Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Overige behandelingen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 2 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 30 augustus 2006, 18:26   #1
Vince001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2004
Locatie: Ned
Berichten: 941
Deze website heeft alle laserapparaten die voor haaruitval gebruikt kunnen worden tegen het licht gehouden. De Aculas zou er het beste uit komen. Weet alleen niet wat ik van de site moet denken. Betrouwbaar of niet...?


http://www.lasercombreview.com/

Citaat:
Product Name: Aculas Hair Loss Laser: 25mW & 100mW

Supplier: Aculas

Web page: www.aculas.com

Cost: 25mW @ $799 USD, 100mW @ $899 USD (includes delivery) We expect to test 250mW and 400mW devices soon.



WHAT THEY SAY: We proudly offer the most powerful home Low Level Laser Therapy (LLLT) device for Hair Loss available - the Aculas Hair Loss Laser. Our unique design offers more laser power per laser beam than any other laser product. The Aculas is the latest generation Low Level Laser Therapy (LLLT) device designed specifically for advanced hair loss treatment in the privacy of your own home. The Aculas is the most powerful home hair loss laser treatment available today. It has the highest targeted laser power output than any other product on the market. Microprocessor controlled, auto self test at power on, musical alarms and constant electronic monitoring performs an in depth system analysis each and during each use. An inbuilt timer automatically and conveniently shuts off the unit after each treatment. An easy to read backlit LCD display keeps you fully informed of your session time and will alert you to any potential problems.



WHAT WE SAY: Our first impression was that this unit was relatively expensive but it is also packed with several unique features not yet found in any other laser comb device so we were willing to give it a test drive. The computer controlled base unit is obviously over engineered with an impressive and easy to read LCD display which provides a clear count down for each session. This is the only system we have seen with a visual time remaining display and automatic shut off. The hand unit is metal and light weight and can be detached from the base unit. It came packaged in a sturdy metal storage box similar to a camera carry case. The Aculas Hair Loss Laser performs as advertised and is the most advanced unit we have yet encountered. Laser output was as advertised 5 x 20mW direct lasers at 660nm.



SALES PITCH: We telephoned the supplier directly to make our purchase. The information we received was factual, straight forward and easy to understand. Specifications of laser power and laser wavelength were given and the person we spoke with was knowledgeable and able to answer our questions accordingly. There was no hard sell or telemarketing sales pitch as encountered with some other suppliers. Comparisons to other brands were made in passing with particular attention to the unique features and specifications of the Aculas unit.



OUR RATING & FINAL COMMENT: An extremely well designed and built system, it performs as advertised and boats several unique and innovative features not found in any other hair loss laser comb system. We initially awarded the Aculas hair loss laser system 4 out of 5 stars mainly due to it's price, but a new 100mW system has just been announced that makes it the most powerful system and well worth the investment. The new 100mW unit provided a staggering 20mw per module some 4 or 5 times more powerful per centimetre than all current existing products and over 20 times more powerful per centimetre that some. A less expensive 25mW unit is also available, although we see little point.
Vince001 is offline   Met citaat reageren
Oud 30 augustus 2006, 19:53   #2
Cloud
Moderator

 
Geregistreerd: 19 februari 2004
Locatie: België
Berichten: 1.466
Geen woord van geloven.

Als je zowel www.aculas.com als www.lasercombreview.com natrekt op www.whois-search.com, dan blijken beide domeinen duidelijk samen te horen.

Ben dit wel al vaker tegengekomen in het haarwereldje: zogezegde onafhankelijke review-websites, die in feite verdoken reclame zijn.
Sluwerds!
__________________

"Yes, in this immense confusion one thing alone is clear. We are waiting for the laser helmet to come." (Samuel Beckett, Waiting for Godot, p.78)

minoxidil 5% (sinds dec 2003)
Hairmax lasercomb (2004-2008)
Aculas laser 5x50mW (2008-2009)
Laserhelm met 150 diodes tot de fatale kortsluiting
Sinds aug 2010 laserhelm met 360 diodes
Terug naar mijn Aculas laser sinds okt 2011
MKW laser sinds 2014

Finasteride sinds nov 2011

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
Haarwoordenboekje | Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Cloud is offline   Met citaat reageren
Oud 30 augustus 2006, 20:36   #3
Vince001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2004
Locatie: Ned
Berichten: 941
He Cloud bedankt voor de info en de link. Was een beetje aan't babbelen op HLH over laser. Daar ging men er blind vanuit dat die review site echt was. Ben blij dat ik 't hier ook even heb gepost.

Wat ik al vreemd vond, was dat er geen echte referenties op de review site stonden. Wie heeft er nou belang bij om zo'n site de lucht in te gooien zonder zichzelf bekend te maken...?

Tnx
Vince001 is offline   Met citaat reageren
Oud 31 augustus 2006, 10:43   #4
Diksy
HaarWeb lid
 
Diksy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2002
Locatie: Maasdam
Berichten: 532
Geslacht:
Lll

Benieuwd of deze site "onafhankelijk" is. Als de site inderdaad wordt gerund door de makers van "de beste" dan hebben ze het dom gedaan. Jammer dat de Sunetics nog niet beoordeeld is. Ik heb er om zakelijke redenen een paar geimporteerd om uit te proberen maar de meeste hadden technische problemen. Aangezien er op mijn klachten niet adekwaat werd regerageerd heb ik het maar opgegeven.

Gegroet,

Diksy

Laatst gewijzigd door Diksy; 31 augustus 2006 om 10:45
Diksy is offline   Met citaat reageren
Oud 2 november 2006, 21:04   #5
MisterMojo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Berichten: 7
[laser] Aculas

Aculas Laser

Gebruikt iemand van jullie de Aculas laser?
Heeft iemand er ooit iets over gehoord?
http://www.aculas.com/

Ik vind de haarlijn op deze after foto wel verdacht veel op een
haartstransplantalie lijken.
MisterMojo is offline   Met citaat reageren
Oud 2 november 2006, 23:07   #6
ray
Duitse dames sind Toll!
 
ray's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2004
Locatie: Tukkerland
Berichten: 3.026
aan de foto's te zien is het een scam.

zou ik toch voor de echte hairmax lasercomb gaan alhoewel die ook steeds onderzoeksresultaten uitstellen ...
__________________
intern:
-propecia (1 mg finasteride) 21-9-2005-> 21-01-2006 proscar (1,25 mg Fina)
-vitaminen en mineralen augustus 2005

extern:
-rooscure
-Alpecin Caffein shampoo C1 (gestopt)
-Tricomin copper peptides (shampoo+cond) (gestopt)
-tricomin copper peptides therapys spray (elke avond inhammen)
verder:
gezondere levenstijl:
-meer groente/fruit/vis
-sporten
-gestopt met roken op 14/07/2006 --> al weer een jaar aan de peuk
Status:
Stabiel+langzaam verbetering



ray is offline   Met citaat reageren
Oud 3 november 2006, 17:40   #7
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Talking

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door darkster1981
aan de foto's te zien is het een scam.

zou ik toch voor de echte hairmax lasercomb gaan alhoewel die ook steeds onderzoeksresultaten uitstellen ...
Misschien zijn het wel de Tachyons in de hairmax die de haren laten hergroeien, wie weet.
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juni 2007, 13:44   #8
Cloud
Moderator

 
Geregistreerd: 19 februari 2004
Locatie: België
Berichten: 1.466
OK, de foto's zijn weinig geloofwaardig, en hun marketingtechnieken komen scam-achtig over, maar desondanks ben ik geïnteresseerd in deze laser.

Boeiende thread op HLH over verschillende soorten lasers
http://www.aculas.com/comparison.htm
  • De Aculas gebruikt geen "barrel" lasers zoals de Hairmax en de meeste andere merken, maar "scatter" lasers, en die zouden ervoor zorgen dat een grotere oppervlakte wordt bestraald (zie eerste foto). Interessant! Bij Hairmax (en de meeste andere merken) vind ik het toch een probleem dat je werkt met 9 laserpunten met een kleine diameter, en dat de gebieden tussen die punten niet bestraald worden.
  • Ipv de gebruikelijke output van 5mW per laserstraal beschikt de Aculas over 5 lasers van 20mW. Naar eigen zeggen zouden de stralen dan dieper penetreren (zie tweede foto).
    Citaat:
    We have tested a range of laser modules and examined the depth of penetration using electron microscopes. 630-660nm laser circa 5mW penetrate part way to the root of the hair. 20mW laser modules penetrate below the hair follicle to stimulate the hair follicle ROOTS which extend below the base of the hair follicle.
    Is 20mW echt beter dan 5mW? Dat zou ik dus heel graag te weten komen. Interessant in dit opzicht zijn ook de posts van Clearwater over LLLT-dosering in de HLH-thread die ik hierboven vermeldde...
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg LM-comp-01.jpg‎ (20,3 KB, 35x gelezen)
Bestandstype: jpg laser-penetration.jpg‎ (19,9 KB, 34x gelezen)
__________________

"Yes, in this immense confusion one thing alone is clear. We are waiting for the laser helmet to come." (Samuel Beckett, Waiting for Godot, p.78)

minoxidil 5% (sinds dec 2003)
Hairmax lasercomb (2004-2008)
Aculas laser 5x50mW (2008-2009)
Laserhelm met 150 diodes tot de fatale kortsluiting
Sinds aug 2010 laserhelm met 360 diodes
Terug naar mijn Aculas laser sinds okt 2011
MKW laser sinds 2014

Finasteride sinds nov 2011

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
Haarwoordenboekje | Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Cloud is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juni 2007, 13:50   #9
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cloud Bekijk bericht
Is 20mW echt beter dan 5mW? Dat zou ik dus heel graag te weten komen. Interessant in dit opzicht zijn ook de posts van Clearwater over LLLT-dosering in de HLH-thread die ik hierboven vermeldde...
Ze gebruiken een scatter-laser. Die 20mW wordt dus over een groter gebied verspreid dan de 5mW van de barrel-lasers van Hairmax. Als dat gebied meer dan 4 maal zo groot is in oppervlak, dan klopt dat mooie plaatje voor de diepere doordringing volgens mij al niet meer.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juni 2007, 19:09   #10
Vince001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2004
Locatie: Ned
Berichten: 941
De Aculas blijf ik een geval apart vinden:

- nep voor- en nafoto's van een haartransplantatie.
- Infiltratie op verschillende Amerikaanse forums. (juist die Clearwather vond ik verdacht.. )
- nep reviewsite waar de Aculas er super goed vanaf komt en de rest niet.

Jammer is dat sommige members die al jaren op HLH posten, wel een Aculas hebben gekocht, maar snel stoppen omdat ze er geen geduld voor hebben. Eigenlijk valt er over het hele apparaat weinig zinnings te zeggen.

Ook lastig is dat 5mw de sterkste laser is die in de VS voor cosmetische doeleinden gebruikt mag worden, dus de kans dat er een degelijk onderzoek komt naar bijv. 20mw lijkt me klein ... Wat misschien wel een uitkomst kan zijn, is soortgelijke onderzoeken van ziekenhuizen bekijken waarbij laser voor andere doeleinden gebruikt is, bijvoorbeeld het genezen van wonden of de aanpak van huidaandoeningen. Zou daar wat te halen zijn...?
__________________
AmazingLaserBrush
Vince001 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juni 2007, 19:54   #11
Cloud
Moderator

 
Geregistreerd: 19 februari 2004
Locatie: België
Berichten: 1.466
Vince,

Je zou wel eens gelijk kunnen hebben over die Clearwater...

Het is inderdaad jammer dat er nog maar weinig feedback komt van mensen op HLH die de Aculas hebben aangeschaft (zoals Chrome).

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH
Ze gebruiken een scatter-laser. Die 20mW wordt dus over een groter gebied verspreid dan de 5mW van de barrel-lasers van Hairmax. Als dat gebied meer dan 4 maal zo groot is in oppervlak, dan klopt dat mooie plaatje voor de diepere doordringing volgens mij al niet meer.
Goeie opmerking... Ze verkopen overigens ook apparaten met 50mW lasers..
__________________

"Yes, in this immense confusion one thing alone is clear. We are waiting for the laser helmet to come." (Samuel Beckett, Waiting for Godot, p.78)

minoxidil 5% (sinds dec 2003)
Hairmax lasercomb (2004-2008)
Aculas laser 5x50mW (2008-2009)
Laserhelm met 150 diodes tot de fatale kortsluiting
Sinds aug 2010 laserhelm met 360 diodes
Terug naar mijn Aculas laser sinds okt 2011
MKW laser sinds 2014

Finasteride sinds nov 2011

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
Haarwoordenboekje | Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)

Laatst gewijzigd door Cloud; 24 juni 2007 om 19:57
Cloud is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juni 2007, 20:13   #12
Vince001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2004
Locatie: Ned
Berichten: 941
Maar werkt het idd zo als Anthonie zegt? Hoe breder straal, hoe minder mw? En, hoe veilig is een 50mw laser? Ik heb werkelijk geen idee, maar zal binnenkort toch ook eens wat meer hierover lezen.

Zelf zit ik trouwens meer over de amazinglasercomb te denken. Die is al iets sterker dan de Hairmax, maar niet zo absurd duur als de Aculas (en natuurlijk veel lichter). Btw ook iets om over na te denken: als je dan toh een supersterke laser wilt gebruiken, waarom dan niet voor een paar tientjes op e-bay kopen en zelf bouwen?
__________________
AmazingLaserBrush
Vince001 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juni 2007, 20:49   #13
Cloud
Moderator

 
Geregistreerd: 19 februari 2004
Locatie: België
Berichten: 1.466
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vince001 Bekijk bericht
Zelf zit ik trouwens meer over de amazinglasercomb te denken. Die is al iets sterker dan de Hairmax, maar niet zo absurd duur als de Aculas (en natuurlijk veel lichter). Btw ook iets om over na te denken: als je dan toh een supersterke laser wilt gebruiken, waarom dan niet voor een paar tientjes op e-bay kopen en zelf bouwen?
Waarom is de amazinglasercomb sterker dan de LC? Vind het niet onmiddellijk terug op hun site.
Zelf bouwen? ben niet de meest handige persoon
__________________

"Yes, in this immense confusion one thing alone is clear. We are waiting for the laser helmet to come." (Samuel Beckett, Waiting for Godot, p.78)

minoxidil 5% (sinds dec 2003)
Hairmax lasercomb (2004-2008)
Aculas laser 5x50mW (2008-2009)
Laserhelm met 150 diodes tot de fatale kortsluiting
Sinds aug 2010 laserhelm met 360 diodes
Terug naar mijn Aculas laser sinds okt 2011
MKW laser sinds 2014

Finasteride sinds nov 2011

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
Haarwoordenboekje | Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Cloud is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juni 2007, 18:34   #14
Vince001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2004
Locatie: Ned
Berichten: 941
De LC heeft een sterkte van tussen de 3,6 en 4,8 terwijl de amazinglasercomb zes tot acht losse lasers van 5mw heeft. Het is een bescheiden verschil, maar toch. Bovendien het hoogst haalbare als je niet kiest voor zelfbouw of Aculas.

Zelf ben ik ook niet handig met dit soort dingen te fabriceren. Ik zie mezelf nog niet met electriciteit knutselen, maar als je iemand kent die dat wel voor je kan doen, dan scheelt dat aardig wat centen.

Overigens vraag ik mij toch ook af of bijvoorbeeld 20mw wel zo veilig is.
__________________
AmazingLaserBrush
Vince001 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 januari 2008, 22:38   #15
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Question Vraag voor mijn liefste mod-collega :P

Cloud, op de Amerikaanse forums blijf ik deze naam maar zien opduiken. Als ik het goed begrijp is de algemene opvatting daar dat laser best werkt, maar dat ze de hairmax lasercomb maar een slap gevalletje vinden. Apparaten met krachtiger lasers (zoals Aculas) zouden beter werken.

Nu weet ik dat jij nogal eens op int.forums rondsnuffelt en net als ik een fascinatie hebt voor lasertherapie. Ik vroeg me daarom af wat jouw opvattingen inmiddels zijn over de sterkte van de laser en of je al iets wijzer bent geworden over welk apparaat de beste keuze is.

Dank!
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[laser] Zelf maken haaribo Overige behandelingen 217 10 april 2009 10:50
[laser] Hoe kom ik eraan? Vince001 Overige behandelingen 57 3 juli 2008 18:56
[laser] Wired - goed idee? Hanna Overige behandelingen 10 20 maart 2007 21:35
[laser] HairBeam van Versacchi lanne Overige behandelingen 161 17 februari 2007 23:30


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:00.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.