Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 8 mei 2004, 15:34   #1
Andastra
HaarWeb lid
 
Andastra's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 mei 2004
Locatie: Kortrijk, België
Berichten: 439
Unhappy meisje van 17 :(

Hey, ik ben 17 jaar, bijna 18 en 'k heb alopecia androgenetica... 'k weet dit nu al 'n maand... De dermatoloog heeft me minoxidil voorgeschreven en 'k moet m'n bloed laten controleren. Moet op 1 juli teruggaan en dan zal ie zeggen of 'k de diane 35 pil zal moeten nemen of niet en of er nog andere maatregelen moeten getroffen worden.

Ik ben bang, doodsbang, ik wil niet kaal worden, ben 'k nog veel te jong voor, en ben dan nog wel 'n meisje, bij vrouwen wordt kaalheid veel minder geaccepteerd dan bij mannen en ik, mjah

volgens wat ik weet is m'n dermatoloog heel betrouwbaar, en hij gaat nt overhaast te werk. Zoals ik bij Eefje lees bijvoorbeeld dat ze nu al finasterine gebruikt, waarvan eigenlijk nog niet bewezen is dat 't bij vrouwen werkt + verhoogt de kans op borstkanker en je kan dan niet zwanger worden... Ik denk dat 'k dan nog liever kaal word... Ben nog wel heel jong, maar liever 'n leven met 'n pruik dan 'n leven zonder kinderen...
Andastra is offline   Met citaat reageren
Oud 8 mei 2004, 15:57   #2
pindakaas
pindakaas the 2nd.
 
pindakaas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2003
Berichten: 1.798
Hi, weet je toevallig ook welke minoxidil jij voorgeschreven krijgt? (i.v.m. de sterkte, je hebt 2% en 5%) Probeer je kaalheid i.i.g. zoveel mogelijk te voorkomen met topicals en ipv. pillen (fina, duta etc.) Zeker vanwege het feit dat je nog 'jong' bent.

I.i.g. veel sterkte!
__________________

M
y

r
e
g
i
m
e
n

finasteride

e
n

cetirizine



--'blablabla'--
pindakaas is offline   Met citaat reageren
Oud 8 mei 2004, 16:07   #3
The Dude
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 maart 2004
Berichten: 362
Hey Andastra

Ik ben een jongen van 17 ook bijna 18 en ik het ook al last van haarverlies en weet dat het helemaal niet fijn is om het zo vroeg te hebben. Mijn Dermatoloog heeft mij fina voorgeschreven en het lijkt wel te helpen maar voor hoe lang??

Veel sterkte alvast!!!
The Dude is offline   Met citaat reageren
Oud 8 mei 2004, 17:04   #4
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pindakaas
Hi, weet je toevallig ook welke minoxidil jij voorgeschreven krijgt? (i.v.m. de sterkte, je hebt 2% en 5%) Probeer je kaalheid i.i.g. zoveel mogelijk te voorkomen met topicals en ipv. pillen (fina, duta etc.) Zeker vanwege het feit dat je nog 'jong' bent.

I.i.g. veel sterkte!
Met topicals bedoelt pindakaas dingen die je extern op je hoofd kan smeren, zoals minoxidil. Dit in tegenstelling tot pillen, bijvoorbeeld finasteride, een middel tegen kaalheid voor mannen. Vrouwen mogen dat niet slikken.
Ik dacht dat je het anders misschien niet zou snappen

Kaal worden is extreem KLOTE, al helemaal voor meiden, dus ik wens je alle sterkte en wie weet vind je een goeie oplossing.
Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 8 mei 2004, 17:17   #5
Eefje
Guest
 
Berichten: n/a
meisje van 17 :(

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
Met topicals bedoelt pindakaas dingen die je extern op je hoofd kan smeren, zoals minoxidil. Dit in tegenstelling tot pillen, bijvoorbeeld finasteride, een middel tegen kaalheid voor mannen. Vrouwen mogen dat niet slikken.
Ik dacht dat je het anders misschien niet zou snappen

Kaal worden is extreem KLOTE, al helemaal voor meiden, dus ik wens je alle sterkte en wie weet vind je een goeie oplossing.
finaasteride mogen vrouwen wel slikken hoor. en je kan wel zwanger worden als je maar een jaar wacht zodat de stof uit je lichaam is verdwenen.
  Met citaat reageren
Oud 8 mei 2004, 18:25   #6
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eefje
finaasteride mogen vrouwen wel slikken hoor. en je kan wel zwanger worden als je maar een jaar wacht zodat de stof uit je lichaam is verdwenen.
Klopt eefje, je hebt helemaal gelijk. sorry dak niet helemaal duidelijk was. Hoe lang slik jij nu eigenlij fina evelien? en heeft ut al resultaat?
Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 8 mei 2004, 18:28   #7
Eefje
Guest
 
Berichten: n/a
meisje van 17 :(

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
Klopt eefje, je hebt helemaal gelijk. sorry dak niet helemaal duidelijk was. Hoe lang slik jij nu eigenlij fina evelien? en heeft ut al resultaat?
ik slik het vanaf 14-02-2004 en ik merk nog niks
maar duurt ook wel een jaar voor ik resultaat krijg
  Met citaat reageren
Oud 8 mei 2004, 18:36   #8
Jaapie
NW 2-
 
Jaapie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 2.595
fina heeft voor vrouwen ook nog een aantal andere gunstige bijwerkingen.
1. Minder lichaamshaar
2. Grotere borsten
__________________
Regimen:
Rogaine foam
Minoxidil 5%
HW-topical III
Multi vit / fibers / DHA+EPA

Experimenteel

Jaapie is offline   Met citaat reageren
Oud 8 mei 2004, 18:40   #9
pindakaas
pindakaas the 2nd.
 
pindakaas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2003
Berichten: 1.798
Maar als negatieve,

1. ze worden er dikker van...
__________________

M
y

r
e
g
i
m
e
n

finasteride

e
n

cetirizine



--'blablabla'--
pindakaas is offline   Met citaat reageren
Oud 8 mei 2004, 18:42   #10
Eefje
Guest
 
Berichten: n/a
meisje van 17 :(

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pindakaas
Maar als negatieve,

1. ze worden er dikker van...
vandaar dat ik nog meer vet heb
  Met citaat reageren
Oud 8 mei 2004, 18:47   #11
Eefje
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaapie
fina heeft voor vrouwen ook nog een aantal andere gunstige bijwerkingen.
1. Minder lichaamshaar
2. Grotere borsten

O HAHAHAHAHA
  Met citaat reageren
Oud 8 mei 2004, 18:50   #12
Andastra
HaarWeb lid
 
Andastra's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 mei 2004
Locatie: Kortrijk, België
Berichten: 439
In België mogen vrouwen nog geen finas nemen... M'n dermatoloog zei toch zoiets, en al helemaal nt op zo'n jonge leeftijd... Hij zegt dat 't een te zwaar medicijn is en dat de doeltreffendheid bij vrouwen nog steeds niet is bewezen.

Hij gaf me ook hoop door te zeggen dat 't bij mannen (dus met finas) kan gestabiliseerd worden, dus dat het nog max. 10 jaar zal duren eer ze 't bij vrouwen kunnen stoppen. Maarja, 10 jaar, wat kan er daar niet allemaal voor gebeuren

En mijn minoxidil is 2%, uit onderzoeken is gebleken dat de 5% bij vrouwen geen beter resultaat geeft, maar bij mannen wel... (nt eerlijk!)

En ik heb al héél veel opgezocht, dus weet er al heel wat van, maar 't stemt me niet direct geruster
Andastra is offline   Met citaat reageren
Oud 8 mei 2004, 18:52   #13
Eefje
Guest
 
Berichten: n/a
meisje van 17 :(

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andastra
In België mogen vrouwen nog geen finas nemen... M'n dermatoloog zei toch zoiets, en al helemaal nt op zo'n jonge leeftijd... Hij zegt dat 't een te zwaar medicijn is en dat de doeltreffendheid bij vrouwen nog steeds niet is bewezen.

Hij gaf me ook hoop door te zeggen dat 't bij mannen (dus met finas) kan gestabiliseerd worden, dus dat het nog max. 10 jaar zal duren eer ze 't bij vrouwen kunnen stoppen. Maarja, 10 jaar, wat kan er daar niet allemaal voor gebeuren

En mijn minoxidil is 2%, uit onderzoeken is gebleken dat de 5% bij vrouwen geen beter resultaat geeft, maar bij mannen wel... (nt eerlijk!)

En ik heb al héél veel opgezocht, dus weet er al heel wat van, maar 't stemt me niet direct geruster
hmm ik hoor hier toch allemaal dingen en ik weet niet of ik het moet geloven, maar als die finasteride niet helpt of ik krijg er een ziekte van klaag ik die vent wel aan ofzo
  Met citaat reageren
Oud 8 mei 2004, 18:58   #14
Andastra
HaarWeb lid
 
Andastra's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 mei 2004
Locatie: Kortrijk, België
Berichten: 439
Als mijn diagnose verkeerd is klaag ik mijn vent ook aan, want eens je begint met minoxidil moet je het "voor de rest van je leven, voor altijd, pour toujours" (ik quote hem) blijven gebruiken
Andastra is offline   Met citaat reageren
Oud 8 mei 2004, 19:06   #15
Eefje
Guest
 
Berichten: n/a
meisje van 17 :(

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andastra
Als mijn diagnose verkeerd is klaag ik mijn vent ook aan, want eens je begint met minoxidil moet je het "voor de rest van je leven, voor altijd, pour toujours" (ik quote hem) blijven gebruiken
boersma???
  Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:23.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.