Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

 
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Prev Vorig bericht   Volgende bericht Next
Oud 28 december 2015, 23:12   #1
Robert M
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 november 2012
Berichten: 49
Haarverdichtingsbehandeling

Beste haarwebbers,

Ik ben al enkele jaren lid van dit forum, maar heb tot nu toe nog nooit deelgenomen aan de discussies. Ik lees de discussies wel af en toe en heb daar al heel wat van opgestoken waarvoor dank!

Ik ben een man van eind de twintig en heb al enkele jaren last van haaruitval. Tijdens de beginjaren leek het nog redelijk goed mee te vallen en maakte ik me er weinig zorgen over. Maar moeder natuur is genadeloos en ruim anderhalf jaar geleden begon ik m'n haar in sneltempo te verliezen. Ik ben dan begonnen met het gebruik van minoxidil 5 %, twee maal daags. Ik heb daar vrij snel mooie resultaten mee geboekt: het haar bovenop m'n hoofd groeide plots veel sneller, de structuur verbeterde, het kleurde weer donkerder en na een viertal maanden was het stukken voller geworden. Ik had dit niet verwacht. M'n optimisme smolt echter als sneeuw voor de zon toen ik merkte dat minoxidil m'n haarsituatie niet gestabiliseerd had. Ik merkte dat er nog steeds haar uitviel. Het ene moment leek m'n haar voller, het andere moment weer veel dunner.

Twee maanden geleden ben ik dan begonnen met het gebruik van finasteride 1 mg. Ik weet al lang dat dit middel bestaat en dat de werking ervan wetenschappelijk onderbouwd is, maar heb het lange tijd niet willen gebruiken wegens hardnekkige geruchten over bijwerkingen die recht uit een horrorfilm lijken te komen. Omdat ik een vleesklak niet zag zitten heb ik twee maanden geleden, weliswaar na positief advies van een arts, toch de knoop doorgehakt. Het leven is aan de durvers. En kijk... Tot nu toe werkelijk nog niets van seksuele bijwerkingen gehad! Ik krijg m'n gereedschap nog steeds aan de praat. Had ik het geweten, ik was er veel vroeger mee begonnen...

Of finasteride iets doet bij mij kan ik nu nog niet zeggen. Ik gebruik het nog maar twee maanden en rond de tijd dat ik er mee begonnen ben heb ik m'n haar kortgeschoren. Op dit moment kan ik dus nog niet vergelijken. Ik laat m'n haar nu weer groeien zodat ik makkelijker kan vergelijken. De haaruitval lijkt wel volledig gestopt. Ik zal nu enkele maanden afwachten en zien wat er verder gebeurt. Ik hoop op een volledige stabilisatie en misschien wat hergroei, maar ik ga er niet van uit dat het haar bovenop m'n hoofd weer net zo vol zal worden als achteraan en op de zijkanten. Daarvoor heb ik m'n haarprobleem iets te lang genegeerd vrees ik.

Daarom vraag ik mij af of het mogelijk is om het haar bovenop het hoofd terug voller te krijgen door middel van een haartransplantatie. Ik heb hier al heel wat foto's zien passeren van heren die kale kruinen en inhammen met succes weer volledig hebben laten opvullen door middel van haartransplantaties. Ik heb echter geen inhammen of een kale kruin. Er groeit op de volledige bovenkant van m'n hoofd nog haar, maar het haar op de bovenkant is wel overal uitgedund. Ik kamp dus met diffuse haaruitval, niet met een wijkende haarlijn.

Ik heb ooit op dit forum eens gelezen dat het mogelijk is om tussen de bestaande haren nieuwe haren in te planten zonder de bestaande haren daarbij te beschadigen. Haarverdichting heet zoiets. De info die ik hierover terugvond was echter vrij beperkt. Er werd toen gesteld dat zo'n verdichtingsbehandeling een delicate aangelegenheid is die zeker niet door om het even welke haarkliniek/haarchirurg kan worden uitgevoerd. Het vergt blijkbaar veel ervaring en een hoge mate van deskundigheid.

Ik zou graag eens willen weten welke haarklinieken/haarchirurgen in de Benelux volgens jullie zo'n verdichtingsbehandeling met succes kunnen uitvoeren.

Alvast bedankt voor de reacties!
Robert M is offline   Met citaat reageren
 

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:38.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.