had denk ik te maken met de verhoogde bloed circulatie en mischien dat ik in het begin toch af en toe via een spiegel naar de laser keek (om te zien of ik op de goede plek scheen , maar zo kijk wel alsnog naar de laser) Ik merke wel dat mijn haar wat dikker werdt, maar heb nooit het geduld gehad om de kuur van half jaar - jaar om de 2 dagen 15 min te doen.
Ik kreeg zelf in het begin ook lichte hoofdpijn en ik denk dat dat kwam doordat ik toch soms onbedoeld naar het velle licht van de laser keek. Had dat zelfs in het begin bij de lasercomb, die lang zo sterk niet is als de Aculas.
__________________
AmazingLaserBrush
Vince001 is offline   Met citaat reageren
Oud 29 april 2008, 15:35   #80
Vince001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2004
Locatie: Ned
Berichten: 941
Citaat:
Geinig he, hoe die lui op regrowth bezig zijn? Dat daar nog geen gewonden gevallen zijn....
All your base are belong to us!
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg lemming149lh038ye5.jpg‎ (115,9 KB, 39x gelezen)
__________________
AmazingLaserBrush

Laatst gewijzigd door Vince001; 29 april 2008 om 15:38
Vince001 is offline   Met citaat reageren
Oud 29 april 2008, 18:27   #81
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vince001 Bekijk bericht
All your base are belong to us!
Wauw wat een geweldig knutselwerk! Het wordt tijd dat er eens een (betrouwbare) fabrikant met een (betaalbare) laserhelm komt.

Btw, wat een nare wending neemt deze Aculas-discussie Ik leef echt met je mee Vince! Cloud, werkt jouw apparaat nog steeds naar behoren? Zo ja, dan heb je dus extreem geluk gehad als 85% van de apparaten misbaksels zijn?
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 29 april 2008, 21:39   #82
Cloud
Moderator

 
Geregistreerd: 19 februari 2004
Locatie: België
Berichten: 1.466
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiuri Bekijk bericht
Wauw wat een geweldig knutselwerk! Het wordt tijd dat er eens een (betrouwbare) fabrikant met een (betaalbare) laserhelm komt.
Mijn volgende laser wordt een helm, of iets als de Lasermax, zeker weten! Ik krijg altijd zo'n pijn in mijn arm, nu ik elke plek gedurende een volle minuut probeer te beschijnen. Toch ben ik nog steeds hondstrouw 3x per week aan het laseren.
Mijn apparaat werkt nog steeds, ben er nu super-supervoorzichtig mee, na al een paar keer dat akelig vrolijke storingsmuziekje te hebben mogen aanhoren.

Vince, ik heb echt met je te doen! Dat dan ook nog je Hairmax het begeeft!

Citaat:
Zo ja, dan heb je dus extreem geluk gehad als 85% van de apparaten misbaksels zijn?
Dat percentage lijkt me toch iets overdreven. Ik denk wel dat er inderdaad veel problemen met de Aculas lasers zullen zijn, maar 85%, dan zou je er al meer over gelezen hebben op bv Regrowth.
In wat Aculas.com zegt heb ik niet zoveel vertrouwen.

Bekijk trouwens nog maar eens http://www.lasercombreview.com/ (de door Aculas opgezette zogezegd onafhankelijke lasercombreviewsite)
Citaat:
Welcome to the most comprehensive reviews of Hair Loss Laser Combs available on the internet today. Do you manufacture or distribute a Laser Comb that you would like us to review? We purchase all products and under go the same sales process as a genuine customer to evaluate both the product and service offered by each supplier. At the end of this page we will also show you the best places to buy these hair loss laser combs.

Return here soon for the very latest Laser Comb Reviews, including some very new and unique products due mid 2008.
...
__________________

"Yes, in this immense confusion one thing alone is clear. We are waiting for the laser helmet to come." (Samuel Beckett, Waiting for Godot, p.78)

minoxidil 5% (sinds dec 2003)
Hairmax lasercomb (2004-2008)
Aculas laser 5x50mW (2008-2009)
Laserhelm met 150 diodes tot de fatale kortsluiting
Sinds aug 2010 laserhelm met 360 diodes
Terug naar mijn Aculas laser sinds okt 2011
MKW laser sinds 2014

Finasteride sinds nov 2011

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
Haarwoordenboekje | Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Cloud is offline   Met citaat reageren
Oud 29 april 2008, 21:49   #83
Cloud
Moderator

 
Geregistreerd: 19 februari 2004
Locatie: België
Berichten: 1.466
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mirai Bekijk bericht
- Die aculas site is sowiezo fout, aangezien ze gewoon een "sales commision"" van 100% + per product willen opstrijken. en blijkbaar lukt het want de site is er nog en verandered regelmatig!
Dit schreef iemand op www.hairlasertalk.com (een nieuw forum enkel over haarlasers):
Citaat:
It could be that the Aculas machines are faulty, or it could be that the guy from Aculas found a better comb at a lower price. For anybody interested, http://www.aculas.com bought the Laser Combs from Konftec for 285USD per 100mw unit and 500USD per 250mw unit. He turns around and sells them for 900USD per 100mw Unit and 3000USD per 250mw Unit.
Citaat:
tot nu toe ben ik zeer te spreken over de service, had in het begin een beetje hoodpijn, en stuurde konfec een mail en kreeg binnen een dag een nette aantwoord , en bij mij doen de 5 lasers nog naar behoren.
Dat van die hoofdpijn was mij ook opgevallen.. Ik merk toch wel dat de lasers sterker zijn dan van de Hairmax.
__________________

"Yes, in this immense confusion one thing alone is clear. We are waiting for the laser helmet to come." (Samuel Beckett, Waiting for Godot, p.78)

minoxidil 5% (sinds dec 2003)
Hairmax lasercomb (2004-2008)
Aculas laser 5x50mW (2008-2009)
Laserhelm met 150 diodes tot de fatale kortsluiting
Sinds aug 2010 laserhelm met 360 diodes
Terug naar mijn Aculas laser sinds okt 2011
MKW laser sinds 2014

Finasteride sinds nov 2011

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
Haarwoordenboekje | Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Cloud is offline   Met citaat reageren
Oud 1 mei 2008, 19:14   #84
Vince001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2004
Locatie: Ned
Berichten: 941
Cloud, Tiuri, thnx voor de support.
Was er even tamelijk gefrustreerd over, helemaal toen mijn lasercomb ermee kapte. Wat ik ook wel een beetje raar vind van Konftec is dat ze niet reageren op mijn mails. Ik heb nooit iets gevraagd over service of of ik de laser terug kon sturen (zou het begrijpen als ze daarmee niet akkoord zouden gaan), alleen of zij wisten wat er aan de hand kon zijn. Als fabrikant mogen ze daar toch wel op reageren, zou je zeggen...
Citaat:
Dat percentage lijkt me toch iets overdreven. Ik denk wel dat er inderdaad veel problemen met de Aculas lasers zullen zijn, maar 85%, dan zou je er al meer over gelezen hebben op bv Regrowth.
In wat Aculas.com zegt heb ik niet zoveel vertrouwen.
Ik denk dat je gelijk hebt wat dat versacci-lasercomb-verhaal betreft, eerder in deze discussie. Aculas is nu waarschijnlijk alles aan het doen om zichzelf naar voren te schuiven als de volgende betrouwbare laserleverancier.

Trouwens wel heel cool dat er nu een apart forum is voor haarlasers. Schrijf me daar ook zeker in. Weet je of het op initiatief is van een betrouwbare partij, Cloud?
__________________
AmazingLaserBrush
Vince001 is offline   Met citaat reageren
Oud 1 mei 2008, 23:41   #85
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Mensen, pas op voor lasers met grote uitgangsvermogens. Het gaat hier waarschijnlijk om klasse IIIB of IV lasers (die overigens hier in Nederland verboden zijn), dat kan je ogen kosten of die van een ander.
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 2 mei 2008, 01:08   #86
Cloud
Moderator

 
Geregistreerd: 19 februari 2004
Locatie: België
Berichten: 1.466
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vince001 Bekijk bericht
Trouwens wel heel cool dat er nu een apart forum is voor haarlasers. Schrijf me daar ook zeker in. Weet je of het op initiatief is van een betrouwbare partij, Cloud?
Volgens mij is het een initiatief van iemand vanop Regrowth. Veel van de leden zijn bekende posters van dat forum (OMG, Jacob,...)

Citaat:
Wat ik ook wel een beetje raar vind van Konftec is dat ze niet reageren op mijn mails. Ik heb nooit iets gevraagd over service of of ik de laser terug kon sturen (zou het begrijpen als ze daarmee niet akkoord zouden gaan), alleen of zij wisten wat er aan de hand kon zijn. Als fabrikant mogen ze daar toch wel op reageren, zou je zeggen...
Ja dat is vreemd, Vince. Ik heb Konftec vorige week ook nog een vraag gemaild (om informatie over een andere laser), en ze hebben mij ook nog steeds niet geantwoord...
__________________

"Yes, in this immense confusion one thing alone is clear. We are waiting for the laser helmet to come." (Samuel Beckett, Waiting for Godot, p.78)

minoxidil 5% (sinds dec 2003)
Hairmax lasercomb (2004-2008)
Aculas laser 5x50mW (2008-2009)
Laserhelm met 150 diodes tot de fatale kortsluiting
Sinds aug 2010 laserhelm met 360 diodes
Terug naar mijn Aculas laser sinds okt 2011
MKW laser sinds 2014

Finasteride sinds nov 2011

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
Haarwoordenboekje | Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)

Laatst gewijzigd door Cloud; 2 mei 2008 om 01:12
Cloud is offline   Met citaat reageren
Oud 2 mei 2008, 16:12   #87
Vince001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2004
Locatie: Ned
Berichten: 941
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DHTkiller Bekijk bericht
Mensen, pas op voor lasers met grote uitgangsvermogens. Het gaat hier waarschijnlijk om klasse IIIB of IV lasers (die overigens hier in Nederland verboden zijn), dat kan je ogen kosten of die van een ander.
Das bekend, maar bedankt. Overigens is bij deze laser wel de lens (zo noem ik het maar even) verwijderd. Het zijn dus geen lasers met een geconcentreerde rechte straal. Beide zijn slecht voor je ogen, maar als je in die laatste kijkt, ben echt flink de sjaak.
__________________
AmazingLaserBrush
Vince001 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 mei 2008, 16:19   #88
Vince001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2004
Locatie: Ned
Berichten: 941
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cloud Bekijk bericht
Volgens mij is het een initiatief van iemand vanop Regrowth. Veel van de leden zijn bekende posters van dat forum (OMG, Jacob,...)

Ja dat is vreemd, Vince. Ik heb Konftec vorige week ook nog een vraag gemaild (om informatie over een andere laser), en ze hebben mij ook nog steeds niet geantwoord...
Ik heb me inmiddels ook aangemeld bij het laserforum en ik geloof inderdaad dat het is opgezet door die kerel van Regrowth die zich OverMachoGrande noemt. Moet zeggen, vind het een gaaf initiatief. Er staat nu al aardig wat interessante info op en het uitgangspunt, informatie uitwisselen over betaalbare, effectieve lasers, is helemaal waar de lasergebruiker naar op zoek is op dit moment. Zeker nu na Lexington en Versacci ook Konftec raar bezig is.
__________________
AmazingLaserBrush
Vince001 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 mei 2008, 16:24   #89
Vince001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2004
Locatie: Ned
Berichten: 941
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cloud Bekijk bericht
Ja dat is vreemd, Vince. Ik heb Konftec vorige week ook nog een vraag gemaild (om informatie over een andere laser), en ze hebben mij ook nog steeds niet geantwoord...
Het jammere is dat je voor een groot deel afhankelijk bent van dit soort bedrijven. Ze reageren als het hen uitkomt en dan moet je ook nog maar eens hopen dat je eerlijke informatie ontvangt... en op dit moment is er alle reden om aan dat laatste sterk te twijfelen.
__________________
AmazingLaserBrush
Vince001 is offline   Met citaat reageren
Oud 6 mei 2008, 22:35   #90
tellmemore
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 436
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vince001 Bekijk bericht
Heb nu zo'n self-made geval gekocht van amazinglaserbrush. Dit vooral omdat ik me even wil bezinnen voordat ik weer veel geld in laser steek. Daar komt bij dat de laserbrush hetzelfde doet als de lasercomb, maar dan voor een zesde van de prijs.
Hey Vince, heb je die van 129 of 79 gekocht? Hoe snel was deze geleverd? Heb je een beetje dat deze vergelijkbaar werkt als de lasercomb die je, helaas, tot voor kort had?
__________________
Intern
(07.2005 - 4.2011 1/4 Proscar (1.25 mg finasteride) per dag)

Extern
07.2010 Spectral DNC-L
07.2010 Revita Shampoo

Status
NW2: situatie lijkt stabiel tot 2015


tellmemore is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[laser] Zelf maken haaribo Overige behandelingen 217 10 april 2009 10:50
[laser] Hoe kom ik eraan? Vince001 Overige behandelingen 57 3 juli 2008 18:56
[laser] Wired - goed idee? Hanna Overige behandelingen 10 20 maart 2007 21:35
[laser] HairBeam van Versacchi lanne Overige behandelingen 161 17 februari 2007 23:30


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:08.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.